Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » onsdag, 04. nov, 2015 00:00

Spiller for spiller har vi et af de absolut bedste offensive hold i PL. Jeg vil kun sætte City og Arsenal på samme eller højere niveau.

Der skal stadig udvikles lidt og vi skal have et fast koncept alle er med på, men så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skal kunne spille lige op med hvilket som helst andet hold.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » torsdag, 12. nov, 2015 06:43

Et par årsager til, at vi ikke får de nødvendige point, og ikke kan få det til at svinge kontinuerligt:

http://www.liverpool.no/Nyheter/Ingen-h ... rpool.aspx

http://www.liverpool.no/Nyheter/verst-p ... toppe.aspx

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » torsdag, 12. nov, 2015 16:52

ilusio skrev:Spiller for spiller har vi et af de absolut bedste offensive hold i PL. Jeg vil kun sætte City og Arsenal på samme eller højere niveau.

Der skal stadig udvikles lidt og vi skal have et fast koncept alle er med på, men så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skal kunne spille lige op med hvilket som helst andet hold.
Jeg tænker ikke umiddelbart vores hold som værende med den tredjebedste offensiv, målt spiller for spiller. Tænker eksempelvis Chelsea bør vurderes som en del af top tre. Om man u er bedre eller værre ved jeg ikke men håber du har ret der.
We need a new Fowler...

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af ilusio » fredag, 13. nov, 2015 13:21

nikand skrev:
ilusio skrev:Spiller for spiller har vi et af de absolut bedste offensive hold i PL. Jeg vil kun sætte City og Arsenal på samme eller højere niveau.

Der skal stadig udvikles lidt og vi skal have et fast koncept alle er med på, men så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skal kunne spille lige op med hvilket som helst andet hold.
Jeg tænker ikke umiddelbart vores hold som værende med den tredjebedste offensiv, målt spiller for spiller. Tænker eksempelvis Chelsea bør vurderes som en del af top tre. Om man u er bedre eller værre ved jeg ikke men håber du har ret der.
Benteke vs. Costa: i år vinder Benteke stort
Sturridge vs. Remy: Sturridge vinder stort når han er klar.
Ings vs. Falcao: I hvert fald ikke en sejr til Falcao

Coutinho vs. Hazard: Hazard, men kun baseret på sidste års præstationer
Firminho vs. Willian: Willian er klart bedst
Lallana vs. Oscar: Her er det nok mest lige. Oscar har slet ikke ramt niveauet og Lallana udvikler sig godt under Klopp


scum ser jeg slet ikke som bedre. Når vores spillere rent faktisk ikke er skadet og de har prøvet at træne og spille sammen nogle gange, så er potentialet enormt.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af nikand » søndag, 15. nov, 2015 13:35

ilusio skrev:
nikand skrev:
ilusio skrev:Spiller for spiller har vi et af de absolut bedste offensive hold i PL. Jeg vil kun sætte City og Arsenal på samme eller højere niveau.

Der skal stadig udvikles lidt og vi skal have et fast koncept alle er med på, men så kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skal kunne spille lige op med hvilket som helst andet hold.
Jeg tænker ikke umiddelbart vores hold som værende med den tredjebedste offensiv, målt spiller for spiller. Tænker eksempelvis Chelsea bør vurderes som en del af top tre. Om man u er bedre eller værre ved jeg ikke men håber du har ret der.
Benteke vs. Costa: i år vinder Benteke stort
Sturridge vs. Remy: Sturridge vinder stort når han er klar.
Ings vs. Falcao: I hvert fald ikke en sejr til Falcao

Coutinho vs. Hazard: Hazard, men kun baseret på sidste års præstationer
Firminho vs. Willian: Willian er klart bedst
Lallana vs. Oscar: Her er det nok mest lige. Oscar har slet ikke ramt niveauet og Lallana udvikler sig godt under Klopp


scum ser jeg slet ikke som bedre. Når vores spillere rent faktisk ikke er skadet og de har prøvet at træne og spille sammen nogle gange, så er potentialet enormt.
For mig og den hollandske skole er alle spillere en del af offensiven

Jeg ser den samlede offensiv målt på en anden måde. Eksempelvis så havde Chelsea sidste år en stor del forsvarsspillere der i den grad imponerede mig offensivt, og formegentlig lavede flere mål end LFCs angribere.

Men derudover vil jeg give dig ret i din opgørelse, selvom vores angribere taber klart på at være skadesfri.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » lørdag, 30. jan, 2016 15:32

Lidt statistik omkring dødbolde, hvor vi helt sikkert har et potentiale for at kunne sikre os flere point:

http://www.liverpool.no/Nyheter/Drligst ... aller.aspx

Hr. Drejer
Indlæg: 13751
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 31. jan, 2016 15:38

Vi har set utrolig mange skader under Klopp. Hvorfor? Er det hans spillestil? Dårligt trænede spillere? Dårlig fysik hos spillerne (tænker ikke kun på Sturridge). Eller noget helt fjerde?

Vi har haft 42 skader, og 23 har været/er muskelskader. Det er vildt mange.

Bekymrende.

Se. http://www.liverpool.no/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Aarhus » søndag, 31. jan, 2016 16:03

Tror nu også det ekstreme kampprogram sætter sine spor.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niels K » søndag, 31. jan, 2016 18:18

Aarhus skrev:Tror nu også det ekstreme kampprogram sætter sine spor.
Meget voldsomt:

http://www.thisisanfield.com/2016/01/st ... pp-europe/?

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Redmaniac » søndag, 31. jan, 2016 19:05

Jeg tror helt klart, at det mere intense spilsystem under Klopp, hvor der bliver sat højere krav til løbepensum og antal spurter, har haft en betydning på mængden af skader og deriblandt muskelskader.

Med til den historie hører dog også, at Klopp overtager holdet på et tidspunkt i sæsonen, hvor kamptætheden begynder at tage til. Det sammenlagt med en pludselig implementering af et mere fysisk krævende spilsystem må være forklaringen på skadesproblemerne.

Havde Klopp haft en hel præsæson til at introducere sit spilkoncept og derved opbygge spillernes fysik ville billedet være anderledes, og jeg tror ikke, at vi kommer til at se samme ekstreme mængde skader i næste sæson.

Med det sagt så skal vi dog nok være forberedt på, at spillerne oftere vil rende ind i skader end tidligere. Det var også et problem i Dortmundtiden og det er netop en af grundene til, at jeg aldrig tror Sturridge kommer tilbage for os. Han er - som jeg ser det - hverken fysisk eller mentalt udrustet til at deltage i et spilsystem under Klopp.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » mandag, 08. feb, 2016 22:13

Når vi nu her efter West Ham kampen er tæt på at have de fleste af vores offensive spillere klar igen, så foreslår jeg, at vi prøver at få noget fart på banen. Fart i form af decideret hurtige spillere som Sturridge og Origi. Og fart i form af spillere med hurtige vendinger og vision i form af Coutinho og Firmino.

------------Mignolet
Clyne—Toure—Sakho—Moreno
-------------Lucas
----Hendo--------Coutinho
Firmino---Sturridge-----Origi

Om ikke andet, så er det sgu da et hold, der er svære at dæmme op for i omstillinger.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mads T. » mandag, 08. feb, 2016 23:20

texy skrev:Når vi nu her efter West Ham kampen er tæt på at have de fleste af vores offensive spillere klar igen, så foreslår jeg, at vi prøver at få noget fart på banen. Fart i form af decideret hurtige spillere som Sturridge og Origi. Og fart i form af spillere med hurtige vendinger og vision i form af Coutinho og Firmino.

------------Mignolet
Clyne—Toure—Sakho—Moreno
-------------Lucas
----Hendo--------Coutinho
Firmino---Sturridge-----Origi

Om ikke andet, så er det sgu da et hold, der er svære at dæmme op for i omstillinger.
Jeg tror maks en af de tre tidligere skadede spillere starter inde. Det vil være for vovet at starte med dem alle tre, da ingen af dem vil kunne holde en hel kamp. Forhåbentlig får de dog alle spilletid.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 09. feb, 2016 01:18

Mads T. skrev:
texy skrev:Når vi nu her efter West Ham kampen er tæt på at have de fleste af vores offensive spillere klar igen, så foreslår jeg, at vi prøver at få noget fart på banen. Fart i form af decideret hurtige spillere som Sturridge og Origi. Og fart i form af spillere med hurtige vendinger og vision i form af Coutinho og Firmino.
------------Mignolet
Clyne—Toure—Sakho—Moreno
-------------Lucas
----Hendo--------Coutinho
Firmino---Sturridge-----Origi
Om ikke andet, så er det sgu da et hold, der er svære at dæmme op for i omstillinger.
Jeg tror maks en af de tre tidligere skadede spillere starter inde. Det vil være for vovet at starte med dem alle tre, da ingen af dem vil kunne holde en hel kamp. Forhåbentlig får de dog alle spilletid.
Nu er det ikke kamptråden, så mon ikke texy tænker på en start 11 her om et par ugers tid måske? Håber ikke jeg har lagt ord i munden på dig nu, tex. :)

Jeg er enig. Cou og Studge er bare så utroligt vigtige spillere. Sturridge med sin fart og instinkt. Han er bare en 'natural finisher'. Coutinho med sin opfindsomhed og teknik.
De to spillere kombineret har tidligere vist, at de er dødelige for modstandernes forsvar.

Jeg håber så meget sturridge kan få et godt forår. Han er så giftig, at det burde være ulovligt, hvilket vi så senest i CoC'en mod So'ton hvor han uden nogen form for kampform scorer 2 kasser. Verdensklasse.

Det er måske naivt, efterhånden at tro på Studge. Men altså, til £160.000 om ugen må håbet altså bevares. :)

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mazter81 » tirsdag, 09. feb, 2016 09:00

Det absolut vigtigste for dette forår - udover at han bliver skadesfri - er altså, at han ikke spiller godt nok til at komme med til EM

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 09. feb, 2016 13:36

Det er næsten surrealistisk at tænke på, at det kun er 2 år siden vi smadrede Arsenal 5-1 og spillede os ind i titelkampen. Med verdens bedste angriber i spidsen for vores unge hold.

Besvar