LFC - Spurs >> Kamptråden [Efter: side 5]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede onsdag, 10. apr, 2019 19:11

Alisson
0
Ingen stemmer
Alexander-Arnold
11
11%
Matip
2
2%
Van Dijk
32
32%
Robertson
29
29%
Henderson
0
Ingen stemmer
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Milner
0
Ingen stemmer
Mane
4
4%
Salah
1
1%
Firmino
14
14%
Origi
1
1%
Fabinho
5
5%

Afgivne stemmer: 99

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Re: LFC - Spurs >> Kamptråden [Efter: side 5]

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 01. apr, 2019 16:11

Niels K skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:men der må meget gerne slåes hårdt ned på (advarsel hver gang), at modstanderen ikke går væk fra frisparkssituationen med det samme, så frisparkene generelt kan eksekveres meget hurtigere, og man kan opnå den fulde fordel af et frispark bl.a. en modstander i ubalance.
Men det gør der desværre ikke og derfor skal Henderson(tror han var nærmest) stille sig hen foran bolden og fortælle* dommeren at den ikke ligger stille indtil den ikke har bevæget sig i 10-20 sekunder!

generelt mangler vi nogle gange de der små og måske lidt usportslige tricks.

*det er lidt mere ok hvis man gør det for at snakke med dommeren. Ellers skal han "komme til" at gå ind foran bolden og lade som om han ikke havde set den.
Jeg tænkte også, at Hendo burde gøre det i situationen, men jeg er ret sikker på, at Kane kaster den frem så hurtigt og sparker så hurtigt, at Hendo ikke kunne nå det.

Jeg fremhævede tidligere, at det eneste positive i situationen var, at nu så man endelig et hold få fordel af at kunne tage frisparket hurtigt, MEN der er måske 3 omstændigheder (i hvert fald 1), som gør, at det burde være taget om.

1: Bolden skal ligge stille, den kan vi vel være enige i ?

2: Bolden skal ligge, hvor forseelsen blev begået, og her mener jeg faktisk, at Kane kaster den et godt stykke væk fra forseelsesstedet (samtid med at den triller ved sparket).

3: Dommeren kan i princippet godt tillade en hurtig eksekvering, hvis de 2 ovennævnte punkter er opfyldt, også selvom Hendo ikke er 9,15 meter væk, HVIS han har kontrol og overblik over situationen, og det synes jeg ikke, han har.

Fodboldreglerne fortæller, at der skal deles gult kort ud for at forhindre afholdelse af et frispark, og det skal der efter min mening gøres noget ved, da vi skal af med så mange unoder som muligt og have så meget effektiv spilletid som muligt.
vi er fuldstændigt enige, men det er sgu ærgerligt at miste et mesterskab fordi Henderson ikke tør æde et gult kort han udmærket godt ved alligevel aldrig bliver tildelt under den famøse dommer linje(endnu et meget misbrugt ord og undskyldning når dommeren forsømmer sit arbejde).

Og 1 og 2 er netop begrundelsen for at Hendo*kan tillade sig at blokere frisparket og sige hov hov til dommeren og pege på at han står cirka 10 yards fra der hvor frisparket blev begået.

3) som udgangspunkt ja, man må ihverfald ikke både tillade spillere at stille sig foran boldene OG tillade rullende frispark.

*og det er ikke for at være efter kaptajnen, nu var det bare ham jeg lagde mærke til Milner og Gini kunne lige så vel have gjort det selvom de var lidt længere væk kan aftalen jo sagtens være at det er den forreste ledige spiller der skal gøre det og det ville tillade Hendo at dække bedre op, så set nede fra banen kan det sagtens være at det var en af de andres job.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. apr, 2019 10:09

Hvor stort et drop var det sidste mål egentlig?

Jeg syntes Salah får ret meget power i det hovedstød, forholdsvis tæt på mål og placerer den i yderkanten af keeperens rækkevidde.

Jeg tænker at Lloris ikke har tid til andet end bare baske med armene og håbe at han fanger en bold, jeg er ikke sikker på han har tid til at bokse den væk, han skal jo også dække forreste stolpe. Så skulle han lade den være og ja, så havde Toby jo nok ramt den lidt bedre.

lille sidebemærkning, men jeg syntes at folk er lidt hårde ved Lloris og egentlig vil jeg også slå et lille slag for at det var et godt forsøg fra Salah.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » tirsdag, 02. apr, 2019 10:18

Det var et kæmpe drop. Han har jo grebet bolden men skubber den så pludselig ud i feltet. Det ser næsten helt bevidst ud
"We're not racist, we only hate the mancs"

Torres91

Indlæg af Torres91 » tirsdag, 02. apr, 2019 12:35

Jeg er enig, det ligner et kæmpedrop. Men hey, der er ingen grund til at klage. De 3 points varmer sku.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. apr, 2019 13:46

Emmy skrev:Det var et kæmpe drop. Han har jo grebet bolden men skubber den så pludselig ud i feltet. Det ser næsten helt bevidst ud
tja, det kan godt være han ikke når at beslutte om han vil gribe eller skubbe, eller beslutter at gribe og så beslutter at skubbe fordi han kan mærke at han ikke kan holde den.

det ser ikke kønt ud, men jeg tror ikke det er på sæsonens top3 Lloris drop

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 02. apr, 2019 14:03

Filos of Isk skrev:
Emmy skrev:Det var et kæmpe drop. Han har jo grebet bolden men skubber den så pludselig ud i feltet. Det ser næsten helt bevidst ud
tja, det kan godt være han ikke når at beslutte om han vil gribe eller skubbe, eller beslutter at gribe og så beslutter at skubbe fordi han kan mærke at han ikke kan holde den.

Hvilket blot understreger at Lloris er massivt overvurderet, og at Spurs gør klogt i at hente en anden keeper hvis de for alvor vil lege med :mrgreen:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 02. apr, 2019 15:21

Sledgehammer skrev:
Filos of Isk skrev:

Hvilket blot understreger at Lloris er massivt overvurderet, og at Spurs gør klogt i at hente en anden keeper hvis de for alvor vil lege med :mrgreen:
Jojo, men vi skal bare passe på at vi ikke læser for meget af langsomme gengivelser.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 02. apr, 2019 17:56

Fantastisk sejr!

Og måden hvorpå det skete på! Mod Tottenham - helt perfekt!

Besvar