Pre-season

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pre-season

Indlæg af Niels K » onsdag, 24. jul, 2019 07:55

Der blev i transfervinduet's start tal meget om køb af endnu en CB, men vi har vel egentlig 3 ret solide bud på en 5. CB i Nat Phillips, van den Berg og Ki-Jana, hvor Nat Phillips faktisk var vores 5. CB sidste sæson ifølge Klopp:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-16635491

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » onsdag, 24. jul, 2019 08:56

Synes ikke Nathaniel Phillips har sluppet så godt fra de pre-season kampe han har deltaget i, indtil videre. Han er let at presse og laver mange opspilsfejl. Defensivt har han gjort det ganske habilt, men inden længe er han overhalet af yngre kræfter der er bedre med bolden.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 24. jul, 2019 16:23

Hekkem skrev:
onsdag, 24. jul, 2019 08:56
Synes ikke Nathaniel Phillips har sluppet så godt fra de pre-season kampe han har deltaget i, indtil videre. Han er let at presse og laver mange opspilsfejl. Defensivt har han gjort det ganske habilt, men inden længe er han overhalet af yngre kræfter der er bedre med bolden.
Hollænderne ser bestemt bedre ud med bolden, men der bør nu også være stærke duelspillere at vælge i mellem blandt vores CB's.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 24. jul, 2019 19:28

Clyne har fået en slem, slem skade...der røg det videresalg

Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 25. jul, 2019 15:49

Forventes tilbake i trening neste uke

Her er planen for resten av Liverpools sesongoppkjøring.

25.07.2019 kl 15:30 Marius Rabben m_rabben

Etter tre kamper og mange flere treningsøkter i løpet av det ni dager lange USA-oppholdet har de røde nå reist hjemover – med to uker igjen til Premier League-starten.

Først venter en kamp mot Napoli i Skottland på søndag, så skal spillerne igjennom en knallhard treningsleir i franske Evian kommende uke, noe som også inkluderer en treningskamp mot Lyon i Genève.

– Det har vært veldig hyggelig å være her, men det er samtidig bra at vi drar tilbake slik at vi får trent og spilt i forholdene vi er vant til, sier Jürgen Klopp til pressen etter Sporting-kampen i New York.

Kvintett returnerer – deretter Mané

Og troppen blir samtidig fylt opp med et halvt dusin spillere i ukene som venter. Så langt i pre-season er det to røde som har pådratt seg skader: Nathaniel Clyne og unggutten Paul Glatzel.

– Bortsett fra det har vi kommet oss igjennom alt hittil, fortsetter Klopp.

– Det er veldig viktig. Nå får vi, forhåpentligvis, tilbake seks spillere når vi kommer hjem igjen.

Fem av dem blir med på treningsleiren til Evian kommende uke: Mohamed Salah, Roberto Firmino, Alisson Becker, Xherdan Shaqiri og Naby Keïta.

De to sistnevnte har som kjent brukt pre-season til rehabilitering og opptrening etter skader.

– Naby Keïta håper vi skal være klar til å trene. Shaqiri bør være klar for trening og så forhåpentligvis spille litt. Mo, Bobby og Ali, så Sadio Mané ei uke senere.

Planen er at Salah, Firmino, Alisson og Shaqiri skal få noen minutter i møtet med Lyon onsdag kveld.

– De er selvfølgelig veldig viktige spillere for oss. Så langt har det går bra, men vi har ting å forbedre, og vi må sørge for at vi er klare når startskuddet går – og så fortsette.

Etter uka i Evian pangåpnes sesongen med Community Shield mot Manchester City på Wembley. Da gjenstår det fem dager til Premier League-starten mot Norwich. Innspurten av pre-season holdes hjemme på Melwood.

Utfordringene i USA

Klopps oppsummering av USA-oppholdet er positiv, og han er krystallklar på hva som har vært den største utfordringen:

– I Notre Dame og Boston var det 100 prosent været. Jeg tror vi spilte på årets to varmeste dager, bortimot. Da vi spilte, både i trening og kamp, var det en stor utfordring.

– Banene er alltid en utfordring i Amerika; stadionene er herlige, men det spilles vanligvis ikke fotball der, så det var litt «tricky», sier Klopp.

Nattens kamp, i New York, ble spilt på baseballarenaen Yankee Stadium.

– I kveld var det ordentlig morsomt fordi banen ikke var symmetrisk, men alle sammen gjorde en veldig god jobb for at det skulle gå an å spille. Arenaen var fin og jeg likte den godt.

– Det er ikke tillatt for meg å si så mange fine ting om «the Yankees» fordi vi åpenbart er Red Sox-fans, men sett fra et profesjonelt perspektiv var de veldig flinke med oss. Dette var en veldig god opplevelse, spesielt for ungguttene.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » torsdag, 25. jul, 2019 23:29

Jeg er lidt overrasket over, at Brewster ikke har fået lidt mere spilletid i USA. Det ser ud til, at Klopp allerede har besluttet at Origi er foran. Og det er vel fair nok både ud fra, hvad Origi leverede i de få kampe han fik i sidste sæson, og i øvrigt også ud fra, hvad han har leveret i pre-season.

Jeg er bare overbevist om, at der er endnu mere i Brewster, end der er i Origi. Jeg tror, at han kan være en spiller, der i løbet en enkelt sæson får skubbet Bobby ud på bænken eller ned på en offensiv midt. Men hvis han ikke engang kan få en halvleg i de rigtige træningskampe, så bliver det svært.
"I am the normal one"

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » fredag, 26. jul, 2019 07:02

texy skrev:
torsdag, 25. jul, 2019 23:29
Jeg er bare overbevist om, at der er endnu mere i Brewster, end der er i Origi. Jeg tror, at han kan være en spiller, der i løbet en enkelt sæson får skubbet Bobby ud på bænken eller ned på en offensiv midt. Men hvis han ikke engang kan få en halvleg i de rigtige træningskampe, så bliver det svært.
På pressemødet talte Klopp om, at Chamberlain havde været ramt af "træthedsreaktioner" og følte lidt i ¨, tror det var læggen, efter at have bygget en preseason op oven på 1 års skadespause, og at det var en naturlig reaktion. Han nævnte det samme gjorde sig gældende for Brewster, og så bliver Brewster nok lidt mere beskytttet som ung spiller, og nurset lidt langsommere ind med deraf følgende mindre risiko for "post-skade skader". Jeg er sikker på Brewster har fået markeret sig utroligt positivt, og vil få gradvist mere og mere spilletid på højeste niveau i løbet af sæsonen.
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 26. jul, 2019 12:36

Rhian Brewster, Harry Wilson and Alex Oxlade-Chamberlain - the winners and losers from Liverpool's US tour

Ian Doyle assesses which players took their chance on Liverpool's US tour and others who still have something to prove

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... s-16648797

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 29. jul, 2019 11:43

Ikke den bedste pre-season indtil videre. Vi har dog fået svar på, vi vil have problemer med at undvære Mane, Firmino og Salah på samme tid over en længere periode. Kvaliteten er der ikke hos Ryan Kent, Harry Wilson og Rhian Brewster endnu, til for alvor at kunne true vores normale fronttrio. Kent/Wilson/Brewster har vist momenter af deres talent, men der er for langt i mellem de momenter. Samt de viser ikke de kan sætte sig igennem og afgøre et tæt opgør.

Ville dog gerne have set, at de havde fået mere spilletid end en halvleg ad gangen, for at de kunne finde en bedre rytme. Måske det ikke er helt fair kun at få 45 minutter i tre-fire kampe, for at vise sit værd og om man kan stå distancen. Origi er jeg ikke så bekymret for. Men jeg er mere bekymret for Oxlade, Shaquiri og Lallanas skader kan holdes nede. Står vi med enten Kent/Wilson/Brewster som første reserver til Mane, Salah, Firmino, Origi, så kan det blive vanskeligt.

Jeg ser helt en rendyrket kant som erstatning for Mane eller Salah, og ikke en nødløsning med Keita/Milner/Gini.

Selvom Mignolet har gjort det ganske fint, så har vi også fået svar på at Alissons plads ikke er til at røre i Premier League kampe og Champions League kampe.

Så er vi måske sårbare for flere skader på backerne. Med Clyne havde vi kvalitets backup til begge backpositioner. Men med ham ude pga. korsbåndsskaden, så mangler vi backup muligheder. Det gør nok at Milner igen må være backup her.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 29. jul, 2019 13:00

@Hekkem: Jeg tror nu ikke, at vi behøvede træningskampe for at vide, at vi ville være markant svækkede, hvis vi skal undvære vores 3 forreste samtidig. Det kommer forhåbentlig ikke til at ske, men vi vil så nok bruge mere etablerede spillere sammen med 1 af de unge og så ændre til et system, der passer til de forhånden værende spillere i den eller de kampe, det måtte dreje sig om. Det får vi sikkert prøvet af i de hjemlige cups ?

Klopp har lige nu en udfordring med at få det til at klappe, når han har måttet undvære så mange vigtige spillere i pre season grundet slutrunder, Keita, Lallana og Shaqiri har været ramt af småskader, og Ox og Brewster skal der passes på, men efter de 1-4 første kampe burde alle være tilgængelige og i rette form.

Jeg er dog ikke enig omkring back pladserne, da jeg ikke anså Clyne som en stærk back up. Vores backs skal kunne levere noget ganske særligt offensivt, og det har Clyne aldrig vist, at han kan. Han er fin defensivt, men det er Gomez også. Jeg tror, at vi kan få den offensive farlighed fra Hoever og i nødstilfælde, så kan Fabinho lave lidt opvisning derude.

I venstre side vil jeg meget gerne give noget spilletid til nok først og fremmest Larouci men Lewis ser heller ikke helt dum ud. I nødstilfælde har vi Milner, som var assistskonge i forrige sæsons Champions League som venstre back.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 30. jul, 2019 10:28

Jeg vil ikke være tryg ved at anvende Larouci som venstre back, såfremt Andy Robertson skulle rende ind i en længerevarende skade. Det samme kan siges på højre back, skulle Hoever anvendes i længere tid. Lewis ser jeg slet ikke som klar endnu til første holds fodbold.

Vi har sendt Moreno videre, og nu har vi Larouci skadet på ubestemt tid, og nu også Clyne skadet i resten af sæsonen.

På venstre back har vi så kun (indtil Larouci bliver klar igen) Andy Robertson som 'trænet' venstre back. Her er vi altså sårbare. Milner kan spille venstre back, men har mistet lidt hurtighed, og det vil modstanderne kunne udnytte. Så jeg ser ikke det er optimalt med kun Milner som alternativ.

På højre back kan Gomez vikariere, såfremt TAA skulle rende ind i en længere varig skade. Men Gomez har sine egne udfordringer med at holde sig skadesfri,. Derfor kunne Clyne godt have været et godt valg som 3. valg til højre back og måske også som venstre back, da det for ham ikke er afgørende, eller kvalitetsnedsættende, for hans spil at være placeret i venstre siden.

Jeg tror også Klopp hellere tyer til at anvende etablerede spillere ude af position, som erstatning til Mane og Salah, hvis de skulle være ukampdygtige, end at anvende Ryan Kent og Harry Wilson. Det har vi fået svar på i denne pre-season. Jeg havde personligt set frem til at se hvad Harry Wilson kunne give holdet. Men han har ikke vist niveau og ikke involveret sig og gjort sig synlig nok, til det bliver ham vi kan satse på. Det samme kan siges om Ryan Kent, der dog var mere aktiv og involverede sig mere - efter min mening selvfølgelig - og viste flere prøver på sine tekniske egenskaber i de direkte udfordringer.

Selvom Klopp hellere tyer til mere etablerede (Milner/Keita/Gini/Lallana) spillere end de unge kræfter (Kent/Wilson/Elliot), så ser jeg personligt hellere en rendyrket kantspiller som erstatning ala en ny lovende spiller der ikke behøves direkte udvikling på. Men er der ikke 'råd' eller den rette spiller ledig, så er det forståeligt nok, vi ikke bare henter ind for at hente ind. Jeg ser dog stadig truppen som smal, når vi skal sammenligne os med f.eks. Manchester City.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 30. jul, 2019 10:57

Jeg tror helt sikkert at Klopp bevist gerne vil have en smallere trup for til gengæld at hver enkelt reserve får mere spilletid og dermed er skarpere når han skal i kamp. Så det er der lidt strategi i.

Jeg deler lidt bekymringen om at vi hellere spiller midtbaner ude af position end at bruge en ung kant, men jeg syntes vi skal huske at vi taler om pre-season kampe. At Klopp springer på muligheden for at give fem midtbanespillere over 60 minutters spilletid fremfor at give den til et par unge gutter; det er jeg egentlig okay med.
Vi skal huske at Salah, Bobby og Mané jo bare er på forskudt ferie og Shaqiri er på vej tilbage og at Klopp roterer rigtig meget på midtbanen pga. spilletid. Så alle de fem midtbanespillere kan der blive brug for fra dag 1 i sæsonen, hvor Wilson, Elliot og Brewster nok mere i første omgang skal se frem imod liga cuppen og uge atleter har måske også lidt nemmere med det der form og rytme.

Så må vi se hvad der sker i løbet af sæsonen, Super Cuppen er jo snart over os og det er jo en kamp vi gerne vil vinde, men vel også en kamp som bliver brugt mere som generalprøve end som første kamp i sæsonen. Altså hellere tabe Community shield end at nøjes med et point imod Norwich(ikke at det er et binært valg).

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 28

Indlæg af AJ » tirsdag, 30. jul, 2019 12:27

@ Hekkem

Gomez kan vel også bruges på venstre back? Ikke optimalt, nej, men han er da hurtigere end Milner. Som nødløsning selvfølgelig.

Man kan sige, at vi har seks spillere til fire pladser i forsvaret. Plus Milner, der til nød kan bruges som back.

Men lad os da håbe, at eksempelvis Robertson ikke bliver skadet.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 30. jul, 2019 13:50

AJ skrev:
tirsdag, 30. jul, 2019 12:27
Det har du for så vidt ret i AJ, at Gomez også kan anvendes som venstre back. Og ja han er pæn hurtig :)

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 35

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 30. jul, 2019 14:11

Larouci er med i Evian, så han er forhåbentlig allerede ved at være klar igen.

Besvar