17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af nikand » torsdag, 14. jul, 2016 09:05

Emmy skrev:
nikand skrev:
texy skrev:@Jesper

For mig består skandalen i, at Sakho allerede ER blevet straffet - uden at være blevet dømt. Det hører ikke hjemme i noget retssystem. Og det er en gigantisk skandale.

UEFA har stjålet højdepunktet af Sakho's karriere - og tilsyneladende uden grund. Hvordan kompenserer UEFA ham for at have frataget ham muligheden for to finaler?

Jeg håber, at Sakho sagsøger røven ud af UEFA. Og det bør Liverpool i øvrigt også gøre.
Læste på et tidspunkt at de var Sakho selv (og LFC) der gav sig "en midlertidig" karantæne mens sagen stod på. Havde du spurgt Sakhos advokater om hvorvidt de ville anbefale Sakho at spille videre imens sagen stod på, er jeg ikke sikker på en klar anbefaling til dette.
Læs det link jeg har smidt ind, så behøver du ikke gætte.
Jeg har læst artiklen og er blevet klogere og fortørnet. Der er faktisk mange ubesvarede spørgsmål i sagen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Mads T. » mandag, 18. jul, 2016 20:59

Sakho har skiftet nr. fra 17 til 3.



EDIT: Skulle man have købt en 16/17 trøje med Sakho bagpå, kan man få den signeret af ham ved at sende den til klubben inden 1. september. God stil.

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kristian M » tirsdag, 26. jul, 2016 08:54

Mamadou Sakho faces an uncertain future at Liverpool after being sent home from their pre-season tour of America.

The France international will arrive back in the UK on Tuesday after manager Jurgen Klopp took the decision to cut short his stay in the States.
Bliver spændende at følge denne sag, og hvad det får af konsekvenser for Sahko. Ud fra de små videoer vi har set fra pre-season turen, har Sahko også virket utrolig useriøs, og på mange måder mindet om Balotelli med en umoden opførsel. Selvom man selvfølgelig ikke skal ligge for meget i disse videoer, men jeg kan ikke lade være med at tænke på denne episode:

phpBB [video]
Billede

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Emmy » tirsdag, 26. jul, 2016 08:57

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... e-11663197

Der er nu ret delte meninger om hvorfor han er sendt hjem.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 26. jul, 2016 09:07

Det er spekulationer. Echo burde holde sig for gode til at bringe den slags rygter.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Emmy » tirsdag, 26. jul, 2016 09:09

Ja det er for meget sensationsjournalistik. Måske er det bare bedre for ham at komme hjem og genoptræne intensivt fremfor at tulle rundt derovre.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » tirsdag, 26. jul, 2016 09:33

Emmy skrev:Ja det er for meget sensationsjournalistik. Måske er det bare bedre for ham at komme hjem og genoptræne intensivt fremfor at tulle rundt derovre.
Enig i, at det er svært at konkludere noget særligt på historien. MEN, naturligvis skal Echo da rapportere det. Når en spiller sendes hjem, uden at det meldes ud hvorfor, så rejser det da nogle spørgsmålstegn.

Sakho er jo ikke den eneste skadede spiller med på turen. Gomez er også skadet, men han er ikke sendt hjem. Og man kendte jo til Sakho’s skade allerede inden, man tog afsted?

Echo kan slet ikke undgå, at fortælle denne historie. Det viser sig muligvis bare at være en storm i et glas vand, men hvis det viser sig at være første tegn på uoverensstemmelser imellem Klopp og Sakho, så vil de som medie ikke have gjort deres arbejde, hvis de ikke rapporterede det.
Kloppite

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kristian M » tirsdag, 26. jul, 2016 09:55

Rygter og spekulationer er jo en naturlig del af fodbolden og dette forum. Det meste sker for lukkede døre i klubberne, hvilket betyder, at vi selv må prøve at finde en forklaring på de ting, der ikke bliver kommenteret. Derfor er det imø kun positivt, at Echo har en reporter til stede i LFC lejren, som melder, hvad han har hørt. Det samme ser vi jo også, når der er tale om transfers, karrierestop etc.

Så er det selvfølgelig en helt anden sag, hvis man er Liverpool fan og samtidig begejstret for Sahko. I såfald vil man jo ikke bryde sig om denne nyhed, men jeg synes Echo gør det rigtige som et objektivt medie og dækker alle slags spekulationer, som de mener har en troværdighed.
Billede

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 26. jul, 2016 12:18

Kristian M skrev:
Mamadou Sakho faces an uncertain future at Liverpool after being sent home from their pre-season tour of America.

The France international will arrive back in the UK on Tuesday after manager Jurgen Klopp took the decision to cut short his stay in the States.
Bliver spændende at følge denne sag, og hvad det får af konsekvenser for Sahko. Ud fra de små videoer vi har set fra pre-season turen, har Sahko også virket utrolig useriøs, og på mange måder mindet om Balotelli med en umoden opførsel. Selvom man selvfølgelig ikke skal ligge for meget i disse videoer, men jeg kan ikke lade være med at tænke på denne episode:

phpBB [video]
Hvis man er blevet sendt hjem, fordi man i klubbens egen interesse laver en utrolig humoristisk video, så kan det godt være, at det er nogle andre end Sakho, der skal kigge sig selv i spejlet. Selvfølgelig har det ikke noget at gøre med den video.

Og så er det jo virkelig jammerligt at begynde at kalde hans opførsel umoden og sammenligne ham med Balotelli. Faktisk decideret useriøst.

Det virker bare drastisk at sende ham hjem. Sakho har for mig aldrig udstrålet andet end en vanvittig seriøs sportmand, som tilmed laver masser af velgørenhed og har en utrolig charmerende personlighed. Hvis det ikke er skadesrelateret, så forstår jeg ikke, hvorfor man ikke kunne håndtere hans - tilsyneladende - attitudeproblemer under fire øjne.

Jeg er spændt på at se, hvad det får betydning, og hvad de bagvedliggende årsager er.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 26. jul, 2016 12:31

Tja det ene tager jo det andet. Jf. videoen hvor Sakho crasher Klopps interview, kom Sakho, som den eneste, for sent til deres take-off. Så hvis Sakho, som er skadet, går og fjoller lidt for meget rundt, er det måske bedst hvis han ikke er der. Kunne godt forestille mig, at Sakho er en type, som bliver pænt rastløs hvis han ikke kan være med til at trille bold.

Ovenstående er blot mine tanker. Det betyder jo heller ikke nødvendigvis, at der er en konflikt, men måske bare at det i Sakhos tilfælde er det bedste for ham selv og truppen. Og måske er det blot udelukkende fordi hans skade har bedre af at blive behandlet i Liverpool.

Det er jo ren spekulation.

Brugeravatar
Kristian M
Indlæg: 264
Tilmeldt: søndag, 15. jul, 2012 11:04

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Kristian M » tirsdag, 26. jul, 2016 13:13

AndreasN skrev:
Kristian M skrev:
Mamadou Sakho faces an uncertain future at Liverpool after being sent home from their pre-season tour of America.

The France international will arrive back in the UK on Tuesday after manager Jurgen Klopp took the decision to cut short his stay in the States.
Bliver spændende at følge denne sag, og hvad det får af konsekvenser for Sahko. Ud fra de små videoer vi har set fra pre-season turen, har Sahko også virket utrolig useriøs, og på mange måder mindet om Balotelli med en umoden opførsel. Selvom man selvfølgelig ikke skal ligge for meget i disse videoer, men jeg kan ikke lade være med at tænke på denne episode:

phpBB [video]
Hvis man er blevet sendt hjem, fordi man i klubbens egen interesse laver en utrolig humoristisk video, så kan det godt være, at det er nogle andre end Sakho, der skal kigge sig selv i spejlet. Selvfølgelig har det ikke noget at gøre med den video.

Og så er det jo virkelig jammerligt at begynde at kalde hans opførsel umoden og sammenligne ham med Balotelli. Faktisk decideret useriøst.

Det virker bare drastisk at sende ham hjem. Sakho har for mig aldrig udstrålet andet end en vanvittig seriøs sportmand, som tilmed laver masser af velgørenhed og har en utrolig charmerende personlighed. Hvis det ikke er skadesrelateret, så forstår jeg ikke, hvorfor man ikke kunne håndtere hans - tilsyneladende - attitudeproblemer under fire øjne.

Jeg er spændt på at se, hvad det får betydning, og hvad de bagvedliggende årsager er.
Enig - selvfølgelig er det ikke denne video, der har fået sendt ham hjem, hvilket jeg heller aldrig har påstået. Det er vist nærmere, at du putter ord i min mund.

Fair nok hvis Sahko for dig udadtil virker som en vanvittig seriøs sportsmand - det synes jeg bare ikke ligefrem, at han har udstrålet. Ingen tvivl om han er seriøs omkring sin sport og træning, men af det vi får at se, synes jeg fortsat, at hans opførsel er umoden. Så er du velkommen til at være uenig og mene, at det er en jammerlig påstand.

Derudover er der mange fodboldspillere, der laver velgørenhed - deriblandt Balotelli.
Billede

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 26. jul, 2016 14:52

Kristian M skrev:Selvom man selvfølgelig ikke skal ligge for meget i disse videoer, men jeg kan ikke lade være med at tænke på denne episode:

phpBB [video]
Kristian M skrev:Enig - selvfølgelig er det ikke denne video, der har fået sendt ham hjem, hvilket jeg heller aldrig har påstået. Det er vist nærmere, at du putter ord i min mund.
Men vi kan vel hurtigt blive enige om, at du selv lægger op til den.

Derudover håber jeg, at du har lidt mere sjov i livet end at kalde andre umodne, fordi de laver jokes og tager pis på sine venner. Det kan da godt være, at Klopp ikke har fundet det passende at blive afbrudt i sit interview af en spiller, men det er satme friskt at bruge det som argument for at smide en spiller hjem. Så kan jeg bedre forstå den med, at han kommer for sent til flyet, hvilket heller ikke er i orden - men stadig noget, der burde kunne håndteres med dialog frem for straffe, hvilket jeg som udgangspunkt er mod, hvis man ikke først har prøvet med dialog.

Men nu er det sket og så må vi komme videre. Selvom jeg har en ubetinget kærlighed for Mama, så rokker det ikke det fjerneste ved min tiltro til Klopp. Han skal nok har haft sine grunde og så kan vi være enige eller uenige i dem, men hvis Klopp mener det har været for det bedste, så ved han det bedre end alle andre.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Mambo » tirsdag, 26. jul, 2016 16:17

Den video er jo offentliggjort på Liverpools egne platforme. Derfor må man gå ud fra at Liverpool kommunikationsansvarlige har været inde over den og derfor ville det virke helt hovedløst at smide Sakho hjem, for at være en del af kommunikationsstrategien for USA-turen. Desuden kommer Klopps bemærkning om at Sakho kom for sent i lufthavnen med et stort smil på læben. Så hvis Sakho har optrådt så useriøst, at han skulle smides hjem, må det være sket mens hans GoPro-kamera har været slukket.

Netop det faktum at det er Echo der breaker historien betyder at der højst sandsynligt er noget om snakken. Det er vel den mest pålidelige kilde til Liverpool-historier og er et medie med tætte bånd til klubben. Derfor ville de ikke lave en historie om disse rygter, hvis der ikke var noget om snakken. Liverpool Echo holder sig netop for gode til, at lave skandalehistorier uden sandhed i.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 26. jul, 2016 16:21

Tror det handler mest omkring Sakho mest af alt tager turen som en slags ferie, han er skadet og kan ikke deltage med de andre og han er lidt af en fjolle type og det har nok påvirket nogle af de andre måske de unge til ikke at være helt så seriøse som Klopp kræver af hele holdet. og derfor er det i hele holdets bedste interesse at Sakho holder lav profil til han er 100 % klar igen til at tage kampen op på holdet.

Vi elsker alle Mama, også Klopp, det jeg sikker på men vi skal også være begejstret for at Klopp er så kontant omkring hvordan holdet skal arbejde og at det ikke er en popularitet konkurrence hvor de mest vellidte spiller er dem som er startere.

De få video'er fra deres træning viser mig at Klopp er 100 % vores mand også gerne de næste 10 år.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 26. jul, 2016 18:30

Når Echo skriver "Echo understands", så kan I være fuldstændig sikre på, at det ikke bare er gætterier. Uanset hvor meget I elsker Sakho og håber, det er "sensationsjournalistik". Så kan man diskutere graden af problemet, men der er ingen tvivl om, at der er noget om snakken. Det er jo noget usædvanligt at blive sendt helt hjem - og det er jo ikke bare for at genoptræne, come on. Echo har i øvrigt et ry for at have et meget tæt samarbejde med klubben, og det vil mediet naturligvis ikke sætte over styr ved at skrive noget, der er løgn. Specielt ikke ved en relativt hård anklage som denne.

Og ja ja, kom så med det. Sig, jeg er helt væk og bla bla bla.

Besvar