Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 10. sep, 2021 08:53

AJJ skrev:
onsdag, 08. sep, 2021 18:26
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 08. sep, 2021 15:54
AJJ skrev:
onsdag, 08. sep, 2021 08:39
Fremover kommer vi til at basere os på køb af spillere på 21-25 år, der endnu ikke er brudt helt igennem lydmuren, men har potentialet,
Har Klopp ringet og fortalt dig det, eller er det ren 'armchair approach'?
Er det da ikke en meget god forudsigelse baseret på vores økonomi og hidtidige ageren under FSG/Klopp/Edwards?!

VvD og Ali var en absolut outlier, som udelukkende kunne lade sig gøre pga. Coutinho.

Og jeg nævner i flæng: Mane, Salah, Gini, Fabinho, Robbo, Jota. Alle spillere som i varierende grad gik under radaren, da vi købte dem, hvorfor de var inden for vores rækkevidde prismæssigt.

(Thiago faldt uden for denne kategori og viste, at vi også kan være opportunistiske,)
Ja, ingen tvivl om at vi køber ungt, og gerne lige inden spilleren slår til. Men vi kører også med en anden strategi; nemlig at købe store teenagetalenter, som vi skal arbejde længere tid med. Det har vi set med Elliott, Kaide Gordon, Mateusz Musialowski, Conor Randall, Melkamu Frauendorf og James Balagizi. Derfor er det vigtigt at vores ungdomsfaciliteter er verdensklasse. Vi kører flere strategier samtidig.

Nogle gange afviger vi fra strategierne, eksempelvis ved købet af Thiago, som endnu ikke har været en succes. Jeg tror desværre at Bayern München så rigtigt igen-igen, og lod ham gå på det helt rigtige tidspunkt.

Men hvis vi skal holde os i toppen, er vi nødt til at afvige en smule fra strategierne, da vi ikke har en Coutinho i truppen, som kan finansiere to klassekøb. Og de er jo heller ikke sikkert at alle vores talenter bliver til stjerner. Vi er nødt til at købe dyrt, uden at vi først skal sælge dyrt. Der går rygter om at vi ønsker Bellingham, og ham håber jeg vi får. Han vil kunne betyde forskellen mellem succes og fiasko de næste 10 år. Vi kan eventuelt også købe lillebroren Jobe, som i en alder af 14/15 år er en del af Birminghams førsteholdstrup.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af mortenbak » lørdag, 18. sep, 2021 19:48

Er Kampen mod Scum på Toilettet, d 24 oktober bekræftet af Premier League ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » lørdag, 18. sep, 2021 20:01

mortenbak skrev:
lørdag, 18. sep, 2021 19:48
Er Kampen mod Scum på Toilettet, d 24 oktober bekræftet af Premier League ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Du kan se, at den er TV-sat til visning på Sky søndag 16:30 BST, og nårde først er TV-sat, plejer de ikke at blive flyttet mere:
https://www.liverpoolfc.com/match/2021- ... nd-results
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af mortenbak » lørdag, 18. sep, 2021 20:12

Tak Cynwal


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » torsdag, 23. sep, 2021 17:53

Den lodtrækning kan vi ikke klage over.

Trekningen av ligacupens fjerde runde er klar

Liverpool skal til Preston!

For 70. gang skal Liverpool møte Preston.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/9 ... l-preston/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » torsdag, 23. sep, 2021 17:55

Liverpool må få på plass flere sikre ståplasser i hjemmeseksjonen

Liverpool har installert 1800 sikre ståplasser øverst på The Kop – og har planer om 6000 slike seter på Anfield Road End.

I dag har myndighetene og Premier League åpnet for en prøveløsning med «safe standing» – men da må fasilitetene være i orden, både i hjemme- og borteseksjonen.

Tottenham, Manchester City, Chelsea og West Ham er klubbene som allerede har alt på plass. Wolverhampton, Manchester United og Liverpool blir nødt å installere flere slike seter i hjemmeseksjonen dersom de skal være med på prøveprosjektet, rapporterer The Times.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » torsdag, 23. sep, 2021 19:20

Niels K skrev:
torsdag, 23. sep, 2021 17:55
Liverpool må få på plass flere sikre ståplasser i hjemmeseksjonen

Liverpool har installert 1800 sikre ståplasser øverst på The Kop – og har planer om 6000 slike seter på Anfield Road End.

I dag har myndighetene og Premier League åpnet for en prøveløsning med «safe standing» – men da må fasilitetene være i orden, både i hjemme- og borteseksjonen.

Tottenham, Manchester City, Chelsea og West Ham er klubbene som allerede har alt på plass. Wolverhampton, Manchester United og Liverpool blir nødt å installere flere slike seter i hjemmeseksjonen dersom de skal være med på prøveprosjektet, rapporterer The Times.
Noget jeg personligt har set meget frem til. Har længe ment, at "safe standing" ville være det helt rigtige for både Liverpool (trods Hillsborough) og Premier League. Det giver en helt anden stemning, hvis folk må stå op. Og det faktum, at mange (især på the Kop) alligevel står op under kampene, betyder bare, at sikkerheden øges.

Ville dog ønske, at det var omvendt. 6000 på the Kop og 1800 på Annie Road. Reelt burde alle sæder på the Kop på sigt omdannes til rail-sæder, hvis det stod til mig.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 24. sep, 2021 14:17

Allerede tre midtbanespillere skadet. Sidste sæsons skademareridt spøger.

En anden ting; så synes jeg at den første diagnose altid er meget positiv, og så bliver det værre og værre. Først mistede Thiago to kampe (Norwich og Brentford), nu mister han også Man C kampen, og er måske først tilbage efter landkampspausen. Det samme skete sidste år, hvor Gomez, som skulle være tilbage til februar, men var ude resten af sæsonen. Og det ville ikke undre mig at Keita mister de næste 10 kampe.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/9 ... este-helg/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » fredag, 24. sep, 2021 14:35

Hr. Drejer skrev:
fredag, 24. sep, 2021 14:17
Allerede tre midtbanespillere skadet. Sidste sæsons skademareridt spøger.

En anden ting; så synes jeg at den første diagnose altid er meget positiv, og så bliver det værre og værre. Først mistede Thiago to kampe (Norwich og Brentford), nu mister han også Man C kampen, og er måske først tilbage efter landkampspausen. Det samme skete sidste år, hvor Gomez, som skulle være tilbage til februar, men var ude resten af sæsonen. Og det ville ikke undre mig at Keita mister de næste 10 kampe.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/9 ... este-helg/
Jeg læste det klart som om, at man med det samme meldte ud, at Thiago ikke kunne være med i de to næste kampe. Men der var ingen diagnose på det tidspunkt, og derfor heller ingen tidshorisont. Forstod aldrig, hvordan nogen kunne forstå det som om, at man meldte ud, at han kun ville gå glip af to kampe.

Citat: "I can’t say now how long it will take but definitely not tomorrow and not at the weekend,” Lijnders told the club’s official website."

Sidste sæson var den indledende udmelding om Thiago dog alt for positiv, efter at han var blevet overfaldet af Richarlison.

Men ja, 3 spillere på midtbanen ude. Og alligevel synes jeg personligt, at der er masser af kvalitet at vælge imellem. Over de næste kampe kommer vi til at bruge 2 ud af Hendo, Fab og Milner, og 1 ud af Jones og Ox (hvis ikke man pludselig tænker Minamino eller Bobby ind i den offensive rolle). Så selv med 3 midtbanespillere ude, kan vi stadig lave en fornuftig rotation med kvalitet.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 24. sep, 2021 15:00

texy skrev:
fredag, 24. sep, 2021 14:35
Hr. Drejer skrev:
fredag, 24. sep, 2021 14:17
Allerede tre midtbanespillere skadet. Sidste sæsons skademareridt spøger.

En anden ting; så synes jeg at den første diagnose altid er meget positiv, og så bliver det værre og værre. Først mistede Thiago to kampe (Norwich og Brentford), nu mister han også Man C kampen, og er måske først tilbage efter landkampspausen. Det samme skete sidste år, hvor Gomez, som skulle være tilbage til februar, men var ude resten af sæsonen. Og det ville ikke undre mig at Keita mister de næste 10 kampe.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/9 ... este-helg/
Jeg læste det klart som om, at man med det samme meldte ud, at Thiago ikke kunne være med i de to næste kampe. Men der var ingen diagnose på det tidspunkt, og derfor heller ingen tidshorisont. Forstod aldrig, hvordan nogen kunne forstå det som om, at man meldte ud, at han kun ville gå glip af to kampe.

Citat: "I can’t say now how long it will take but definitely not tomorrow and not at the weekend,” Lijnders told the club’s official website."

Sidste sæson var den indledende udmelding om Thiago dog alt for positiv, efter at han var blevet overfaldet af Richarlison.

Men ja, 3 spillere på midtbanen ude. Og alligevel synes jeg personligt, at der er masser af kvalitet at vælge imellem. Over de næste kampe kommer vi til at bruge 2 ud af Hendo, Fab og Milner, og 1 ud af Jones og Ox (hvis ikke man pludselig tænker Minamino eller Bobby ind i den offensive rolle). Så selv med 3 midtbanespillere ude, kan vi stadig lave en fornuftig rotation med kvalitet.
Vi er ved at løbe tør for kvalitet på midten, synes jeg. En skade til, og vi er lidt pressede. Oxen har ikke rigtigt vist noget siden sin skade. Hendo skal ikke spille to kampe om ugen, det magter hans skrøbelig fysisk ikke. Milner er blevet 36 år, men dog 'still going strong'. Det er super at Curtis er tilbage. Men det var dejligt at se at Tyler Morton havde et meget positivt indhop mod Norwich.

De næste kampe mod Brentford og Porto bliver ikke noget problem, men så kommer de vanskelige mod Man C, Atletico og Man U, der vil jeg gerne have en frisk Thiago klar på midten.

Jeg tolkede absolut ikke med at han ville være ude i en måned, som det som minimum tegner til nu. Ja, de var meget positive med Thiagos skade sidste sæson, men også med Gomez. Og spørgsmålet er om de også er det med Elliotts skade. Måske skal de lade være med at melde noget, for ikke at lægge pres på dem. Giv dem tid til at komme ordentligt tilbage.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Thommo » lørdag, 25. sep, 2021 21:13

Oomph242 skrev:
fredag, 03. sep, 2021 22:41
Thommo skrev:
fredag, 03. sep, 2021 22:31
Oomph242 skrev:
fredag, 03. sep, 2021 14:49
Thommo skrev:
fredag, 03. sep, 2021 13:36
Ved ikke lige hvad du hentyder til?
Bare dit politistats statement.
Meget muligt, relevans i så fald?For det var/er jo fakta, google evt betydningen.
Ja flat earthers og anti vaxxere skal der jo også være plads til. Bare de respektere og holder afstand.
Er et socialt væsen, så holder ikke afstand. Kvaltitet fremfor kvantitet er mit "take" på livet. Fuck politistaten og mette........Og nej hvor er du nedladende, helt generelt, håber da jeg er lige så nedladende overfor dig, for jeg behandler ofte folk som jeg behandles.
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. sep, 2021 14:11

Roger Hunt er død. Han blev 83 år. The Kop døbte ham 'Sir Roger'. Han scorede 244 mål for Liverpool. Han vil aldrig blive glemt. Hvil i fred, Sir Roger. YNWA.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AJJ » onsdag, 29. sep, 2021 10:53

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 28. sep, 2021 14:11
Roger Hunt er død. Han blev 83 år. The Kop døbte ham 'Sir Roger'. Han scorede 244 mål for Liverpool. Han vil aldrig blive glemt. Hvil i fred, Sir Roger. YNWA.
Engang imellem frekventerer jeg City-sitet bluemoon. Faktisk har de en fin mindetråd derinde for Hunt, og særligt dette indlæg synes jeg er værd at dele :clap:

Roger was an utter class act… in the 80s I grew up in the same village he lived and through business he was acquainted with my stepfather. One evening he was at a dinner party at our house (I was around 10 years old at the time) and i asked him if he’d be up for a game at the local school pitches (he agreed), so the next Sunday morning, me and a few mates went to his house and see if he was up for a game… no answer to his doorbell, so we threw some gravel at his window, sure enough the curtains twitched, he opened his window and with bleary eyes he told us he’d be down in 30 mins.

We went playing, convinced he’d fobbed us off and sure enough 30 mins later he jogged up to the pitches and then gave us 60 mins of playing 60’s, headers and volleys and of course ‘world cup’ with one of englands finest - me and my four mates were in awe.

After an hour we all sat around asking him questions. I asked him about Geoff Hursts fourth goal - was it really over the line? His answer was simple - “watch my reaction, I was the closet person to the ball, I’m goal scorer and my first reaction was to turn and celebrate’… everytime I see ‘that’ goal I think of Roger and a great Sunday morning playing football with my mates and a World Cup winner - stuff of dreams

RIP Roger

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 29. sep, 2021 11:47

Smuk oplevelse og et godt indlæg. Tak.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Mads T. » onsdag, 29. sep, 2021 22:47

Hr. Drejer skrev:
fredag, 24. sep, 2021 14:17
Allerede tre midtbanespillere skadet. Sidste sæsons skademareridt spøger.

En anden ting; så synes jeg at den første diagnose altid er meget positiv, og så bliver det værre og værre. Først mistede Thiago to kampe (Norwich og Brentford), nu mister han også Man C kampen, og er måske først tilbage efter landkampspausen. Det samme skete sidste år, hvor Gomez, som skulle være tilbage til februar, men var ude resten af sæsonen. Og det ville ikke undre mig at Keita mister de næste 10 kampe.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/9 ... este-helg/
Jeg synes nu aldrig klubben melder noget ud om skadernes længde, så det meste kommer nok fra gætværk på Twitter.

Besvar