10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
mads2406
Indlæg: 29
Tilmeldt: tirsdag, 18. mar, 2014 06:09

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af mads2406 » tirsdag, 03. feb, 2015 07:42

Nej hvor er han altså en nydelse at se på.
Hans assist til Sterling mod West Ham er verdensklasse. Bolden bliver lagt af fra Sterling, rammer så en west ham forsvarer, og med en betænkningstid på under et halvt sekund får Coutinho alligevel lagt en vægtet aflevering i dybden til Sterling.. Fantastisk overblik.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 03. feb, 2015 09:58

5. års kontrakt til Cou10 .. Sand spiller, som har oppet sig de seneste par kampe. Mangler bare lige det sidste til at få flere mål på CV'et, som vil nok gøre han kan blive en fast bestanddel af det brasilianske landshold.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Scouzer
Indlæg: 562
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:13
Geografisk sted: Skive
Alder: 38

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scouzer » tirsdag, 03. feb, 2015 11:00

ja de eneste to kritik punkter der sådan rigtig er vel hans manglende evne til at score, og så der irritere mig aller mest.
Hvorfor i alverden skal han blive ved med at tage hjørnespark?
De er simpelthen af så ringe kvalitet, hvorfor ikke sætte Henderson til det, som vi så mod Sunderland (mener jeg det var) slog nogle rigtig fornuftige hjørnespark.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5553
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 03. feb, 2015 11:49

JudgeArdaStudge skrev:
Wormie skrev:Ja det ser ikke så dårligt ud.

Sterling, Coutinho Henderson Sakho Can og sturrigde er 100 % fremtiden kan vi holde dem sammen i 5-6 år så kan vi nå toppen.

Kan vi supplere det med 2 stjerne spillere ville vi være der hvor vi skal være.

Moreno har mange pluser i min bog også.
Og Markovic og Ibe.
Meget enig bortset fra at jeg har en smule tvivl vedr Sturridge´s fysik. Hans skadeshistorik er lidt skræmmende.

Coutinho skal have ekstra skudtræning :gunfire: , så bliver han en superstjerne.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Sivi » tirsdag, 03. feb, 2015 11:57

Lækkert at han har forlænget kontrakten, så mangler vi bare lige Sterling, og også hendo, hvis jeg husker rigtig.
Kan man altid forlænge kontrakter, eller skal det foregå i transfervinduet?
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af JTN » tirsdag, 03. feb, 2015 12:06

En anden har pointeret, at sammenlignelige klassespillere som Iniesta, Silva, Arda, Nasri og Cazorla ikke scorer meget mere end 5 ligamål pr. sæson og nogle gange under. Coutinho har de sidste 3 sæsoner med regulær spilletid scoret 5,4,5, så jeg er lidt i tvivl, om hvor meget han skal måles på det parameter. Jeg vil ikke afvise, at han i lighed med nogle af ovennævnte spillere kunne få en enkelt sæson med mange mål, men jeg tror ikke, at vi skal forvente det sæson ud, sæson ind.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5553
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 03. feb, 2015 13:06

JTN skrev:En anden har pointeret, at sammenlignelige klassespillere som Iniesta, Silva, Arda, Nasri og Cazorla ikke scorer meget mere end 5 ligamål pr. sæson og nogle gange under. Coutinho har de sidste 3 sæsoner med regulær spilletid scoret 5,4,5, så jeg er lidt i tvivl, om hvor meget han skal måles på det parameter. Jeg vil ikke afvise, at han i lighed med nogle af ovennævnte spillere kunne få en enkelt sæson med mange mål, men jeg tror ikke, at vi skal forvente det sæson ud, sæson ind.
Måske nok, men Cou KOMMER jo frem til mange chancer, og med bare en smule mere træfsikkerhed - som jeg vil mene ihf til en vis grad kan trænes - ville han score langt flere end 5 mål pr. sæson. I øvrigt lidt samme historie med Hendo, han kommer også frem til meget men kikser (lidt for) ofte det sidste, afgørende touch.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 03. feb, 2015 15:40



Man glemmer hurtigt hvor vildt det faktisk er at kunne lægge så mange afleveringer med den HELT rigtige fart og præcision over 30 meter og igennem 8 modspillere.

og så gør han det hele tiden.

fatter man godt hvorfor suarez og sturrigde hele tiden scorede :D
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. feb, 2015 18:02

Wormie skrev:


Man glemmer hurtigt hvor vildt det faktisk er at kunne lægge så mange afleveringer med den HELT rigtige fart og præcision over 30 meter og igennem 8 modspillere.

og så gør han det hele tiden.

fatter man godt hvorfor suarez og sturrigde hele tiden scorede :D
Han er for vild. Men han burde jo have haft en mia. assists med alle de afbrændere på hans glimrende oplæg !

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af nikand » fredag, 06. feb, 2015 17:18

Hvor mange assist har Cou i snit?
We need a new Fowler...

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af sjampen » fredag, 06. feb, 2015 18:36

nikand skrev:Hvor mange assist har Cou i snit?
I sin Liverpool tid har Coutinho lavet 20 assist & 11 mål, fordelt på 82 kampe i alle turneringer. Man kan sige at han har lavet en målbar, kampafgørende handling i hver 2,6 kamp.

Kigger man udelukkende på PL, er det umiddelbart et problem at han sidste sæson lavede 7 assist på 33 kampe, hvor han i forårssæsonen skulle bruge 13 kampe på at lave samme antal assist. Han scorede 2 yderligere mål i 13/14 ift. 12/13, men igen, det skulle han bruge 20 kampe flere på. Det hænger jo umiddelbart ikke sammen med at vi i 13/14 havde vores absolut bedste sæson, og var et af verdens mest scorende hold.

Alt kan som sådan ikke måles på scoringer og assist, men det er nu ganske tydeligt for enhver at dem skal Coutinho lave flere af.

Det er han jo så heldigvis begyndt på nu. Ikke kun imod West Ham og Bolton, men de seneste 10 kampe har han ved en hurtig oversigt lavet 2 basser og 3 assist. Desuden kan man i år undskylde hans assist tal med at vi generelt ikke har kunne score fordi vi har brændt for meget(Hvilket Cou bestemt var en del af) og har spillet uden en rigtig angriber i længere perioder grundet skader.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af texy » torsdag, 09. apr, 2015 08:37

Man City klar med £35m for Coutinho, som lige har indgået en ny 5-årig aftale med os. Hvad tror de selv? Både idéen om et bud og beløbet er nærmest fornærmende.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... er-5480853
Kloppite

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af LFC-Aaby » torsdag, 09. apr, 2015 10:36

Coutinho er vigtigere end Sterling. Og bedre. Han skal ikke sælges for under £50 mio.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Kelly » torsdag, 09. apr, 2015 11:31

texy skrev:Man City klar med £35m for Coutinho, som lige har indgået en ny 5-årig aftale med os. Hvad tror de selv? Både idéen om et bud og beløbet er nærmest fornærmende.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... er-5480853

Sådan er det at leverer en dårlig sæson og ryge ud af top 4. Og i øvrigt spille elendigt i Cl og el. Uden cl hvor præmierne vokser. Latterlig start på sæsonen og det efterslæb syntes jeg gjorde det svært. Hvis de tilbyder cl og flere penge. Hvor svært er det så for Sterling. Henderson og Coutinho. Det er bare virkeligheden nu.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Sv: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Aarde » torsdag, 09. apr, 2015 11:37

texy skrev:Man City klar med £35m for Coutinho, som lige har indgået en ny 5-årig aftale med os. Hvad tror de selv? Både idéen om et bud og beløbet er nærmest fornærmende.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... er-5480853
Fornærmende ligefrem? Nu skal vi vist heller ikke gøre Coutinho bedre, end han er. Trods alt. Men jeg er enig med dig i, at 35 ikke er nok til, at vi bør overveje et salg. Samtidig kan jeg ikke se nogen værdisætte ham højere end 35, når han endnu ikke er mere dominerende og effektiv, end han er, så jeg tror på ingen måde, at en transfer bliver et samtaleemne til sommer.

Jeg synes også, du er noget skråsikker i retorikken, når du på baggrund af en Mirror-spekulation konkluderer, at "Man City er klar med £35m for Coutinho". Jeg tror ikke, at der er nogen, der nærmer sig før tidligst til januar eller næste sommer. Men der er selvfølgelig for mange ubekendte i spil til at kunne spå om den slags nu.

Besvar