FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: FSG

Indlæg af TG12 » tirsdag, 08. sep, 2020 10:30

Jeg synes det er fint klubben agerer økonomisk ansvarligt, men alligevel er der en del afvejninger i prioriteringen.

1. Vi har momentum nu og klubben har nøgternt set ikke været mere attraktiv for udefra kommende spillere i 30 år, både i forhold til resultater, træner og trup. Det bør udnyttes mens tid er.

2. Da Klopp forlængede var der meget snak om at han i den næste periode skulle opbygge det næste store Liverpool hold. Det tog ham ca. 4 år at opbygge nuværende hold og lave et vinder hold. I og med truppen er bedre nu kan det måske gøres hurtigere, men det er vel bedre at kunne starte tidligere og have generations skiftet på plads.

3. De sidste par år har truppen været mere eller mindre uændret det er i høj grad de samme spillere som har trukket læsset. Kan de bibeholde det vanvittige niveau de har haft fremadrettet? Ville lidt sund intern konkurrence til centrale spillere ikke støtte? Få nogle sultne spillere ind?

4. Selvom gæld generelt ikke er fantastisk - så er gæld for en virksomhed anerledes end private. Det er fint at stifte gæld til investeringer hvis investeringen giver et afkast større end det gælden koster. Måske vurdere ledelsen dette ikke er muligt nu, men jeg ser det som værende en begrænsende faktor hvis klubben notorisk afviser at finansiere investeringer med gæld.

5. At lønningerne er steget er for så vidt fint, men jeg har svært ved at se hvordan profitten ikke også fremadrettet vil blive ædt op af lønstigninger. Der er flere i truppen der med rette kan begynde at overveje hvornår det er deres tur, først og fremmest, Trent, Robertson, Gomez, Jones er alle i den lave ende, men især de to første er blandt vores vigtigste spillere og burde nok få mere i løn hvordan vil klubben fremadrettet sikre der er penge til transfers hvis profitten fra driften bliver brugt til lønstigninger? Skal køb så udelukkende finansieres af salg - hvis de ikke vil optage lån?

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: FSG

Indlæg af AJJ » tirsdag, 08. sep, 2020 10:36

Ingen skænkede Thiago eller forstærkning af midtbanen en tanke, før rygtet opstod. Det har primært handlet om:

back up til fronttrioen særligt sfa. AFCON (som nu er udskudt)
back up til Robbo
ny CB, hvis Lovren forsvandt (hvilket han gjorde)

I øvrigt: Thiago er vel ikke en 1:1 erstatning for Gini, hvis det skulle komme dertil. Der er sikkert nogle ting, som han er bedre til end Gini. Men kommer vi fx ikke til at mangle Ginis dybdeløb og styrke i feltet?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. sep, 2020 10:45

TG12 skrev:
tirsdag, 08. sep, 2020 10:30
Jeg synes det er fint klubben agerer økonomisk ansvarligt, men alligevel er der en del afvejninger i prioriteringen.

1. Vi har momentum nu og klubben har nøgternt set ikke været mere attraktiv for udefra kommende spillere i 30 år, både i forhold til resultater, træner og trup. Det bør udnyttes mens tid er.

2. Da Klopp forlængede var der meget snak om at han i den næste periode skulle opbygge det næste store Liverpool hold. Det tog ham ca. 4 år at opbygge nuværende hold og lave et vinder hold. I og med truppen er bedre nu kan det måske gøres hurtigere, men det er vel bedre at kunne starte tidligere og have generations skiftet på plads.

3. De sidste par år har truppen været mere eller mindre uændret det er i høj grad de samme spillere som har trukket læsset. Kan de bibeholde det vanvittige niveau de har haft fremadrettet? Ville lidt sund intern konkurrence til centrale spillere ikke støtte? Få nogle sultne spillere ind?

4. Selvom gæld generelt ikke er fantastisk - så er gæld for en virksomhed anerledes end private. Det er fint at stifte gæld til investeringer hvis investeringen giver et afkast større end det gælden koster. Måske vurdere ledelsen dette ikke er muligt nu, men jeg ser det som værende en begrænsende faktor hvis klubben notorisk afviser at finansiere investeringer med gæld.

5. At lønningerne er steget er for så vidt fint, men jeg har svært ved at se hvordan profitten ikke også fremadrettet vil blive ædt op af lønstigninger. Der er flere i truppen der med rette kan begynde at overveje hvornår det er deres tur, først og fremmest, Trent, Robertson, Gomez, Jones er alle i den lave ende, men især de to første er blandt vores vigtigste spillere og burde nok få mere i løn hvordan vil klubben fremadrettet sikre der er penge til transfers hvis profitten fra driften bliver brugt til lønstigninger? Skal køb så udelukkende finansieres af salg - hvis de ikke vil optage lån?
Næste sommer står vi med et kæmpe puslespil, hvor vi sikkert ikke bliver enige med alle, og så ryger der måske en af de faste startere, hvor vi så samtidig kan få taget hul på generationsskiftet. Det kunne fx være, at Salah ikke var tilfreds, og det kunne åbne op for en Jadon Sancho "bytter" ? Jeg synes nu også, at det undervurderes, hvad Keita, Taki og Curtis kan bringe til bordet, da de alle har spillet meget lidt indtil nu:

Venter ny runde med kontraktsforlengelser

To til tre år er gått siden de største stjernene sist signerte nye kontrakter med Liverpool.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/9 ... lengelser/
Senest rettet af Niels K tirsdag, 08. sep, 2020 10:53, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. sep, 2020 10:51

AJJ skrev:
tirsdag, 08. sep, 2020 10:36
Ingen skænkede Thiago eller forstærkning af midtbanen en tanke, før rygtet opstod. Det har primært handlet om:

back up til fronttrioen særligt sfa. AFCON (som nu er udskudt)
back up til Robbo
ny CB, hvis Lovren forsvandt (hvilket han gjorde)

I øvrigt: Thiago er vel ikke en 1:1 erstatning for Gini, hvis det skulle komme dertil. Der er sikkert nogle ting, som han er bedre til end Gini. Men kommer vi fx ikke til at mangle Ginis dybdeløb og styrke i feltet?
Efter meddelelsen om udskydelsen af AFCON, så har jeg været meget rolig, da vi har været vidner til en fantastisk præstation over i hvert fald de sidste 2 sæsoner, så der er bestemt intet akut behov. Vi har nu dækning på begge backs, og jeg har det fint med Fabinho som 4. valg som CB.

Jeg er bare vild med Thiago, og han er en af verdens bedste midtbanespillere, som jeg ville elske at se spille for Liverpool. Selvom Gini bliver denne sæson, så vil han være væk næste sæson, hvor det også er slut med Milner. Derfor ville det være rart med en 3-4 års aftale med Thiago, så vi har en vinder på en central plads på holdet, og det giver tid for at andre til at vokse ind i en lederrolle på holdet som fx Robbo, Trent, Gomez og Curtis.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: FSG

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 08. sep, 2020 16:32

AJJ skrev:
tirsdag, 08. sep, 2020 10:36
Ingen skænkede Thiago eller forstærkning af midtbanen en tanke, før rygtet opstod. Det har primært handlet om:

back up til fronttrioen særligt sfa. AFCON (som nu er udskudt)
back up til Robbo
ny CB, hvis Lovren forsvandt (hvilket han gjorde)

I øvrigt: Thiago er vel ikke en 1:1 erstatning for Gini, hvis det skulle komme dertil. Der er sikkert nogle ting, som han er bedre til end Gini. Men kommer vi fx ikke til at mangle Ginis dybdeløb og styrke i feltet?
Ingen skinkede Thiago en tanke, fordi han formentlig var uopnåelig. Jeg mindes dog, at flere har ytret ønske om, at der blev hentet noget mere kreativitet ind til midtbanen. Thiago kan de samme ting som Wijnaldum, bare bedre end Wijnaldum og så er han samtidig langt mere kreativ end Wijnaldum er. Selvom jeg er vild med Wijnaldum, så ser jeg det som et virkelig godt bytte, hvis Wijnaldum forlader os og Thiago i stedet kommer til.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: FSG

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 08. sep, 2020 19:34

https://youtu.be/iKq-uNAzDPQ

Værd at se, hvis man går lidt op i klubbens økonomi.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 10. sep, 2020 13:16

Premier League Champions, Liverpool, have signed a partnership with Swiss watch brand, Tribus.

https://www.prolificnorth.co.uk/news/ma ... atch-brand

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 10. sep, 2020 13:19

Liverpool FC and Cadbury sign major deal for brand to become club's 'official chocolate partner'

The deal will see Cadbury support the club's service for people who have lost their jobs due to the Covid pandemic

https://www.business-live.co.uk/retail- ... l-18891553

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: FSG

Indlæg af liverpoolfc86 » lørdag, 12. sep, 2020 20:13

Smider vi 3 point i dag, kan de sutte min sure ...

Hvad fanden sker der for vi ikke henter kvalitet i et transfer vindue efter en PL titel.

Fåårk af altså

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » mandag, 14. sep, 2020 12:06

liverpoolfc86 skrev:
lørdag, 12. sep, 2020 20:13
Smider vi 3 point i dag, kan de sutte min sure ...

Hvad fanden sker der for vi ikke henter kvalitet i et transfer vindue efter en PL titel.

Fåårk af altså
Ja det er træls, men vi har jo ikke solgt for ret mange basseører de sidste 1-2 sæsoner, så der ligger jo ikke mange penge her.
Desuden er økonomien gennemgået andre steder og det til trods, så har FSG "skaffet" os både et CL og PL. Så skal vi ikke lige klappe æslet og se tiden an?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. sep, 2020 09:10

Liverpool FC wins legal battle worth over £1m after sponsorship deal case

The legal battle was worth more than £1million

https://www.liverpoolecho.co.uk/news/li ... e-18934395

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. sep, 2020 09:12

Liverpool facing biggest PL TV bill after coronavirus crisis

Broadcaster due a rebate are set to hit Liverpool with a bigger TV bill than any other Premier League club.

Premier League clubs were told last season they would be hit with a £330million rebate because of the coronavirus pandemic, which would have to be paid to the league's broadcasting partners following the three-month suspension of the season between March and June.

The Telegraph report that the Premier League has forecast a £17.3m cut in the champions’ television revenue from last season.

Liverpool were due to have pocketed £161.1m but that figure is forecast to drop to £143.8m - a reduction of 5.8% - when the rebate is paid over the next two seasons.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. sep, 2020 09:32

Liverpool could be set for final instalment of Coutinho Barcelona fee

https://www.rousingthekop.com/2020/09/1 ... liverpool/

14 kampe for Barca denne sæson, så skulle de sidste 5 mille falde til os.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: FSG

Indlæg af ilusio » torsdag, 17. sep, 2020 12:53

Hvis vi lander Thiago nu som forventet, er man stadig kritisk overfor FSG?
Jeg har hørt at de penge Chelsea, scum osv bruger på deres trupper ligenu, det er for lånte penge. I en tid med faldende indtægter. Skulle vi købe før vi sælger, så er vi ude i det samme.

Så mådenholdenhed er ikke nødvendigvist dumt her. Især med den trup vi har samt de unge spillere der banker på (primært Curtis Jones)
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. sep, 2020 13:05

ilusio skrev:Hvis vi lander Thiago nu som forventet, er man stadig kritisk overfor FSG?
Jeg har hørt at de penge Chelsea, scum osv bruger på deres trupper ligenu, det er for lånte penge. I en tid med faldende indtægter. Skulle vi købe før vi sælger, så er vi ude i det samme.

Så mådenholdenhed er ikke nødvendigvist dumt her. Især med den trup vi har samt de unge spillere der banker på (primært Curtis Jones)
Jeg mener det store problem med at låne penge vil være at corona situationen gør at vi ikke rigtigt genererer overskud; så det vil jo næppe være de fedeste lånevilkår man kan opnå. Det kunne man sikkert leve med hvis det var meget sandsynligt at en 70 millionerpund signing ville gøre en kæmpe forskel, men det er det vel ikke rigtigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar