Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Ma Captain

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Ma Captain » onsdag, 27. aug, 2014 09:28

AndreasN skrev:Hvis vi forestiller os, at alle er fit, så ville jeg sige, at dette er vores stærkeste opstilling:

Mignolet, Manquillo, Skrtel, Lovren, Moreno; Gerrard, Henderson, Coutinho/Lallana, Sterling; Sturridge, Balotelli.

Dette med en diamant på midten, hvor Gerrard ligger bagerst med Henderson og Coutinho/Lallana foran sig og Sterling på den offensive. På den måde får man det bedste ud af Sterling og Coutinho som var tilfældet i rigtig mange kampe sidste sæson. Coutinho skal dog finde sit preseason-niveau, hvis han skal holde Lallana på bænken.

De muligheder vi har på bænken betyder også, at vi hurtigt kan omstille os til em 4-3-3, hvis vi fx sætter Markovic på banen - medmindre Rodgers ønsker at gøre det samme med ham, som han gjorde med Sterling og skoler ham til at spille centralt. Ovenstående opstilling betyder også, at vi kan have en ret så slagkraftig bænk:

Jones, Johnson, Sakho, Allen, Can, Markovic og Lambert.
Der skal stadig være plads til enten Cou/lallana på den bænk :).. Hvem skal fjernes fra bænken?
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 27. aug, 2014 10:43

Det er for tidligt at tale om idealopstilling, da vi kun har set Moreno, Markovic, Lambert og Can i små glimt. Lambert får dog en bænkplads. Men når Flanno er klar, og hvis han samme højder som sidste år, så skal han starte. Coutinho er ved at spille sig af holdet. Hans præstationer de første to kampe, har været mangelfuld. Jeg glæder mig til at se hvad Lallana kan bringe til holdet.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » onsdag, 27. aug, 2014 12:52

Flanagan glemte jeg selvfølgelig. Han må kæmpe med Manquillo om pladsen og så får vi forhåbentligt offloaded Johnson. Can eller Allen må give plads på bænken til Lallana eller Coutinho.
Liverpool Football Klopp

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 27. aug, 2014 16:46

AndreasN skrev:Hvis vi forestiller os, at alle er fit, så ville jeg sige, at dette er vores stærkeste opstilling:

Mignolet, Manquillo, Skrtel, Lovren, Moreno; Gerrard, Henderson, Coutinho/Lallana, Sterling; Sturridge, Balotelli.

Dette med en diamant på midten, hvor Gerrard ligger bagerst med Henderson og Coutinho/Lallana foran sig og Sterling på den offensive. På den måde får man det bedste ud af Sterling og Coutinho som var tilfældet i rigtig mange kampe sidste sæson. Coutinho skal dog finde sit preseason-niveau, hvis han skal holde Lallana på bænken.

De muligheder vi har på bænken betyder også, at vi hurtigt kan omstille os til em 4-3-3, hvis vi fx sætter Markovic på banen - medmindre Rodgers ønsker at gøre det samme med ham, som han gjorde med Sterling og skoler ham til at spille centralt. Ovenstående opstilling betyder også, at vi kan have en ret så slagkraftig bænk:

Jones, Johnson, Sakho, Allen, Can, Markovic og Lambert.
Enig. Jeg ser også Lallana som en oplagt makker ved siden af Henderson. Han har ikke rigtigt spillet den plads i Southampton, men med hans løbepensum og hans evner i oppresset så er det ganske oplagt, som jeg ser det. Problemet er så bare, at man så skal vælge mellem Sterling og Coutinho på den offensive. Coutinho har fået meget kritik på det seneste, men som jeg har skrevet gentagende gange så har det mere at gøre med hans rolle i 4-3-3 systemet end hans niveau i det hele taget.

Luksus problem, men ikke desto mindre irriterende.

@ Cynwal

Min far og dig vil være et fantastisk makkerpar, hvad angår gammelmands humor :lol:

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 50

Indlæg af Hekkem » torsdag, 28. aug, 2014 08:30

Kan godt være Cynwal er en gammel mand, men han har altså ingen humor :)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » torsdag, 28. aug, 2014 09:09

Hekkem skrev:Kan godt være Cynwal er en gammel mand, men han har altså ingen humor :)
Enig med Hekkem :D
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 50

Indlæg af Hekkem » torsdag, 28. aug, 2014 09:16

nrg skrev:
Hekkem skrev:Kan godt være Cynwal er en gammel mand, men han har altså ingen humor :)
Det er jeg også
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Indlæg af Cynwal » torsdag, 28. aug, 2014 10:20

Hekkem skrev:
nrg skrev:
Det er jeg også
F.Y. A-holes :aliboronz6:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Indlæg af JTN » torsdag, 04. sep, 2014 16:57

http://tomkinstimes.com/2014/09/intervi ... -analysis/

Meget interessant interview med Chris Davies, som altid står for at scoute vores næste modstander op til kampen. Bl.a. kommer det frem, at Rodgers, Pascoe, Marsh og Davies har et møde to dage før kampen, hvor Davies debriefer teamet omkring modstanderholdet ud fra en fastlagt tisidersrapport. Hvem der bare kunne få fingre i det rapporttemplate! Det er selvfølgelig ikke den store overraskelse med tanke på vores omstillingsspil det sidste halvandet år, men både offensive og defensive transitioner får særlig stor opmærksomhed i det forberedende arbejde, ligesom både den enkelte spiller såvel som holdets identitet bliver kortlagt i rapporten.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 09. sep, 2014 18:47

Hvordan ser folk os starte med Aston Villa? Der har været rygter om, at BR vil fortsætte med at spille med to angribere og så blot lade Lambert overtage Sturridges plads. Den idé er jeg personligt ikke vild med. Der kan selvfølgelig være noget om, at det kan være en god idé at holde fast i kontinuiteten, hvis planen er, at vi skal spille med to angribere, når alle er fit. Jeg ser desværre bare ikke Lambert som en starter ved siden af Balotelli, da de har mange af de samme facetter i deres spil.

Det kunne være spændende at spille en 4-3-3 med Hendo og Lallana liggende foran Gerrard. I så fald ville vi have sidste sæsons nummer 2 og 3 hvad angår løbepensum på midten, hvilket sandsynligvis vil medføre en vanvittig dynamik, som Aston Villa vil have svært ved at dæmme op for. Supermario skal selvfølgelig ligge på toppen flankeret af Sterling og nok Coutinho, selvom Markovic også kunne være spændende at bringe i spil fra start. Jeg hælder nok mest til at give Coutinho endnu en chance på kanten, trods det ikke er hans favorit position. Får han lov at ligge på venstrekanten, vil han dog nemt kunne trække ind i banen, hvor han er bedst, da Moreno indtil videre ikke har haft problemer med at stå for bredden. Når Coutinho trækker ind vil han derved have mulighed for at støbe boldene til henholdsvis Lallana og Hendo, der så igen vil søge dybdeløbene. Bidrager Coutinho ikke med noget før de omkring 55 minutter så jeg dernæst gerne, at Markovic fik de sidste 35-40 minutter, når Aston Villa så forhåbentligt er blevet en smule møre.

Jeg glæder mig som et lille barn til lørdag!

Brugeravatar
lasse.j
Geografisk sted: Randers
Alder: 51

Indlæg af lasse.j » tirsdag, 09. sep, 2014 19:51

Redmaniac skrev: Det kunne være spændende at spille en 4-3-3 med Hendo og Lallana liggende foran Gerrard

Er Lallana klar til at spille ?

Det gør jeg også, endda en lækker Lørdag aften.. Så er det jo helt lovligt at ryge i hegnet med et ordenligt brag :aliboronz8: :aliboronz5:
Mvh

Lasse

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Indlæg af Emmy » tirsdag, 09. sep, 2014 20:37

lasse.j skrev:
Redmaniac skrev: Det kunne være spændende at spille en 4-3-3 med Hendo og Lallana liggende foran Gerrard

Er Lallana klar til at spille ?

Det gør jeg også, endda en lækker Lørdag aften.. Så er det jo helt lovligt at ryge i hegnet med et ordenligt brag :aliboronz8: :aliboronz5:
Lallana er helt klar. Han spillede med i reserveholdskampen mod Wolves og scorede det enlige mål.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
lasse.j
Geografisk sted: Randers
Alder: 51

Indlæg af lasse.j » tirsdag, 09. sep, 2014 20:42

Emmy skrev:Lallana er helt klar. Han spillede med i reserveholdskampen mod Wolves og scorede det enlige mål.
Super.. det var gået min næse forbi ;)
Mvh

Lasse

Regista

Indlæg af Regista » fredag, 12. sep, 2014 13:15

Det er egenligt meget fascinerende hvad dygtige trænere kan formå. Conte formodede at gøre den ellers mere oldschool 3-5-2 utrolig populær, og det italienske landsholdet tog formationen til sig, og formåede at komme i finalen denne turnering, hvor de slog en af de to favoritter ud i semien, hvor de dog så senere blev slået af det vel nok stærkeste hold på papiret. Samme tendens var at se ved Englands seneste kvalifikationskamp - Er Rodgers ved at gøre 4-4-2 diamanten trendy igen? Den har i hvert fald været genstand for noget seværdigt bold sidste, samt denne - og nok det tydeligste eksempel, England spillede jo faktisk helt godt.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Indlæg af AJ » fredag, 12. sep, 2014 17:56

Regista skrev:Det er egenligt meget fascinerende hvad dygtige trænere kan formå. Conte formodede at gøre den ellers mere oldschool 3-5-2 utrolig populær, og det italienske landsholdet tog formationen til sig, og formåede at komme i finalen denne turnering, hvor de slog en af de to favoritter ud i semien, hvor de dog så senere blev slået af det vel nok stærkeste hold på papiret.
Italien spillede kun 3-5-2 i den første gruppekamp mod Spanien (1-1). I de resterende fem kampe stillede de op med fire mand i forsvaret :)

Besvar