FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side 11]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede søndag, 12. maj, 2019 03:10

Alisson
1
2%
Gomez
0
Ingen stemmer
Matip
8
15%
van Dijk
2
4%
Robertson
10
19%
Wijnaldum
1
2%
Keita
2
4%
Fabinho
6
11%
Milner
6
11%
Salah
9
17%
Mane
6
11%
Henderson
2
4%
Firmino
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 53

Larry Dillman

Re: FC Barcelona - LFC >> Kamptråden [Efter: side

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 03. maj, 2019 00:27

Niels K skrev:....
Fremragende svar, Niels:-)......og i forlængelse af det! Af Jespers nævnte 5 finaler møder vi fire gange de tre klubber, som Niels nævner. To gange på udebane, hvor det kun ciffermæssigt ikke er en marginal sejr til barca (okay, indrømmet.....det ciffermæssige er så ikke ligefrem underprioriteret :silenced: ), mens vi spiller lige op med city med stolpeafslutninger der på milimeterbasis ryger hhv ind og ud + en fatal fejldom med manglende rødt (til Kompany/Otamendi?).
I CL møder vi real-maskinen med en trup tyndere end spurs' ditto fra i tirsdags og Salah/ramos-gate gider jeg ikke engang at køre yderligere rundt i.
Capitol Carabao Liga cuppen mod city bliver afgjort efter 120 meget lige minutter + straffespark på et tidspunkt, hvor truppen på ingen vis var tilpasset Klopp eller omvendt (eller vent...han havde vist lige lånt Caulker?).
Og så er vi tilbage ved den eneste modstander, hvor vi ikke var decideret undertippet, Sevilla i 2016......hvor Klopp med et BR-dikteret mandskab spillede kamp nr. 65'ish den sæson!

Så uden nuancer tabte vi disse fem kampe, ja........og ikke-Liverpool fans vil sikkert se ovenstående parade af gendrivende bortforklaringer som typisk tabermentalitet fra Merseyside. Men hvis vi ser på, hvor vi var 2010 med RH (og perlerækken af profiler), 2011 på vej mod konkurs med de unævnelige amerikanere i spidsen, den 1 1/4 kvarte sæson efter Suarez og 2013/14 hvor BR's mojo var pist væk, og ser på at der før sommervinduet 2018 ikke var brugt penge under Klopp men til gengæld investeret i udvidelse af stadion......................og så alligevel være bekymret før næste sæson med 91 point and still counting i bagagen og en Heavy Metal-fodbold baseret livline i CL-semien, ja, så bør man nok holde med juve/bayern/barca/psg i stedet, hvor der sandsynligvis er trofæ-garanti (no offense, Jesper 8-) )
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 03. maj, 2019 06:08

Det er helt ok. Jeg synes at man skal have med i historien at Klopp efter det første år sidenhen har solgt de to pokalturneringer. Det er en prioritering.
Jeg er jo ikke kun fan pga pokaler. Men vi kan jo godt lige nu sige, at vi aldrig nogensinde kommer til at vinde noget, ganske simpelt pga en overmagt. Man kunne også sige, hvad der skal til for at tage det sidste skridt. Og det er den diskussion, som jeg finder interessant.
Måske bliver det Klopp, Edwards, ejerskab mv der laver fundamentet, men andre folk med en lidt anden mentalitet- skal vi sige i fase to - der med en anden kynisme høster frugterne om 5-10 år. Måske vil der aldrig blive frugter at høste.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » fredag, 03. maj, 2019 07:10

Jesper skrev:Det er helt ok. Jeg synes at man skal have med i historien at Klopp efter det første år sidenhen har solgt de to pokalturneringer. Det er en prioritering.
Jeg er jo ikke kun fan pga pokaler. Men vi kan jo godt lige nu sige, at vi aldrig nogensinde kommer til at vinde noget, ganske simpelt pga en overmagt. Man kunne også sige, hvad der skal til for at tage det sidste skridt. Og det er den diskussion, som jeg finder interessant.
Måske bliver det Klopp, Edwards, ejerskab mv der laver fundamentet, men andre folk med en lidt anden mentalitet- skal vi sige i fase to - der med en anden kynisme høster frugterne om 5-10 år. Måske vil der aldrig blive frugter at høste.

Jeg ved ikke helt, hvad det er du siger/mener?

Som jeg læste dit første indlæg, så vil du ikke af med Klopp (endnu), men du VIL bare vinde, og gider egentlig ikke høre på snakken om, at vi måske i næste sæson vil stå endnu stærkere, hvis vi handler korrekt/godt.

Som jeg læser ovenstående, så tror du ikke på, at vi kan vinde trofæer med Klopp. Muligvis fordi, du mener, at han ofrer Cup-turneringerne. Men du vil gerne diskutere, hvad der skal til for at vi bliver et hold, der KAN vinde titler.

Hvis vi skal have den diskussion/debat, så kan du vel godt give dit eget input? Vi er nok mange, der tror, at kontinuitet med Klopp er vores bedste chance. Hvad tænker du? Ønsker du, at Klopp fokuserer i langt højere grad på de to engelske cups - eventuelt på bekostning af et par point i ligaen? Eller ønske du reelt en kynisk manager som Mourinho/Capello/Ancelotti?

Det sidste er et skrækscenario for mig. Jeg tror, at en ændring på manager-posten vil sende os tilbage til den stenalder, vi befandt os i, da Klopp kom til. Jeg tænker, at vi ville miste spillere og tiltrækningskraft.

I øvrigt deler jeg ikke betragtningen om, at Klopp ofrer de engelske cups. Vi har trods alt været i semifinaler og finaler. At ryge ud af en turnering betyder ikke altid, at man har ofret den. Man kan godt tabe, selvom man prøver at vinde.
"I am the normal one"

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 03. maj, 2019 08:19

Det handler vel også bare om marginaler og bittesmå tilfældigheder. På øverste trin er holdene ofte så jævnbyrdige. Havde vi scoret først på Camp Nou var kampen blevet anderledes. Selv med 1-0 til dem var vi fint med. Mål nr 2 er jo lidt tilfældigt... havde bolden ramt overlæggeren anderledes var den måske ikke dumpet ned i fødderne på Messi. 3 mål.... tja osv.
Jeg ved ikke om der findes et svar på den diskussion - men udfra at det som regel er de "store"... Barca, Real, Bayern osv der til sidst løber med titlen, kunne kontinuertet ifht at kunne holde på sine bedste spillere lyde som et.....Og så tror jeg også at de "store" mentalt er foran fra start. Vi er først lige ved at komme med i den klub efter længe at have været ude. i 70érne og 80érne var det os der havde den mentale fordel of vandt det hele indtil vi sov lidt i timen, da pengene begyndte at rulle ind over fodbolden.

Hvis vi skal holde os på den kurs tror jeg vi skal holde på Klopp, holde på vores bedste spillere og betale mange penge for nye spillere og lønnen skal jo nok også følge lidt mere trop. Og stadig vil det imo være de små marginaler der afgør de helt store kampe.

Og hvem ved.... måske laver vi et af de helt store comebacks, som Liverpool er så kendt for igennem tiderne - fordi vi lige har de dér små marginaler på vores side den aften.

YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » fredag, 03. maj, 2019 08:41

Jesper skrev:
AJ skrev:Hvis man ikke synes, at resultaterne er gode nok, så er man, undskyld mig, for virkelighedsfjern.
Vi er i semifinalen i CL og får mindst 91 point i PL. Det er mere end godt nok.
Og vi har tabt alle finaler med Klopp og gårsdagens moralske finale blev også tabt.
Det er lige præmaturt nok, at du allerede regner den moralske finale for tabt. Jeg vil forbeholde mig retten til at smide dette indlæg "grimt" tilbage til dig, når vi har nakket Barca med 5-1 på tirsdag.
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 03. maj, 2019 08:56

Normalt kommer vores 'next season'-traver på banen i løbet af perioden november-februar......i år - og for den sags skyld sidste år - er vi i det mindste i maj måned, før den tilstand indfinder sig; tidligst 8 dage før PL-afslutningen!
Det må da afgjort kaldes fremskridt 8-)

Men som en fan skrev på RAWK - vi starter næste sæson med at vinde Charity Shield-trofæet....................mod watford :mrgreen: :laughin:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 03. maj, 2019 08:58

Cynwal skrev:
Jesper skrev:
AJ skrev:Hvis man ikke synes, at resultaterne er gode nok, så er man, undskyld mig, for virkelighedsfjern.
Og vi har tabt alle finaler med Klopp og gårsdagens moralske finale blev også tabt.
Det er lige præmaturt nok, at du allerede regner den moralske finale for tabt. Jeg vil forbeholde mig retten til at smide dette indlæg "grimt" tilbage til dig, når vi har nakket Barca med 5-1 på tirsdag.
Smid den endelig! Tror du da på det, sådan helt realistisk? Jeg håber selvfølgelig!!

Sent from my iPad using Tapatalk

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 28

Indlæg af AJ » fredag, 03. maj, 2019 09:03

Larry Dillman skrev:Men som en fan skrev på RAWK - vi starter næste sæson med at vinde Charity Shield-trofæet....................mod watford :mrgreen: :laughin:
Og super cup'en... Mod Frankfurt.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » fredag, 03. maj, 2019 09:08

Jesper skrev:
Cynwal skrev:
Jesper skrev:
Smid den endelig! Tror du da på det, sådan helt realistisk? Jeg håber selvfølgelig!!
Der er måske 10% chance eller mindre, men jeg "bogfører" ikke noget tabt, før det er endeligt og matematisk sikkert.
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 03. maj, 2019 09:26

AJ skrev:
Larry Dillman skrev:Men som en fan skrev på RAWK - vi starter næste sæson med at vinde Charity Shield-trofæet....................mod watford :mrgreen: :laughin:
Og super cup'en... Mod Frankfurt.
Tjek :D

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 03. maj, 2019 09:28

texy skrev:
Jesper skrev:Det er helt ok. Jeg synes at man skal have med i historien at Klopp efter det første år sidenhen har solgt de to pokalturneringer. Det er en prioritering.

Jeg ved ikke helt, hvad det er du siger/mener?

Som jeg læste dit første indlæg, så vil du ikke af med Klopp (endnu), men du VIL bare vinde, og gider egentlig ikke høre på snakken om, at vi måske i næste sæson vil stå endnu stærkere, hvis vi handler korrekt/godt.

Som jeg læser ovenstående, så tror du ikke på, at vi kan vinde trofæer med Klopp. Muligvis fordi, du mener, at han ofrer Cup-turneringerne. Men du vil gerne diskutere, hvad der skal til for at vi bliver et hold, der KAN vinde titler.

Hvis vi skal have den diskussion/debat, så kan du vel godt give dit eget input? Vi er nok mange, der tror, at kontinuitet med Klopp er vores bedste chance. Hvad tænker du? Ønsker du, at Klopp fokuserer i langt højere grad på de to engelske cups - eventuelt på bekostning af et par point i ligaen? Eller ønske du reelt en kynisk manager som Mourinho/Capello/Ancelotti?

Det sidste er et skrækscenario for mig. Jeg tror, at en ændring på manager-posten vil sende os tilbage til den stenalder, vi befandt os i, da Klopp kom til. Jeg tænker, at vi ville miste spillere og tiltrækningskraft.

I øvrigt deler jeg ikke betragtningen om, at Klopp ofrer de engelske cups. Vi har trods alt været i semifinaler og finaler. At ryge ud af en turnering betyder ikke altid, at man har ofret den. Man kan godt tabe, selvom man prøver at vinde.
Jeg ser to scenarier: enten kan vi fortsat med ejerskab, Klopp, Edwards etc rykke de næste par bittesmå skridt. Jeg frygter bare en afmætning. At vi når til et sted, hvor troen på projektet ikke rigtigt finder sted, at vi møder modgang. Simpelthen fordi troen på projekt for klub med vores størrelse afhænger af titler.
Jeg tror at Klopp lige nu er den rette. Jeg ser det som en proces, for BR faktisk fik os rykket en smule. Jeg er bare ikke sikker på, at Klopp er den person, der vil høste frugterne. Jeg synes at spore en tendens (som jeg nok er ene om at se), at vi bare ikke helt vil slå til med ham, fordi det mentale dræberinstinkt i de her monumentale kampe ikke er tilstede. Så hele vores klub økonomi, brand, infrastruktur etc er i gang lige nu. Vi er der næsten. Vi er vel i en fase to, hvor fase et var etableringen af forudsætningerne for klubbens eksistens.
Fase tre er den kontinuerlige fastholdelse af vinderkultur. På alle stadier i klubben. Måske er det ikke med det nuværende ejerskab, det tvivler jeg faktisk på. Simpelthen fordi der skal enorme summer til for at kunne vinde i vore dage.
Desværre.
Og måske er Klopp ikke den rette til at have det afgørende dræberinstinkt. Ham der får den sidste procent frem i de afgørende kampe.
Det er dog et scenarie, jeg ikke tror sker de næste par år, for lige nu er der fortsat tro på projektet. Men jeg frygter en afmætning, hvis Klopp ikke får vundet noget. Præcis som mange i øvrigt sagde ved sæsonens start, så helt alene med mit kritiske synspunkt er jeg ikke. Forstået på den måde, at det faktisk er super, super vigtigt at vi formår at vinde den afgørende spurt, hvis jeg skal blive i cykelsproget.

Sent from my iPad using Tapatalk

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 28

Indlæg af AJ » fredag, 03. maj, 2019 09:52

I næsten alle de afgørende momenter er det kommet ned til spillernes (manglende) kvalitet. Det er for søgt at forklare vores manglende titler med, at Klopp ikke formår at installere den rette mentalitet hos spillerne.

Liga Cup'en taber vi i straffesparkskonkurrence. Hvem ved, måske havde vi vundet, hvis ikke Mignolet havde droppet. Men det var nu den målmand, vi havde til rådighed. Det samme med CL-finalen, hvor vores modstander sættes i gang af en monstrøs fejl.

Det var marginaler og ikke mentalitet, der afgjorde kampen mod City i januar, og det er før set, at selv de største hold har måttet overgive sig til Messi.

Anden halvleg af EL-finalen var ganske rigtigt noget hø, men vi har jo forbedret os markant siden, og det giver for mig ikke mening at forklare nuværende hændelser med manglende mentalitet fra den gang i maj 2016. Da vi spillede mod Barca i onsdags var Gomez og Milner de eneste spillere i start 11'eren, der også var i truppen dengang (det var vores tre indskiftere dog også). Vi har nu et helt andet og langt bedre hold.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 03. maj, 2019 10:43

Havde Rafa det her mytiske "mentale dræberinstinkt"? Han tabte to finaler, endte på 2. plads i PL - og let's face it - ja, det var vildt flot i 2005 - men primært pisseheldigt...

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » fredag, 03. maj, 2019 11:17

AJJ skrev:Havde Rafa det her mytiske "mentale dræberinstinkt"? Han tabte to finaler, endte på 2. plads i PL - og let's face it - ja, det var vildt flot i 2005 - men primært pisseheldigt...
Ja, der må vi indrømme, at marginalerne var på vores side lige som EM 1992, og som det er set så mange gange før.

Man siger også at dommerkendelserne udligner sig over sæsonen, men der er jo ført tal på, at Liverpool i mange sæsoner ikke fik deres del af kendelserne med sig. Jeg synes generelt under Klopp, at dommerkendelserne har været ok fordelt, så nu skal vi "bare" have marginalerne på vores side i de afgørende kampe, da vi er stort bagud på dén konto, men eftersom vi hele tiden forbedres kvalitetsmæssigt, så vil sandsynligheden for at få marginalerne med sig også øges, så arbejdet skal naturligvis fortsættes.

VvD, Alisson og Fabinho er jo nærmest lige landet her. De kom for at vinde titler her, så skulle de allerede være "mætte", fordi de ryger ud til Barca i semi'en eller taber PL med et point men med en rekord pointhøst ? For en professionel fodboldspiller bør det give blod på tanden og et ønske om at blive endnu bedre, træne mere intenst osv, ellers er man i den forkerte branche, og Klopp vil med 100% sikkerhed ikke tillade en opgivende attitude hos nogle spillere, og bl.a. derfor skal vi sikre, at vi lige får den sidste konkurrence om alle pladser sikret til sommer.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » fredag, 03. maj, 2019 11:28

AJJ skrev:Havde Rafa det her mytiske "mentale dræberinstinkt"? Han tabte to finaler, endte på 2. plads i PL - og let's face it - ja, det var vildt flot i 2005 - men primært pisseheldigt...
Det giver jeg dig helt ret i. Til gengæld var vi i mine øjne klart bedst i 2007, hvor vi så endte med at tabe...

Og så vandt vi også en FA cup med Rafa. I øvrigt igen med lidt held - og et Gerrard wonder strike.
"I am the normal one"

Besvar