17 - Mamadou Sakho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af AJ » mandag, 25. apr, 2016 10:22

Mads T. skrev:Sakho har fået flest stemmer i MoM-afstemningerne set over hele sæsonen indtil nu, så det er vel ikke forkert at konkludere, at han har været den bedste forsvarsspiller for os (i hvert fald ifølge dette forums brugere). En påstand jeg er enig i, selvom Lovren har været bedst siden nytår.
Sakho og Lovren ligger da nogenlunde lige. Jeg har dog ikke opdateret tråden.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af MP » mandag, 25. apr, 2016 10:23

Jeg er enig med Hr. Drejer..

Mener også Sakho har været bedste mand i forsvaret set over HELE sæsonen.
Størstedelen herinde (inklusiv mig selv) bandede og svovlede i starten af sæsonen hver gang Lovren satte sine ben på græstæppet, fordi han var så tæske ringe!
Mener dog ligesom alle andre at han på nuværende tidspunkt er vores bedste CB.

Skrtel har spillet halvanden kamp i 2016 og Touré har stort set kun spillet for at dække ind for skader, så kan ikke se hvordan disse kan vægtes højere....

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Mads T. » mandag, 25. apr, 2016 10:25

AJ skrev:
Mads T. skrev:Sakho har fået flest stemmer i MoM-afstemningerne set over hele sæsonen indtil nu, så det er vel ikke forkert at konkludere, at han har været den bedste forsvarsspiller for os (i hvert fald ifølge dette forums brugere). En påstand jeg er enig i, selvom Lovren har været bedst siden nytår.
Sakho og Lovren ligger da nogenlunde lige. Jeg har dog ikke opdateret tråden.
Ja det gør de, men Lovren har, efter min overbevisning, vundet mange af de stemmer siden nytår. Derfor mener jeg ikke det er helt forkert at udlægge, at Sakho har været vores bedste forsvarer set over hele sæsonen.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af nikand » mandag, 25. apr, 2016 13:14

Thommo skrev:Hvordan forholder det sig egentligt, hvis han eksempelvis får 1 års karantæne, og LFC vil fyre ham. Kan LFC så ikke lægge sag an mod Sakho, for hvad man måtte forvente at få i transfer indtægt.
Hvis man tænker Mutu da han blev taget for kokain og CFC derfor fyrede Mutu lagde CFC senere sag an mod Mutu, men selvom Sakho, Mutu eller Messi tjener kassen kan klubben vel ikke regne med at få et beløb svarende til spillerens værdi retur.

Ang. Mutu hørte jeg en kammerat nævne at i italien mente flere at Mutu havde taget kokain for at komme ud af kontrakten og dereftr kunne skifte til Juve og at det var sket på Juves opfordring. Selvom Lucky Luciano Moggi er beskyldt for meget ved jeg ikke med denne sag.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Surf » mandag, 25. apr, 2016 14:01

Nu skal vi selvfølgelig vente og se med sagen osv. Men jeg synes godt nok, at mange af reaktionerne her inde er lidt voldsomme. Ifølge rygterne har han taget midlerne i god tro. Det er måske lidt naivt, måske lidt dumt, men såfremt det er sandt så er det sgu heller ikke værre.

Kolo har jo lavet nogen lunde samme stunt, men jeg har ikke set mange her inde klage over, at han er en del af truppen. Så med mindre Sakho beviseligt har snydt, og dermed får 2-4 års karantæne, så synes jeg lige man skulle falde lidt ned inden man kaster ham ud af klubben fra den ene dag til den anden. Jeg vil i hvert fald ikke drage forhastede konklusioner, og hvis han får 6 måneder for at have taget præparatet i god tro, så vil jeg gerne byde ham velkommen tilbage i truppen til oktober/november.

Om ham eller Lovren har været den bedste midterforsvarer i denne sæson samlet set ved jeg ikke. Men det står mig klart, at de to begge er et godt skridt foran både Kolo, Skrtel og Lucas.
Senest rettet af Surf mandag, 25. apr, 2016 14:42, rettet i alt 1 gang.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Niels K » mandag, 25. apr, 2016 14:35

@ Surf: +1

http://www.liverpool.no/Nyheter/-Han-er ... skene.aspx

Hov forresten, var der ikke tale om, at vi skulle have en "like" og måske en "dislike" funktion ? Eller "enig" og "uenig" funktion ?

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Emmy » mandag, 25. apr, 2016 14:43

Niels K skrev:@ Surf: +1

http://www.liverpool.no/Nyheter/-Han-er ... skene.aspx

Hov forresten, var der ikke tale om, at vi skulle have en "like" og måske en "dislike" funktion ? Eller "enig" og "uenig" funktion ?
Der er en like funktion på tapatalk
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 25. apr, 2016 17:40

Surf skrev:Nu skal vi selvfølgelig vente og se med sagen osv. Men jeg synes godt nok, at mange af reaktionerne her inde er lidt voldsomme. Ifølge rygterne har han taget midlerne i god tro. Det er måske lidt naivt, måske lidt dumt, men såfremt det er sandt så er det sgu heller ikke værre.

Kolo har jo lavet nogen lunde samme stunt, men jeg har ikke set mange her inde klage over, at han er en del af truppen. Så med mindre Sakho beviseligt har snydt, og dermed får 2-4 års karantæne, så synes jeg lige man skulle falde lidt ned inden man kaster ham ud af klubben fra den ene dag til den anden. Jeg vil i hvert fald ikke drage forhastede konklusioner, og hvis han får 6 måneder for at have taget præparatet i god tro, så vil jeg gerne byde ham velkommen tilbage i truppen til oktober/november.

Om ham eller Lovren har været den bedste midterforsvarer i denne sæson samlet set ved jeg ikke. Men det står mig klart, at de to begge er et godt skridt foran både Kolo, Skrtel og Lucas.
Hvad er det for nogle rygter om god tro?

Synes ikke, at der er nogen herinde, der på nogen måde har dømt Sakho på forhånd. Men hvis han har brudt klubbens regler på en måde, som gør at LFC står uden spilleren til rådighed imellem alt fra 6mdr til 4 år, så ser jeg ikke rigtigt mange formildende omstændigheder.

Det er jo ikke som Suarez, der handlede idiotisk i kampens hede. Her vil han vel have taget et præparat udenom klubbens læger? Den slags kræver overvejelse. Har lægerne været inde over er sagen naturligvis en helt anden. Så bærer Sakho absolut ingen skyld. Men klubben skal så hurtigst muligt afskedige den ansvarlige. For vi tåler ikke som klub at blive mistænkt for doping.

Synes Pearce trak linjerne meget fint op i denne artikel, hvor han også kort nævner den skygge sagen kan kaste over vores flotte resultater i Europa.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... o-11234270

I forhold til Toure, så gjorde han intet imod Liverpool. Han var et kvaj overfor Man City... og sig selv. Så set fra mine Liverpool-briller, så var han en spiller, der havde modtaget sin dom og afsonet sin straf. Havde jeg været Man City fan, så ville jeg ikke have ønsket ham i den klub længere.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Surf » mandag, 25. apr, 2016 19:12

@texy
Det med, at det var i god tro har vel nærmest stået i de fleste rapportering. Her er et eksempel:

http://www.liverpool.no/Nyheter/M-ha-fl ... inger.aspx
Det blir hevdet av RMC at Sakho ikke skal ha kjent til innholdet i det fettforbrennende middelet, men skal ha tatt det «av ren personlig og terapeutisk interesse for å redusere fettprosenten».
RMC er en radiokanal, der åbenbart normalt er "svært" velinformeret.

Jeg ved ikke, om nogen her inde har dømt Sakho på forhånd. Men det skrev jeg sådan set heller ikke noget om. Jeg skrev bare, og det holder jeg ved i, at reaktionerne har været for voldsomme for min smag - særligt inden han har fået en dom. Og så skrev jeg, at jeg ikke ville drage forhastede konklusioner.

Hvis Sakho soner modtager sin dom of afsoner sin straf, så kan jeg ikke se, hvorfor Kolo er hverken bedre eller værre end Sakho. Selvfølgelig fortsat antaget, at Sakho gjorde det i god tro. Jeg ved godt, at du, texy, vil henvise til, at Sakho har 'skadet' Liverpool som klub. Jeg ved ikke lige hvor slemt det er rent publicity-mæssigt, men så længe klubben agerer som den har gjort i denne sag indtil nu, kan jeg ikke se det skulle gøre det store, så længe den så klart ikke har noget med det at gøre. Og så mener jeg, at det vil være utroligt synd at hidse sig op over Sakho, hvis han blot har handlet i god tro, specielt når man ser på alt det gode velgørende arbejde, han gør i Liverpool by.
Hvis man kan forsvare Suarez med, at det var 'i kampens hede', så mener jeg sgu også godt man bør kunne se formidlende på den her sag, hvis Sakho har handlet i god tro. Specielt hvis klubben har lagt pres på ham for at tabe sig, hvilket noget tyder på. Jeg vil påstå, at Suarez' bid var meget værre for Liverpools brand. Samt hans racisme-sag.

Og så ved jeg ikke, om spillerne altid koordinerer al ting med klubbens læger. Det gør de sikkert i de fleste tilfælde, men der kan jo ske miskommunikation eller spillere kan komme fra andre kulturer. Jeg ved ikke, om der partout behøver rulle hoveder på denne sag. Igen: Det kommer an på omstændighederne.

Har Sakho med vilje taget doping imod klubbens vilje, ja så er det selvfølgelig en helt anden sag. Min pointe er, at jeg ikke vil hidse mig op til nærmest at kræve landsforvisning af en af vores spillere, før noget sådant er bevist.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Hafsteinsson » mandag, 25. apr, 2016 21:04

Syntes, at det allervigtigste er, at Sakho selv står frem og giver en forklaring.

At der går tid giver blot anledning til endnu flere spekulationer og det forværrer hans sag i forhold til, at opretholde troværdighed i mine øjne, det er Sakho vs. Liverpool's fans der er nr. 1 og der er det vigtigt, at være ærlig og bestemt, også hvis manden har forbrudt sig imod reglerne, især hvis man vil have en fremtid i klubben.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 25. apr, 2016 21:46

Ved ikke om nogen så Martin Laursen i studiet i weekenden. Her fortalte han, at i hvert fald da han spillede, så var der meget klare instruktioner fra klubben om, at man ikke tog nogen form for medicin, kosttilskud eller lignende uden at konsultere klublægen først.

Har set mange reaktioner fra tidligere professionelle fodboldspillere, der antyder noget lignende. Bland andet fra Carragher.

Hvis vi antager, at der er sandt, at der er tale om "fat burner" præparat, så har jeg virkelig svært ved at se, hvad der skulle være en acceptabel forklaring for en professionel sportsudøver for at tage et sådant præparat, der har direkte indflydelse på kroppens forbrænding uden at konsultere en læge først.

Uvidenhed om produktets indhold er i hvert fald ikke en formildende omstændighed for en professionel fodboldspiller med en hel lægestab til sin disposition. Her er eneste frikendende faktor, som jeg lige kan tænke på, at lægen rent faktisk har sagt god for præparatet.

Men for Sakho og os, vil jeg da håbe, at der er en god og frikendende forklaring eller en negativ B-prøve.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af texy » mandag, 25. apr, 2016 21:52

Hafsteinsson skrev:Syntes, at det allervigtigste er, at Sakho selv står frem og giver en forklaring.

At der går tid giver blot anledning til endnu flere spekulationer og det forværrer hans sag i forhold til, at opretholde troværdighed i mine øjne, det er Sakho vs. Liverpool's fans der er nr. 1 og der er det vigtigt, at være ærlig og bestemt, også hvis manden har forbrudt sig imod reglerne, især hvis man vil have en fremtid i klubben.
Jeg tror, at der arbejdes hårdt på en udtalelse, som ikke erkender skyld på nogen måde, da en indrømmelse af skyld vil garantere en eller anden form for straf uanset udfaldet af en B-prøve.

Omvendt vil det måske skærpe straffen at erklære sig komplet uskyldig, hvis B-prøven så også er positiv.

Ved ikke ligefrem, hvordan man navigerer i det farvand, men du har nok ret i, at kun ærlighed opretholder troværdigheden.
Kloppite

pommelfeen
Indlæg: 1593
Tilmeldt: onsdag, 09. jul, 2008 21:39
Geografisk sted: nordborg
Alder: 38

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af pommelfeen » tirsdag, 26. apr, 2016 18:28

Sakho's rådgivere har været ude og sige at han HAR taget en middel for at tabe
sig, men at dette ikke var et ulovligt middel og at de derfor forlanger en B prøve,
da der må være sket en fejl.

Håber det er sandt og krydser fingre for vores fighter :)

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 26. apr, 2016 20:47

texy skrev:
Hafsteinsson skrev:Syntes, at det allervigtigste er, at Sakho selv står frem og giver en forklaring.

At der går tid giver blot anledning til endnu flere spekulationer og det forværrer hans sag i forhold til, at opretholde troværdighed i mine øjne, det er Sakho vs. Liverpool's fans der er nr. 1 og der er det vigtigt, at være ærlig og bestemt, også hvis manden har forbrudt sig imod reglerne, især hvis man vil have en fremtid i klubben.
Jeg tror, at der arbejdes hårdt på en udtalelse, som ikke erkender skyld på nogen måde, da en indrømmelse af skyld vil garantere en eller anden form for straf uanset udfaldet af en B-prøve.

Omvendt vil det måske skærpe straffen at erklære sig komplet uskyldig, hvis B-prøven så også er positiv.

Ved ikke ligefrem, hvordan man navigerer i det farvand, men du har nok ret i, at kun ærlighed opretholder troværdigheden.
Lige præcis. Og netop derfor burde det heller ikke være så svært med sådan en udtalelse. Hvis han har taget noget, skal han indrømme AT have taget det, HVAD det er og evt. HVORFOR. Hverken mere eller mindre. Alt det der fis med at han TROEDE det var lovligt og blah-blah-blah kan han ligeså godt spare sig, det nytter alligevel ikke noget, hvis der er foregået noget ulovligt. Derefter må sagen gå sin skæve gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 17 - Mamadou Sakho

Indlæg af YNWA! » onsdag, 27. apr, 2016 12:50

Sakho shock - Liverpool defender declines B sample test

French player will plead 'mitigating factors' against UEFA drugs investigation

Liverpool defender Mamadou Sakho will plead mitigating factors to UEFA as he battles to avoid a long suspension for failing a drugs test.

The ECHO understands that the France international has not requested for the governing body to test the B sample he gave in the wake of the Reds' Europa League clash with Manchester United at Old Trafford last month.

Sakho learned last Friday that he had tested positive for use of a 'fat burner' following the last 16 second leg tie on March 17.

UEFA's investigation is ongoing and a doping charge is likely to follow now that Sakho hasn't requested for the B sample to be rested.

Liverpool FC are remaining tight-lipped on the issue but the centre-back won't travel with Jurgen Klopp's squad to Spain on Wednesday ahead of Thursday night's Europa League semi-final first leg with Villarreal.

The Reds won't pass any comment on the matter until the issue has been resolved between UEFA and Sakho.

The club and the player have jointly agreed that Sakho won't be considered for selection while the process is ongoing.

The £18million defender could be banned for up to two years but with mitigation that could be reduced to as low as six months.

Kilde : http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ar_twitter
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar