Nyheder omkring Liverpool FC

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af LFC-Aaby » tirsdag, 11. jun, 2013 10:57

Surf skrev:
LFC-Aaby skrev:http://onside.dk/premier-league/agger-s ... -liverpool

Oversigt over trøjesalg i Liverpool. Noget overraskende (og så alligevel ikke) så er det coutinho der sælger flest trøjer. Agger nr. 5
Jeg forstår ikke rigtigt dem, der køber en Suarez trøje på nuværende tidspunkt. Men ellers fedt med Cou, og det siger også noget om forventningerne til ham i næste sæson.
Det må satme være træls at stå til turneringsstart med en suarez-trøje, hvis han ikke er at finde i klubben. Men lad os nu se.
Der hviler efterhånden et KÆMPE pres på de små skuldre. Kan han håndtere det så bliver han en fryd for øjet.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Surf » onsdag, 12. jun, 2013 13:39

Forskellige uddrag fra Bellamys bog, der har cirkuleret i medierne de seneste uger:

http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... z-and-rafa

F.eks.:
On re-joining LFC
"Liverpool took the initiative. They sent a helicopter to Cardiff to fly me to Merseyside. As soon as we landed in Liverpool, Harry [Redknapp] was on the phone telling me not to sign. I thought Tottenham were probably the better team but Liverpool were in my heart. I had unfinished business at Liverpool, too. It had never really felt right playing under Rafa and I wanted to have better memories of playing for the club I loved."
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af TomViolence » mandag, 17. jun, 2013 15:04

Liverpool appoint new chief financial officer


http://www.espn.co.uk/football/sport/st ... MP=OTC-RSS
Scouser by heart.

Siden 2009.

APLFC
Indlæg: 334
Tilmeldt: søndag, 24. jan, 2010 10:09
Geografisk sted: Roskilde

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af APLFC » fredag, 21. jun, 2013 12:56

http://www.tipsbladet.dk/blog/contenest ... maadighede

Tænk at tipsbladet kan skrive noget der så elendigt.

Brugeravatar
Scouzer
Indlæg: 562
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:13
Geografisk sted: Skive
Alder: 38

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Scouzer » fredag, 21. jun, 2013 14:44

APLFC skrev:http://www.tipsbladet.dk/blog/contenest ... maadighede

Tænk at tipsbladet kan skrive noget der så elendigt.
jeg kan desværre ikke åbne den.
Den fortæller mig adgang nægtet

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af texy » fredag, 21. jun, 2013 14:56

Jeg kan ikke helt finde den rette tråd, at poste dette link i, men da jeg ikke forventer, at det afføder en større debat, vil jeg ikke oprette en ny tråd. Og selvom det er en generel artikel, så omhandler den via eksemplerne i artiklen Liverpool.

Jeg synes, at det er intet mindre end en eminent artikel, som Anthony McKenna har begået. Den omhandler forholdet eller måske samspillet imellem statistik og følelser i tilgangen til fodboldanalyser i vores moderne samfund, hvor langt de fleste tilskuere befinder sig bag skærmene og debatten foregår i cyberspace.

Artiklen er ikke en kritik af nogen, men en meget nøgtern vejledning eller advarsel i forhold til de faldgruber, der kan være i den moderne forståelse af fodbold. Jeg hiver et enkelt citat ud af artiklen her, og håber, at I gider at læse hele artiklen i linket nedenfor.

"We can also be selective with evidence that offers comfort in justifying losing a player. I wonder if this is why we embrace the Stats that tell us LFC win more frequently when Suarez is not playing? This sanctions the notion that his departure will not hurt us greatly. Yet we do not apply the opposite analysis.

We won more frequently when Carroll did play: he is leaving without too much protest from the fan base. But of course, we paid over the odds for him, and we are prejudiced by that number: £35 million! So, he will not ‘fit Rodgers system’, we say; there, it’s done; sorted, rationalised. Ditto for Carragher; ha … tiki-taka? No chance; but go and seek out his passing stats for last season."


http://tomkinstimes.com/2013/06/numbers ... zing-maze/
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13794
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. jun, 2013 20:46

Enig med texy. Statistik beror på subjektiv tilgang til spillet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11359
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » lørdag, 22. jun, 2013 07:15

Scouzer skrev:
APLFC skrev:http://www.tipsbladet.dk/blog/contenest ... maadighede

Tænk at tipsbladet kan skrive noget der så elendigt.
jeg kan desværre ikke åbne den.
Den fortæller mig adgang nægtet
Artiklen er her. Den er tydeligt skrevet af en med antipati overfor Liverpool. Eksempelvis omtales Carragher som "Selvmålskongen":

Dagens analyse handler om Liverpools trængsler.
Man sidder bare og venter på dem, Liverpool. Deres comeback til topfodbold både i Premier League og retur til Champions League. For nogen er ventetiden længere end andre, og for nogen er ventetiden meget mere smertefuld. Hvis Liverpool FC var et land, så var det Ægypten, der efterhånden har prøvet alle styreformer og ideologier af. Det er det samme med Liverpool. Der var den positive og tidstypiske 5-3-2 fodbold under Roy Evans, så blev det meget fransk-afrikansk med Gerard Houllier, herefter spansk kontrolfodbold med Rafa Benitez, dernæst klassiske dyder med uglen Woy og King Kenny, og slutteligt tika-taka med Brendan Rodgers.
Klubben var naturligvis resultatmæssigt bedst under Rafa Benitez og Gerard Houllier, men spillede nok det mest publikumsvenlige under Roy Evans og delvist nu med Brendan Rodgers. Men hvad er Brendan Rodgers projekt egentlig? Spillestilsmæssigt er man ikke i tvivl, men er et stringent spilkoncept stærkere end hold med verdensklasseindividualister, hvor hold og koncept bare er et nødvendigt onde. For med Luis Suarez snarlige exit er der ikke flere spillere tilbage i klubben, der har et snert af verdensklasse, og det indvarsler en helt ny og ukendt periode i Liverpools historie.
Årsagen har flere fædre, men der er to afgørende ting. Under Houllier begyndte man at opkøbe store mængder af middelmådige, gerne fransktalende, spillere i stedet for at lade klubbens egne spillere få chancen. Den trend fortsatte under Benitez, og det er først under Woy og Dalglish, at området fik prioritet og krydrede det endda med noget Moneyball, der bestemt ikke var bedre, bare dyrere. Derfor er der et kæmpe hul imellem selvmålskongen Jamie Carragher (Der går på pension) og Steven Gerrard ned til Raheem Sterling og Martin Kelly. Den anden årsag skyldtes dårlige indkøb i de senere år. Rigtig gode spillere afløses af spillere, der måske har potentiale til samme niveau, men de facto er et stykke derfra. Her er Andy Carroll for Fernando Torres, det mest åbenlyse eksempel. Det samme sker med Luis Suarez på vej ud, og erstatningerne er Celta Vigos Iago Aspas og Luiz Alberto, der scorede flotte 11 mål i den spanske 2. Division sidste sæson. Med Daniel Sturridge og Fabio Borini giver det samlet en masse måske’er, men næppe noget der bringer Liverpool tilbage til toppen foreløbig.
Den store show off-signing der skal vise omverden, at Liverpool stadigvæk eksisterer bliver måske den kløgtige Henrikh Mkhitaryan, der både er målfarlig og eminent til at finde rum. Sådan Lampard-Thomas Müller-esque. Men Mkhitaryan er bare ikke en rigtig trøjesælger, og inden at Liverpool-fansene har lært at udtale hans navn, kan han og agent Mino Raiola allerede være ude af døren igen. Hvis han altså kommer til Liverpool, for Raiola vil utvivlsomt holde døren åben for en Champions League-klub, og det er Liverpool ikke. Og så må de kigge efter en erstatning for stjernen, allerede inden han er skiftet til klubben. Og så er det nok en lidt ringere udgave, der er tale om.
Heldigvis for Liverpool er der også noget der hedder Newcastle.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11359
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Cynwal » lørdag, 22. jun, 2013 08:12

texy skrev:Jeg kan ikke helt finde den rette tråd, at poste dette link i, men da jeg ikke forventer, at det afføder en større debat, vil jeg ikke oprette en ny tråd. Og selvom det er en generel artikel, så omhandler den via eksemplerne i artiklen Liverpool.

Jeg synes, at det er intet mindre end en eminent artikel, som Anthony McKenna har begået. Den omhandler forholdet eller måske samspillet imellem statistik og følelser i tilgangen til fodboldanalyser i vores moderne samfund, hvor langt de fleste tilskuere befinder sig bag skærmene og debatten foregår i cyberspace.

Artiklen er ikke en kritik af nogen, men en meget nøgtern vejledning eller advarsel i forhold til de faldgruber, der kan være i den moderne forståelse af fodbold. Jeg hiver et enkelt citat ud af artiklen her, og håber, at I gider at læse hele artiklen i linket nedenfor.

"We can also be selective with evidence that offers comfort in justifying losing a player. I wonder if this is why we embrace the Stats that tell us LFC win more frequently when Suarez is not playing? This sanctions the notion that his departure will not hurt us greatly. Yet we do not apply the opposite analysis.

We won more frequently when Carroll did play: he is leaving without too much protest from the fan base. But of course, we paid over the odds for him, and we are prejudiced by that number: £35 million! So, he will not ‘fit Rodgers system’, we say; there, it’s done; sorted, rationalised. Ditto for Carragher; ha … tiki-taka? No chance; but go and seek out his passing stats for last season."


http://tomkinstimes.com/2013/06/numbers ... zing-maze/
Interessant artikel. Statistik har det med at være det nye sort, som af mange opfattes som den skinbarlige sandhed. Hvad mange imidlertid glemmer er, at der i valget af data analytikeren udvælger til at regne på, ligger en subjektiv selektering. Statistik er derfor ikke en objektiv facitliste men et subjektivt "argument-instrument".

Synes også godt om betragtningerne omkring held. Eksempelvis kan man kigge nøgternt på slutstillingen og sige, at en 7. plads 2 point efter bysbørnene ikke er fremgang nok i forhold til sidste års 8. plads. Man kan også vælge vinklen, at sort uheld og en liniedommers fejlagtige vinken offside på Suarez' vindermål mod Everton, betød at vi blev snydt for en mere tilfredsstillende 6. plads.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. jun, 2013 09:48

Cynwal skrev:
texy skrev:Jeg kan ikke helt finde den rette tråd, at poste dette link i, men da jeg ikke forventer, at det afføder en større debat, vil jeg ikke oprette en ny tråd. Og selvom det er en generel artikel, så omhandler den via eksemplerne i artiklen Liverpool.

Jeg synes, at det er intet mindre end en eminent artikel, som Anthony McKenna har begået. Den omhandler forholdet eller måske samspillet imellem statistik og følelser i tilgangen til fodboldanalyser i vores moderne samfund, hvor langt de fleste tilskuere befinder sig bag skærmene og debatten foregår i cyberspace.

Artiklen er ikke en kritik af nogen, men en meget nøgtern vejledning eller advarsel i forhold til de faldgruber, der kan være i den moderne forståelse af fodbold. Jeg hiver et enkelt citat ud af artiklen her, og håber, at I gider at læse hele artiklen i linket nedenfor.

"We can also be selective with evidence that offers comfort in justifying losing a player. I wonder if this is why we embrace the Stats that tell us LFC win more frequently when Suarez is not playing? This sanctions the notion that his departure will not hurt us greatly. Yet we do not apply the opposite analysis.

We won more frequently when Carroll did play: he is leaving without too much protest from the fan base. But of course, we paid over the odds for him, and we are prejudiced by that number: £35 million! So, he will not ‘fit Rodgers system’, we say; there, it’s done; sorted, rationalised. Ditto for Carragher; ha … tiki-taka? No chance; but go and seek out his passing stats for last season."


http://tomkinstimes.com/2013/06/numbers ... zing-maze/
Interessant artikel. Statistik har det med at være det nye sort, som af mange opfattes som den skinbarlige sandhed. Hvad mange imidlertid glemmer er, at der i valget af data analytikeren udvælger til at regne på, ligger en subjektiv selektering. Statistik er derfor ikke en objektiv facitliste men et subjektivt "argument-instrument".

Synes også godt om betragtningerne omkring held. Eksempelvis kan man kigge nøgternt på slutstillingen og sige, at en 7. plads 2 point efter bysbørnene ikke er fremgang nok i forhold til sidste års 8. plads. Man kan også vælge vinklen, at sort uheld og en liniedommers fejlagtige vinken offside på Suarez' vindermål mod Everton, betød at vi blev snydt for en mere tilfredsstillende 6. plads.
Og var vi lidt mere præcise i afslutningerne, så de ikke traf træværket, så kunne vi være endt på 3. pladsen. Mener det var Rasmus eller Pongolle, der postede det indlæg.

Der er dog ingen tvivl om, at jeg i store dele af sidste sæson virkelig nød at se os spille fodbold, og jeg har høje forventninger til næste sæson - højere end normalt i nyere tid.
Senest rettet af Niels K lørdag, 22. jun, 2013 10:49, rettet i alt 1 gang.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af thefugle » lørdag, 22. jun, 2013 10:02

@Cynwal

Utroligt snæversynet og ringe artikel fra en mand som tydeligvis ikke er verdens LFC fan nr. 1! Idiot af dimensioner.

Hvis vores trup ikke har en snært af verdensklasse uden suarez, så må jeg jo stå spørgende og tænke, om Reina, Agger, Gerrard, Coutinho, Sturridge det bare er lorte spillere så? Det må de jo åbenbart være.

Men vi er jo heldige der er noget der hedder Newcastle så
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af nrg » lørdag, 22. jun, 2013 13:09

thefugle skrev:@Cynwal

Utroligt snæversynet og ringe artikel fra en mand som tydeligvis ikke er verdens LFC fan nr. 1! Idiot af dimensioner.

Hvis vores trup ikke har en snært af verdensklasse uden suarez, så må jeg jo stå spørgende og tænke, om Reina, Agger, Gerrard, Coutinho, Sturridge det bare er lorte spillere så? Det må de jo åbenbart være.

Men vi er jo heldige der er noget der hedder Newcastle så
Nu er man ikke automatisk en lortespiller, hvis man ikke er verdensklasse, apropos snæversynet ;)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Jonas
Indlæg: 1092
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 01:07
Geografisk sted: Horsens
Alder: 40
Kontakt:

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af Jonas » lørdag, 22. jun, 2013 19:14

Conte/Nestor har aldrig været den store fan af Liverpool,
In Rafa i Trust

Brugeravatar
DaBonks
Indlæg: 4241
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:34
Geografisk sted: Århus
Alder: 33

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af DaBonks » søndag, 23. jun, 2013 14:45

Jonas skrev:Conte/Nestor har aldrig været den store fan af Liverpool,
Dog har de heller aldrig prøvet på at være saglige. Det er en del af charmen, men det skal man jo selvfølgelig være klar over når man læser deres indlæg. Indlægget om Liverpool er ikke særlig godt, men de skriver nogle hylemorsomme indlæg til tider.
Billede

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af AllanShore » søndag, 23. jun, 2013 15:02

"Conte/Nestor skriver med skarp og satirisk pen om aktuelle begivenheder, personer og dumheder i dansk og international fodbold. Enhver fornærmelse er sandsynligvis tilsigtet."
Fan af Manchester United

Besvar