Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af L4 » mandag, 13. aug, 2012 15:06

AJ skrev:
Mugge skrev:Var der noget af det jeg skrev, som nogen af jer ikke forstod?
Jeg forstod det ikke.
Jeg er også en smule i tvivl...

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af L4 » mandag, 13. aug, 2012 15:09

Niels K skrev:Ift. den meget lange tråd ang. L4's manglende lyst til at inddrage statistikker i en diskussion, så bliver en diskussion bare meget uinteressant, hvis det "jeg synes" hele vejen igennem - altså min far er stærkere end din far.
Vi ser kampene forskelligt, og mange synes pr. automatik en 0-0 kamp er forfærdelig kedelig mens andre, kan finde mange lyspunkter i sådan en affære. En kamp vi har kontrolleret på alle måder, men hvor vi bare ikke for scoret det ene mål, der ville give sejren, bliver der ofte set mere negativt på, end indsatsen berettiger, og har man mange af denne slags kampe, ja så bliver holdningen udpræget negativ, og snakken om ineffektivitet kommer naturligt og berettiget.
Hvis man skal løfte niveauet og analysen af de enkelte kampe samt de enkelte spilleres indsats, så må statistikken inddrages, og når den bliver det, så må nogle (mig selv inkl.) revidere deres opfattelse, da den et langt stykke henad vejen har været subjektiv, og man har set det, man ønsker at se.
Når talen falder på Lucas, og kritikken fra enkelte bliver fremsat i skærende kontrast fra langt den overvejende del af "tilskuerne", så kan det ikke undgåes, at mange er stærkt uenige, og her kan en subjektiv vurdering af Lucas fra en enkelt fan eller 2 ikke stå uimodsagt hen, og når de 99% af fansne med deres subjektive vurderinger ikke kan "overbevise", så må det næste være at ty til statistikkerne, og her kommer L4 voldsomt til kort.
Men L4 har set noget andet end de fleste af os andre, og det kan der tilsyneladende ikke rokkes ved.
...og så oven i en elendig statistik, kan man også begynde at generalisere, så får man helt sikkert ret. Statistik + generalisering = sandheden :idea:

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mugge » mandag, 13. aug, 2012 15:18

L4 skrev:
AJ skrev:
Mugge skrev:Var der noget af det jeg skrev, som nogen af jer ikke forstod?
Jeg forstod det ikke.
Jeg er også en smule i tvivl...
Der er ingen af jer to der skriver flere indlæg i denne tråd!

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AllanShore » mandag, 13. aug, 2012 15:24

Mugge skrev:
L4 skrev:
AJ skrev:
Mugge skrev:Var der noget af det jeg skrev, som nogen af jer ikke forstod?
Jeg forstod det ikke.
Jeg er også en smule i tvivl...
Der er ingen af jer to der skriver flere indlæg i denne tråd!
Bliver man nu også straffet for at være velargumenterende?
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mugge » mandag, 13. aug, 2012 15:25

AllanShore skrev:
Mugge skrev:
L4 skrev:
AJ skrev:
Mugge skrev:Var der noget af det jeg skrev, som nogen af jer ikke forstod?
Jeg forstod det ikke.
Jeg er også en smule i tvivl...
Der er ingen af jer to der skriver flere indlæg i denne tråd!
Bliver man nu også straffet for at være velargumenterende?
Bare rolig - der kommer du ikke i fare.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AllanShore » mandag, 13. aug, 2012 15:27

Mugge skrev:Bare rolig - der kommer du ikke i fare.
Du prøver at opretholde en sober tone på forummet og løfter fingre hver gang der er en lille afvigelse i, hvad du synes, er rettesnoren, men nogle gange skulle du også selv prøve at se på hvordan du fremstiller dig foran dem, der læser med.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mugge » mandag, 13. aug, 2012 15:39

AllanShore skrev:
Mugge skrev:Bare rolig - der kommer du ikke i fare.
Du prøver at opretholde en sober tone på forummet og løfter fingre hver gang der er en lille afvigelse i, hvad du synes, er rettesnoren, men nogle gange skulle du også selv prøve at se på hvordan du fremstiller dig foran dem, der læser med.
"I hvad jeg syntes er rettesnoren" er ligesom mit job her på forum, men det er der altid nogen der har en mening om. Og her vil du så blande dig i, at jeg giver besked om at de to holder sig fra denne tråd nu.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AllanShore » mandag, 13. aug, 2012 15:43

Mugge skrev:
AllanShore skrev:
Mugge skrev:Bare rolig - der kommer du ikke i fare.
Du prøver at opretholde en sober tone på forummet og løfter fingre hver gang der er en lille afvigelse i, hvad du synes, er rettesnoren, men nogle gange skulle du også selv prøve at se på hvordan du fremstiller dig foran dem, der læser med.
"I hvad jeg syntes er rettesnoren" er ligesom mit job her på forum, men det er der altid nogen der har en mening om. Og her vil du så blande dig i, at jeg giver besked om at de to holder sig fra denne tråd nu.
Det er overhovedet ikke det jeg snakker om. Men fair nok, hvis det står i din rettesnor, at der er særregler for dig om hvad du må skrive, så skal du da selvfølgelig have lov til det, når det jo er dit forum.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mugge » mandag, 13. aug, 2012 15:56

AllanShore skrev:
Mugge skrev:
AllanShore skrev:
Mugge skrev:Bare rolig - der kommer du ikke i fare.
Du prøver at opretholde en sober tone på forummet og løfter fingre hver gang der er en lille afvigelse i, hvad du synes, er rettesnoren, men nogle gange skulle du også selv prøve at se på hvordan du fremstiller dig foran dem, der læser med.
"I hvad jeg syntes er rettesnoren" er ligesom mit job her på forum, men det er der altid nogen der har en mening om. Og her vil du så blande dig i, at jeg giver besked om at de to holder sig fra denne tråd nu.
Det er overhovedet ikke det jeg snakker om. Men fair nok, hvis det står i din rettesnor, at der er særregler for dig om hvad du må skrive, så skal du da selvfølgelig have lov til det, når det jo er dit forum.
Dagens ord: "rettesnor"!

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AllanShore » mandag, 13. aug, 2012 15:59

Mugge skrev:Dagens ord: "rettesnor"!
Ser ud til at vi trods alt har noget tilfælles. Vi har begge ufattelig svært ved det der med at argumentere.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mugge » mandag, 13. aug, 2012 16:18

AllanShore skrev:
Mugge skrev:Dagens ord: "rettesnor"!
Ser ud til at vi trods alt har noget tilfælles. Vi har begge ufattelig svært ved det der med at argumentere.
I det mindste har jeg humor. :headbang: :laughin:

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AllanShore » mandag, 13. aug, 2012 16:49

Mugge skrev:
AllanShore skrev:
Mugge skrev:Dagens ord: "rettesnor"!
Ser ud til at vi trods alt har noget tilfælles. Vi har begge ufattelig svært ved det der med at argumentere.
I det mindste har jeg humor. :headbang: :laughin:
Humor er vist også et ret vidt begreb.
Fan af Manchester United

Bondo
Indlæg: 462
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:38

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Bondo » mandag, 13. aug, 2012 16:58

AllanShore skrev:
Mugge skrev:
AllanShore skrev:
Mugge skrev:Dagens ord: "rettesnor"!
Ser ud til at vi trods alt har noget tilfælles. Vi har begge ufattelig svært ved det der med at argumentere.
I det mindste har jeg humor. :headbang: :laughin:
Humor er vist også et ret vidt begreb.
hvis vi endelig skal tale om dårlig stil, så er det at du svare moderator her i tråden..

syntes du at forum bliver administreret forkert, vil jeg forslå at du skriver en PM til mugge..

jeg vil dog også sige, at jeg syntes heller ikke det er iorden at mugge synker til samme nivaeu.. han kunne også have været den "voksne" der hev jeres diskussionen hen i det private!

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Niche » mandag, 13. aug, 2012 17:16

Det var da en "helt i hegnet" tråd, jeg er kommet ind i her... :doh1: :wall: :lol:

Trods manglende substans og generelt indhold er det ganske underholdende læsning :lol:

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Surf » mandag, 13. aug, 2012 17:33

Jeg forstår ikke, hvorfor diskussionen af statistik som redskab er irrelevant for tråden såvel som generelt.

AJ har argumenteret helt sagligt, og L4 har ligeledes forsøgt at modargumentere. Hvorfor er det lige, at de ikke må fortsætte deres diskussion? Du skrev at det var fordi de var nedladende, men det mener jeg nu ikke at have set slemme eksempler på. Imø. har det været ret interessant at følge hvordan to brugere med helt forskellige holdninger til statistik har ført diskussionen. Det har da om noget vist, at en diskussion som er en ren meningsudveksling ikke er specielt saglig, mens indragelse af statistik kan belyse emnet på en mere objektiv måde (som Niels K påpegede).

At L4 ikke engang vil overveje at se på statistik - selvom det med de rette forudsætninger er ganske brugbart - gør ikke diskussionen mindre interessant.

Det eneste jeg kan se der ikke berettiger, er trådens emne. Altså at det har været noget off topic. Men personligt har jeg nu også været ret godt underholdt, ligesom Niche.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar