Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Jesper » mandag, 05. feb, 2018 15:42

Jeg har forsvaret Klopp meget i dette transfervindue og generelt er han sgu en herlig mand. Og der er ingen tvivl om at han tiltrækker spillere og at han bidrager til begejstringen om klubben, som der sker.
Men, jeg synes at han har taktiske mangler. Rodgers var en sjov størrelse, for han skiftede rundt i systemer og han fandt aldrig rigtigt sit udtryk. Klopp har et udtryk, men jeg synes han er endimensionel. Det handler ikke om, at jeg ikke synes at han skal fastholde sin stil med presbold og det direktes spil. Jeg synes det er underholdende og forholdsvis effektivt, derimod har jeg et problem med at han i sin rekruttering ikke nuancerer systemet. Jeg har skreget i flere år på en kontrollerende, teknisk og kreativ midtbanespiller. Gerne en 6er, der kan temperere spillet. Rodgers genopfandt faktisk Gerrard til den rolle, men han havde i længden ikke sine spidskompetencer på den plads. Vi skal længere tilbage før vi havde en spiller som Alonso, som kunne det jeg savner. Og ift tråden, så handler det om, at sådan en spiller vil kunne gøre, at vi eks igår ikke hele tiden ville blive sat under pres, fordi sådan en spiller kan holde på spillet, men samtidigt også lægge de gode afleveringer i kontrafasen. I de situationer, hvor modstanderne parkerer bussen, der har vi solgt den eneste spiller, som havde sin spidskompetence til at være kreativ i små rum (mener stadigvæk at det trods Salahs genialitet at han ikke har det som spidskompetence), og således har vi konstant det samme udtryk. Her forstår jeg simpelthen ikke at han ikke undervejs i kampene adresserer de problemer der er ved at have andre taktiske muligheder. Og grunden til dette er, at han imø ikke har de spillere, han skal bruge for at kunne gøre dette, hvilket gør at pilen peger tilbage på ham.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » mandag, 05. feb, 2018 18:23

Fuldstændig enig. Selv en 34-årig Gerrard eller en 36-årig Alonso ville pynte gevaldigt på vores hold lige nu.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 05. feb, 2018 20:45

Jeg har også længe været fortaler for en mere homogen midtbane. Klopp synes at tillægge den typiske midtbanedynamo al for megen værdi. På bekostning af kreativitet og spilintelligens.

Jeg undres over denne prioritet, da Klopp i sin tid i Dortmund kunne mønstre en balanceret midtbane, der både besad power og flair. Sahin og efterfølgende Gündogan gjorde det fremragende i rollen som playmaker. Læg dertil Götze, Kagawa, Reus og Mkhitaryan’s kreativitet på den sidste tredjedel af modstanderens banehalvdel.

Vi har endnu ikke set Klopp investere i en kreativ profil. Salah har øje for sine medspillere, det viste hans mange assists i Roma også. Men han er afslutter mere end han er kreatør. Gini, Ox og Keita er alle spillere hvis spidskompetence ligger i deres drive med bolden - Keita blot et eller to niveauer over førstnævnte to.

Jesper nævner det ganske fint, start 11’eren er for endimenionel. Det dynamiske koncept kan sagtens fastholdes ved at tilføre 1-2 kreative og teknisk velfunderede spillere. Det så vi i Dortmund, men også i sidste efterår i Liverpool, hvor Coutinho og en Lallana i topform fik Liverpool til at ligne en velsmurt offensiv maskine. For fuld intensitet vel at mærke.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. feb, 2018 21:34

Jeg synes vi spiller mindre en-dimensionelt end tidligere. Da Klopp kom til Liverpool, spillede vi heavy metal fodbold - hovedet under armene og med 180 km/t derudaf. Det gør vi ikke så meget længere. Jeg synes han er ved at lære sin metier, og vi prøver at kontrollere kampen i langt højere grad. At han så vælger nogle halv skidte løsninger fra tid til anden, er en anden snak. Men jeg synes han har forandret sig i sin tid i Liverpool.

Vores midtbane mangler kreativitet og fart. Vi mangler en klasse målmand. Vi kunne også bruge en klasseforsvarer mere. Vi kunne også bruge en offensiv spiller mere. osv osv. Jeg tror bare at vi kun har ressourcer til at løse et problem pr. transfervindue (vi er jo ikke Man C som ejes af helt land!), og det er også lidt min kritik, at det går for langsomt. Især når der kommer nye problemer til i form af at vores bedste spillere forlader os med jævne mellemrum.

Men ja, vores start-11 mangler samlet set en del kompetencer, blandt andet kreativitet.

God pointe RGF, med at Klopp ikke har investeret i en Coutinho-look-a-like type. Det er jo korrekt, det har han ikke.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af jensemand » mandag, 05. feb, 2018 21:48

Jeg tror ikke han har nedprioriteret kreativiteten, han har vel blot ment at Coutinho og Lallana har været nok. Så blev Coutinho solgt og han har selv sagt den helt rette erstatning ikke var ledig her i januar, og nok satset på Lallana kunne dække ind det meste af tiden så vi lige kunne halte i mål på den front. Jeg regner med han henter minimum en kreativ spiller ind til sommer. Mané er forresten også kreativ når han er på sit højeste.

Lallana er så desværre skadet, og nu når han lige så ud til at komme tilbage prøvede han så at rive hovedet af en dreng fra Tottenham så ham ser vi nok ikke så meget resten af sæsonen. Godt nok er Tottenham klamme og det er helt forståeligt ikke at kunne lide dem, men sådan et angreb er godt nok på ingen måde i orden.... Tåbeligt, og så i en u23 kamp....
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. feb, 2018 22:10

jensemand skrev:prøvede han så at rive hovedet af en dreng fra Tottenham
:lol: Ja, gad vide hvad det takseres til.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Bojangles » mandag, 05. feb, 2018 22:27

Hr. Drejer skrev:
jensemand skrev:prøvede han så at rive hovedet af en dreng fra Tottenham
:lol: Ja, gad vide hvad det takseres til.
Når den er dømt og dommeren har set det, kan det så give mere, end hvad et rødt normalt maksimalt giver?

Jeg mindes at erindre tidligere psykopatiske handlinger, som dommeren i en kamp har dømt på, og så kunne det ikke ændres - hvorimod at der så har været situationer der har været en 1/10 del så slemme, som har givet længere karantæner efterfølgende, fordi dommeren ikke så noget.

Men er de regler blevet ændret? og har de overhovedet været sådan - eller er det bare en følelse man sidder med fordi det er nogen af lorteholdene, som har fået lov til at være psykopater, mens de gode hold (os) er blevet straffet?

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » tirsdag, 06. feb, 2018 09:02

Kan vi hente Lemar og Keita til sommer har jeg virkelig en god fidus til vores midt.
Derudover skal Can erstattes med en mere holding midt (ala Alonso).

Jeg tror ikke det er Klopp der ikke ønsker en mere kreativ midt, blot at han ikke har det til rådighed endnu (efter salg af Coutinho).

Keita vil hjælpe med at give mere teknik på midten, men vi mangler stadig den spilopbyggende holding midt.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Thommo » tirsdag, 06. feb, 2018 15:35

Jeg har kun set Arturo Vidal på landsholdet og lidt CL, jeg elsker hans kriger gen, 31 år til sommer,og det lader vel lidt til han smutter fra Bayern, til sommer. Bør han ikke kunne være et emne, hvis han kan spille for BM kan han uden tvivl også kunne komme i vores 11´er, kort og godt.

Og fin alder, så spaniolerne henter ham jo ikke om 3 år!!
Verden er smask fuld af hyklere....

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 06. feb, 2018 18:14

Thommo skrev:Jeg har kun set Arturo Vidal på landsholdet og lidt CL, jeg elsker hans kriger gen, 31 år til sommer,og det lader vel lidt til han smutter fra Bayern, til sommer. Bør han ikke kunne være et emne, hvis han kan spille for BM kan han uden tvivl også kunne komme i vores 11´er, kort og godt.

Og fin alder, så spaniolerne henter ham jo ikke om 3 år!!
Ham kan jeg sgu også godt li´!

Ja han er gammel, men tror godt han kunne gavne os de næste par år.

Hvad mon pris og løn vil være ?

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » mandag, 12. feb, 2018 07:36

Er der andre der mener at Manes formnedgang også skyldes et stort defensivt arbejde som er meget tydeligere i venstre side end i højre side.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Emmy » mandag, 12. feb, 2018 08:00

nikand skrev:Er der andre der mener at Manes formnedgang også skyldes et stort defensivt arbejde som er meget tydeligere i venstre side end i højre side.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han arbejder ihvertfald stenhårdt for holdet. Jeg synes ny ikke robertson har brug for mere hjælp end feks TAA men det kan jo handlen balancen på holdet.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 12. feb, 2018 08:33

nikand skrev:Er der andre der mener at Manes formnedgang også skyldes et stort defensivt arbejde som er meget tydeligere i venstre side end i højre side.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror at nedgangen kom før øget arbejde, jeg har set at Salah mere konsekvens er den der afventer kontraen, mens Mané er nede og hjælpe, men det er vel meget naturligt når han scorer så ofte.

I starten (før udekampen imod City) delte de rovet mere ligeligt syntes jeg og Mané var den bedste af dem.

Jeg tror det handler om at Mané kæmper med selvtilliden og så istedet for at være tilovers så kæmper han hårdt for holdet. Jeg syntes Mané håndterer det fantastisk og jeg er sikker på at han nok skal blive rigtig god igen, for jeg syntes faktisk han er ret god, selv i sin dårlig periode.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » mandag, 12. feb, 2018 10:12

Filos of Isk skrev:
nikand skrev:Er der andre der mener at Manes formnedgang også skyldes et stort defensivt arbejde som er meget tydeligere i venstre side end i højre side.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror at nedgangen kom før øget arbejde, jeg har set at Salah mere konsekvens er den der afventer kontraen, mens Mané er nede og hjælpe, men det er vel meget naturligt når han scorer så ofte.

I starten (før udekampen imod City) delte de rovet mere ligeligt syntes jeg og Mané var den bedste af dem.

Jeg tror det handler om at Mané kæmper med selvtilliden og så istedet for at være tilovers så kæmper han hårdt for holdet. Jeg syntes Mané håndterer det fantastisk og jeg er sikker på at han nok skal blive rigtig god igen, for jeg syntes faktisk han er ret god, selv i sin dårlig periode.
Gode pointer ang. Selvtillid og at Mane så arbejdere endnu hårdere for holdet for at kompensere for slutproduktet som altså er set værre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Bojangles » mandag, 12. feb, 2018 13:29

nikand skrev:
Filos of Isk skrev:
nikand skrev:Er der andre der mener at Manes formnedgang også skyldes et stort defensivt arbejde som er meget tydeligere i venstre side end i højre side.
Jeg tror at nedgangen kom før øget arbejde, jeg har set at Salah mere konsekvens er den der afventer kontraen, mens Mané er nede og hjælpe, men det er vel meget naturligt når han scorer så ofte.

I starten (før udekampen imod City) delte de rovet mere ligeligt syntes jeg og Mané var den bedste af dem.

Jeg tror det handler om at Mané kæmper med selvtilliden og så istedet for at være tilovers så kæmper han hårdt for holdet. Jeg syntes Mané håndterer det fantastisk og jeg er sikker på at han nok skal blive rigtig god igen, for jeg syntes faktisk han er ret god, selv i sin dårlig periode.
Gode pointer ang. Selvtillid og at Mane så arbejdere endnu hårdere for holdet for at kompensere for slutproduktet som altså er set værre.
Præcis. Mané spillede imø en rigtig god kamp imod Southampton (baseret på 2. halvleg, da jeg stort set ikke så første) Han lavede meget rigtig godt defensivt arbejde, og så var han rigtig god i det opbyggende arbejde, hvor han flere gange var dirigenten bag farlige situationer. Og den akrobatiske afslutning er ramt så fantastisk, og kun rent held (og et sæt store nosser) gør at Southampton forsvareren kommer i vejen. Selvfølgelig kunne det være rart med en skarpskytte mere, men slev en ringe Mané er bedre end de fleste andre i PL.

Besvar