Everton - LFC >> Kamptråden [Efter: side 6]

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede onsdag, 13. mar, 2019 18:54

Alisson
15
22%
Alexander-Arnold
1
1%
Matip
10
14%
Van Dijk
26
38%
Robertson
1
1%
Fabinho
10
14%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Henderson
5
7%
Salah
0
Ingen stemmer
Origi
1
1%
Mane
0
Ingen stemmer
Milner
0
Ingen stemmer
Firmino
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 69

Robbie_God_Fowler

Re: Everton - LFC >> Kamptråden [Efter: side 6]

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 04. mar, 2019 12:56

Kontrasten i pointgennemsnittet er stort, når man sammenligner efterår og forår, men det er udsvingene i de spillemæssige præstationer på banen faktisk ikke. I efteråret vandt vi adskillige sejre via en stærk defensiv organisation tilsat lidt magi og tilfældigheder i front. Kampene mod Leicester, Brighton, Fulham, Huddersfield og Everton er gode eksempler herpå. I 2019 er defensiven stadigvæk bundsolid, men Salah og Firmino’s målsnit er dalet gevaldigt. Det er således små marginaler, der resulterer i disse store forskelle, mere end det er yderligheder (champagnebold vs metaltræthed).

Bundniveaut er hævet i denne sæson, mest i øjnefaldende ved den klare forbedring i de defensive aspekter af spillet. Men vi har ikke set den flydende angrebsmaskine så ofte i denne sæson. Ljinders har været ude og fortælle, at man nu arbejder med et “behersket kaos” til spørgsmålet om det defensive fokus betød et endeligt for Klopp’s heavy metal fodbold. Så der er givetvis en kausal effekt. Men jeg mener samtidig også, at effekten skyldes formdyk hos Firmino og en Salah, der måske i virkeligheden viser, hvad der realistisk kan forventes af ham.

Jeg forstår godt Ljinders og Klopp’s ønske om at modificere konceptet. Vores point total viser da også, at det var det rette at gøre. Og skal vi køre endnu længere ud af den tangent, så har flere toptrænere jo også igennem tiden anvendt den kliché, at mesterskaber først og fremmest bygges på en god defensiv organisation. Klopp og co. mangler nu blot den berømte brik i puslespillet i form af offensiv pondus, som 1-2 offensive klassespillere helt sikkert vil tilføre. Lad os håbe, at Klopp lykkedes, hvor Rafa og senest Rodgers fejlede.

sjampen
Alder: 29

Indlæg af sjampen » mandag, 04. mar, 2019 17:45

Mysjkin skrev:
Hr. Drejer skrev:Hvem kræver Klopp fyret? Nu har jeg læst tråden, og jeg kan ikke finde nogen som ønsker ham fyret.
Sjampen skrev:

Der er sådan set kun en ting at sige. Vinder vi ikke et trofæ, så må Jürgen Klopp stå skoleret og forklare hvorfor i alverden vi skal beholde ham som træner.
Det gjorde jeg. Men ingen steder skriver hverken at jeg kræver eller ønsker Klopp fyret. Klopp er sammen med Simeone min favoritmanager og har i øvrigt været det siden slutningen af hans karriere i Mainz.

Men Klopp er også træner i Liverpool FC og der vinder man. Det er sådan set meget simpelt. Nu har han været her i snart 4 sæsoner og har været tæt på 3 trofæer, med mulighed for at gøre det 5 i år. Jeg skriver også at han uden tvivl har rykket os enormt. Det er bare ikke nok, for i Liverpool vinder man. Det var ganske imponerende at nå 2 finaler med et hold som ikke var hans og vi tabte til et godt Sevilla hold og til City i straffesparkskonkurrence. Klopp havde godt nok et transfervindue, men han kunne jo reelt ikke vide at Moreno ene mand vil tabe EL finalen for os. Hans egen stædighed var dog afgørende for vores CL nederlag, ligesom hans stædighed med midtbanen og den manglende kreativitet er en afgørend grund til at vi er møghamrende elendige offensivt, med undtagelse af nogle få kampe på Anfield mod hold som Bournemouth, Huddersfield og Watford.

Så ja, hvis Klopp runder 3,8 år, eller hvor meget decimalen nu lige er, uden et trofæ så skal han da naturligvis stå skoleret og forklare hvorfor han skal blive. Hvorfor han, uagtet hvor meget fremskridt vi er i, skal være manden der skal have endnu 100+ millioner pund at købe ind for, navnligt når han stadig placerer 2/3 midtbaneindkøb på bænken med deres kreativitet når vi savner den aller mest. Hvilket jo kun gør det mere underligt at Keita var Klopps drømmespiller og var så vigtig at hente at vi skulle købe ham året før. Hvorfor han er manden der henter de trofæer til Liverpool, som Liverpool bare skal hente. Igen, navnlig når han med alt tydelighed i stort set alle hans 3 fulde sæsoner, åbenlyst har solgt både Mickey Mouse cuppen og FA cuppen. Det er hverken en gavebod eller at sidestille med Mainz at være træner i Liverpool. Der skal vindes. Ingen undskyldninger. Nu er truppen Klopps. Han har haft tid. Han har fået penge. Og for første gang siden noget nær 1478 solgte vi ikke vores bedste spiller i sommerpausen, selvom vi dog stadig ikke har erstattet den sidste vi solgte.

Jeg kan overhovedet ikke se nogen grund til at Jürgen Klopp ikke måtte skulle forklare hvorfor han er den rigtige mand. Det er jeg overbevist om at han kan, for der er så meget positivt i vores udvikling og vi er oppe imod et City hold der er ufattelig stærke, primært grundet decideret sportslig snyd gennem finansiel doping. Men spørgsmålene skal stilles. For vi laver samme fejl konstant, herunder Klopp.

Og det er derfor jeg når frem til, at jeg primært håber Klopp har nosser nok til at erkende egne mangler og 1. Finder en assistent der kan erstatte Buvac. 2. Går på kompromis med sin egen holdning om ting som en "proper brexit" Henderson, Milner, Lallana midtbane bare er sagen, når det med alt tydelighed er ikke bare forkert, men fuldstændig, latterligt fejlagtigt. Klopp skal selvfølgelig heller ikke spille fallit med alt, selvom man jo godt kunne påpege at der har han gjort med sin heavy metal football der er totalt væk, men han bliver nød til at kigge på sig selv og hans udvikling når tingene ikke virker.

Og så skal han i øvrigt lukke røven noget så grusomt med hans evindelige piven og tåbeligt dårlige undskyldinger. Efter Everton var det fucking vinden. Det er i den grad ucharmerende for en ellers altid karismatisk og sympatisk Klopp, og hører ingen steder hjemme hos en manager i Liverpool. Lige så lidt som Rodgers' great character når vi havde fået smæk og alle kunne se det var mundlort i ypperste potens.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » tirsdag, 05. mar, 2019 09:25

@Sjampen

Du skriver jo nærmest selv hvorfor han skal fortsætte, så jeg anbefaler bare at FSG læser med ;)

Liverpool har flyttet sig enormt og skulle vi blive nummer 2 så er det stadig en vild udvikling fra sidste år.
Så godt som alle andre hold (måske undtaget city) er misundelige på os. Hvorfor mon?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 05. mar, 2019 10:44

Stå skoleret og forklare, hvorfor han skal blive. Det er jo helt absurd.

Manden har på få år lavet et af de største turnarounds, der er set i fodboldverdenen og igen placeret Liverpool i den lille eksklusive gruppe af europæiske tophold. Og det er sket helt uden de midler, der var til rådighed for Chelsea, Man C og PSG.

EDIT: Og de gentagne besværgelser vedr. Buvac: Der er jo ingen, der har skyggen af grundlag for at udtale sig om effekten af hans fravær.

Og nej, det, at Klopp engang har kaldt ham "the brain" i et interview, udgør ikke et grundlag....
Senest rettet af AJJ tirsdag, 05. mar, 2019 12:14, rettet i alt 2 gange.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » tirsdag, 05. mar, 2019 10:47

AJJ skrev:Stå skoleret og forklare, hvorfor han skal blive. Det er jo helt absurd.

Manden har på få år lavet et af de største turnarounds, der er set i fodboldverdenen og igen placeret Liverpool i den lille eksklusive gruppe af europæiske tophold. Og det er sket helt uden de midler, der var til rådighed for Chelsea, Man C og PSG.
Præcis. Sidste år var første gang i 10 år at vi kvalificerede os til CL 2 år i træk. Året før blev vi nummer 8...
I år kæmper vi som de eneste mod city om mesterskabet.

#fremgang
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 29

Indlæg af jensemand » tirsdag, 05. mar, 2019 19:26

Jeg kan godt følge dig Sjampen, og jeg er enig i at Klopp de sidste par kampe mod Everton og United især har taget nogle lidt vattede beslutninger, men samtidig må man jo også erkende at vi er oppe mod et historisk stærkt City hold. (det siger jeg ikke at du ikke erkender nu går jeg bare ud af en tangent) de har altså vundet alle på nær en kamp siden deres nederlag mod Leicester i december og det er jo helt sindssygt. Vi ender formentlig med 2 hold over 90 point, sådan ser det i hvert fald ud lige nu og det er aldrig sket før (er det?) , og i rigtigt mange (undtagen måske 2-3 siden PL's indførsel) ville man vinde mesterskabet hvis man fik over 90 point. Det er skide irriterende timing med Citys styrke, men jeg synes ikke det skal pille pynten af hvor flot en sæson vi er i gang med og hvor meget Klopp har rykket os. At vi så for helvede snart skal vinde noget kan vi godt blive enige om!

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » tirsdag, 05. mar, 2019 19:40

sjampen skrev: Men Klopp er også træner i Liverpool FC og der vinder man.
Jeg er ikke enig i ovenstående. Og jeg er slet ikke enig i den ene svada efter den anden skudt af sted mod Klopp, med krav om, at han skal står skoleret?

Det er sgu os, der skal takke Klopp for, at han brænder så meget for vores klub. Det er os, der skal takke Klopp for at gøre et middelmådigt (ja, IKKE et vinderhold - for det har Liverpool ikke været i mange år) Liverpool mandskab til et af verdens bedste mandskaber.

I de tre fulde sæsoner, hvor vi har haft Klopp ved roret, er vi nu alle gange passeret de 70 point for sæsonen. For lige at sætte den præstation i relief, så har tidligere managers kun klaret det 5 gange i de foregående 17 sæsoner. Og kun en enkelt gang i dette årti. Derfor min markante uenighed i postulatet om, at i Liverpool, der vinder man. For det har ikke været tilfældet i snart tre årtier. Men Klopp har fået genskabt vindermentaliteten. Det vidner den nu faste plads i verdens sværeste top 4 om. Og det vidner tre finaler om.

Jeg forstår udmærket skuffelsen over at have mistet førstepladsen. Men mere end nogen anden, har Klopp æren for, at vi overhovedet befandt os i den position foran et Man City mandskab fra en anden planet.

Og det her er ikke slut. Slet ikke.

YNWA
"I am the normal one"

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. mar, 2019 07:42

AJJ skrev:Stå skoleret og forklare, hvorfor han skal blive. Det er jo helt absurd.

EDIT: Og de gentagne besværgelser vedr. Buvac: Der er jo ingen, der har skyggen af grundlag for at udtale sig om effekten af hans fravær.

Og nej, det, at Klopp engang har kaldt ham "the brain" i et interview, udgør ikke et grundlag....
:clap: :clap: :clap:

Iøvrigt et dejligt indlæg fra Mysjkin efter sådan en kamp, hvor man hænger noget med mulen.

Det er da for pjevset ikke at tro på tingene længere. I de fleste tidligere sæsoner i PL har mnange af os troet på det, indtil det var matematisk umuligt, og det var så lige når januar var overstået eller noget i den retning, så der er stadig 9 finaler tilbage og en spændende kamp mod Bayern München at se frem til

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 06. mar, 2019 08:04

Gary Neville - en mand som jeg har respekt for som ekspert - har udtalt at Liverpool skulle “håbe” på at ryge ud af CL, idet det ville kunne gøre, at vi ville få en lille, men måske afgørende, fordel fremfor City i mesterskabskampen. Hvad tænker I om den påstand?
Jeg er ikke helt enig. Vi har haft to pauser (hvor vi i øvrigt virkede trætte efter hver pause), så burde vi ikke kunne spille med på to fronter?

Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 06. mar, 2019 11:13

Jesper skrev:Gary Neville - en mand som jeg har respekt for som ekspert - har udtalt at Liverpool skulle “håbe” på at ryge ud af CL, idet det ville kunne gøre, at vi ville få en lille, men måske afgørende, fordel fremfor City i mesterskabskampen. Hvad tænker I om den påstand?
Jeg er ikke helt enig. Vi har haft to pauser (hvor vi i øvrigt virkede trætte efter hver pause), så burde vi ikke kunne spille med på to fronter?

Puha, den er svær.

Jeg vil aldrig håbe at ryge ud af en af de to betydende turneringer.

Træthed er en svær størrelse og der skal nok mere til end bare 10 dage uden kampe til at komme trætheden fra en tung vinterperiode til livs.

Så er der tid til at forberede næste kamp, der er det altså også en fordel at have et par dage ekstra.

Sidste sæson ofrede vi også en hel del PL point for at give os bedre chancer i CL 1/4 og 1/2 finalerne og det havde vi råd til da top 4 var nogenlunde sikker(selv efter de ofrede point kunne vi selv afgøre egen skæbne på hjemmebane i sidste spillerunde).

Alt i alt har Neville jo nok ret, en lille smule, for at vinde en CL 1/4 finale i Bayern vil jo også kræve 2019's bedste præstation fra os og dermed kan det forhåbentlig give et selvtillids boost.

pingel

Indlæg af pingel » onsdag, 06. mar, 2019 11:21

Hvis vi nu havde været foran City kunne Neville måske have ret i det han siger. Men lige nu er Champions League den konkurrence vi selv kan afgøre, og så burde man måske satse på den istedet - surt at "droppe" ChL for at ende et point efter City ;-)

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 06. mar, 2019 11:26

Jesper skrev:Gary Neville - en mand som jeg har respekt for som ekspert - har udtalt at Liverpool skulle “håbe” på at ryge ud af CL, idet det ville kunne gøre, at vi ville få en lille, men måske afgørende, fordel fremfor City i mesterskabskampen. Hvad tænker I om den påstand?

Selvfølgelig kan vi spille med i begge turneringer, de resterende kampe er der en uge imellem og samtidig kan både ox, Lovren og Gomez nå tilbage og bidrage i denne turnering. Omvendt kan City få 4 kampe mere end os i FA cuppen, så de presser deres trup mere end os pt, og lige nu har de De bruyne, Fernandinho, Stones og Laporte på skadeslisten, jeg ved godt City har en bred trup, men det kan nemt komme til at koste dem til slut at de prøver at vinde 4 turnering.

Ved godt alle gerne vil vinde ligaen, men hvis vi til slut står med en anden plads og et CHL trofæ så tror jeg nok de fleste stadig vil synes sæsonen er godkendt, hvem ved måske vinder vi begge dele.

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 06. mar, 2019 11:43

Mit take:

I en "normal" sæson ville vi føre PL med 8-9 point på nuværende tidspunkt. Og så ville vi kunne gå dybt i CL og samtidigt køre mesterskabet hjem. Selvom der - pga. vores manglende bredde alle andre steder end midtbanen - helt sikkert ville være kampe a la Stoke hjemme, Everton ude og Chelsea ude i sidste sæson.

Desværre er sæsonen "unormal" pga. City. Så jeg tror, Neville har ret...

Jeg vil juble meget, hvis vi banker Bayern i næste uge, men vil græde lidt mindre, hvis vi ryger ud.

Jeg tror så også på, at City vil smide point i PL pga. CL - særligt, hvis de når til semifinalen.

VanDjik4
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 24

Indlæg af VanDjik4 » onsdag, 06. mar, 2019 14:09

Liverpool bedste defensiv i Premier League. 2. Bedste målscore og fleste clean sheets til Alisson Becker!

Det mangler bare det sidste i kampene og det er sejre. Som forhåbentlig kommer mod Burnley og Bayern München. Get In!

Liverpool FC skal IKKE ligge sig ned på flad ryg, og tænke sæsonen er forbi ligesom Real Madrid ! Da det er lidt paradoksalt uden Ronaldo for dem at alting kan ende galt..

Ligesom dengang Liverpool mistede Gerrard, så var det også en proces og en lang kamp til at kæmpe sig til tops igen.

Liverpool som mestre i PrL og så tror jeg desværre Barcelona ender med CHL i år... (Tæt forfulgt af de engelske klubber, Spurs, City og Liverpool)

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » onsdag, 06. mar, 2019 18:11

AJJ skrev:Jeg vil juble meget, hvis vi banker Bayern i næste uge, men vil græde lidt mindre, hvis vi ryger ud.
Vi banker ikke Bayern, men det bliver en aften, hvor historien gentager sig. 0-0 i pausen og mod slutningen emulerer Jordan Henderson Ray Kennedy og bringer os foran 1-0. I overtiden reducerer hvor tids Karl heinz Rummenigge = Levandowski så til slutresultatet 1-1, og vi går videre til at møde Ajax i kvartfinalen.
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

Besvar