FSG

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » mandag, 10. aug, 2020 20:05

Liverpool appoints former Manchester United man Scammell as commercial director

https://www.sportbusiness.com/news/live ... -director/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 13. aug, 2020 07:57

Data from Brand Finance last month found that the Reds are now the fourth-most valuable football brand in the world, with a value of £1.143 billion.

That’s more than Manchester City (£1.018bn) and they’re catching up to Manchester United (£1.190bn).

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » mandag, 24. aug, 2020 18:28

Moneyball mogul Billy Beane 'considering large Liverpool investment with FSG'

Liverpool are reportedly a target as Billy Beane company backed to make Premier League investment

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... t-18821399

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 25. aug, 2020 09:48

Så avhengige er Liverpool av kampdag-inntektene

Liverpool bruker fjerde mest når man ser på andelen av kampinntekter som går til lønninger.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/8 ... nntektene/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » torsdag, 27. aug, 2020 14:33

Liverpool increase partnership to include HollyFrontier

https://www.anfieldwatch.co.uk/liverpoo ... yfrontier/

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » mandag, 07. sep, 2020 15:17

Jeg synes, at denne twitter-tråd fra Swiss Ramble er interessant i forhold til at forstå både vores vores regnskab, men også vores transfer-strategi bedre.

Jeg smider det bevidst som et link i stedet for at skulle indsætte ufatteligt mange tweets for at få hele analysen med...

https://twitter.com/SwissRamble/status/ ... 2089971713

Essensen af tråden er, at selvom vores økonomi er virkelig god, så er vores cash-flow ikke optimalt. Og derudover, så skal vi ændre strategi og optage gæld (hvilket FSG overvejende har forsøgt at undgå i deres tid som ejere), hvis vi lege med på det nuværende transfer-marked uden at sælge, før vi køber.

I mine øjne, vil det være klogt, at vi holder os til den nuværende "forsigtige" strategi, fordi ingen har nogen anelse om, hvornår denne COVID-krise ender. Vi har et virkelig stærkt hold, hvilket betyder, at vi med stor sandsynlighed vil kunne spille med om det meste, selv uden investeringer i den næste sæsons tid - og måske i to sæsoners itd, hvis nødvendigt. Og så kan vi pludselig stå som en økonomisk magtfaktor på den anden side af krisen, hvis de fleste andre er kommet sportsligt igennem på baggrund af gældsstiftelse.

Samtidig har vi altså nogle salgsbare spillere i vores trup, som vi næppe selv får brug for på hverken kort eller lang sigt. Tænker især på Grujic, Wilson, Shaqiri og så måske Gini. Dermed er der begrundet håb om, at vi kan opbygge en transferpulje til en enkelt eller to forstærkninger, selvom vi holder os til den økonomiske strategi.
Kloppite

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 07. sep, 2020 17:16

Synes virkelig, det lyder som udenomssnak, når man begynder at tale om, at det er pga. lavt cash flow, vi ikke handler. Har Everton bedre cash flow end os så? De har lige hentet Allan til nogenlunde samme pris, som vi sandsynligvis vil kunne få Thiago for. Det er helt fair at være økonomisk ansvarlig, men det bliver jo ekstremt, hvis man vælger nærmest ikke at handle i to år. Og vi vil i så fald være eneste klub, der tænker, at det er sådan, man kommer gennem den her krise. Hvis vi virkelig skal omtale fodbold udelukkende i økonomi-lingo, så kender jeg ikke til særligt mange brancher, hvor man ikke vil investere i sin virksomhed, selvom den fungerer godt på et ret stramt budget. Jeg har sagt det en milliard gange, men vi risikerer at lukke vores modstandere tættere på os. Vi er stadig favoritter til at tage mesterskabet i næste sæson i mine øjne, men vi vi lukker de andre ind i kampen. Tænk sig, hvis Mané og Van Dijk fx får skader, der varer i flere måneder. Så går vores startopstilling altså gevaldigt ned i niveau.

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: FSG

Indlæg af ElTorro » mandag, 07. sep, 2020 21:26

På mange måder enig med dig @Tom, og jeg tror, jeg deler en del af din frustration.
Jeg kan heller ikke helt få tingene til at stemme, men dér må vi satse på, at folk internt i klubben har styr på det, de laver, tænker jeg. Jeg er til gengæld lidt uenig med dig i forhold til favoritværdighed.
Jeg anser City som favoritter, og det tror jeg egentligmogså, jeg mente om den forgangne sæson. Med det hold og de midler, de har til rådighed, vil de for mit vedkommende altid være favoritter til at vinde. Det er naturligvis ikke ensbetydende med, at de gør det.

