Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 06. apr, 2020 22:26

Så har de omstødt beslutningen

LFC CEO Peter Moore Fra den oficielle:

We have consulted with a range of key stakeholders as part of a process aimed at achieving the best possible outcome for all concerned. A range of possible scenarios were considered, including but not restricted to: applying to the Coronavirus Job Retention Scheme, which pays 80 per cent of salary and guaranteeing the 20 per cent payment; applying to the Coronavirus Job Retention Scheme with a guarantee to reimburse monies received at a later date; and, thirdly, finding an alternative means to cover our furlough costs.

It is as a direct result of this extensive consultation and our own internal deliberations at various levels throughout the club that we have opted to find alternative means despite our eligibility to apply for the Coronavirus Job Retention Scheme.

We believe we came to the wrong conclusion last week to announce that we intended to apply to the Coronavirus Retention Scheme and furlough staff due to the suspension of the Premier League football calendar, and are truly sorry for that.


Sent from my iPhone using Tapatalk

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af pow9199 » mandag, 06. apr, 2020 23:11

Som forventet i guess, det samme skete over billetpriserne og den seneste af de planlagte udvidelser af Anfield. På den ene side ville jeg ønske at flere folk havde en mere reflekteret indstilling til det, i stedet for at ryge op i rødt og himle op om at "pengene er det eneste der betyder noget" (hvilket jo med al ønskelig tydelighed er blevet modbevist om og om igen alligevel). På den anden er den slags reaktioner så højlydte, at selvom de ikke forholder sig ret nuanceret til sagen, så får de gjort opmærksomme på at det ikke er ok.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. apr, 2020 08:13

Nej, det er jo følelser of fodbold er følelser.
Der er mange penge i fodbold. Men fodboldklubberne er jo ikke store forretninger i forhold til andre brancher.

Det var jo trods alt en ordning der var lavet til små og mellemstore virksomheder, der oplevede tab af omsætning i denne periode som konsekvens af krisen. Og det var Liverpool FC. Måske en stor mellemstor virksomhed. Men fodboldklubber rangerer ikke i nærheden af de store virksomheder i UK.

Men statskassen nommer jo til at bløde mange flere penge til større virksomheder end Liverpool, der bedre kunne tåle at undvære dem end Liverpool. Men det skal jo ikke være en undskyldning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 07. apr, 2020 09:47

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 07. apr, 2020 08:13
Det var jo trods alt en ordning der var lavet til små og mellemstore virksomheder, der oplevede tab af omsætning i denne periode som konsekvens af krisen. Og det var Liverpool FC. Måske en stor mellemstor virksomhed. Men fodboldklubber rangerer ikke i nærheden af de store virksomheder i UK.
Det er faktisk ikke korrekt, den var lavet til alle virksomheder - uanset størrelse, antal ansatte, tidligere profit og omsætning - der i høj grad var ramt af krisen. Det må alle fodboldklubber siges at være (ligesom de fleste andre kulturelle tilbud, ud over streamingtjenester. Men hey, så fandt vi ud af at vi måske gerne ville leve i polygamt ægteskab med Joe Exotic, bare for at kæle med tigre!).

https://www.mayerbrown.com/en/perspecti ... ion-scheme

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. apr, 2020 12:05

pow9199 skrev:
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 07. apr, 2020 08:13
Det var jo trods alt en ordning der var lavet til små og mellemstore virksomheder, der oplevede tab af omsætning i denne periode som konsekvens af krisen. Og det var Liverpool FC. Måske en stor mellemstor virksomhed. Men fodboldklubber rangerer ikke i nærheden af de store virksomheder i UK.
Det er faktisk ikke korrekt, den var lavet til alle virksomheder - uanset størrelse, antal ansatte, tidligere profit og omsætning - der i høj grad var ramt af krisen. Det må alle fodboldklubber siges at være (ligesom de fleste andre kulturelle tilbud, ud over streamingtjenester. Men hey, så fandt vi ud af at vi måske gerne ville leve i polygamt ægteskab med Joe Exotic, bare for at kæle med tigre!).

https://www.mayerbrown.com/en/perspecti ... ion-scheme
Take for rettelsen.
Så lad mig omformulere. Der herskede en opfattelse blandt nogle engelske fans og medier(ECHO f.eks. Men de kæmper også uden James Pearce) at ordningen var lavet til små og mellemstore virksomheder.
Det lyder jo også bedre at rede de små end de store.

Men ja. Fodboldklubberne i England passer ind i målgruppen på ordningen er hovedbudskabet.

Men Liverpool var blevet ansigtet på de klubber der bruger ordningen eller var omgang med at blive det. Også selvom andre klubber rundt omkring i Europa gjorde det samme. Så PR omkostningen ved at fortsætte med ordningen havde muligvis været større end besparelserne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. apr, 2020 12:17

Jeg synes, det er fint, at vi trækker os, men jeg havde omvendt slet intet problem med, at vi havde ansøgt, da vi er i vores lige så gode ret som alle mulige andre.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. apr, 2020 12:19

Slik trener Liverpool-stjernene:

Cristiano Ronaldo hadde neppe sett for seg at han skulle bli knust av en 17 år gammel Liverpool-spiller

I disse korona-tider lanseres den ene utfordringen etter den andre på sosiale medier, og disse går som en farsott også blant profesjonelle fotballspillere.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/4 ... l-spiller/

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 07. apr, 2020 19:01

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 07. apr, 2020 12:05
Men Liverpool var blevet ansigtet på de klubber der bruger ordningen eller var omgang med at blive det. Også selvom andre klubber rundt omkring i Europa gjorde det samme. Så PR omkostningen ved at fortsætte med ordningen havde muligvis været større end besparelserne.
Enig i alt her. Og så uanset om det var et PR valg eller ej, så er jeg først og fremmest stolt over at have en klub der aktivt tager deres fans og ansattes respons til sig. Det klæder klubben og fodbolden

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 08. apr, 2020 09:51

pow9199 skrev:
tirsdag, 07. apr, 2020 19:01
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 07. apr, 2020 12:05
Men Liverpool var blevet ansigtet på de klubber der bruger ordningen eller var omgang med at blive det. Også selvom andre klubber rundt omkring i Europa gjorde det samme. Så PR omkostningen ved at fortsætte med ordningen havde muligvis været større end besparelserne.
Enig i alt her. Og så uanset om det var et PR valg eller ej, så er jeg først og fremmest stolt over at have en klub der aktivt tager deres fans og ansattes respons til sig. Det klæder klubben og fodbolden
Ja, det er jo hovedsagen. Vi er jo glade for(undtagen når vi vil have dem til at købe Sancho og Mbappé til overpris), at de styrer klubben økonomisk bæredygtigt så den er stærk uafhængigt af styrken af ejernes øvrige forretningers styrke. Men nu skal de jo finde de penge et andet sted og så må vi jo se hvor de findes, kommer der lidt ekstra på spillernes lønnedgang eller tages de af transfer budgettet eller hvor kommer de fra?

FFP er blevet justeret lidt, men så vidt jeg kan se af det frister der er blevet justeret.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 11. apr, 2020 10:41

Nike have a massive opportunity with Liverpool, and it goes beyond kits deals and money

The sportswear giant signed up to become the new kit supplier, but they perhaps didn't anticipate just what that now entails.

https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... n-18074900

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » søndag, 12. apr, 2020 09:56

Det er ikke en domsafsigelse, jeg er ude i her, men man er da nød til at reflektere over vores 2. keeper, og tallene er også alarmerende for Fabinho siden hans skade. Der må ses på, hvordan han bliver bedre til at komme i kampform efter en skade, og dette var vist nok hans første skade i karrieren, så ting kan sikkert gøres anderledes og bedre, skulle det ske igen.

Two Liverpool players who have let Jurgen Klopp down this season

https://www.footballfancast.com/liverpo ... his-season

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 13. apr, 2020 15:30

Niels K skrev:Det er ikke en domsafsigelse, jeg er ude i her, men man er da nød til at reflektere over vores 2. keeper, og tallene er også alarmerende for Fabinho siden hans skade. Der må ses på, hvordan han bliver bedre til at komme i kampform efter en skade, og dette var vist nok hans første skade i karrieren, så ting kan sikkert gøres anderledes og bedre, skulle det ske igen.

Two Liverpool players who have let Jurgen Klopp down this season

https://www.footballfancast.com/liverpo ... his-season
Jeg tror at holdet som helhed også gik et gear ned i den periode hvor Fabinho kom ind. Og dermed har han også skullet kæmpe med at holdet ikke var helt oppe på topniveau imens han heller ikke var det. Derfor må det selvfølgelig gerne blive bedre, men jeg er ikke super nervøs.

Adrian er ikke god nok til at være førstekeeper i Liverpool FC. men det er godt nok også svært at finde en god reserve når man har en første keeper, der rangerer blandt de bedste i verden. Men det skal man selvfølgelig prøve at se på.


Sent from my iPhone using Tapatalk

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af pow9199 » mandag, 13. apr, 2020 16:54

Niels K skrev:
søndag, 12. apr, 2020 09:56
Det er ikke en domsafsigelse, jeg er ude i her, men man er da nød til at reflektere over vores 2. keeper, og tallene er også alarmerende for Fabinho siden hans skade. Der må ses på, hvordan han bliver bedre til at komme i kampform efter en skade, og dette var vist nok hans første skade i karrieren, så ting kan sikkert gøres anderledes og bedre, skulle det ske igen.

Two Liverpool players who have let Jurgen Klopp down this season

https://www.footballfancast.com/liverpo ... his-season
Jeg er ikke ret glad for den artikel, og jeg mener den er for unuanceret i sit blik på begge spillere. Og så er det simpelthen faktuelt forkert at Adrian ikke har leveret når det har været påkrævet, han stod jo over al forventning i den første periode. Jeg accepterer pointen hvorvidt det kan være fornuftigt at have en anden (og bedre) backup keeper, det ville da være skønt at finde en der kan affinde sig med en lille mængde spilletid og stadig have kvalitet. Den eneste jeg kan tænke på her er Reina, men ved ikke om Villa har forkøb på ham og er ikke klar over om han har tabt for megen kval med alderen.

Hendes analyse af Fabinho er så alarmerende overfladisk og unuanceret, at jeg kan have svært ved at tage noget som helst hun skriver seriøst.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » fredag, 17. apr, 2020 09:11

Liverpool’s new Nike home kit ‘leaked’ – with red, teal and white design

Liverpool’s new home kit for the 2020/21 campaign has reportedly been ‘leaked’, with Nike’s first offering utilising a deep red with teal and white detailing.

https://www.thisisanfield.com/2020/04/l ... te-design/

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Emmy » fredag, 17. apr, 2020 12:31

Sørgeligt design fra Nike. Helt som forventet desværre
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar