10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Dieks » torsdag, 27. jul, 2017 09:32

Håber godt nok også at vi kan holde på Coutinho minimum én sæson endnu. Skulle det triste ske, at han ryger til Barcelona, kunne man så flytte Firmino ned på Coutinhos plads og så hente Aubameyang ind som erstatning.?
Men det ville være et kæmpe setback endnu engang at miste vores bedste spiller. Især nu hvor Klopp er ved at få bygget noget stort op.
YNWA..!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » torsdag, 27. jul, 2017 16:02

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... 389306.amp

We’ve heard plenty from the Spanish press about a deal almost being done – but it’s rubbish. The Echo’s James Pearce, perhaps the most trusted source when it comes to news coming out of the club, confirmed as much today.

“There’s been a lot of speculation about Philippe Coutinho, but Liverpool’s message hasn’t changed. They haven’t had a second bid from Barcelona, nor do they want one. They’re adamant that he’s not for sale,” Pearce told the Echo’s live video blog.

The fact Pearce just mentioned this in passing and didn’t feel the need to pen an article on it, shows how little an issue Barca’s interest is to Jurgen Klopp and Liverpool’s hierarchy.

Our Brazilian is not going to push for a move having signed a five-year contract extension in January and repeatedly stated how happy he is on Merseyside.

He has a young family living in the city, a fanbase that quite literally idolises him and a manager who could propel him to greatness.

http://www.empireofthekop.com/2017/07/2 ... d-to-hear/
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » fredag, 28. jul, 2017 12:11

http://www.empireofthekop.com/2017/07/2 ... %9F%98%82/

But a tweet last night from Brazilian football journalist @BrazilStat, who’s given us a very interesting interview before, claimed that the player himself is genuinely confused by the lies made up in the Catalan press that he’s already agreed personal terms with Barca.


Så kan alle jer der allerede var gået i panik, sove godt igen
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kelly » søndag, 30. jul, 2017 13:06

Han ryger til Barcelona. Jeg tror godt folk er klar over han ryger på et tidspunkt. Han passer til Barcelona. Sidst jeg var i Liverpool talte jeg med en flok lokale fans der også sagde at naturligvis ryger han. Hvis Liverpool vil vinde noget skal de ud over det med at udvikle og sælge. Koste hvad det vil. Alonso har de feks ikke kunne erstatte.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

SeanJohn
Indlæg: 460
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:06

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af SeanJohn » søndag, 30. jul, 2017 14:46

Jeg nægter at tro på at der er nogen europæiske storhold der ligefrem misunder Milans transfervindue.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » søndag, 30. jul, 2017 14:52

SeanJohn skrev:Jeg nægter at tro på at der er nogen europæiske storhold der ligefrem misunder Milans transfervindue.
Måske ikke storholdene. Men af dem lige under som os, er der nok flere.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 02. aug, 2017 23:58

Nu er Neymar så godt som PSG-spiller, og så skal det da blive særdeles spændende at se, om klubben mener det alvorligt og stadig nægter at sælge Coutinho, når de helt store penge kommer på bordet. Sælger vi, cementerer vi vores position som en sælgende subtopklub, der kun er et springbræt til noget større for vores største profiler. Det vil være et kæmpe slag.

Skal jeg i øvrigt sætte mine penge på, hvor Coutinho spiller, efter transfervinduet lukker i, hælder jeg til at satse opsparingen på FC Barcelona.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 03. aug, 2017 10:51

Ja, Neymar til PSG, ændrer transferbilledet fuldstændigt. Nu har Barca penge til at købe 2-3 klassespillere. Nu tror jeg også at Coutinho ryger til Barca, og at vi ender med Pulisic fra Dortmund. Dernæst er det ikke Klopp som bestemmer om han sælges, men derimod Michael Edwards.

Vi står bare så ufatteligt dårlig rustet til at miste Coutinho. Vi har stort set ikke forstærket os i dette vindue, selvom der gik rygter om at vi havde flere hundrede millioner pund til rådighed (bullshit!).

Nu frygter jeg for alvor at vi kommer meget svækket ud af dette vindue. Og vi kan ende med at cementere vores position som udviklingsklub for de to store spanske hold (+ Chelsea og Man C).
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 03. aug, 2017 11:03

Hr. Drejer skrev:Ja, Neymar til PSG, ændrer transferbilledet fuldstændigt. Nu har Barca penge til at købe 2-3 klassespillere. Nu tror jeg også at Coutinho ryger til Barca, og at vi ender med Pulisic fra Dortmund. Dernæst er det ikke Klopp som bestemmer om han sælges, men derimod Michael Edwards.

Vi står bare så ufatteligt dårlig rustet til at miste Coutinho. Vi har stort set ikke forstærket os i dette vindue, selvom der gik rygter om at vi havde flere hundrede millioner pund til rådighed (bullshit!).

Nu frygter jeg for alvor at vi kommer meget svækket ud af dette vindue. Og vi kan ende med at cementere vores position som udviklingsklub for de to store spanske hold (+ Chelsea og Man C).
Jeg frygter også FSG sælger, hvis budet bliver omkring de £100m. Men lad os nu se om Barcelona vil strække sig så langt. Verratti og Draxler står vist også højt på deres liste og måske kommer der lidt gensidighed i Neymar handlen.

Hvis vi skal handle i Dortmund, så både Pulisic og Dembele tak!

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af MP » torsdag, 03. aug, 2017 11:31

Jeg tror stadig ikke Coutinho ryger nogen steder. Hvorfor skulle det være Michael Edwards der bestemmer om han skal sælges? Mig bekendt er Klopp en ligeså stor del af transfer kommiteen som Edwards (hvis ikke større)?
"The German made a point of saying when he arrived that 'no player would arrive at Liverpool without my say so' and that continues to be the case. Klopp is very much in command."
Antager dette gælder ligeså meget med spillere som skal forlade klubben.

Ydermere tror jeg ikke pt Coutinho har den store interesse i at skifte til Barca. Han har lige set sin landsmand forlade klubben i utilfredshed over at være periferi spiller i skyggen af Messi. I Liverpool er han den ubestridte stjerne.
Jovist hvis Liverpool ikke snart begynder at udfordre de store titler så vil han måske væk, men i dette vindue ser jeg chancen for at Klopp vil sælge = 0 og chancen for at Coutinho vil gennemtvinge et skifte = 0. Ergo ser jeg ingen handel finde sted.

Ydermere når vi byder +£60m for VVD og Keita, så er det næppe penge vi mangler..

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 03. aug, 2017 11:38

Jeg håber du har ret. Men jeg tror det ikke. Lavinen ruller snart.


Coutinho hevdes å være desperat etter å spille med Lionel Messi på Camp Nou, og kommer til å be Jürgen Klopp om å få dra. Skulle han bli solgt for £90m, har Jürgen Klopp blinket seg ut Christian Pulisic som erstatter. Manageren er imidlertid klar på at Coutinho ikke skal selges, men Michael Edwards har siste ord i saken.

http://www.liverpool.no/rykteboersen/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 03. aug, 2017 13:30

Hr. Drejer skrev:Jeg håber du har ret. Men jeg tror det ikke. Lavinen ruller snart.


Coutinho hevdes å være desperat etter å spille med Lionel Messi på Camp Nou, og kommer til å be Jürgen Klopp om å få dra. Skulle han bli solgt for £90m, har Jürgen Klopp blinket seg ut Christian Pulisic som erstatter. Manageren er imidlertid klar på at Coutinho ikke skal selges, men Michael Edwards har siste ord i saken.

http://www.liverpool.no/rykteboersen/
£90 mill for Coutinho når Barcelona lige har fået KASSEN for Neymar?!?!

Det er jo langt ude, hele pointen er jo at man skal spille på at de har råd til at betale 160 mill og stadig gå ud med et plus. Jeg ved godt at vi har Lallana, så det er ikke helt håbløst, men nøj Coutinho vil efterlade sig et stort gabene hul på holdet og det kan ikke lukkes ved at gøre truppen bredere, kun ved at løfte kvaliteten af spillere, og vi får højst halvanden rigtig god spiller for 90 mill. plus hvis Keita kan hentes for 75 mill nu(og vi har forsøgt at få dem til at sige ja til 65-70 stykker) så koster han jo 85 når de læser vi sælger Coutinho.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » torsdag, 03. aug, 2017 15:51

Der kan ikke findes nogen god grund endsige acceptabel grund til at sælge Coutinho. Han vil have nøjagtig samme værdi eller højere næste sommer, så økonomisk behøver man ikke at cashe ind, hvis man fra klubbens side skulle have et ønske om dette på et tidspunkt.

Sportsligt står han nok foran sine to-tre bedste år. Det vil derfor heller ikke give nogen mening, hvis klubben slipper ham nu og går glip af det bidrag på banen.

Coutinho er begyndt at bevæge sig med bolden lige så tæt på fødderne som Messi, og han er næsten lige så svær at få bolden fra. Han har udviklet sin sparketeknik markant og er nu temmelig dødbringende både i det almindelige spil og på dødbolde. Han vil i de næste to sæsoner opnå en status på niveau med Neymar, Hazard, og ja måske endda Ronaldo og Messi. Så god er han næsten, fordi han konstant udvikler sig positivt (synes jeg). Og på et eller andet tidspunkt aftager de to herrers niveau vel en lille smule.

Det er muligt, at Coutinho på et tidspunkt (og måske allerede nu) godt kunne ønske sig til Barcelona. Men jeg tror også godt, at han kan både anerkende og acceptere, at det ikke er muligt endnu. For selvom han måske hellere ville ned til dem i varmen, så er han jo ikke utilfreds med livet i Liverpool.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 03. aug, 2017 16:22

Har Coutinho overhovedet kommenteret på Barcelona interessen i pressen eller andre steder?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » torsdag, 03. aug, 2017 16:29

Oomph242 skrev:Har Coutinho overhovedet kommenteret på Barcelona interessen i pressen eller andre steder?
Nej. Og det tjener ham stor ære, når man ellers ser, hvordan spillere agerer. Også spillere, som vi har været med til at dreje hovedet på som VVD og Keita.
Kloppite

Besvar