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: FSG

Indlæg af ElTorro » mandag, 07. sep, 2020 21:31

PS. Og det er egentlig ikke for at være for pessimistisk - snarere et spørgsmål om at sætte konkurrence i relief:
Jeg blev en kende bekymret for fremtiden allerede ved begyndelse af corona, da vi lod til at tabe en smule fokus eller pust, og det samme blev desværre bekræftet ved genopstart. Dette på trods af, at Klopp og spillerne gentagne gange havde udtalt sig om fokus, vindermentalitet og lignende.
Som jeg ser det, er vi måske allerede blevet hentet en kende ind på.
Måske er det derfor, jeg synes, vi har behov for forstærkninger. Naturligvis ud over det aspekt, at det som regel har vist sig at være en god idé at forny en vindende trup med lidt energi hist og her.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: FSG

Indlæg af texy » mandag, 07. sep, 2020 23:56

Tom_Jorsal skrev:
mandag, 07. sep, 2020 17:16
Synes virkelig, det lyder som udenomssnak, når man begynder at tale om, at det er pga. lavt cash flow, vi ikke handler. Har Everton bedre cash flow end os så? De har lige hentet Allan til nogenlunde samme pris, som vi sandsynligvis vil kunne få Thiago for. Det er helt fair at være økonomisk ansvarlig, men det bliver jo ekstremt, hvis man vælger nærmest ikke at handle i to år. Og vi vil i så fald være eneste klub, der tænker, at det er sådan, man kommer gennem den her krise. Hvis vi virkelig skal omtale fodbold udelukkende i økonomi-lingo, så kender jeg ikke til særligt mange brancher, hvor man ikke vil investere i sin virksomhed, selvom den fungerer godt på et ret stramt budget. Jeg har sagt det en milliard gange, men vi risikerer at lukke vores modstandere tættere på os. Vi er stadig favoritter til at tage mesterskabet i næste sæson i mine øjne, men vi vi lukker de andre ind i kampen. Tænk sig, hvis Mané og Van Dijk fx får skader, der varer i flere måneder. Så går vores startopstilling altså gevaldigt ned i niveau.
Udenomsnak? Det er vel ikke udenomsnak, men krystalklar tale, når man vælger at operere indenfor budgettet i stedet for at låne penge til at købe spillere, blot for at please en fanbase, der synger samme klagesang, som de sang sidste sommer.

Ja, vi kan styrke vores bredde. Måske. Og vi gør det muligvis også, hvis vi sælger et par spillere. Men uanset hvad, så har jeg meget svært ved at sluge dommedagsprofetierne. Den nuværende ledelse og deres strategi har lige leveret to sæsoner i træk med det ypperste sølvtøj. Holder kreditten for noget så ekseptionelt virkelig kun i en måneds tid? Ikke engang til udgangen af transfervinduet eller bare et par kampe af sæsonen?

Vi kan ikke sammenligne vores transfermuligheder med Man City og Chelsea, efter at FFP blev dødsdømt. De andre? De henter spillere, der næppe ville styrke os. At de bruger £20M-£30M på den slags spillere, kan vi ikke bruge til noget. Hvis vi kunne få en spiller i den prisklasse, der kunne gå ind i vores startelver uden at svække den, så købte vi ham også. Thiago, siger I? Ja, men ham har vi kun behov for, hvis Gini smutter. Paradoksalt nok, så havde mange sikkert jublet, hvis vi denne sommer havde hentet Minamino for £20M. Men nu er han allerede i truppen, og så giver hans navn ikke længere det transfer-fix, vi længes efter.

Jeg foretrækker, at vi først handler, når vi kan få (har råd til) de spillere, som vi virkelig tror på, vil gøre en forskel for os. Det kunne være navne som Sancho, m.fl. Og den slags er urealistisk her midt i Corona.
Kloppite

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 08. sep, 2020 08:43

Har jeg nævnt, at vi skal hente typer som Sancho? Vi skal sgu da ikke handle for at please fanbasen, men fordi det altid giver god mening at investere i truppen. Vores tre forreste er sublime, men reserverne for dem er Origi, minamino og Shaqiri. De har kun leveret sporadisk.

Er der nogen, der kan researche sig frem til, om Everton har bedre Cash flow end os? For de har lige handlet Allan og James. Det må jo være sådan, det hænger sammen..

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. sep, 2020 09:23

Jeg har lige lagt et link til en artikel omkring vores økonomi ind i "hvem skal ud" tråden. Jeg ved intet om Everton's økonomi andet end, at de havde den højeste betaling til lønninger målt op mod omsætningen sidste sæson. De har skilt sig af med en masse spillere, og der er måske blevet plads til de nye spillere's lønninger nu. Om de har lånt til de nye, ved jeg ikke ?

Vores overskud de sidste 3 år passer lige præcis med det overskud, vi har haft på spillersalg, så det er en væsentlig del af vores strategi, og i år kan vi så håbe, at den nye Nike-aftale kan veje op for de 20 mio, vi skal betale tilbage til TV-selskaberne samt de 3 mio, vi mister hver gang, der ikke er tilskuere på Anfield.

Vi skal helt sikkert sælge, før der kommer nye ind, og jeg ser ikke mange andre spillere derude, der kan forstærke os og samtidig koste de ca. 27 mio. pund, som Thiago skulle koste. Hans løn er sikkert også betragtelig, men den overstiger helt sikkert ikke Lallana, Clyne og Lovren tilsammen, selvom afgang af deres lønninger kan være indregnet i alle de forbedrede aftaler, vi lige har lavet, som har kostet sindsygt mange penge, og vi er nu oppe blandt de højest betalende, hvad lønninger angår.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 08. sep, 2020 09:48

Et af de store problemer er jo at du kun tror på at investering i truppen giver et godt afkast, hvis du ikke tror på at de nuværende spillere kan fortsætte på samme høje niveau.

For hvis vi ikke spiller med om ligaen næste sæson, så er det fordi van Dijk og Salah laver en Ronaldinho(06/07) og bare mister gnisten.*

*eller han mistede måske bare sin dopinglæge(Fuentes), men det er jo kun spekulation.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: FSG

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. sep, 2020 10:10

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 08. sep, 2020 09:48
Et af de store problemer er jo at du kun tror på at investering i truppen giver et godt afkast, hvis du ikke tror på at de nuværende spillere kan fortsætte på samme høje niveau.

For hvis vi ikke spiller med om ligaen næste sæson, så er det fordi van Dijk og Salah laver en Ronaldinho(06/07) og bare mister gnisten.*

*eller han mistede måske bare sin dopinglæge(Fuentes), men det er jo kun spekulation.
Enig, og jeg kan ikke komme på en grund til ikke at tro på vores trup, når alderen er perfekt, vi har været i konstant udvikling under Klopp, han er stadig vores træner, og vi har Hendo som kaptajn og Milner som Vice.

jeg synes dog, at Thiago er en for god spiller ikke at købe til dén pris, og jeg mener, vi kan bruge ham, også selvom Gini bliver en sæson mere med det sammenpressede program denne sæson. Der skal roteres godt i store dele af sæsonen, og det gælder jo særligt midtbanen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: FSG

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 08. sep, 2020 10:13

Niels K skrev:
tirsdag, 08. sep, 2020 10:10
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 08. sep, 2020 09:48
Et af de store problemer er jo at du kun tror på at investering i truppen giver et godt afkast, hvis du ikke tror på at de nuværende spillere kan fortsætte på samme høje niveau.

For hvis vi ikke spiller med om ligaen næste sæson, så er det fordi van Dijk og Salah laver en Ronaldinho(06/07) og bare mister gnisten.*

*eller han mistede måske bare sin dopinglæge(Fuentes), men det er jo kun spekulation.
Enig, og jeg kan ikke komme på en grund til ikke at tro på vores trup, når alderen er perfekt, vi har været i konstant udvikling under Klopp, han er stadig vores træner, og vi har Hendo som kaptajn og Milner som Vice.

jeg synes dog, at Thiago er en for god spiller ikke at købe til dén pris, og jeg mener, vi kan bruge ham, også selvom Gini bliver en sæson mere med det sammenpressede program denne sæson. Der skal roteres godt i store dele af sæsonen, og det gælder jo særligt midtbanen.
helt enig selv :army7: .

Ja, jeg syntes egentlig også at bredden på midtbanen er lidt tricky, nu ser Keita heldigvis ud til at være godt på vej og AOC begynder også at røre på sig, men Thiago er jo en vild spiller, der også er en anden type end de to.

Besvar