22 - Simon Mignolet

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Alonso » søndag, 20. apr, 2014 16:33

Det var et rigtig dårligt indgreb i dag, men kort efter er han i gang med at dirigere med sit forsvar. Jeg siger ikke at Mignolet er en topmålmand eller kan blive det, men tidens store målmænd har alle været iskolde, når de har lavet fejl. Det var Mignolet også i dag, hvilket viser karakterstyrke. Godt.

lars
Indlæg: 371
Tilmeldt: tirsdag, 26. okt, 2010 10:41
Geografisk sted: Århus C
Alder: 38

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af lars » søndag, 20. apr, 2014 17:59

Jeg synes Mignolet har lavet nogle rigtig gode ting men desværre er der bare blevet kortere mellem de graverende fejl... Derfor vil jeg mene at, hvis det glipper for Barcelona, skal vi gå all in på ter Stegen...

STMO
Indlæg: 2343
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af STMO » søndag, 20. apr, 2014 19:14

I dag mod Norwich var det tydeligt, at vi har store problemer ved høje indlæg, som i spillets logik skal plukkes af en målmand. Om det kan tillæres, ved jeg ikke, men se på Sterling, hvem troede han kunne få sådan et kanon skud.
Mignolet laver i stort set hver kamp en eller to gode redninger, det er ikke, fordi han ikke er en god målmand, men hans manglende dominans ude i feltet er et problem for os. Og det er klart, at vores modstandere ved det og spiller på det.

kongrasmus
Indlæg: 229
Tilmeldt: lørdag, 06. jul, 2013 18:37

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af kongrasmus » søndag, 20. apr, 2014 21:32

Nu håber jeg snart der er flere herinde der vil være enige med mig i , at mignolet IKKE har kvaliteten til at være i en topklub. (min mening) :)
- Jeg mærker ikke den indre tryghed når bolden er omkring hans mål. :(
- Det indlæg som han fejlede ved i dag, var ikke et hårdt men et højt indlæg, hvor man som keeper har laaaaaaaaaaaaaaang tid til at beslutte sig hvad der skal gøres. Men han fejler igen.

Hvor er det dog dejligt at vi har så dejlig en offensiv der bare banker målene ind.
Don't worry be happy. YNWA!

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Bojangles » søndag, 20. apr, 2014 22:25

kongrasmus skrev:Nu håber jeg snart der er flere herinde der vil være enige med mig i , at mignolet IKKE har kvaliteten til at være i en topklub. (min mening) :)
- Jeg mærker ikke den indre tryghed når bolden er omkring hans mål. :(
- Det indlæg som han fejlede ved i dag, var ikke et hårdt men et højt indlæg, hvor man som keeper har laaaaaaaaaaaaaaang tid til at beslutte sig hvad der skal gøres. Men han fejler igen.

Hvor er det dog dejligt at vi har så dejlig en offensiv der bare banker målene ind.
Der er jo ingen tvivl om at Mignolets styrke bestemt ikke er at være dominerende i feltet og komme ud til de høje bolde. Men trods den store fejl idag, så syntes jeg han er blevet bedre til at komme ud og bokse. Han gør det dog med en hånd, hvor typer, der ellers er gode i feltet kommer med to.

Og ja, det er da en position vi kan blive bedre på - men jeg er ikke interesseret i at nytte ham med en der er god til at dominere luftrummet, hvis reflekserne så pludselig bliver dårligere, og de mange store målchancer som Mignolet har pillet begynder at gå i kassen. For der er altså flere af den slags der bliver til mål, end dårlige clearinger der bliver til mål.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Jesper » søndag, 20. apr, 2014 22:31

Mignolet er i målmandssammenhæng ikke særligt gammel. Han er en sjældent set god målmand ift skud, reflekser og en mod en. De ting han ikke kan så godt, det kan læres. De andre ting er mere "medfødt" og kan ikke læres. Jeg er fint tilfreds.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Surf » søndag, 20. apr, 2014 23:04

Jeg har en ret solid tro på Mignolet. Det er ikke kun fordi jeg føler, at han har evnerne til at være kampafgørende med fantastiske redninger på stregent. Det er snarere fordi jeg synes han har udviklet sig gennem hele sæsonen, og fordi han virker til at have den rette psyke. På en måde minder hans udstråling mig om Hendersons, det der med at kæmpe hele tiden for at rykke sig og lære.

Hvis man ser på nu i forhold til i starten af sæsonen, så forsøger Mignolet rent faktisk at komme ud af sit mål ved indlæg. I efteråret var det som om, han havde slået rødder på stregen. Nu forsøger han ofte, og det er altså den eneste måde man kan lære på. Hvis Mignolet efter én graverende fejl på et indlæg var stoppet med at forsøge, så havde han jo aldrig udviklet sig på det parameter. Og jeg synes faktisk han bliver bedre og bedre, selvom det langt fra er perfekt.

Et andet stort kritikpunkt har været hans bolddistribution. Her vil jeg egentlig stort set henvise til samme historie som med hans ageren på dødbolde - han bliver imø. bedre og bedre, og han forsøger hele tiden at gøre det rette. Så jeg er optimistisk i forhold til, at han nok skal udvikle sig til det bedre.

Og som Jesper siger er han stadig relativt ung for en målmand. Jeg tror han vil udvikle sig og vokse med vores hold over de næste par år.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Thommo » søndag, 20. apr, 2014 23:33

Jesper skrev:Mignolet er i målmandssammenhæng ikke særligt gammel. Han er en sjældent set god målmand ift skud, reflekser og en mod en. De ting han ikke kan så godt, det kan læres. De andre ting er mere "medfødt" og kan ikke læres. Jeg er fint tilfreds.
Jeg vaklede i min tro under dagens kamp, men hans feber redninger af den anden verden skal ikke glemmes, og som du skriver, ung keeper. Derimod tror jeg vi skal hente en ny målmandstræner ind, og i samme omgang en forsvars træner, men det hører til i anden tråd. Mignolet har kvaliteten, men tvivler på trænerne er gode nok pt. For det er godt nok elementære og graverende fejl han laver af og til. Men for sa**a da forsvaret sælger ham altså også i uhørt grad, meget ofte.
Verden er smask fuld af hyklere....

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af AllanShore » mandag, 21. apr, 2014 01:00

Det er da ikke trænernes skyld, at spillerne underpræsterer.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Thommo » mandag, 21. apr, 2014 01:26

Kan en klasse målmandstræner ikke lære ham at gå ud i feltet blandt andet, det håber jeg på. Simon har refleks redninger som spids kompetance, at gå ud i feltet bør dælme kunne læres. Reina gik fra rigtig høj klasse til under middel, efter vi skiftede målmands træner, så vel har de da noget at sige. fergie fik manu til at overpræstere sæson efter sæson, så du bør om nogen vide at de selvfølgelig har noget at sige, om det er manager/træner eller målmandstræner. Mystisk input efter min mening :dontknow:

Edit. ordet overpræstere skal tolkes som at give 98-100% pr kamp, for man kan naturligvis ikke præstere mere end 100%, bare for at komme allanshore i forkøbet. De par gange manu har mødt LFC, har møjes og co været på 10-20 % men har naturligvis spillet bedre mod andre, ellers kæmpede de med Sunderland om deres plads.
Senest rettet af Thommo mandag, 21. apr, 2014 01:45, rettet i alt 1 gang.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Thommo » mandag, 21. apr, 2014 01:29

Og skriver jo faktisk ikke han underpræsterer, idet han bare IKKE kan gå ud i feltet. Han præsterer på det niveau han er på nu, men der er masser af udviklings potentiale i ham. Og han har store mangler. Både personligt, men også i dem der lader ham i stikken.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Emmy » mandag, 21. apr, 2014 09:19

Helt enig med Jesper og Surf. Min tiltro til Mignolet er stadig stor og intakt. Han kommer med årene og alderen til at blive en stor målmand i klubben.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Aarhus » mandag, 21. apr, 2014 11:48

Jeg er også villig til at give ham en længere snor endnu, men på den lange bane, så har vi brug for en klassemålmand. Det tror jeg godt, Mignolet kan udvikle sig til, men tegnene må gerne være der fra næste sæson af. Der er alligevel stadig et stykke vej op til Cechs klasse, og Lloris ser jeg også en mere komplet keeper, men han er som sagt stadig ung og har potentialet til at blive en rigtig dygtig målmand.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af nrg » mandag, 21. apr, 2014 14:06

Jeg ved godt, at vi allerede har tærsket det igennem flere gange og det står nok ikke til at ændre nu, men....

Hvad nu hvis Reina kommer tilbage efter endt lejeophold i Napoli. Hvad så?

Måske ville han komme med fornyet energi, efter han nu har set, at det var alvorligt ment. Han kommer nok ikke til Barca, da de ikke må lave kontrakter og hvis de måtte, ser det ud til, at det var med ter Stegen.

Både Mignolet og Reina har nogle af de samme egenskaber: Hurtige på stregen og gode mand mod mand. Mignolet er så bedre på straffe, hvor imod Reina er bedre med fødderne. Ingen af dem er ørne ude i feltet.

Det kan selvfølgelig være, at Mignolet udvikler sig, men jeg er ikke tryg ved ham. Han er bestemt ikke dårlig, men han mangler at overbevise mig om, at han er værd at satse på
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Aarhus » mandag, 21. apr, 2014 14:42

Jeg tror ikke, Reina er her næste sæson. Dertil er han simpelthen for dyr at have på bænken, og han er sikkert også for dygtig til ikke at spille uge ud og uge ind.

Besvar