9 - Christian Benteke

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 02. dec, 2015 14:00

nikand skrev:
Dieks skrev:
Bellamy_fever skrev:Ikke dårligt af en "ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik."
Ja det er nok ren og skær held. Ved målet mod Scum syntes jeg i hvert faldet det ligner, at han glider bagover, og noget heldigt får ramt bolden i luften.. (Ironi kan forekomme)
Kommentaren var skrevet til kampen mod Swansea, så måske din ironi skal gemmes lidt væk til konteksten passer. Ellers har du for let spil til at bruge ironi hvis du egenrådigt bestemmer konteksten.

Derudover kunne du læse hvad jeg ellers synes om Benteke i denne tråd.
At bedømme en spiller ud fra én kamp er da også himmelråbende dumt.. Især når hele holdet offensivt har det svært og han indtil videre i sæsonen har gjort det ganske glimrende.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Dieks » onsdag, 02. dec, 2015 15:47

nikand skrev:
Dieks skrev:
Bellamy_fever skrev:Ikke dårligt af en "ikke er speciel god fodboldspiller både ift at komme til afslutninger, småspil, teknik."
Ja det er nok ren og skær held. Ved målet mod Scum syntes jeg i hvert faldet det ligner, at han glider bagover, og noget heldigt får ramt bolden i luften.. (Ironi kan forekomme)
Kommentaren var skrevet til kampen mod Swansea, så måske din ironi skal gemmes lidt væk til konteksten passer. Ellers har du for let spil til at bruge ironi hvis du egenrådigt bestemmer konteksten.

Derudover kunne du læse hvad jeg ellers synes om Benteke i denne tråd.
Min kommentar knyttede sig til den Video der var lagt op. Så derfor nævner jeg målet mod United. Jeg har ikke sagt noget til dit oprindelige indlæg, mod Bentekes teknik. Men hvis jeg skulle give mit syn på det du skriver (som jeg også kan se der er flere der mener) så er det alt alt for hurtigt at sige at han har ringe teknik. Man kender det jo selv fra serie fodbold, nogle dage kører alt bare og det er stolpe ind, andre dage kan man ikke tage 2 med en badebold. Sådan kan professionelle vel også have det.? Men lad os se hvordan hans stats er når sæson er ved at være ved vejs ende, og han har fået flere kampe i streg. ;)
YNWA..!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af AJ » torsdag, 03. dec, 2015 18:48

Jeg synes også, at hans end-product indtil videre er fint. Jeg er lidt positivt overrasket over hans bidrag indtil videre. Specielt - som Surf skriver - taget i betragtning, at han hele tiden kommer ind og ud af holdet på grund af skader. Men han har godt nok også brændt nogle virkelig store chancer. Vi skal vel tilbage til Robbie Keane for at se noget lignende. Det positive er dog, at han kommer frem til noget. Det gør alt andet lige chancen for at score større.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af nikand » mandag, 07. dec, 2015 22:22

Er der en som kan forklare hvad Bentekes opgave offensivt og defensivt var imod Newcastle.
Mit indtryk er at Benteke ikke deltager på samme måde i presspillet som de andre spillere. Har jeg ret og i så fald hvordan kan være?

Ligesom dybe løb, skulle udføres af andre spillere. Et punkt der undrede mig var at Benteke ikke var i feltet ved alle indlæg. Er der noget taktisk som jeg kan blive klogere på?
We need a new Fowler...

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 08. dec, 2015 11:01

Jeg tror simpelthen, at han ikke havde nogen somhelst idé om, hvor han skulle placere sig i forhold til sine medspillere. Morenos first-timede indlæg er et glimrende eksempel - Benteke står blot og glor tre-fire meter udenfor feltet frem for at storme derind, som han burde. Det så nærmest bizart ud. Hans presspil var dovent og halvhjertet og bidrog med absolut ingenting.

Jeg må indrømme, at jeg synes, det var en ægte Balotelli-præstation. Jeg vil endda gå så langt som at sige, at Balotelli ofte arbejde hårdere end, Benteke gjorde mod Newcastle. Og jeg tror da heller ikke, at det er tilfældigt, at Klopp sagde efter kampen, at vores offensive pres var ikke eksisterende. Her må man konstatere, at vi i den grad savnede Lallana, Can, Coutinho og Hendersons hidsige pres langt fremme i banen.

Jeg ved godt, at det er håbløst tidligt at sige, men jeg tror, at alt det Klopp frygtede, Benteke var, fik han bevist i søndags. Et stilstudie i, hvordan Klopp absolut ikke vil have sin angriber spille.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 08. dec, 2015 17:46

I søndagens kamp viste han sig i hvert fald ikke værdig af alle de flotte ord, de mest optimistiske fans herinde har hældt ud siden Bentekes ankomst. Omhandlende at han er meget mere end bare et stationært monster.

Han viste den side af sig, som jeg frygtede da vi først blev linket til ham. En spillertype som vi i Liverpool gang på gang har vist, vi ikke kan finde ud af at sætte op.

I søndags ville jeg hellere have Carroll tilbage. :|

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Surf » tirsdag, 08. dec, 2015 18:09

Han spillede vel en dårlig kamp, ligesom resten af holdet ikke ligefrem brillerede. Det er som om, at de nye spillere lige skal dømmes på ny efter hver kamp uden skelen til det generelle billede.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 08. dec, 2015 19:32

RedRedRed skrev:I søndagens kamp viste han sig i hvert fald ikke værdig af alle de flotte ord, de mest optimistiske fans herinde har hældt ud siden Bentekes ankomst. Omhandlende at han er meget mere end bare et stationært monster.

Han viste den side af sig, som jeg frygtede da vi først blev linket til ham. En spillertype som vi i Liverpool gang på gang har vist, vi ikke kan finde ud af at sætte op.

I søndags ville jeg hellere have Carroll tilbage. :|
Benteke viste i kampen mod Newcastle sit bundniveau, men det fjerner jo altså ikke tidligere kampes gode præstationer... Jeg tror ikke Benteke er en optimal spiller til Klopps filosofi, langtfra, men han er altså heller ikke så elendig endda, Newcastle kampen var bunden, men vi har altså også set flere god præstationer og de roser han har fået har altså været fortjent, det ændre ÉN kamp ikke på.

jeg tænker personligt Benteke vil blive solgt til fordel for en angriber bedre passende til vores spillestil, af den simple årsag at jeg tvivler på Benteke bliver andet end 2. valg og det tænker jeg han vil ikke være tilfreds med, men man kan ikke bare glemme tidligere kampe efter 1 dårlig kamp.

Benteke ER meget mere end et stationært monster... det kan der ikke herske tvivl om hvis man gider sætte sig lidt ind i hans tid ved Villa samt enkelte gode præstationer hos os.. vælger man kun at vurdere ud fra Newcastle, så ja.. så er han da håbløs.. men så kan det vist også være ligegyldigt at diskutere den videre derfra.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 08. dec, 2015 21:05

Surf skrev:Han spillede vel en dårlig kamp, ligesom resten af holdet ikke ligefrem brillerede. Det er som om, at de nye spillere lige skal dømmes på ny efter hver kamp uden skelen til det generelle billede.
Præcis. I november måned blev Benteke lovprist som værende genial. Det behøver man kun gå et par sider tilbage i denne tråd for at se eksempler på. Nu er han pludselig et fejlcast. Sandheden ligger nok et sted imellem de to yderligere.

Jeg har dog fra start af tilhørt den gruppe som mener, at vi med vores spilfilosofi og trupsammensætning ikke får det optimale ud af Benteke. Vores koncept, både under Rodgers og nu Klopp, er anlagt på bevægelighed og intensitet. Dette er ikke Bentekes spidskompetence. Vi får ligeledes ikke det maksimale ud af vores kreative spillere, da deres evner i pasningsspillet ikke udnyttes til fulde med Benteke i front. Benteke er mere alsidig end mange giver ham kredit for. Men han er stadigvæk ikke en ørn i det hurtige kombinationsspil. Samtidig tager han ikke så mange løb i længderetningen af banen. Det er med til at dræbe tempoet i spillet og det lider spillere som Coutinho og Firmino under.

Når ovenstående er sagt, vil vi få langt mere ud af Benteke end eksempelvis Carroll, da han som sagt er langt mere alsidig. Men holdt op mod investeringen er jeg stadig af den mening, at vi burde kunne have hentet en spiller, som passede bedre til grundfilosofien.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af nikand » onsdag, 09. dec, 2015 14:42

I flere kampe har Benteke vist som andet et stationært monster. Men har især i vores presspil haft flere kampe hvor jeg har meget svært ved at se Bentekes deltagelse, og hvor hans presspil består i at han vender sig fra side til side.

Vi har nu set at Benteke både kan spille glimrende og elendigt, både hvad angår teknik, spillet med og uden bold. Jeg forstår ikke hvorfor niveauet er så svigende i kampene. (Indbyrdes forståelse med andre spillere etc kan være en årsag) Rammer man ikke sit tekniske niveau må man sørme arbejde sig ind i kampene og der synes jeg Benteke har mangler.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Surf » lørdag, 09. jan, 2016 11:32

Benteke får meget røg for tiden. I kamptråden mod Exeter begynder nogen sågar at ønske sig Carroll tilbage fremfor Benteke.. Det illustrerer jo kun hvor kort en hukommelse fodboldfans har. Jeg læste endda et argument om, at Carroll kæmpede mere for den røde trøje. Det må vist være en kortslutning i hukommelsescenteret i hjernen. Carroll kæmpede ikke en skid, havde en lad attitude og virkede til at have fokus uden for banen snarere end inde på banen.

Jeg synes utvivlsomt Benteke har kvalitet, og meget mere end Carroll. Men det er tydeligt, at Benteke kæmper med nogen af de samme ting, som Carroll gjorde da han var her, navnlig at vænne sig til en ny spillestil. Det er synd, for det virker til at tage selvtilliden ud af Benteke, at han ikke klikker med sine medspillere. Men det er satme også utroligt, at vi har ca. 0 spillere der kan slå et indlæg.

Jeg tror egentlig stadig, at Benteke kan blive et aktiv for os. Det har han sådan set allerede været med flere match-vinder mål. Har vi råd til det, så synes jeg han kunne være en fremragende indskifter, der kan komme ind og ændre kampens gang. Men skal han spille mere fast, hvilket vel i længden er tvivlsomt under Klopp fordi han ganske enkelt mangler speed, så er vi sgu nødt til at få nogle spillere ind der kan smække et ordentligt indlæg. Her synes jeg faktisk, at Brad Smith har vist sig at være et godt bud. Han lader til at have en fed attitude, kombineret med en god teknik og, ikke mindst, et godt indlæg i støvlen.

Med andre ord: Hvis vi skal spille med Benteke - og det skal vi nok de kommende måneder - så må vi være lidt mere pragmatiske, og sætte spillet mere op efter ham. Ikke så det bryder for meget med de langsigtede planer for Klopp, men nok til at vi også spiller på de styrker vi nu har.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Redmaniac » lørdag, 09. jan, 2016 11:59

Rigtig godt indlæg Surf.

Det er nu en smule sjovt at læse den første side i denne tråd og derefter holde den op med de seneste ytringer omkring Benteke.

Manden skal serviceres. Vi kan og må ikke forvente, at han skaber kampene og chancerne på egen hånd ligesom eksempelvis Suarez og tildels Sturridge. Vi har bare ikke særlig meget kvalitet i vores indlæg for ej at forglemme dødbolde - hvornår har vi iøvrigt sidst scoret på en dødbold?

Benteke er en usædvanlig dygtig afslutter, hvilket de mange varierede mål, som han har scoret for os indtil videre, også vidner om. I de første par kampe for os synes jeg også, at han har udvist en forholdsvis god teknik og spilforståelse for en spiller af hans størrelse. Jeg indrømmer gerne, at han har set sløj ud i den sidste håndfuld kampe, men hvem har ikke det i vores offensiv?

Det er problematisk, at vi har en boksspiller, der spiller foran 3 playmakere i form af Lallana, Coutinho, og Firmino, hvis force ikke er at komme til baglinjen.

Vi mangler - som nævnt af mange andre - flere offensiv spillere, der formår at spille bredt og som søger de dybe rum bag forsvaret.

Slutteligt så mener jeg, at den er lidt søgt, at Benteke bliver klassificeret som værende en spiller, der på ingen mulig måde kan bruges i Klopps system. Lewandowski og Lucas Barrios er altså heller ikke nogen lyn på banen, men de fungerede ganske fint på Klopps Dortmund hold. Forskellen er bare, at de havde spillere omkring dem, som formåede at sætte dem op.

Det er klart, at Benteke skal finde teknikken og spilforståelsen fra de første par kampe i Liverpooltrøjen frem igen, mens han også skal arbejde mere med sit presspil - men hans nuværende niveau er altså ikke udelukkende hans egen skyld.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 09. jan, 2016 18:19

Redmaniac skrev:Rigtig godt indlæg Surf.

Det er nu en smule sjovt at læse den første side i denne tråd og derefter holde den op med de seneste ytringer omkring Benteke.

Manden skal serviceres. Vi kan og må ikke forvente, at han skaber kampene og chancerne på egen hånd ligesom eksempelvis Suarez og tildels Sturridge. Vi har bare ikke særlig meget kvalitet i vores indlæg for ej at forglemme dødbolde - hvornår har vi iøvrigt sidst scoret på en dødbold?

Benteke er en usædvanlig dygtig afslutter, hvilket de mange varierede mål, som han har scoret for os indtil videre, også vidner om. I de første par kampe for os synes jeg også, at han har udvist en forholdsvis god teknik og spilforståelse for en spiller af hans størrelse. Jeg indrømmer gerne, at han har set sløj ud i den sidste håndfuld kampe, men hvem har ikke det i vores offensiv?

Det er problematisk, at vi har en boksspiller, der spiller foran 3 playmakere i form af Lallana, Coutinho, og Firmino, hvis force ikke er at komme til baglinjen.

Vi mangler - som nævnt af mange andre - flere offensiv spillere, der formår at spille bredt og som søger de dybe rum bag forsvaret.

Slutteligt så mener jeg, at den er lidt søgt, at Benteke bliver klassificeret som værende en spiller, der på ingen mulig måde kan bruges i Klopps system. Lewandowski og Lucas Barrios er altså heller ikke nogen lyn på banen, men de fungerede ganske fint på Klopps Dortmund hold. Forskellen er bare, at de havde spillere omkring dem, som formåede at sætte dem op.

Det er klart, at Benteke skal finde teknikken og spilforståelsen fra de første par kampe i Liverpooltrøjen frem igen, mens han også skal arbejde mere med sit presspil - men hans nuværende niveau er altså ikke udelukkende hans egen skyld.
"Service" Det lyder lidt som Crouch, Carroll, Balotelli og Lambert smøren om igen. Hvornår stopper indkøbene af store langsomme og stationære angribere. Carroll £34m - Balo £16m - Lambert £4m og Benteke £32m. Det er ikke ligefrem små penge. Det burde være stoppet ved Crouch.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Aarde » søndag, 10. jan, 2016 01:35

Oomph242 skrev:
Redmaniac skrev:Rigtig godt indlæg Surf.

Det er nu en smule sjovt at læse den første side i denne tråd og derefter holde den op med de seneste ytringer omkring Benteke.

Manden skal serviceres. Vi kan og må ikke forvente, at han skaber kampene og chancerne på egen hånd ligesom eksempelvis Suarez og tildels Sturridge. Vi har bare ikke særlig meget kvalitet i vores indlæg for ej at forglemme dødbolde - hvornår har vi iøvrigt sidst scoret på en dødbold?

Benteke er en usædvanlig dygtig afslutter, hvilket de mange varierede mål, som han har scoret for os indtil videre, også vidner om. I de første par kampe for os synes jeg også, at han har udvist en forholdsvis god teknik og spilforståelse for en spiller af hans størrelse. Jeg indrømmer gerne, at han har set sløj ud i den sidste håndfuld kampe, men hvem har ikke det i vores offensiv?

Det er problematisk, at vi har en boksspiller, der spiller foran 3 playmakere i form af Lallana, Coutinho, og Firmino, hvis force ikke er at komme til baglinjen.

Vi mangler - som nævnt af mange andre - flere offensiv spillere, der formår at spille bredt og som søger de dybe rum bag forsvaret.

Slutteligt så mener jeg, at den er lidt søgt, at Benteke bliver klassificeret som værende en spiller, der på ingen mulig måde kan bruges i Klopps system. Lewandowski og Lucas Barrios er altså heller ikke nogen lyn på banen, men de fungerede ganske fint på Klopps Dortmund hold. Forskellen er bare, at de havde spillere omkring dem, som formåede at sætte dem op.

Det er klart, at Benteke skal finde teknikken og spilforståelsen fra de første par kampe i Liverpooltrøjen frem igen, mens han også skal arbejde mere med sit presspil - men hans nuværende niveau er altså ikke udelukkende hans egen skyld.
"Service" Det lyder lidt som Crouch, Carroll, Balotelli og Lambert smøren om igen. Hvornår stopper indkøbene af store langsomme og stationære angribere. Carroll £34m - Balo £16m - Lambert £4m og Benteke £32m. Det er ikke ligefrem små penge. Det burde være stoppet ved Crouch.
Hverken Balotelli eller Benteke er langsommere og stationære.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 9 - Christian Benteke

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 10. jan, 2016 16:27

Men det vil ligeledes være en journalistisk stramning at kalde Benteke og Balotelli for hurtige og bevægelige spillere. Specielt sidstnævnte har over de seneste år vist, at han i perioder kan være utrolig stationær, når han ikke er i humør til at spille.

Det er helt klart en valid pointe, at Benteke lider under, at vi har tre 10'ere liggende bagved ham. Han får ikke nok at arbejde med inde i og omkring feltet. Når dette er sagt, vækker det bekymring, at Benteke ikke altid får timet sine indløb i feltet, på de få indspil og indlæg der opstår. Til tider står han stille flere meter fra situationen. Hvorvidt dette skyldes manglende spilforståelse, som vi så det med Carroll, eller der er en anden årsag hertil ved jeg ikke.

Jeg håber virkelig Benteke bliver en succes. Men jeg tror han er fejlcastet i et system, der ligger så meget vægt på dynamik og konstant bevægelse. Det var også min største anke og undren, da Rodgers i sin tid hentede Benteke.

Benteke skal dog som minimum have til sommer for at kunne tilpasse sig Klopps system og modbevise os kritikere.

Besvar