22 - Simon Mignolet

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 03. dec, 2014 12:09

Kriller8 skrev:Overdreven kritik af Mignolet, han er ikke verdensklasse men at sige at Vesterveld, Carson og Kirkland var bedre er det rene vås. Mignolet er det mindste af vores problemer ligenu, det er klart der kommer svipsere fra ham, når dem foran ham ikke tager ansvar.
Tænk tilbage på redningen mod Southampton i sæsonåbneren, den er da ikke nogen af de førnævnte keepere der havde taget.
Synes det er vanskeligt at vurdere, om kritikken er overdrevet eller ej. Man kan ikke tage fra Mignolet, at han laver verdensklasseredninger ind imellem og, som mod Stoke, sikrer os point(s). Det vidste vi allerede, da han ankom til klubben, at han ville gøre.

Men man kan heller ikke se bort fra, at hans notoriske usikkerhed med fødderne og ude i feltet er med til at underminere forsvarernes tillid til ham; det tvinger dem ud i hasarderede aktioner, og både Skrtel, Lovren og Toure har alt for ofte set rystende usikre ud. Det koster ikke nødvendigvis altid point(s), men risikoen er evigt nærværende. Sidste år var det heller ikke prangende i de bageste geledder, men dengang blev det mere end kompenseret af angrebets målraseri. Det er ikke tilfældet i år, og så er det naturligt, at fokus igen rettes mod Mignolet og Co. Det er basal fodboldviden, at udgangspunktet for opbygningen af et succesfuldt hold er et solidt forsvar.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Mazter81 » onsdag, 03. dec, 2014 13:47

I år er det vel også blevet lettere at skubbe os tilbage på banen qua et mindre hårdt pres forrest på banen?
Det åbner vel op for flere af de situationer, son Vi ikke håndtere så godt. Det er lettere at komme i et godt spot til indlæg og mere tid til at slå dybe bolde

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af nikand » onsdag, 03. dec, 2014 14:23

Mon ikke mignolet bliver endnu mere presset i spillet med fødderne af vores fire midtstoppere ofte giver upræcise tilbagelægninger og selv kan kræver meget plads og tid for at modtage en aflevering.

Men derudover er Mignolet da usikker i feltet når der er mange spillere foran ham. Reflekserne er glimrende, men efter 50 kampe er han ikke manden der skal stå de næste 7 år. Han er prøvet, i lang tid. videre.
We need a new Fowler...

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af thefugle » onsdag, 03. dec, 2014 15:16

Nogen der kan fortælle mig hvordan vi helt præcist er endt med denne mand mellem stængerne. Han kan jo bogstaveligt talt intet andet end at han har vilde reflekser. At han er en god shotstopper den køber jeg ikke længere efter Ludogorets.

Jeg forstår virkeligt ikke hvad fanden der lige er gået galt.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Repsej » onsdag, 03. dec, 2014 15:57

nikand skrev:Mon ikke mignolet bliver endnu mere presset i spillet med fødderne af vores fire midtstoppere ofte giver upræcise tilbagelægninger og selv kan kræver meget plads og tid for at modtage en aflevering.

Men derudover er Mignolet da usikker i feltet når der er mange spillere foran ham. Reflekserne er glimrende, men efter 50 kampe er han ikke manden der skal stå de næste 7 år. Han er prøvet, i lang tid. videre.
Det kunne også være de gav de upræcise afleveringer til ham fordi de er mega nervøse når de bliver tvunget til det.

Jeg kunne sagtens forestille mig at med en bedre målmand fik vi også et bedre forsvar.
Når du har en målmand som Mignolet som svinger så meget i niveau vil jeg som forsvarspiller være rigtig nervøs for hvor du har ham.
Der er jo ingen der aner hvad han laver til tider, til tider kunne man godt tro han ikke engang selv ved det.

Jeg ønsker mig en ny målmand i julegave.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7333
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 03. dec, 2014 22:18

thefugle skrev:Nogen der kan fortælle mig hvordan vi helt præcist er endt med denne mand mellem stængerne. Han kan jo bogstaveligt talt intet andet end at han har vilde reflekser. At han er en god shotstopper den køber jeg ikke længere efter Ludogorets.

Jeg forstår virkeligt ikke hvad fanden der lige er gået galt.
Du har med al sandsynlighed ikke set nok kampe med Sunderland sæsonen inden, vi hentede ham, kunne jeg forestille mig, for der har du forklaringen på, hvorfor vi hentede ham - Selvfølgelig kombineret med, at Reina over længere tid, var faldet i niveau. Men i 2012/2013, leverede Mignolet 11 cleansheets for et hold, som mildest talt var hullet som en si, samtidig med, at han også leverede gode og solide præstationer i luftrummet på indlæg - Et punkt, han desværre har haltet på for os. I den sæson, blev han af mange, som følger ligaen tæt, anset som værende en af de bedste målmænd i sæsonen, med flere MoTM på CV'et og generelt en af de mest vitale grunde til, at Sunderland med nød og næppe klarede overlevelse.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 03. dec, 2014 22:46

JudgeStudge skrev:
thefugle skrev:Nogen der kan fortælle mig hvordan vi helt præcist er endt med denne mand mellem stængerne. Han kan jo bogstaveligt talt intet andet end at han har vilde reflekser. At han er en god shotstopper den køber jeg ikke længere efter Ludogorets.

Jeg forstår virkeligt ikke hvad fanden der lige er gået galt.
Du har med al sandsynlighed ikke set nok kampe med Sunderland sæsonen inden, vi hentede ham, kunne jeg forestille mig, for der har du forklaringen på, hvorfor vi hentede ham - Selvfølgelig kombineret med, at Reina over længere tid, var faldet i niveau. Men i 2012/2013, leverede Mignolet 11 cleansheets for et hold, som mildest talt var hullet som en si, samtidig med, at han også leverede gode og solide præstationer i luftrummet på indlæg - Et punkt, han desværre har haltet på for os. I den sæson, blev han af mange, som følger ligaen tæt, anset som værende en af de bedste målmænd i sæsonen, med flere MoTM på CV'et og generelt en af de mest vitale grunde til, at Sunderland med nød og næppe klarede overlevelse.
Med andre ord lyder det som om at Mignolets problem er mentalt?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7333
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 04. dec, 2014 00:51

ThunderZtorm skrev: Med andre ord lyder det som om at Mignolets problem er mentalt?
Nu vil jeg ikke sidde og lege ekspert omkring noget, jeg ikke har en fløjt indsigt i - Det har vi rigelig af lallende tosse-eksperter og (lige så tossede) sensationsjournalister på de landsdækkende medier til at gøre. Men mentaliteten, spiller da afgørende en rolle for, hvorvidt det går en godt eller skidt - Det kan vi vist alle nikke genkendende til - om den ligefrem er den egentlige grund til Mignolets deroute, i forhold til sin sidste sæson i Sunderland, det skal jeg lade være usagt.
Der er jo en masse faktorer, som spiller ind, men presset på ham, må unægtelig føles tungere i LFC, end i Sunderland. Jeg ser dog samtidig takter fra ham, som giver mig troen på ham - Han leverer altså redninger, som de færreste, ville kunne have disket op med og mod Stoke, var han sågar fremragende i sit pasningsspil og udspark. En rutineret læremester, som Cech, kunne dog gøre underværker, ikke mindst også for os, men nu er Petr Cech også Premier Leagues bedste målmand, i min optik.

En spiller som Manuel Neuer, har altså også lavet sin del af kæmpemæssige fejl og Ter Stegen er vel nærmest lige så berømt for dem, som for sine gode indgreb og en rutineret mand som Casillas, havde jo nær spillet sig af start-11'eren på landsholdet med sine blundere, samtidig med, at han også har været nærmest helt ude af Madrid-truppen en overgang. Så det går lidt op og ned i målmands-verdenen, men potentialet til en topklub, det besidder Mignolet altså.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Ma Captain
Indlæg: 487
Tilmeldt: tirsdag, 01. maj, 2012 13:31

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Ma Captain » torsdag, 04. dec, 2014 09:14

Mignolet eller ej, så frygter jeg mere de Målmænd som vi er linket til.
Mignolet er langt bedre end Romero som vi er rygtet til eller for den sags skyld Neto.
VI skal ikke have en 2. keeper til Mignolet, vi skal have en klar 1. keeper der gør Mignolet til 2. keeper. Ellers kan det være ligegyldigt. Få et talent op der kan tage 2. keeper pladsen i stedet for Brad Jones
There is only one Captain...... Ma Captain!!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af AJ » torsdag, 04. dec, 2014 12:19

Nu har jeg ikke set samtlige Fiorentina-kampe, men mit indtryk er da, at Neto står rigtig godt. Jeg kan faktisk ikke lige huske at have set ham koste et mål. Og han er ikke nogen dårligere shot-stopper end Mignolet.

Reina
Indlæg: 669
Tilmeldt: mandag, 11. jun, 2007 08:52
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Reina » torsdag, 04. dec, 2014 12:54

Fraiser Forster fra Southampton :music:
Jeg er arogant, men har intet at have det i.

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Weissmuller » torsdag, 04. dec, 2014 15:56

thefugle skrev:Nogen der kan fortælle mig hvordan vi helt præcist er endt med denne mand mellem stængerne. Han kan jo bogstaveligt talt intet andet end at han har vilde reflekser. At han er en god shotstopper den køber jeg ikke længere efter Ludogorets.

Jeg forstår virkeligt ikke hvad fanden der lige er gået galt.
Ok, så fordi han laver en fejl på ET skud, som koster et mål, så er han en dårlig shotstopper?
Hvis det er din filosofi bag vurderingen af Mignolet, så får vi meget svært ved at finde en anden målmand , der kan leve op til dine forventninger.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Scherwin » torsdag, 04. dec, 2014 16:34

Liverpool har en ny målmand klar i forsvaret Billede
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af thefugle » torsdag, 04. dec, 2014 23:29

Weissmuller skrev:
thefugle skrev:Nogen der kan fortælle mig hvordan vi helt præcist er endt med denne mand mellem stængerne. Han kan jo bogstaveligt talt intet andet end at han har vilde reflekser. At han er en god shotstopper den køber jeg ikke længere efter Ludogorets.

Jeg forstår virkeligt ikke hvad fanden der lige er gået galt.
Ok, så fordi han laver en fejl på ET skud, som koster et mål, så er han en dårlig shotstopper?
Hvis det er din filosofi bag vurderingen af Mignolet, så får vi meget svært ved at finde en anden målmand , der kan leve op til dine forventninger.
Det er ualmindeligt sjældent, hvis ikke aldrig, at jeg ser en målmand lave så kæmpe et koks som Mignolet lavede mod Ludo. Det lignede virkelig han var en 2 div målmand.

Desuden er de fleste målmænd gode shopstoppere, ellers ville de fandme da ikke være målmænd. Det er dem der kan noget ud over det der er gode målmænd. Og jeg kan virkelig ikke se hvad Mignolet kan udover det.
JudgeStudge skrev:
thefugle skrev:Nogen der kan fortælle mig hvordan vi helt præcist er endt med denne mand mellem stængerne. Han kan jo bogstaveligt talt intet andet end at han har vilde reflekser. At han er en god shotstopper den køber jeg ikke længere efter Ludogorets.

Jeg forstår virkeligt ikke hvad fanden der lige er gået galt.
Du har med al sandsynlighed ikke set nok kampe med Sunderland sæsonen inden, vi hentede ham, kunne jeg forestille mig, for der har du forklaringen på, hvorfor vi hentede ham - Selvfølgelig kombineret med, at Reina over længere tid, var faldet i niveau. Men i 2012/2013, leverede Mignolet 11 cleansheets for et hold, som mildest talt var hullet som en si, samtidig med, at han også leverede gode og solide præstationer i luftrummet på indlæg - Et punkt, han desværre har haltet på for os. I den sæson, blev han af mange, som følger ligaen tæt, anset som værende en af de bedste målmænd i sæsonen, med flere MoTM på CV'et og generelt en af de mest vitale grunde til, at Sunderland med nød og næppe klarede overlevelse.
Men har du fulgt ham tæt? Altså sådan set alle deres kampe og alt det? Ellers er jeg ligeglad hvor mange Clean Sheets han har haft. Han har højst sandsynligt ikke spillet på et hold der spillede op bagfra og hvor han skulle spille meget med fødderne, og sorry, MEN BR VIDSTE VEL AT VI SKULLE HAVE EN MÅLMAND MED GODE FØDDER, NÅR DET NU ER SPILLESTILEN HAN VIL KØRER!!! Det er så fordummende at komme med stats om hvor god han har været og bla bla. Ja, men han har vel aldrig været bedre med fødderne og mere kommanderende i sit felt end han er nu, og hvis han har været hvordan fanden kan det så være han ikke er det nu. Det er ikke bare lige evner man mister.

Vi er en klub fyldt med undskyldninger, det er trættende. Vi har købt pisse elendigt ind, jeg har selv forsvaret klubben efter sommers indkøb, men det er fandme slut.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 05. dec, 2014 00:52

thefugle skrev:[...] sorry, MEN BR VIDSTE VEL AT VI SKULLE HAVE EN MÅLMAND MED GODE FØDDER, NÅR DET NU ER SPILLESTILEN HAN VIL KØRER!!! Det er så fordummende at komme med stats om hvor god han har været og bla bla. Ja, men han har vel aldrig været bedre med fødderne og mere kommanderende i sit felt end han er nu, og hvis han har været hvordan fanden kan det så være han ikke er det nu. Det er ikke bare lige evner man mister.

Vi er en klub fyldt med undskyldninger, det er trættende. Vi har købt pisse elendigt ind, jeg har selv forsvaret klubben efter sommers indkøb, men det er fandme slut.

Texy... dit indlæg bære præg af råben og skrigen (ufattelig brug af "!"-tegn og caps lock og sådan..) chill nu lige lidt, næste skridt er jo at en skal overgå dig ved personlige fornærmelser og så bliver det en LORTE debat.... der er vist INGEN der siger Mignolet er en verdensklasse målmand, men blot at mange (og du blandt andet) ligger for MEGET skyld på Simon. Jeg vil gerne bruge dit spørgsmål som jeg har gjort fed, som et argument. Svagt, men dog alligevel håber jeg at det giver stof til eftertanke. Du siger selv han er kilde til evig uro hos forsvaret, men den går jo begge veje, måske ENDNU mere:

Simon er altså SIDSTE mand, fucker han op i det, er det mål. der er INGEN til at redde ham når han kvajer sig, eller ikke er tilstrækkelig. og når der så står 4 (FIRE!) mænd foran som åbenlyst INGEN plan har med hvordan de forsvarer, samt en pensionist foran dem der alligevel ikke kan følge med kan jeg da godt forstå manden er VILDT forkrampet og nervøs. til tider så er det som om Simon skal lave tryllekunstner i målet for at redde forsvarets fuck ups og for i det hele taget at blive rost skal han jo spille en KLASSE KAMP

Jeg siger ikke Mignolet er verdensklasse, men han er LANGT bedre end hvad folk giver ham kredit for, for han for ALT for stor af ansvaret smidt på hans skuldre. SÅ elendigt forsvarsspil må samtlige 5 (6) mand altså tage ansvaret for, Ikke bare Mignolet.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar