Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » fredag, 03. sep, 2021 12:05

TG12 skrev:
fredag, 03. sep, 2021 11:00
texy skrev:
torsdag, 02. sep, 2021 10:58
athomsen skrev:
onsdag, 01. sep, 2021 17:33
Ja nytteløse forlængelser.

Synes stadig det er spild af penge. Vi skal selvfølgelig behandle vores spillere ordentlig.

Der skal selvfølgelig ikke købes bare for at købes, så er det bedre at holde på pengene til, der kommer en vi kan bruge. Pengene på Nat. skulle have været sparet efter min mening.

Det har ikke noget med mangel på respekt at gøre, men manden er bare ikke god nok i en normal verden, hvor samtlige defensive spillere ikke er skadet.
Hvis manden er på en kontrakt lig den som Jones har, så tjener han £7.500 om ugen. Det er £390.000 om året og £1.560.000 over 4 år.

Hvis vi med andre ord sælger ham for £2M, så vil det have været en profitabel investering sammenlignet med, at lade hans kontrakt løbe ud. Især taget i betragtning, at han også vil kunne bidrag på banen i perioden, hvis der bliver behov for det.

Kan ikke finde noget om Nat's løn, så det er et gæt, at han ikke ligger højere end Curtis Jones i hierarkiet. Men selv ved £10K eller £20K om ugen giver det mening i min bog.

https://www.spotrac.com/epl/liverpool-fc/payroll/
https://www.sportekz.com/football/liver ... -salaries/

Denne påstår han får £70k om ugen - det sætter regnestykket i et meget andet lys.
Om kilden er pålidelig eller ej ved jeg ikke, men de £70k nævnes flere steder.
Uanset nægter jeg at tro han får under £25k på uge og det sætter regnestykket i et andet lys.

Det næste er også der er transaktionsomkostninger ved salg, ligesom vi holder risikoen når vi har spilleren. Nu er Nat nok ikke den største risiko, men vores aktiv vores risiko og den har også en pris.
Ja, jeg må indrømme, at jeg ikke kender mandens løn.

Men mit bedste bud er, at det er noget decideret sludder, at han i Marts 2020 (hvor artiklen er fra) skulle ligge på £70K om ugen.

Manden spillede på det tidspunkt i 2. Bundesliga og havde aldrig fået et minut i PL. Sådan opererer Liverpool ikke. Mon ikke nedenstående er mere korrekt, og så er den nok bumpet op til mellem £7.5K og £15K nu.

https://salarysport.com/football/player ... -phillips/
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » fredag, 03. sep, 2021 12:06

Indholdet i det link må da næsten kun være den halve sandhed, 50 % er forhåbentligt helt forkert, Nat, Taiwo, grækeren og Grujic ligger vel 5-6 gange over hvad jeg forventede....Nu har jeg så heller ikke forhandlet spillerkontrakt i virkeligheden, kun i FM ;)
PS og jøsses hvor får vi ikke meget ud af de Ox penge, "godt" Klopp forlængede med sin buddy. :wall:
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Oomph242 » fredag, 03. sep, 2021 12:50

Thommo skrev:
fredag, 03. sep, 2021 12:06
Indholdet i det link må da næsten kun være den halve sandhed, 50 % er forhåbentligt helt forkert, Nat, Taiwo, grækeren og Grujic ligger vel 5-6 gange over hvad jeg forventede....Nu har jeg så heller ikke forhandlet spillerkontrakt i virkeligheden, kun i FM ;)
PS og jøsses hvor får vi ikke meget ud af de Ox penge, "godt" Klopp forlængede med sin buddy. :wall:
Thommo har du husket vaccinen?

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » fredag, 03. sep, 2021 13:36

Ved ikke lige hvad du hentyder til?
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Oomph242 » fredag, 03. sep, 2021 14:49

Thommo skrev:
fredag, 03. sep, 2021 13:36
Ved ikke lige hvad du hentyder til?
Bare dit politistats statement.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Emmy » fredag, 03. sep, 2021 16:10

Mon ikke han hentyder til dit sædvanlige uforståelige sludder
"We're not racist, we only hate the mancs"

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af athomsen » fredag, 03. sep, 2021 20:15

@Texy

Ingen af os kender hans løn. At han absolut SKAL belønnes for at passe sit job er en latterlig betragtning. HVIS og kun HVIS han skal belønnes for at have været til rådighed, kunne han have fået forlænget ferie eller et begrænset engangsbeløb i stedet for en lønforhøjelse, vi nu hænger på i 4-5 år. Det virker jo rent ud sagt til, at vi virkelig skal overveje hver eneste udgift meget kraftigt og i den sammenhæng synes jeg, at det er en nytteløs forlængelse.

Jeg har intet mod manden - jeg forstår bare slet ikke at der er forlænget. 1 liga cup kamp havde han spillet for os siden 2016 inden skadeshelvede brød løs - det er da ikke fordi, det oser af kvalitet.

Tilsyneladende heller ingen bud på ham i sommerens transfervindue - skulle han have gjort opmærksom på sig selv, så var det da i sidste sæson. Nu hænger vi bare på en højere løn i 4-5 år yderligere - han skrev under på en langtids kontrakt i 2019, så som en anden skrev mht. at beskytte sine aktiver, så holder det heller ikke, da manden formentlig havde 3 år tilbage inden vi forlængede.

Men jeg står åbenbart ret alene med den holdning.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af TG12 » fredag, 03. sep, 2021 22:06

athomsen skrev:
fredag, 03. sep, 2021 20:15
@Texy

Ingen af os kender hans løn. At han absolut SKAL belønnes for at passe sit job er en latterlig betragtning. HVIS og kun HVIS han skal belønnes for at have været til rådighed, kunne han have fået forlænget ferie eller et begrænset engangsbeløb i stedet for en lønforhøjelse, vi nu hænger på i 4-5 år. Det virker jo rent ud sagt til, at vi virkelig skal overveje hver eneste udgift meget kraftigt og i den sammenhæng synes jeg, at det er en nytteløs forlængelse.

Jeg har intet mod manden - jeg forstår bare slet ikke at der er forlænget. 1 liga cup kamp havde han spillet for os siden 2016 inden skadeshelvede brød løs - det er da ikke fordi, det oser af kvalitet.

Tilsyneladende heller ingen bud på ham i sommerens transfervindue - skulle han have gjort opmærksom på sig selv, så var det da i sidste sæson. Nu hænger vi bare på en højere løn i 4-5 år yderligere - han skrev under på en langtids kontrakt i 2019, så som en anden skrev mht. at beskytte sine aktiver, så holder det heller ikke, da manden formentlig havde 3 år tilbage inden vi forlængede.

Men jeg står åbenbart ret alene med den holdning.
Nej den er jeg sådan set enig i.

Jeg mener nye kontrakter skal gives når det giver mening, og kræver man har præsteret i længere tid.
Der skal ikke gives ved dørene så, tidligere meritter, kortvarige præstationer, eller at udfylde et hul, skal give nye kontrakter.

Hvis der er en reel chance for manglende forlængelse påvirker en salgsværdi negativt og kontraktforlængelsen kan finansieres af højere salgspris KAN det give mening, men det er ikke bare sum ny kontrakt < sum salgspris ny kontrakt.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » fredag, 03. sep, 2021 22:31

Oomph242 skrev:
fredag, 03. sep, 2021 14:49
Thommo skrev:
fredag, 03. sep, 2021 13:36
Ved ikke lige hvad du hentyder til?
Bare dit politistats statement.
Meget muligt, relevans i så fald?For det var/er jo fakta, google evt betydningen.
Senest rettet af Thommo fredag, 03. sep, 2021 22:37, rettet i alt 1 gang.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » fredag, 03. sep, 2021 22:37

Emmy skrev:
fredag, 03. sep, 2021 16:10
Mon ikke han hentyder til dit sædvanlige uforståelige sludder
Cunt!, det giver vel karantæne at fortælle sandheden for amøben og lemingen, men også en hel del tilfredsstillelse. Jøsses da hvor er der bare ikke plads til dem der har en selvstændig holdning på dette forum , men halleluja for lemminge effekten, giga scum wannabe idiot.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Oomph242 » fredag, 03. sep, 2021 22:41

Thommo skrev:
fredag, 03. sep, 2021 22:31
Oomph242 skrev:
fredag, 03. sep, 2021 14:49
Thommo skrev:
fredag, 03. sep, 2021 13:36
Ved ikke lige hvad du hentyder til?
Bare dit politistats statement.
Meget muligt, relevans i så fald?For det var/er jo fakta, google evt betydningen.
Ja flat earthers og anti vaxxere skal der jo også være plads til. Bare de respektere og holder afstand.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJJ » tirsdag, 07. sep, 2021 10:29


texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » tirsdag, 07. sep, 2021 17:04

Ja, den refererer til Swiss Ramble's fremragende Twitter-tråd, der går lidt i dybden med, hvor det er, vi halter efter de andre økonomisk. Og dermed årsagen til, at vi ikke kan bruge samme vanvittige transfer-beløb.

Det er dog værd at huske, at seneste Liverpool-regnskab dækkede sæsonen 19/20. I den sæson blev vi mestre. Og i sæsonen inden vandt vi CL. Lønningerne i Liverpool skulle være ekstremt præstations/resultat baserede. Så det er nok ikke så overraskende, at vi er rykket op på det næsthøjeste lønbudget efter de to sæsoner. Mon ikke budgettet for sæsonen 20/21 daler noget? Også selvom Clyne, Lovren og Lallana blev erstattet af Tsimikas, Thiago og Jota i den tunge ende af lønbudgettet op til den sæson.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 07. sep, 2021 17:40

texy skrev:
tirsdag, 07. sep, 2021 17:04
Ja, den refererer til Swiss Ramble's fremragende Twitter-tråd, der går lidt i dybden med, hvor det er, vi halter efter de andre økonomisk. Og dermed årsagen til, at vi ikke kan bruge samme vanvittige transfer-beløb.

Det er dog værd at huske, at seneste Liverpool-regnskab dækkede sæsonen 19/20. I den sæson blev vi mestre. Og i sæsonen inden vandt vi CL. Lønningerne i Liverpool skulle være ekstremt præstations/resultat baserede. Så det er nok ikke så overraskende, at vi er rykket op på det næsthøjeste lønbudget efter de to sæsoner. Mon ikke budgettet for sæsonen 20/21 daler noget? Også selvom Clyne, Lovren og Lallana blev erstattet af Tsimikas, Thiago og Jota i den tunge ende af lønbudgettet op til den sæson.
Er du sikker på vi stadig har det næsthøjeste lønbudget i PL?

Vi får problemer når vores nuværende hold bliver for gammelt med det nuværende indkøbsbudget. Der er ingen Coutinho at sælge..

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. sep, 2021 18:04

Oomph242 skrev:
tirsdag, 07. sep, 2021 17:40
texy skrev:
tirsdag, 07. sep, 2021 17:04
Ja, den refererer til Swiss Ramble's fremragende Twitter-tråd, der går lidt i dybden med, hvor det er, vi halter efter de andre økonomisk. Og dermed årsagen til, at vi ikke kan bruge samme vanvittige transfer-beløb.

Det er dog værd at huske, at seneste Liverpool-regnskab dækkede sæsonen 19/20. I den sæson blev vi mestre. Og i sæsonen inden vandt vi CL. Lønningerne i Liverpool skulle være ekstremt præstations/resultat baserede. Så det er nok ikke så overraskende, at vi er rykket op på det næsthøjeste lønbudget efter de to sæsoner. Mon ikke budgettet for sæsonen 20/21 daler noget? Også selvom Clyne, Lovren og Lallana blev erstattet af Tsimikas, Thiago og Jota i den tunge ende af lønbudgettet op til den sæson.
Er du sikker på vi stadig har det næsthøjeste lønbudget i PL?

Vi får problemer når vores nuværende hold bliver for gammelt med det nuværende indkøbsbudget. Der er ingen Coutinho at sælge..
Et helt hold bliver vel ikke for gammelt samtidigt ? Mon ikke klubben har et skarpt øje på dette, og mon ikke Klopp ønsker, at vi står knivskarpe, når han forlader os ?
Alisson og Virgil kan på deres positioner spille masser af år endnu. Matip sikkert også, selvom han bøvler med skader løbende. Ellers er der Robbo, Gomez, Konate og Trent i mange år.
Fabinho har en fin alder, og vi har mange 8'ere i forskellige aldre, men Hendo har lige forlænget, og Thiago viker bestemt ikke "gammel".
Salah virker også meget frisk på mig, Firmino kan bruges i forskellige roller og med tiden givetvis ikke som fast starter i så mange kampe. Hvis Mané ikke strammer op, så har vi Jota.
Det er særligt angrebet, hvor vi skal være skarpe på overgangsmarkedet, men der findes altså også Bosman-spillere, spillere med et enkelt år tilbage på kontrakten og andre med udkøbsklausuler, der er til at betale.
Vi har en håndfuld eller 2 rigtig spændende talenter, som vi også skal holde øje med i løbet af de næste par år, hvor man kan håbe, at Elliott og Curtis er blevet fast inventar.

Besvar