Hvornår: Onsdag den 24. april kl. 21:00
TV: See med optakt fra kl 20:00
Hvor: På den anden side af Stanley Park, i det som rundviserne på Anfield kalder Havepavillionen.
Dommer: Andy Madley VAR; David Coote.
Andy Coote sad også i VAR rummet, da Jordan Pickford med en "flyvende saks" klippede Van Dijks korsbånd over, men David Coote var så optaget af at checke om VVD var offside, at han "glemte" at checke om Psyko-Jordan i Neverton målet skulle have haft et rødt kort og 4 års karantæne for overlagt mord:
Dommeren er til gengæld Andy Madley, som altid minder mig om Randolph "Randy" Wharmpess fra "How I met your mother". Det er ham, der altid får næseblod, når han får erektion:
Det var min tanke, da Fulham kampen sluttede. Den var ikke perfekt, men den var dog et skridt i den rigtige retning. Der faldt hårde ord i Kamptråden om, at Klopp ikke tog kampen alvorligt, men den snu tysker fandt alligevel en vej, hvor der kom lidt melodi i spillet igen.
Everton på den anden side (...af Stanley Park ) fik lidt luft til nedrykningsstregen, så de nu har 5 point ned til Luton + en kamp i baghånden. Yderligere har de efter kampen mod LFC onsdag, en kamp hjemme mod Brentford, en kamp ude mod Luton og så i næstsidste spillerunde Sheffiield United hjemme på Goodison, inden de tager til gunners i sidste spillerunde. Så der skulle være rigeligt med muligheder til at nå de 34-36 point som sandsynligvis er nok til at undgå nedrykning. ....med mindre altså de pludselig fratrækkes endnu flere point end de i alt 8 (6 + 2) som de er blevet fratrukket for brud på FFP med for store underskud i de 3 sæsoner 2019/20, 2020/21 og 2021/22 (oprindeligt fratrukket 10 point, men appel førte til reduktion til 6 point) og da 2022/23 regnskabet forelå, fik de så fratrukket yderligere 2 point for den næste 3-års periode: 2020/21, 2021/22 og 2022/23. Det er jo meget nemmere at dømme klubber, som bare har underskud, men ellers laver deres regnskaber ordentligt og redeligt, end det er at have med 115 potentielle lovovertrædelser og svindelnumre at gøre.
Ligesom det er i samfundet, skal de små skal nok blive straffet,
Indbyrdes statistik:
Pænt overtag til LFC, som vinder tæt på 50% af kampene. LIidt over 1/3 ender uafgjort og smølferne vinder lidt over 15% af kampene. Lad os håbe det ikke sker på onsdag, og i givet fald vil det være første gang ud af ialt 15 kampe, at vi taber en kamp, som Andy Madley dømmer.
Seneste 5 indbyrdes opgør i PL:
Seneste opgør blev spillet, mens Mo Salah stadig kunne ramme kassen, både på straffe og også i åbent spil:
Det gør stadig ondt i øjnene at se det modbydelige nederlag mod Crystal Palace, og den uafgjorte mod scum. HOLD nu kæft hvor havde meget set anderledes ud, med to "pligtsejre" i de to kampe. Men det er jo spildt mælk, og ikke noget vi kan gøre noget ved nu!
Opstilling (skrevet tirsdag aften, og også slået op som selvstændigt indlæg i tråden)
Der skal jo sættes hold, men Klopp er svær at læse for tiden, så det bliver mere hvordan jeg ville udtage de 11 end et forsøg på at gætte Klopps.
Keeper: Alisson! Ingen grund til at spilde flere ord på det, (...hvilket jeg så lige gjorde)
Forsvar: TAA is BACK ....og det var med et BANG lige i tre'eren! ...og så har vi brug for Robbo's vildskab som modstykke til Evertons med statsgaranti alt for fysiske spil. I centerforsvaret VVD som spiller suverænt mest af alle for tiden, fordi der er brug for ham, finger af led eller ej! Men han får selskab af fresh legs i forsvaret i form af Konaté.
Midtbane: Der skal bruges muskler til at skubbe og lave frispark, så smølferne ikke tror de kan té sig som de har lyst, så der skal en japansk samurai på 6'eren: Wataru Endo. ....og han skal have selskab af en argentinsk hardhitter, som heller ikke går af vejen for at give lidt igen, when the going gets tough: Mac Allister. På den sidste 8'er, ville jeg ønske vi havde en Szoboszlai i form, men det har vi ikke pt, så det er enten Curtis Jones eller Harvey Elliot. ....og her synes jeg altså Elliot lige har set tanden skarpere ud på det sidste, så Harvey får pladsen.
Angreb: Mo Salah scorede på straffe imod Atalanta, men har derudover intet vist, som berettiger en startplads. Til gengæld så Luis DIaz frisk og frigjort ud de første 45 minutter mod Fulham, så han får højrefløjen igen. Venstre fløjen får så Cody Gakpo, som har vist stigende formkurve på det sidste, og så Nunez på toppen. Alle 3 på toppen skal dog have frihed til at flakke, ligesom Firmino-Salah-Mané var så gode til i 17-18-19-20
Så mit bud ser sådan her ud: