Liverpools spillestil og taktiske koncept

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af L4 » mandag, 13. aug, 2012 19:30

Statistisk set var Manchester United det bedste hold i sæsonen 2010/11 men spillede som en pose lort.
P.S. Har aldrig sagt at jeg er imod statistik, men den skal sku bruges ordenligt. Statistik kan ikke gøre eksempelvis Adam til en ny Maradona selvom han har nogle Liverpool´s bedste ratings i den netop overstået sæson.
Og Mugge det var det sidste i denne tråd fra mig

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af L4 » mandag, 13. aug, 2012 19:30

...u wish :laughin:

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af AJ » mandag, 13. aug, 2012 19:36

Jeg læste godt nok beskeden om at jeg ikke måtte skrive i tråden mere, men hvis det er brud på retningslinjerne at gøre det alligevel, så må jeg jo bare få det røde kort (for derefter - hvis jeg opretter en ny profil - at blive afsløret som 'hvem jeg i virkeligheden er' til skue for det ganske Forum).

Nåh, men:
Mugge skrev:Ingen nævnt - ingen glemt, men nu dropper vi lige noget at alt det mudderkastning der har været i denne tråd, og begynder at snakke ordentlig til hinanden igen - i stedet for den nedladne tone, som har præget denne.
Jeg mener ikke, at jeg har været nedladende i denne tråd. Hvis du mener noget andet, kan du så ikke udpege hvor det er jeg har været det? Ellers er det svært at vide hvad jeg skal gøre anderledes end anden gang.
Tilsvarende mener jeg heller ikke L4 har været nedladende, og L4 lader da også til at være forvirret over det her udbrud.

Hvis det så bare var fordi du fandt diskussionen off-topic - som Surf er inde på - så ville jeg have forståelse for det, men det var ikke det din advarsel gik på jf. ovenstående citat.
Senest rettet af AJ mandag, 13. aug, 2012 19:38, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mugge » mandag, 13. aug, 2012 19:37

L4 skrev:...u wish :laughin:
Finder vi jo så ud af...

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Hafsteinsson » tirsdag, 21. aug, 2012 18:54

Syntes jeg begynder at krumme tæer, når vi taber 3-0 ude imod WBA og Carroll, der har scoret i hhv. FA-semi og FA-finalen samt under EM i Ukraine/Polen, kommer ind som sidste mand efter Joe Cole og at vi falder sammen.

Hvordan kan man så berettige sig selv, Hr. Rodgers, og tillade sig at kaste om sig med spillere i Carroll's kaliber - han er dog trods alt ikke kommet sovende til en plads på det engelske landshold.

Syntes Rodgers har mere at bevise end Carroll indtil videre. ØV!

bongfong
Indlæg: 818
Tilmeldt: onsdag, 07. nov, 2007 11:23

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af bongfong » søndag, 26. aug, 2012 00:59

------------ Reina --------------
-------- Sktrel - Agger ----------
GJ -------- Lucas -------- Enrique
-------- Sahin - Allen -----------
----------- Gerrard -------------
-------- Borini - Suarez ---------

Der er pass-and-move over det her hold. Massere af bevægelse i front, kreativ (og solid) midtbane, og offensive (wing)backs!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » søndag, 26. aug, 2012 09:27

Jeg synes, at der blandt både medier og fans i de seneste år har været en holdning om, at Barca's spilkoncept var det eneste rigtige. Jeg er enig i, at de ofte spiller flot fodbold, men mener ikke, at man blindt bør forsøge at kopiere dem.

Barca har nogle helt eminente spillere, der gør, at de kan spille ud fra samme koncept uanset modstander. Det er der stort set ingen andre i verden, der kan. Og i mine øjne vil fodbold blive kedeligt, hvis alle går samme vej.

Jeg var personligt meget glad for Rafa, som kunne sætte sit hold op på mange taktisk forskellige måder. Det samme gjorde Kenny med lidt mindre succes. I denne klumme giver Kenny sit syn på sagen.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ni-1278375
Kloppite

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 27. aug, 2012 18:08

At lave en dikotomi mellem "Barca-stilen" og en "fysisk præget spillestil med fokus på en target man" er at forsimple tingene en smule.

Jeg mener i øvrigt ikke, at Kenny var i stand til at sætte sit hold op på forskellige måder. Jovist, han ændrede formationerne, men udgangspunktet var det samme - et udgangspunkt, der ikke var moderne eller dynamisk nok til virkelig at være konkurrencedygtig i Premier League.

Til gengæld mener jeg, at BR har fat i det hele rigtige taktiske oplæg. Alene kvaliteten og ideerne bag de hidtidige spillerkøb er klasser bedre end, da Kenny var ved roret.
Best in the world at everything I do.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af texy » mandag, 27. aug, 2012 19:14

Alex Brockins skrev:At lave en dikotomi mellem "Barca-stilen" og en "fysisk præget spillestil med fokus på en target man" er at forsimple tingene en smule.

Jeg mener i øvrigt ikke, at Kenny var i stand til at sætte sit hold op på forskellige måder. Jovist, han ændrede formationerne, men udgangspunktet var det samme - et udgangspunkt, der ikke var moderne eller dynamisk nok til virkelig at være konkurrencedygtig i Premier League.

Til gengæld mener jeg, at BR har fat i det hele rigtige taktiske oplæg. Alene kvaliteten og ideerne bag de hidtidige spillerkøb er klasser bedre end, da Kenny var ved roret.
Det synes jeg bestemt ikke. Barca-modellen har indtil videre aldrig været kombineret med fysik. Man kan sikkert sagtens udvikle et koncept, der blander de to, men så er det jo ikke længere Barca-modellen. Fristes faktisk til at kalde noget sådant Man City-modellen.

Du og andre er naturligvis velkomne til at have jeres meninger, men kritikken af Kenny som umoderne synes jeg er så forfejlet og unuanceret, at jeg ikke tager den seriøst. Han er et fodboldmæssigt geni på niveau med Alex Ferguson, som desværre ikke blev vist den tålmodighed, som alle nu heldigvis er villige til at vise Rodgers. Så må vi håbe, at Rodgers viser sig lige så dygtig som Kenny.
Kloppite

IanRush
Indlæg: 593
Tilmeldt: lørdag, 15. aug, 2009 19:06

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af IanRush » mandag, 27. aug, 2012 20:34

texnymann skrev:
Du og andre er naturligvis velkomne til at have jeres meninger, men kritikken af Kenny som umoderne synes jeg er så forfejlet og unuanceret, at jeg ikke tager den seriøst. Han er et fodboldmæssigt geni på niveau med Alex Ferguson, som desværre ikke blev vist den tålmodighed, som alle nu heldigvis er villige til at vise Rodgers. Så må vi håbe, at Rodgers viser sig lige så dygtig som Kenny.
Overdrivelse fremmer forståelsen? For ellers har du da leveret årets sjoveste indlæg

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Mambo » mandag, 27. aug, 2012 22:30

texnymann skrev: Du og andre er naturligvis velkomne til at have jeres meninger, men kritikken af Kenny som umoderne synes jeg er så forfejlet og unuanceret, at jeg ikke tager den seriøst. Han er et fodboldmæssigt geni på niveau med Alex Ferguson, som desværre ikke blev vist den tålmodighed, som alle nu heldigvis er villige til at vise Rodgers. Så må vi håbe, at Rodgers viser sig lige så dygtig som Kenny.
:o

Jeg tror der er mange der er interesseret i at høre begrundelsen for at Dalglish skulle være et fodboldmæssigt geni på højde med en manager der har formået at løfte et middelmådigt hold til at være dominerende i Premier League i over 20 år og vundet 12 PL-titler. Han har formået at holde sit koncept og sin strategi tidsvarende i over to årtier nu. Det er da om noget useriøst.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Fribytter » mandag, 27. aug, 2012 23:44

Det er da meget meget lidt af det, Dalglish har præsteret i sin fodboldkarriere som spiller og træner, som går ind under kategorien fiasko. Langt det meste, han har beskæftiget sig med, har været succesfuldt. Og vi snakker om en karriere, der strækker sig fra 1969-1998 med få korte pauser. Og så med et comeback i 2011, hvis man ser bort fra forsøget som sportsdirektør i Celtic.

I øvrigt har Ferguson holdt sig skarp ved at være dygtig til at uddelegere ansvaret. Han har jo kaldt sig selv en dinosaur, så selvom det måske nok er et forsøg på at være beskeden, så tror jeg ikke, at Ferguson ser sig selv som den mest progressive fodboldhjerne pt..

Cruyff er i øvrigt også et fodboldgeni imø., selvom han heller ikke har vundet ligeså meget som Ferguson.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Thommo » mandag, 27. aug, 2012 23:54

Det er da meget meget lidt af det, Dalglish har præsteret i sin fodboldkarriere som spiller og træner, som går ind under kategorien fiasko
Ja korrekt, men sidste sæson var en fiasko, gigant fiasko, som jeg ser det.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 28. aug, 2012 00:07

Du kan finde lignende sæsoner under Ferguson før det første mesterskab. Jeg vil faktisk også vove at påstå, at du kan finde værre sæsoner under Ferguson før det første mesterskab.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Liverpools spillestil og taktiske koncept

Indlæg af Alex Brockins » tirsdag, 28. aug, 2012 00:16

Er der nogle, der kan forklare mig det geniale ved Kennys ageren i sidste sæson?
Best in the world at everything I do.

Besvar