Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hekkem » fredag, 12. apr, 2019 08:17

sjampen skrev:Det vil være endnu et meget imponerende skridt af FSG i genrejsingen af Liverpool. Jeg ser lidt brok rundt omkring fordi Nike ofte laver de er lidt dovne trøjer som andre klubber også for i andre farver. Det kan jeg nu godt forstå, men forretningen og klubbens økonomiske sundhed må trods alt komme først.

Jeg ville som sådan være villig til at nøjes med 90-95% om året fra f.eks. New Balance mod de 100% fra Nike, hvis New Balance til gengæld lovede at designe nye og unikke trøjer hver gang. Men New Balance kan angiveligt ikke komme i nærheden af specielt Nike og Adidas' tilbud. Så meget er en speciel trøje trods alt ikke værd.
Forretning er forretning og der har FSG genrejst os som du er inde på. Det har de været enormt gode til, hvor vi i dag kan være med i prisudviklingen på spillerindkøb, udvidelse af Anfield etc.

Jeg er som fodboldromantiker og Liverpoolfan dog ganske stolte af, vi har et trøjemærke ikke alle og enhver har. Jeg er stolt af New Balance, og de er med til at gøre os specielle. Vi er specielle og det kan man ikke købe for penge. Vi har en selvforståelse af at være noget særligt, og det kan i andres øjne godt forveksles til vi kan være 'selvfede', som det blandt andet blev nævnt i Fodboldparlementet. Det er ikke de bedste prædikat at få påklistret sig, men tager gerne imod det, for at være speciel og særlig, hvis det er prisen. Jeg vil hellere være speciel og særlig, hvilket gør en unik. Det er det unikke der gør, vi kan samles som vi gør, og støtte vores fodboldhelte som kun vi kan gøre.

Jeg har en del af Adidas trøjerne fra før New Balance (Warrior) tiden, og synes ikke der er ligeså fede, som New Balance (Warrior) - Måske fordi jeg har taget på :alcohol: :dontknow: , men der er bare noget specielt over New Balance (Warrior) trøjerne.

Nike er et stort nej tak, hvis jeg skulle bestemme :) Så hellere det unikke som New Balance kan præstere.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 12. apr, 2019 10:16

Nike som trøjesponsor...
Der var jo lidt spekulation om at Barcelona havde travlt med Coutinho forrige vinter fordi Nike gerne ville have ham ind i folden inden VM. Det betyder jo ikke at vi får ham tilbage, jeg tror ikke han skifter tilbage nord for kanalen, medmindre pengene blive for små.

Men det gør jo måske at vi får lidt nemmere ved at holde på vores folk.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » fredag, 12. apr, 2019 19:43

Rip Tommy Smith!!!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » fredag, 12. apr, 2019 22:26

Jesper skrev:Rip Tommy Smith!!!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
En af legenderne fra før min tid som Liverpool fan.

YNWA
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 13. apr, 2019 06:35

RIP Anfield Iron!

En Shankly dreng der om nogen var med til at bygge fundamentet til den klub vi kender idag.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » lørdag, 13. apr, 2019 09:37

RIP til manden der stod rigtigt, da Heighway fandt ham med et præcist hjørnespark i Rom, og Gladbachs skuldre sank igen, efter en kort opblussen efter Simonsons pragtkasse til 1-1. Tommy Smith er/var også manden bag, at vi i dag kan besøge et genopbygget (genopbygget sten for sten) The Cavern når vi er i Liverpool.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mugge » lørdag, 13. apr, 2019 10:17

Cynwal skrev:RIP til manden der stod rigtigt, da Heighway fandt ham med et præcist hjørnespark i Rom, og Gladbachs skuldre sank igen, efter en kort opblussen efter Simonsons pragtkasse til 1-1. Tommy Smith er/var også manden bag, at vi i dag kan besøge et genopbygget (genopbygget sten for sten) The Cavern når vi er i Liverpool.
Du tager lidt fejl, min kære ven. Heighway overholdt netop ikke indgåede aftaler omkring hjørnespark, da det ikke skulle være et hårdt og relativt fladt spark. Aftalen var faktisk det klassiske buede spark til bagerst i feltet, men who cares, Tommy scorede!

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at Tommy var MIN helt store Liverpool-helt.
Jeg har skrevet nedenstående nekrolog.

=====

NEKROLOG, TOMMY SMITH (1945-2019)

Jeg modtog i går aftes den triste nyhed om, at min gamle helt, Tommy Smith, var død.

Jeg vidste godt hvor det bar hen, da han tumlede med Alzheimers, men det rammer stadig hårdt, når det er ens store gamle idol der går bort.

Og nej, min favoritspiller gennem tiderne var hverken Sir Kenny Dalglish, Kevin Keegan, Steven Gerrard, eller en af de mange andre spillere – men Tommy Smith. Og det var han fordi har var en benhård spiller af den gamle skole, og så var han lokal – født og opvokset ikke langt fra Anfield, heraf hans øgenavn The Anfield Iron.

Om hans fødsel med reference til hans hårdhed på banen sagde Shankly engang; ”Tommy Smith wasn't born, he was quarried”.

Tommy’s karriere i Liverpool startede dog med, at hans mor tog ham i hånden, og fik et møde med Shankly, hvor hun overbeviste ham om, at med Tommy på holdet, så ville Liverpool en dag vinde FA Cuppen. Og som sagt, så gjort. Med Tommy på holdet, vandt Liverpool i 1965 klubbens første FA Cup.

Udover at Tommy var en benhård forsvarsspiller, som de fleste modspillere var enormt bange for, så var han også en rigtig god fodboldspiller, og gennem 638 kampe for Liverpool, scorede han 48 mål.
Højdepunktet var nok hans scoring i Europa Cup-finalen i 1977, hvor Tommy scorede på hovedstød til 2-1.
Det var egentlig meningen, at det skulle være hans sidste kamp i den røde trøje, men han tog alligevel en sæson til – som dog blev ramt af skader.

Gennem hans Liverpool tid vandt han: 4x mesterskab, 2x FA Cup, 1x Europa Cup og 2x UEFA Cup.

Man kunne skrive meget mere om Tommy og hans tid i Liverpool, men så ville det blive en meget lang artikel – så meget har han præsteret for Liverpool og har betydet for mig og mange andre.

Igennem de sidste mange år, har jeg været så heldig at få lov til at interview mange tidligere Liverpool-spillere. I november 2008 var vi så heldige, at vi fik muligheden for at interviewe Tommy. Det var selvfølgelig stort at få lov til at tilbringe tid med sit store idol. Oprindeligt havde vi fået en halv time, men vi endte med at snakke i to timer. Og aldrig har jeg interviewet en mand, der har bandet så meget!

Siden da har jeg mødt Tommy ved flere lejligheder – senest tilbage for et par år siden, hvor man godt kunne begynde at se, at sygdommen havde ramt ham, hvilket var meget hårdt at se.

Du kan læse vores interview med Tommy her: https://liverpool-fc.dk/ynwa-classic-tommy-smith-r-i-p/

TOMMY SMITH – R.I.P.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » lørdag, 13. apr, 2019 11:11

@ Mugge

Flot skriv.
Kloppite

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » mandag, 15. apr, 2019 18:55

Ja stærkt skrevet !


FootyHeadlines har meget godt styr på det med spilletøj. De har lagt dette op på deres hjemmeside :

https://t.co/Gd8rj2nFdm

Lidt retro som 125 års trøjen, må været inspireret af trøjen fra start 80’erne.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 16. apr, 2019 11:35

Klart inspireret af 84’eren. Jeg kan li den.
Jeg har det lidt mærkeligt med ’kraven’ - syns den ligner en T-shirt. Og er heller ikke helt fan af stregerne pludselig stopper. Men alt i alt er den skam fin og kommer selvfølgelig til at se godt ud på mig, med guld emblemer (første gang jeg køber dem) har læst et sted faktisk (var det her inde?) at der kommer nye emblemer næste sæson - håber dog at det er den mere mørke tone rød som de seneste år, fremfor den lidt tomat røde på billedet. Kommer til at savne NB, har lavet fede trøjer ! Ku jeg vælge skulle de blive, men kan nok ikke matche Nike og Adidas. Så krydser jeg fingre, arme, ben, hårstrå og slt for Nike og Ikke Adidas. Vi vsr ikke gode nok til dem dengang, nu den de ikke gode nok til os. Jeg er typen der bære nag.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af jørgen lk » tirsdag, 16. apr, 2019 18:05

texy skrev:@ Mugge

Flot skriv.
Tak for et supergodt skriv, Mugge.. :)

Nu fangede jeg ikke lige om sørgebindene og den minuts stilhed i søndags også var til ære for Tommy Smith.
Hvordan blev Tommys sørgelige afgang markeret i forgårs?
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jesper » torsdag, 18. apr, 2019 10:10

Den nye trøje er sgu dejlig retro samtidigt med at man har beholdt den dybe, røde farve. Et flot design. Ikke så godt som det vi så i forrige sæson, men tæt på.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA96 » torsdag, 18. apr, 2019 10:47

De bliver offentliggjort senere i dag :

https://www.footyheadlines.com/2019/04/ ... e-kit.html

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af F1rm1no » torsdag, 18. apr, 2019 11:35

YNWA96 skrev:De bliver offentliggjort senere i dag :

https://www.footyheadlines.com/2019/04/ ... e-kit.html
Senere idag? De blev offentliggjort for et par timer siden

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af YNWA! » torsdag, 18. apr, 2019 11:45



De er her, til dem der ikke har set den endnu.


Målmandstrøjen er fandeme lækker!!
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar