17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AndreasN » torsdag, 28. jul, 2016 10:11

Svært at komme udover, at Sakho fortjent bliver straffet - omend det som forventet ikke var et problem, man ikke kunne have taget hånd om på forhånd. Vi ved selvfølgelig ikke, hvad Klopp har sagt og/eller advaret før hjemsendelsen, men jeg synes, det er en noget hård straf. Til gengæld kan jeg omvendt godt lide, at man er åben omkring situationen, fordi det understreger ikke bare over for omverdenen, men også over for spillerne, at seriøsiteten er i højsædet i Liverpool, og selv ikke de mest populære spillere bliver behandlet anderledes.

Og heldigvis er situationen i Sakhos video ikke nævnt som årsag. Klopp ville da også have været ualmindelig humorforladt, hvis han ikke havde set det sjove i det - og han slår mig bestemt ikke som et humorforladt menneske.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Cynwal » torsdag, 28. jul, 2016 10:22

Kristian M skrev:Jeg synes dog, at det er en smule overraskende, at Klopp melder dette ud til aviserne, da han blot kunne have udtalt, at det var på grund af skadesproblemer og intet andet.
Der ligger jo netop en stor portion pædagogik og markering af "hertil og ikke længere", ved at tale om det offentligt - specielt når Echo alligevel har lugtet lunten. Derved opnår Klopp, at han kan få stoppet spekulationer om hvorfor Sakho er sendt hjem, får markeret overfor resten af spillertruppen, at der er grænser og at han gerne markerer dem og viser konsekvens, og samtidig toner han det ned til, at det er: "no big deal". Så kan han netop internt tage en snak med Sakho, og måske der fortælle, at det altså er en "bigger deal" end han har sagt udadtil, men at det kan gå i glemmebogen, hvis Sakho viser at han har forstået budskabet.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 28. jul, 2016 11:16

Hr. Drejer skrev:Enhver som læser engelske aviser ved at udtrykket 'understands' er ren spekulation. Jeg siger ikke at det ikke passer at Sakho er blevet smidt hjem pga. dårlig opførsel, men der skal en bedre bevisførelse til, for at vinde mig over, end blot 'understands'.

I disse transfer tider er aviserne og nettet fyldt med den ene eller anden 'understands'. Hvis Echo har fået et tip fra en internt i klubben, vi de anvende en anden formulering.

Men hvis hsn ryger på salgslisten, då kunne det tyde på at der er noget om historien. Vi må blot vente og se hvad der sker.
Det er Echo, det her. Ikke The ***. Sikke en omgang forkvaklet sludder.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 28. jul, 2016 11:17

Kristian M skrev:"Klopp's comments make a mockery of suggestions that Sakho had returned to the UK for medical reasons."
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... o-11673417

Med Klopps udtalelse i dag til Echo, er det vel netop bekræftet, at Sakho ikke rejser hjem på grund af genoptræning; men på grund af manglende respekt og brud på klubbens regler. Det får dog nok ikke de store konsekvenser, men det er da helt klart et positivt tegn, at Klopp ikke er bange for at vise, hvem der bestemmer. Jeg synes dog, at det er en smule overraskende, at Klopp melder dette ud til aviserne, da han blot kunne have udtalt, at det var på grund af skadesproblemer og intet andet.
Men, men, men... Det var jo bare sensationsjournalistik!!!! De onde journalister vil skabe onde rygter for at få flere læsere!!!! Nogen må have fundet på de Klopp-citater!

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Rasputin » torsdag, 28. jul, 2016 13:24

Cynwal skrev:
Kristian M skrev:Jeg synes dog, at det er en smule overraskende, at Klopp melder dette ud til aviserne, da han blot kunne have udtalt, at det var på grund af skadesproblemer og intet andet.
Der ligger jo netop en stor portion pædagogik og markering af "hertil og ikke længere", ved at tale om det offentligt - specielt når Echo alligevel har lugtet lunten. Derved opnår Klopp, at han kan få stoppet spekulationer om hvorfor Sakho er sendt hjem, får markeret overfor resten af spillertruppen, at der er grænser og at han gerne markerer dem og viser konsekvens, og samtidig toner han det ned til, at det er: "no big deal". Så kan han netop internt tage en snak med Sakho, og måske der fortælle, at det altså er en "bigger deal" end han har sagt udadtil, men at det kan gå i glemmebogen, hvis Sakho viser at han har forstået budskabet.
Jepper. Fuldstændig enig.

Win win. klart budskab om professionalisme & grænser. Smart håndteret af Klopp

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 51

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jan » torsdag, 28. jul, 2016 18:37

Jeg synes der er nogle indlæg hist og pist der måske ubevidst næsten sidestiller James Pearce fra Echo med sensationspressen i London. Det synes jeg er skudt langt over målet.
Sakho må simpelthen være et fjols af rang. Hvor dum har man lov at være? Han havde alt kørende for sig efter brøleren i sidste sæson hvor han tager medicinske medikamenter uden, går jeg ud fra, klubbens viden. Klubben har taget ham tilbage straks de havde muligheden, han er en kult-spiller hos mange fans. Og så kan manden ikke finde ud af at passe tiden.
Dette bekræfter jo næsten den ligeså ubegrundede indgangsvinkel om at unge fodboldspillere i dag får så mange penge at de af og til glemmer hvem de er, hvornår de må sige noget og hvornår man holder kæft og makker ret. Jeg synes ikke Sakho tidligere har hørt til denne klan af spillere, han har lavet velgørenhedsarbejde og talt godt om byen og klubben. Derfor desto meget mere træls at han ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Vi har en hel delegation afsted, der er utrolig mange mennesker der bruger tid og kræfter på at organisere en sådan tur hvor alt skal klappe - man er afhængig af en skemalagt hverdag hvis det skal fungere.
Up The RedMen... we go again!

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Bojangles » torsdag, 28. jul, 2016 19:46

Selvfølgelig skal træneren (i dette tilfælde Klopp) slå ned på spillere, hvis han mener, at de ikke udviser den fornødne professionalisme. Det samme skete for Sterling, hvor en meget seriøs Rodgers satte ham på plads, og sagde at dette var sidste chance, hvis han ikke ville sendes hjem og træne med ungdomsholdet.

At man kan pjatte og have det sjovt og lave fjollerier er helt fint. Men når der er deadlines og andre rent sportslige ting (som at holde sin kæft når træneren taler), så skal det 100% respekteres.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Surf » torsdag, 28. jul, 2016 21:21

@Jan
Jeg mener nu, at det var fremme at klubbens læger kendte til Sakhos forbrug af medikamentet - og at det var vurderet lovligt. Og at man nu overvejede at lægge sag an mod WADA eller UEFA. Kan ikke lige finde en kilde nu, men kan lede i morgen hvis det er nødvendigt. Husker nu at have læst det flere steder i forbindelse med frifindelsen. Så at du går ud fra, at stoffet er taget uden lægernes viden, fremstiller jo sådan set en forudtaget holdning til spilleren. Man kunne vel lige så vel antage det modsatte.

Når det nu kommer til Sakho, mindes jeg da også episoder fra tiden med BR, fx at han forlod Anfield i vrede over ikke at være i kamptruppen hvis jeg husker rigtigt. Men det meste er, som jeg ser det, småtilfælde.

Angående unge og rige og forkælede fodboldspillerede, mener jeg at Sakho kommer fra fattige kår i Frankrig, og det synes jeg er en ballast man må respektere.

Det er ikke et forsvar for Sakhos handlinger på turen, som tydeligvis han været forkerte. Jeg mener bare, at man lige må slå lidt koldt vand i blodet, inden man kalder ham tidligt rig og derefter insinuerer, at han glemmer hvem han er, og ligefrem endda kalder ham et fjols. Han skulle sættes på plads, og det er han nu blevet. End of story, i hvert fald for nu. Skulle han fortsat vise sig at have problemer med disciplinen i fremtiden, så må man tage den der fra.

Han er en ombrust karakter blandt fans, både som spiller og som person. Men ligesom mange var lige lovligt hurtigt ude og fyre ham fra klubben da han blev suspenderet, så synes jeg også godt lige man må slå koldt vand i blodet her. Som Bojangles skriver, er han jo ikke den første spiller, der skulle sættes på plads.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 51

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jan » fredag, 29. jul, 2016 19:20

@Surf:
du behøver ikke lede - jeg antog, at klubben ikke kendte til brugen. Jeg har ikke læst det modsatte, men er det tilfældet har du selvfølgelig en pointe som jeg anerkender fuldt ud. Jeg havde opfattelsen at det var Sakho-lejren og ikke LFC der evt. overvejede et retsligt efterspil. Fair nok, point taken.

At Sakho er et fjols står jeg dog ved. Han kommer for sent 3 gange. Ikke en, ej heller to men hele tre gange. Det udviser total mangel på respekt overfor sine medmennesker. Hvis de bliver bedt om at indfinde sig kl. 12:30 til frokost så er det kl. 12:30 og ikke 12:45. Man er vel voksne mennesker der kan flytte sin dertil indrettede fra hotelsengen og ned i kantinen. Eller var han med Moreno ude at fange de der satans små figurer alle unge mennesker der ikke har noget bedre at foretage sig render rundt og leder efter...?

Jeg skrev vist også at netop Sakho gjorde meget for lokalområdet ifm. velgørenhed hvilket gør ham til en "helt" i mange fans øjne - i mine øjne vidner det trods alt om en mand med hjertet på rette sted. Netop fordi jeg er klar over hans personlige baggrund, der kunne være endt grueligt galt, såfremt han ikke spillede fodbold.

Jeg synes bare vi ser så mange tendenser hos unge spillere i dag til at de mister jordforbindelsen - og dermed fokus. Dette er den mest intensive pre-season i LFC i mange år, måske nogensinde. Studge har været ud at tale om dette. Klopp SKAL simpelthen smide ham hjem når han ikke kan indordne sig. Så får han en skideballe og så taler de når Klopp er hjemme igen. Jeg nærer ingen ønsker om, at Sakho er fortid i klubben, men han skal godt nok tage sig sammen nu.

Omvendt kommer jeg til at tænke på en historie jeg læste om førsteholdets julefest for en del år tilbage. Anfører Paul Ince (og så er vi i midt/slut halvfemserne) råbte pludselig til en ung knøs fra holdet: "Put her down Carragher, put her down!!!". Og det gik da egenligt okay med Carra sidenhen ;)
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Surf » lørdag, 24. sep, 2016 09:11

Sakho på snapchat. Næppe et helt fornuftigt træk af ham. Jeg tvivler på, at Klopp vil se det som et udtryk for en forbedret professionalisme...

"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Niels K » lørdag, 24. sep, 2016 09:29


Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Jesper » lørdag, 24. sep, 2016 10:10

Surf skrev:Sakho på snapchat. Næppe et helt fornuftigt træk af ham. Jeg tvivler på, at Klopp vil se det som et udtryk for en forbedret professionalisme...

Han fik jo selv et vink med en vognstang før transfervinduet lukkede. Nu vælger han så selv endegyldigt at lukke døren til mere spilletid. Fristes til at sige noget grimt...
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Aggerdoo » lørdag, 24. sep, 2016 10:26

Han er simpelthen så dum. Dejligt at Klopp viser konsekvens. Håber, Sakho kommer til at træne med ungdomsholdene, indtil han forhåbentlig smutter til vinter.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 24. sep, 2016 10:52

Sakho er vel Sakho og hans udtalelser er ofte lidt barnlige. Men i det mindste viser han fortvivlelse over ikke at spille og virker som en der vil gøre alt for, at komme tilbage. Personligt kan jeg bedre li spillere med lidt kant end duksedrenge. Det giver titler. Så jeg håber vi beholder Sakho.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » lørdag, 24. sep, 2016 11:12

Lader til, at Sakho er utilfreds med udtalelser om, at han ikke er fit nok til at spille. Jeg kan godt følge hans frustration, fordi han ikke er skadet mere og kan træne fuldt med. Men selv om han på den måde er "fit", så er han jo milevidt efter dem, der har spillet og trænet fast igennem længere tid.

Og personligt mener jeg, at Sakho skal være glad for udlægningen af, at hans fysik skal optimeres, før han får spilletid. Sandheden (i mine øjne) om, at han ganske enkelt ikke er god nok, ville nok såre ham mere - og måske også skræmme eventuelle interesserede købere væk.

Uanset hvad, så tror jeg at Sakho forbliver 5. valg - og måske endda 6. valg, når Gomez er skadesfri - resten af sæsonen, eller eventuelt indtil han måtte blive solgt/udlejet i januar.
Kloppite

Besvar