9 - Christian Benteke

Underkategori til tidligere LFC-spillere
sjampen
Indlæg: 1737
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af sjampen » søndag, 29. nov, 2015 18:16

Niche skrev:
nikand skrev:Fin scoring og et tilkæmpet straffe og to offsidemål forleden er imponerende. Jeg synes han viser han kan forskellige typer af afslutninger.
Jeg synes, det er underligt, at folk stadig bliver forundrede over, at manden er en god fodboldspiller, der faktisk kan andet end at heade....
Jeg synes nu at kampene har vist at han altså har problemer med teknikken i sin førsteberøring og touch. Manden er et monster og en knald dygtig afslutter med både hoved og fødder, men han skal udvikle sig på bolden. En ganske god del endda.

Men forhelvede hvor er det rart at se sådan en type spiller der har gjort ondt på os så mange gange, dominere oppe foran som han gør. Det skal Klopp nok få udnyttet rigtig godt.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af nikand » søndag, 29. nov, 2015 20:37

Niche skrev:
nikand skrev:Fin scoring og et tilkæmpet straffe og to offsidemål forleden er imponerende. Jeg synes han viser han kan forskellige typer af afslutninger.
Jeg synes, det er underligt, at folk stadig bliver forundrede over, at manden er en god fodboldspiller, der faktisk kan andet end at heade....
Idag viste Benteke mig så at han ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Pede » søndag, 29. nov, 2015 22:38

nikand skrev:
Niche skrev:
nikand skrev:Fin scoring og et tilkæmpet straffe og to offsidemål forleden er imponerende. Jeg synes han viser han kan forskellige typer af afslutninger.
Jeg synes, det er underligt, at folk stadig bliver forundrede over, at manden er en god fodboldspiller, der faktisk kan andet end at heade....
Idag viste Benteke mig så at han ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik.
Eller også viste han, at også gode fodboldspillere, kan have dårlige dage. Det jo som man ser det.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 29. nov, 2015 23:56

nikand skrev: Idag viste Benteke mig så at han ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik.
.... :wall: :wall:
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Sivi » mandag, 30. nov, 2015 01:00

Bellamy_fever skrev:
nikand skrev: Idag viste Benteke mig så at han ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik.
Lidt ligesom Ronaldo i El Clasico. Han er da også bare en elendig fodboldspiller som ikke kan en skid ;)
Alle kan sku da have dårlige dage, der var i øvrigt ingen der spillede godt i kampen offensivt. Måske pånær Ibe. Benteke et en klasseangriber, vi får meget glæde af ham.
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af nikand » mandag, 30. nov, 2015 14:16

Sivi skrev:
Bellamy_fever skrev:
nikand skrev: Idag viste Benteke mig så at han ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik.
Lidt ligesom Ronaldo i El Clasico. Han er da også bare en elendig fodboldspiller som ikke kan en skid ;)
Alle kan sku da have dårlige dage, der var i øvrigt ingen der spillede godt i kampen offensivt. Måske pånær Ibe. Benteke et en klasseangriber, vi får meget glæde af ham.
Jeg kender godt selv til dårlige dage. I fodbold kan du dog træffe gode beslutninger men udfører dem dårligt, igår synes jeg Benteke gjorde begge dele, hvorfor det var glimrende han kan udskiftes.

Jeg tror også vi får glæde og gavn af Benteke. Klasseangriber viser hans stats fra Villa, men lad os se hans stats efter en længere periode i LFC.
We need a new Fowler...

Oomph242
Indlæg: 5672
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Oomph242 » mandag, 30. nov, 2015 18:21

Jeg synes Benteke gør fint. Men ser hellere vi bygger videre, på det angrebsspil vi så i City kampen.
Benteke kan blive en super plan b, på de dage hvor det tekniske angrebsspil bare ikke fungere eller hvis vi møder hold som parkere bussen. Det fanme trist, vi ikke kan bygge angrebet op om Sturridge.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af nrg » mandag, 30. nov, 2015 19:38

Det er rigtigt, at Benteke ikke havde en af sine bedste kampe, men jeg synes eller sagtens han kan være sine præstationer bekendt - indtil videre i den røde trøje.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Cynwal » mandag, 30. nov, 2015 20:01

nrg skrev:Det er rigtigt, at Benteke ikke havde en af sine bedste kampe, men jeg synes eller sagtens han kan være sine præstationer bekendt - indtil videre i den røde trøje.
Jeg glæder mig over, at han er langt mere end bare et bare et stort skrummel, der kan heade en kommode over et kirketårn, som de første tre scoringer for LFC også viser:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 30. nov, 2015 22:01

Ikke dårligt af en "ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik."
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Dieks » tirsdag, 01. dec, 2015 05:22

Bellamy_fever skrev:Ikke dårligt af en "ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik."
Ja det er nok ren og skær held. Ved målet mod Scum syntes jeg i hvert faldet det ligner, at han glider bagover, og noget heldigt får ramt bolden i luften.. (Ironi kan forekomme)
YNWA..!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Jesper » tirsdag, 01. dec, 2015 08:15

Jeg synes nu godt man så småt kan indvende, at han burde have lidt flere mål på kontoen. Jeg er faktisk rigtig begejstret for ham og jeg kan rigtig godt lide den fleksibilitet vi har i angrebet. Men selvfølgelig skal han have tid, dog vurderer jeg ham en smule hårdere, idet han i forvejen kender PL
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af nrg » tirsdag, 01. dec, 2015 12:31

Jesper skrev:Jeg synes nu godt man så småt kan indvende, at han burde have lidt flere mål på kontoen. Jeg er faktisk rigtig begejstret for ham og jeg kan rigtig godt lide den fleksibilitet vi har i angrebet. Men selvfølgelig skal han have tid, dog vurderer jeg ham en smule hårdere, idet han i forvejen kender PL
Jo, det er rigtigt, men kendskab til PL gør det ikke alene. Samspillet med nye holdkammerater spiller også ind.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af nikand » onsdag, 02. dec, 2015 10:46

Dieks skrev:
Bellamy_fever skrev:Ikke dårligt af en "ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik."
Ja det er nok ren og skær held. Ved målet mod Scum syntes jeg i hvert faldet det ligner, at han glider bagover, og noget heldigt får ramt bolden i luften.. (Ironi kan forekomme)
Kommentaren var skrevet til kampen mod Swansea, så måske din ironi skal gemmes lidt væk til konteksten passer. Ellers har du for let spil til at bruge ironi hvis du egenrådigt bestemmer konteksten.

Derudover kunne du læse hvad jeg ellers synes om Benteke i denne tråd.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Surf » onsdag, 02. dec, 2015 11:22

Jesper skrev:Jeg synes nu godt man så småt kan indvende, at han burde have lidt flere mål på kontoen. Jeg er faktisk rigtig begejstret for ham og jeg kan rigtig godt lide den fleksibilitet vi har i angrebet. Men selvfølgelig skal han have tid, dog vurderer jeg ham en smule hårdere, idet han i forvejen kender PL
Han har bestemt haft chancerne til at score flere. Men med 8 starter og 3 indskiftninger i PL har han scoret 4 mål og laver 1 assist ifølge whoscored*. Det er at bidrage til et mål næsten hver anden kamp spillet. Ser man på hvor mange minutter han har spillet er det blevet til 741 i PL, resulterende i mål eller assist hver 148. minut. Det synes jeg sådan set er godkendt, specielt fordi han er gået lidt ind og ud af skader.

Jeg ved ikke om begået straffe tæller som assist hos whoscored, men har han ikke fået hentet 1 eller 2 straffe til os? Det ville i så fald komme oven i.

Imø. er det lidt tidligt at vurdere ham, hvilket du også selv antyder Jesper. Jeg synes hans end-product er helt godkendt. Og generelt er jeg også ganske begejstret, og jeg synes man kan fornemme hvor stabilt han leverer trods alt. Hvis jeg ikke husker galt, så havde han også ca. mål i hver anden kamp for Villa inden han kom til Liverpool.


*http://www.whoscored.com/Players/68312
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar