4 - Kolo Toure

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af LFC_20 » fredag, 16. aug, 2013 23:17

TOURE: I haven’t seen much yet of Luis Suarez but I had one session with him and I was all over him! Coutinho is the best player here, I think. I call him ‘my player’. He’s going to be massive this year.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -hell.html

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af Thommo » fredag, 16. aug, 2013 23:48

LFC_20 skrev:
TOURE: Coutinho is the best player here, I think.
Totalt enig...Bortset fra "I think" "I´m sure" var mere passende. Ud fra den halvsæson, står han faktisk til at slå Luis Garcia, som ellers er meeeeeeget langt oppe på min liste over ynglinge, nu næver jeg Garcia da de er samme type, Garcia slog bare ikke killer afleveringen i dybden langs jorden, han havde et par killer højdere/loops som jeg husker det.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af Alonso » fredag, 16. aug, 2013 23:50

For at holde det om Kolo Toure, så har han, baseret på pre-season, været sommerens bedste indkøb. I mine øjne den bedste spiller i pre-season forløbet.

Han dirigerer med sine medspillere og har vist stor sikkerhed i sine indgreb. Virker komfortabel på bolden. Derudover har det overrasket mig hvor god han er i luften, hvilket han bestemt også har vist prøver på i offensive situationer.

Naturligvis har vi ikke mødt spillere med de hurtigste fødder på planeten, men jeg har ved flere eksempler nydt hans koldblodige markering af spillere der prøver at flytte rundt på hans fødder. Han har ikke virker frembrusende, men som regel afventet med at tackle til det rette moment.

Vigtigst af alt har han vist at han er sulten. Man havde efterhånden fået indtryk af at han var glad for bare at hæve checken i Man City, men starten i Liverpool har overbevist mig om at han vil give blod, sved og tårer for først og fremmest at blive husket som en rigtig dygtig fodboldspiller.

Håber ikke mine ord bliver gjort til skamme når sæsonen går i gang, og modstanderen får noget mere kvalitet :)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af Niels K » søndag, 18. aug, 2013 17:49

Touré vs Stoke:

http://www.empireofthekop.com/anfield/2 ... mostarlfc/

Al respekt for Carragher, men der er altså mere bold i Kolo, han er et fysisk monster, en stor trussel på hovedet, og han taler og dirigerer. Jeg mener ikke, at vi uden videre kan garantere f.eks. Sakho spilletid, og det var måske bedre at gemme pengene til en Papadopoulos næste sommer ?

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af Kelly » søndag, 18. aug, 2013 18:21

Jeg mener en top 4 klub i pl skal have 4 til 5 gode midterforsvarer. Der er altid skader og karantæner. Længden på bænken er afgørende.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af LFC_20 » søndag, 18. aug, 2013 18:32

Kelly skrev:Jeg mener en top 4 klub i pl skal have 4 til 5 gode midterforsvarer. Der er altid skader og karantæner. Længden på bænken er afgørende.
Jeg mener 4 + unge. Man skal også passe på at bænken er så lang, at spillerne mister lysten, fordi de ikke ser en mulighed for at spille, man skal finde den rette balance. :headbang:

ElTorro
Indlæg: 308
Tilmeldt: lørdag, 01. jun, 2013 21:05

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af ElTorro » søndag, 18. aug, 2013 18:40

http://plbold.dk/toure-vi-elsker-suarez/
- Jeg aner intet om autenticiteten eller for den sags skyld, hvor dette interview oprindeligt stammer fra,
men er jeg den eneste, der synes, at det alligevel er en kende akavet, at Toure allerede begynder at udtale sig på denne
måde? :p

on topic: Jeg synes, han har været fremragende indtil videre. Ganske enkelt, men vi har fortsat brug for en enkelt spiller mere i det centrale forsvar. Sakho må i mine øjne meget gerne være den spiller.

SimonA
Indlæg: 824
Tilmeldt: lørdag, 05. jan, 2013 21:22
Alder: 26

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af SimonA » søndag, 18. aug, 2013 18:41

Kolo overbeviste mig virkelig i går. Var meget i tvivl om ham, om han kunne bidrage med særlig meget, om han havde lysten og gejsten, eller om han bare skulle tjene en sidste hyre. Men han går ud, tager ansvar, dirigerer med de andre, vel nærmest mere end Agger, som er vice-captain. Derudover kommer han med stor styrke og så springer han jo gevaldigt højt, hvilket vi får brug for, især ved defensive dødbolde.
YNWA

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af Niels K » søndag, 18. aug, 2013 18:57

Kelly skrev:Jeg mener en top 4 klub i pl skal have 4 til 5 gode midterforsvarer. Der er altid skader og karantæner. Længden på bænken er afgørende.
Det har vi jo for så vidt, idet Skrtel bestemt ikke er en dårlig spiller, og idet Coates vel var det største talent i Sydamerika, da vi købte ham. At Skrtel og Coates så har det lidt svært med Rodgers system, og Coates i det hele taget ser ud til at have problemer med tempoet i PL, er en anden snak, og derfor skal begge nok videre enten nu eller i et andet vindue.
Til slut har vi en Wisdom, som der også er store forventninger til.

Sakho får bare ikke spilletid i PSG, og det er hans ønske og den eneste grund t, at han vil væk, da han gerne vil kunne komme i betragtning til VM slutrunden (eller var det EM ?) med det franske landshold.

Derfor siger jeg bare, at han vel ikke kan være garanteret spilletid hos os, sådan som Kolo viser sig frem her i pre season og den 1. kamp ?

Da Papadopoulos tilsyneladende var vores 1. valg, kunne vi måske tale os til rette med Schalke allerede nu og så hente ham næste sommer, da vi uden Europa fodbolb må kunne klare os igennem en PL sæson med det, vi har ?

Kunne vi bytte Coates + lidt cash ud med Sakho nu, så kunne vi måske få gang i lidt rotation med Kolo/Agger/Sakho for at holde alle 3 glade og friske ;)

Så bytter vi Skrtel ud med Papadopoulos til næste sommer...

SimonA
Indlæg: 824
Tilmeldt: lørdag, 05. jan, 2013 21:22
Alder: 26

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af SimonA » søndag, 18. aug, 2013 19:00

Niels K skrev:
Kelly skrev:Jeg mener en top 4 klub i pl skal have 4 til 5 gode midterforsvarer. Der er altid skader og karantæner. Længden på bænken er afgørende.
Det har vi jo for så vidt, idet Skrtel bestemt ikke er en dårlig spiller, og idet Coates vel var det største talent i Sydamerika, da vi købte ham. At Skrtel og Coates så har det lidt svært med Rodgers system, og Coates i det hele taget ser ud til at have problemer med tempoet i PL, er en anden snak, og derfor skal begge nok videre enten nu eller i et andet vindue.
Til slut har vi en Wisdom, som der også er store forventninger til.

Sakho får bare ikke spilletid i PSG, og det er hans ønske og den eneste grund t, at han vil væk, da han gerne vil kunne komme i betragtning til VM slutrunden (eller var det EM ?) med det franske landshold.

Derfor siger jeg bare, at han vel ikke kan være garanteret spilletid hos os, sådan som Kolo viser sig frem her i pre season og den 1. kamp ?

Da Papadopoulos tilsyneladende var vores 1. valg, kunne vi måske tale os til rette med Schalke allerede nu og så hente ham næste sommer, da vi uden Europa fodbolb må kunne klare os igennem en PL sæson med det, vi har ?

Kunne vi bytte Coates + lidt cash ud med Sakho nu, så kunne vi måske få gang i lidt rotation med Kolo/Agger/Sakho for at holde alle 3 glade og friske ;)

Så bytter vi Skrtel ud med Papadopoulos til næste sommer...
Og dermed er alle, især Liverpool fans, rigtig glade! :D
YNWA

TK Randers
Indlæg: 147
Tilmeldt: mandag, 24. dec, 2012 09:25

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af TK Randers » søndag, 18. aug, 2013 20:12

Toure vist præcis hvad jeg forventede af ham, stærke i duellerne og nogenlunde i det opbyggende spille. Alt ære og respekt for nr 23, men Toure er altså en klasse bedrer.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af Cynwal » søndag, 18. aug, 2013 20:54

Han minder faktisk en del om en anden god firer vi havde en gang (hint: han er manager i Leverkusen i dag)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

OBI-WAN
Indlæg: 705
Tilmeldt: søndag, 20. jan, 2013 20:12

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af OBI-WAN » søndag, 18. aug, 2013 23:04

Jeg synes allerede da der begyndte at komme meldinger om, at vi ville overtage ham på fri transfer, at det var et scoop. Og jeg var helt overbevist om, at hvis han virkelig stadig havde lysten til at spille fodbold, så ville det blive godt.
Alligevel er jeg meget positivt overrasket. Jeg forestiller mig lidt, at han har genfundet lysten med den friske luft og de nye udfordringer Rodgers' filosofi må siges at være, men det er jo bare spekulation. Han ligner en der nyder at spille, og han gør det fantastisk. Han ligner også en mand der tager sit ansvar alvorligt og er dybt professionel.

Det er svært at vurdere sommerens bedste køb, da Aspas og Mignolet også har vidst sig at være fremragende. Nogle vil måske mene det er tidligt at konkludere noget som helst, og det kan de da have ret i. Men ud fra 7 pre season kampe og kampen mod Stoke i går, så synes jeg det har været et virkelig godt vindue. Aspas er ligeså farlig som jeg havde håbet på, Mignolet har allerede reddet os point, og Touré bragt alt det og mere til ind i bagkæden, som Carragher efterlod og Skrtel ikke kunne.

Det bliver lidt off topic, men når man så samtidig tænker på, at vi er i +3-5m£ og Sahko er på vej ind på leje. Sammenlagt med at der er seriøse meldinger om, at Willian kan være på vej. Eller - at der i det mindste stadig skulle være massere luft i budgettet til en marquee signing. Suarez sagaen faldt ud til, lyder det som om, vores fordel. Lige nu er der ihvertfald intet der indikere, at han er på vej væk, og meldinger i dag lyder på, at han igen træner med truppen efter en undskyldning.

Jeg synes altså der er grund til optimisne. Men sådan er jeg måske altid i den her fase. Nu skal vi så lige nakke Villa lørdag.

Brugeravatar
Ynwa-23
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 03. sep, 2011 14:32
Geografisk sted: Anfield Road, Liverpool, Merseyside L4 0TH
Alder: 32

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af Ynwa-23 » mandag, 19. aug, 2013 09:11

Hvis han fortsætter spillet og ikke mindst attituden kan vi godt begynde at øve os : åh kolo kolo, kolo kolo.....
Neymar is the Justin Bieber of football. Brilliant on the old You Tube. Cat piss in reality.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 4 - Kolo Toure

Indlæg af Hekkem » mandag, 19. aug, 2013 12:35

Cynwal skrev:Han minder faktisk en del om en anden god firer vi havde en gang (hint: han er manager i Leverkusen i dag)
Troede lige vi snakkede roning her ;)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar