15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af zalcos » tirsdag, 09. aug, 2016 12:02

Det er først og fremmest røv-synd for Sturridge selv. Vi skal ikke glemme at det ikke er valg han selv træffer. Han er blevet skadet under træning og kamp, ikke ved at drikke sig fuld og falde ned fra baren.

Det forhindre mig dog ikke at se ham som en færdig mand.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af nikand » tirsdag, 09. aug, 2016 20:07

zalcos skrev:Det er først og fremmest røv-synd for Sturridge selv. Vi skal ikke glemme at det ikke er valg han selv træffer. Han er blevet skadet under træning og kamp, ikke ved at drikke sig fuld og falde ned fra baren.

Det forhindre mig dog ikke at se ham som en færdig mand.
Lidt synd at du ser ham som en færdig mand. Han er forfulgt af diverse skader og frekvensen på disse er tydelig - ligesom målene kommer i en lind strøm. Ofte er Sturridge hurtig til at score i sine genkomster fra skaderne. Jeg ser ham slet ikke som færdig på nogen måde. Jeg ville som klub gøre alt for at bringe denne fantastiske afslutter skadesfri og benytte ham når det er muligt.
We need a new Fowler...

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af L4 » tirsdag, 09. aug, 2016 20:57

nikand skrev:
zalcos skrev:Det er først og fremmest røv-synd for Sturridge selv. Vi skal ikke glemme at det ikke er valg han selv træffer. Han er blevet skadet under træning og kamp, ikke ved at drikke sig fuld og falde ned fra baren.

Det forhindre mig dog ikke at se ham som en færdig mand.
Lidt synd at du ser ham som en færdig mand. Han er forfulgt af diverse skader og frekvensen på disse er tydelig - ligesom målene kommer i en lind strøm. Ofte er Sturridge hurtig til at score i sine genkomster fra skaderne. Jeg ser ham slet ikke som færdig på nogen måde. Jeg ville som klub gøre alt for at bringe denne fantastiske afslutter skadesfri og benytte ham når det er muligt.
Vi HAR som klub gjort alt hvad vi kunne, han spillede vel ikke kamp i sæsonen 15/16 før vi røg ind i 2016 og tendensen var vel det samme sæsonen før. Lad os få noget mønt og komme af med ham hurtigst muligt. Det har intet at gøre med om man er pro eller anti Sturridge.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 10. aug, 2016 14:06

Det er mega frustrerende med Sturridge, og jeg har flere gange også tænkt, at vi måske ville være bedret stillet uden at have en så skadesplaget spiller i truppen til den løn. Men omvendt: I den situation vi er i, hvor vi ligger et stykke fra top fire, og der er benhård konkurrence om de bedste spillere, synes jeg ikke, vi har råd til at lade Sturridge gå. Hvis han er klar bare halvdelen af sæsonen, vil han ligge i den bedre ende af topscorer-listen. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Han er, når han er kampklar, en klasse over stort set samtlige andre spillere i vores trup.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » onsdag, 10. aug, 2016 15:30

Tom_Jorsal skrev:Det er mega frustrerende med Sturridge, og jeg har flere gange også tænkt, at vi måske ville være bedret stillet uden at have en så skadesplaget spiller i truppen til den løn. Men omvendt: I den situation vi er i, hvor vi ligger et stykke fra top fire, og der er benhård konkurrence om de bedste spillere, synes jeg ikke, vi har råd til at lade Sturridge gå. Hvis han er klar bare halvdelen af sæsonen, vil han ligge i den bedre ende af topscorer-listen. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Han er, når han er kampklar, en klasse over stort set samtlige andre spillere i vores trup.
Jeg er også rigtig glad for Sturridge og mener, at han kan noget exceptionelt, når han er motiveret og i form.

Men jeg er ikke sikker på, at jeg deler den markerede holdning længere. Selvom Sturridge ikke var blevet skadet og havde misset de to sidste test-kampe, så havde jeg stadig været i tvivl om, hvorvidt jeg helst ville starte med ham, Firmino, Origi eller endda Ings i front imod Arsenal. Især de første to synes jeg reelt har indhentet Sturridge's klasse. Og det er jeg bare glad for.

På midten synes jeg, at Coutinho har mindst lige så meget klasse. Jeg venter med at udråbe Mané til for meget, men det ser dælme lovende ud. Det samme kan siges om Can. Og så er jeg bare personligt helt vild med Lallana som fodboldspiller, selvom han mangler noget koldblodighed foran mål.

I forsvaret synes jeg at Lovren er trådt op i Superligaen efter Klopps ankomst. Og Clyne har hele tiden været der.

Så min vurdering er, at vi nu som minimum har 5 spillere, der matcher Sturridge's (gamle) niveau på forskellige positioner. Og jeg tror, at vi har flere på vej, mens jeg frygter, at Sturridge aldrig rammer det niveau igen. Han kan stadig de sublime detaljer, som hans mål i EL-finalen (verdensklasse). Men jeg har ikke set noget til hans ekstraordinære speed i lang tid. Og den har han brug for, hvis han skal tilbage på niveau.
Kloppite

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 10. aug, 2016 15:57

Enig, tror også, Origi og Firmino kan komme op i den klasse, men jeg synes ikke, de er det endnu. Hvis man kigger på Sturridges stats fra sidste sæson, hvor han lige var kommet tilbage fra et utroligt langt skadesforløb, så er de ret vanvittige. 8 mål i 14 PL-kampe, 13 mål i alle turneringer. Han scorer i mere end hver anden kamp, på trods af han vel ikke har været 100 procent i form endnu(og så scorede han jo også en ganske pæn kasse i EL-finalen). De stats er Origi jo ret langt fra, men han har alderen med sig, og jeg tror muligvis godt, han kan ramme de tal.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Surf » onsdag, 10. aug, 2016 17:39

Det kan godt være at Sturridges stats isoleret set er imponerende. Men min oplevelse var helt klart, at vi som hold var langt bedre i sidste sæsons med Origi og for det meste også Firmino i front. Vi var mere livlige, mindre forudsigelige, og der blev åbnet flere og større rum op på sidste tredjedel af banen. Og med Origi havde vi også en dygtig spilstation med ryggen til mål og på hovedet.

Og så er Firminos stats jo også ganske pæne for 2016!
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 10. aug, 2016 18:53

Surf skrev:Det kan godt være at Sturridges stats isoleret set er imponerende. Men min oplevelse var helt klart, at vi som hold var langt bedre i sidste sæsons med Origi og for det meste også Firmino i front. Vi var mere livlige, mindre forudsigelige, og der blev åbnet flere og større rum op på sidste tredjedel af banen. Og med Origi havde vi også en dygtig spilstation med ryggen til mål og på hovedet.

Og så er Firminos stats jo også ganske pæne for 2016!
Meget enig med ovenstående. En del af forklaringen skyldes vel også, at Daniel Sturridge siden sit skadeshelvede er blevet mere stationær. Han søger ikke længere dybdeløbene i samme grad, hvilket tidligere var én af hans spidskompetencer. Hvorvidt dette skyldes, at Sturridge har mistet sin eksplosivitet og fart, eller det skyldes noget mentalt, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Det er dog sikkert, at Sturridge ikke længere er den spiller vi så fra 2013-2014 - til trods for den fine målrate per kamp i 2015-2016.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » onsdag, 10. aug, 2016 19:20

Tom_Jorsal skrev:Enig, tror også, Origi og Firmino kan komme op i den klasse, men jeg synes ikke, de er det endnu. Hvis man kigger på Sturridges stats fra sidste sæson, hvor han lige var kommet tilbage fra et utroligt langt skadesforløb, så er de ret vanvittige. 8 mål i 14 PL-kampe, 13 mål i alle turneringer. Han scorer i mere end hver anden kamp, på trods af han vel ikke har været 100 procent i form endnu(og så scorede han jo også en ganske pæn kasse i EL-finalen). De stats er Origi jo ret langt fra, men han har alderen med sig, og jeg tror muligvis godt, han kan ramme de tal.
Jeg er enig i at Sturridges stats er imponerende. Men de adskiller sig ikke væsentligt fra hverken Firmino eller Origi, hvis man kigger på spilletiden - naturligvis lidt afhængigt af, hvor stor vægt man vil lægge på assists kontra mål.

Sturridge i PL

1 mål per 122,5 minut
1 assist per 980 minut
Gennemsnitligt involveret i en scoring hver 109 minut

Origi i PL

1 mål per 132,6 minut
1 assist per 663 minut
Gennemsnitligt involveret i en scoring hver 111 minut

Firmino i PL

1 mål per 198,3 minut
1 assist per 247,9 minut
Gennemsnitligt involveret i en scoring hver 110 minut

Så kan man måske udover ovenstående overveje, hvem af de tre, der bidrager bedst i det defensive arbejde, hvem der er bedst til at skabe plads til medspillerne, hvem holdet har hentet de bedste resultater med og alt muligt andet. Det er ikke noget, som jeg har undersøgt.

Til gengæld ender jeg i min personlige vurdering med at tage mine egne indtryk fra pre-season med. Og jeg ender også med at tage mine egne fornemmelser for spillernes udviklingskurve med i min vurdering. Og jeg vurderer, at formen lige nu er bedre hos Firmino og Origi. Og jeg synes også, at de begge har større udviklingspotentiale end Sturridge. Især fordi jeg anser Sturridges udvikling stagneret og udviklingsmuligheder fuldstændigt smadret af skader.

Men helt generelt synes jeg, at vi har 4 gode valgmuligheder oppe foran. Og hvis Sturridge er fit og starter, så hører I ikke noget brok fra mig.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. aug, 2016 08:39

Jeg ser nu stadig Sturridge som den spiller, der har flest idéer og færdigheder til at score mod hold, der pakker sig, og det har længe været vores største udfordring. Vi har mange dygtige spillere mod hold, der gerne vil frem, hvor vi er farlige på omstillinger.

Ift statistikken på vores angribere hæfter jeg mig mest ved Liverpool tiden, og der har Sturridge scoret 43 mål i 55 kampe. Hvis man dertil lægger assists, så må det være indenfor 90 minutter, at han bidrager med enten mål eller assists i Liverpool trøjen, når der spilles Premier League kampe.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » torsdag, 11. aug, 2016 13:40

Niels K skrev:Jeg ser nu stadig Sturridge som den spiller, der har flest idéer og færdigheder til at score mod hold, der pakker sig, og det har længe været vores største udfordring. Vi har mange dygtige spillere mod hold, der gerne vil frem, hvor vi er farlige på omstillinger.

Ift statistikken på vores angribere hæfter jeg mig mest ved Liverpool tiden, og der har Sturridge scoret 43 mål i 55 kampe. Hvis man dertil lægger assists, så må det være indenfor 90 minutter, at han bidrager med enten mål eller assists i Liverpool trøjen, når der spilles Premier League kampe.
Det første markerede har du måske lidt ret i. Ser dog Mané som en type, der kan byde ind med noget af det samme. Og så tror jeg, at andre spillertyper end Sturridge kan være med til at gøre pladsen i modstanderfeltet lidt mindre kompakt - samt gøre gennemspil mere sandsynligt.

En af Sturridge's svagheder i øjeblikket er jo, at han holder alt for længe og for meget på bolden. Det giver modstanderne bedre tid til at organisere sig, mens vores opspil bliver for langsomt og let at læse. Derfor er hans egen tilstedeværelse efter min opfattelse af og til en af årsagerne til, at der er brug for hans ekstraordinære evner til det uforudsigelige og exceptionelle.

I forhold til det andet jeg har markeret, så spillede Sturridge i hans bedste periode sammen med PLs og måske verdens bedste angriber, hvilket gav ham mere plads og en masse gode bolde at arbejde med. Suarez gør alle bedre.

Og ikke fordi det ændrer din pointe, men når jeg kontrollerer på transfermarkt, så har Sturridge scoret 44 mål i 69 PL kampe for Liverpool? Og i de 69 kampe har han lavet 17 assists. Så ja, stort set involveret i et mål per kamp han spiller.

Men i den tid, hvor vi har haft Sturridge, har der været 132 PL kampe. Det er stort set halvdelen af kampene, som han ikke har kunnet deltage i. Jeg begynder at tænke, at der (uanset Sturridges klasse) vil være større fordel af at spille med en angriber, der kan spille 90% af kampene, men så har lidt dårligere stats. Der må være noget at hente i et kontinuerligt samarbejde. Bedre løbemønstre for hinanden. Bedre kombinationer. Bedre forståelse. For lige så imponerende det måske har været i de 69 kampe med Sturridge, så skulle vi altså også levere i de 63 kampe, hvor han ikke var klar. Og reelt er det 63 kampe, hvor Sturridge's stats er 0 over hele linjen, hvilket ville male et meget anderledes billede, hvis man valgte at anskue det på den måde. Vi har jo ikke købt en dygtig angriber for at have ham siddende på bænken eller tribunen. Min pointe er, at Sturridge i sin Liverpool-tid også har stats på 63 kampe - ingen mål - ingen assists - intet bidrag. Jeg har ikke kigget på, hvordan det er gået uden Sturridge. Men jeg sidder og bliver i tvivl om, hvorvidt vi ikke ville have haft fordel af, at have en lidt dårligere - men skadesfri - angriber i samme periode, som vi har haft Sturridge?

Nu, hvor vi i mine øjne har lige så gode alternativer i Firmino, Origi og måske Ings, så har jeg dog intet imod at have Sturridge som en del af truppen.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. aug, 2016 17:23

texy skrev:
Niels K skrev:Jeg ser nu stadig Sturridge som den spiller, der har flest idéer og færdigheder til at score mod hold, der pakker sig, og det har længe været vores største udfordring. Vi har mange dygtige spillere mod hold, der gerne vil frem, hvor vi er farlige på omstillinger.

Ift statistikken på vores angribere hæfter jeg mig mest ved Liverpool tiden, og der har Sturridge scoret 43 mål i 55 kampe. Hvis man dertil lægger assists, så må det være indenfor 90 minutter, at han bidrager med enten mål eller assists i Liverpool trøjen, når der spilles Premier League kampe.
Det første markerede har du måske lidt ret i. Ser dog Mané som en type, der kan byde ind med noget af det samme. Og så tror jeg, at andre spillertyper end Sturridge kan være med til at gøre pladsen i modstanderfeltet lidt mindre kompakt - samt gøre gennemspil mere sandsynligt.

En af Sturridge's svagheder i øjeblikket er jo, at han holder alt for længe og for meget på bolden. Det giver modstanderne bedre tid til at organisere sig, mens vores opspil bliver for langsomt og let at læse. Derfor er hans egen tilstedeværelse efter min opfattelse af og til en af årsagerne til, at der er brug for hans ekstraordinære evner til det uforudsigelige og exceptionelle.

I forhold til det andet jeg har markeret, så spillede Sturridge i hans bedste periode sammen med PLs og måske verdens bedste angriber, hvilket gav ham mere plads og en masse gode bolde at arbejde med. Suarez gør alle bedre.

Og ikke fordi det ændrer din pointe, men når jeg kontrollerer på transfermarkt, så har Sturridge scoret 44 mål i 69 PL kampe for Liverpool? Og i de 69 kampe har han lavet 17 assists. Så ja, stort set involveret i et mål per kamp han spiller.

Men i den tid, hvor vi har haft Sturridge, har der været 132 PL kampe. Det er stort set halvdelen af kampene, som han ikke har kunnet deltage i. Jeg begynder at tænke, at der (uanset Sturridges klasse) vil være større fordel af at spille med en angriber, der kan spille 90% af kampene, men så har lidt dårligere stats. Der må være noget at hente i et kontinuerligt samarbejde. Bedre løbemønstre for hinanden. Bedre kombinationer. Bedre forståelse. For lige så imponerende det måske har været i de 69 kampe med Sturridge, så skulle vi altså også levere i de 63 kampe, hvor han ikke var klar. Og reelt er det 63 kampe, hvor Sturridge's stats er 0 over hele linjen, hvilket ville male et meget anderledes billede, hvis man valgte at anskue det på den måde. Vi har jo ikke købt en dygtig angriber for at have ham siddende på bænken eller tribunen. Min pointe er, at Sturridge i sin Liverpool-tid også har stats på 63 kampe - ingen mål - ingen assists - intet bidrag. Jeg har ikke kigget på, hvordan det er gået uden Sturridge. Men jeg sidder og bliver i tvivl om, hvorvidt vi ikke ville have haft fordel af, at have en lidt dårligere - men skadesfri - angriber i samme periode, som vi har haft Sturridge?

Nu, hvor vi i mine øjne har lige så gode alternativer i Firmino, Origi og måske Ings, så har jeg dog intet imod at have Sturridge som en del af truppen.
jeg ser nu mere glasset som halvt fuldt ift, hvad Sturridge kan tilbyde, når han er kampklar. Han er 1. niveau over alle andre i truppen imo. Vi ved, at vi få en scoring eller en assist, når han er med. De 3 qandre angribere skal lige bevise, at de formår det samme i Liverpool over tid. Selv efter en skade er Sturridge leveringsdygtig og effektiv.

Vi har haft masser af dyrt indkøbte spillere, som aldrig slog til - senest Benteke (som dog er super fra bænken), men Sturridge leverer altid.

Når han holder på bolden, så står han jo altid og ser efter løb fra de andre. En spiller som Coutinho vælger ofte at spille en stikning bag forsvaret, som er dødsdømt på forhånd. Du ser sjældent gøre dette. Han er eminent til at holde på bolden, han lnker fint op med de andre, men når det kommer til den altafgørende sidste aflevering, berøring, afslutning, så kan du se på Sturridge, at han ønsker et end-product. Han tager heldigvis gerne selv det lille hurtige træk forbi sin oppasser og hugger til med et hurtigt aftræk i stedet for, at tingene løber ud i sandet, som vi ofte ser, når vi skal spille os igennem de tætpakkede forsvar. Coutinho er heldigvis også blevet mere selvisk, og han er endnu mere vigtigt blevet væsentligt dygtigere til at afslutte fra distancen. Flere af vores spillere mangler denne koldblodighed/dygtighed ift at få max ud af den sidste finish i vores angreb, som Sturridge formår.

Mange siger, at Sturridge kun var god, da Suarez var her, men jeg har postet masser af indlæg, der fortæller, at Sturridge var vores bedste gig game spiller af de 2, at Sturridge skaffede os flere point end Suarez gjorde, at Sturridge oftere scorede, når vi var bagud, eller når vi mangelde det afgørende mål, hvor Suarez scorede masser af mål til 2-0, 3-0 og 4-0, at Sturridge faktisk gjorde det bedst, når han ikke spillede med Suarez osv, osv. Af uransagelige årsager vil folk dog gerne tale ham ned og give al credit til Suarez (som jeg også er total glad for).

Sturridge spillede jo ikke over evne en hel sæson pga Suarez. Han spillede op til sit niveau, fordi han havde jævnbyrdige kollegaer på den offensive del af banen.

Vi må så bare håbe, at Sturridge's unge medspillere lige er steget et niveau i kvalitet, da jeg er sikker på, at det vil bringe det allerbedste frem i Sturridge, og så glæder jeg mig over, at det ser ud til, at han har en udfordrer til pladsen - særligt i Origi.

Lige nu har vi 5 angribere, som alle sikkert meget gerne vil spille, så mon ikke der er rigtig fin plads til, at Sturridge ikke spiller alle kampe så længe, vi ved, at han leverer, når han er klar på banen eller på bænken ?

For mig vil det igen være at sælge vores bedste spiller, hvis vi sælger Sturridge, og det mener jeg på ingen måde kan forsvares.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » torsdag, 11. aug, 2016 19:48

Niels K skrev: Sturridge spillede jo ikke over evne en hel sæson pga Suarez. Han spillede op til sit niveau, fordi han havde jævnbyrdige kollegaer på den offensive del af banen.
Det er noget af en konklusion. Især taget i betragtning, at Sturridge ALDRIG har været i nærheden af at præstere på det niveau, som han gjorde i de 18 måneder, hvor han spillede sammen med Suarez.

Fra Sturridge ankom til LFC og indtil Suarez rejste scorede Sturridge 32 mål og 14 assists i 43 PL kampe.

I resten af hans PL karriere har han scoret 38 mål og lavet 12 assists i 122 PL kampe.

Så er jeg godt klar over, at der var kampe i LFC, hvor Suarez ikke var på banen sammen med Sturridge. Men i mine øjne er det lidt af en tilsnigelse at påstå, at Sturridges niveau fra 13/14 (eller reelt anden halvdel af 12/13 og hele 13/14) er et udtryk for hans generelle niveau. Hvis det var tilfældet burde han vel have ramt samme niveau på et andet tidspunkt i karrieren?
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. aug, 2016 20:44

texy skrev:
Niels K skrev: Sturridge spillede jo ikke over evne en hel sæson pga Suarez. Han spillede op til sit niveau, fordi han havde jævnbyrdige kollegaer på den offensive del af banen.
Det er noget af en konklusion. Især taget i betragtning, at Sturridge ALDRIG har været i nærheden af at præstere på det niveau, som han gjorde i de 18 måneder, hvor han spillede sammen med Suarez.

Fra Sturridge ankom til LFC og indtil Suarez rejste scorede Sturridge 32 mål og 14 assists i 43 PL kampe.

I resten af hans PL karriere har han scoret 38 mål og lavet 12 assists i 122 PL kampe.

Så er jeg godt klar over, at der var kampe i LFC, hvor Suarez ikke var på banen sammen med Sturridge. Men i mine øjne er det lidt af en tilsnigelse at påstå, at Sturridges niveau fra 13/14 (eller reelt anden halvdel af 12/13 og hele 13/14) er et udtryk for hans generelle niveau. Hvis det var tilfældet burde han vel have ramt samme niveau på et andet tidspunkt i karrieren?
Hvor god var Suarez, før han kom til Liverpool med Surridge og en Gerrard i topform ?

Det er træls at høre, at folk ikke vil anerkende Sturridge's niveau uden Suarez skal med indover. Det lyder næsten som om, at man ikke har overværet mange af kampene (hvilket jeg tvivler stærkt på), ellers har man et horn i siden på manden. Jeg ved det ikke ?
Sturridge var jo ung, før han kom til Liverpool. Han spillede ikke sin yndlingsposition, der var ikke så stor tiltro til ham, og han var også forfulgt af skader. Jeg foretrækker at se på hans tid i Liverpool, når du henviser til statistikker, da det er det, der interesserer mig og egentlig det, jeg synes, man skal forholde sig til, da mange falder igennem, når de lander i vores klub.

Men du kan da læse linket her, hvis man vil se, hvordan Sturridge's tal ser ud hold op mod de største nu og i Prl's historie:

https://www.theguardian.com/football/bl ... -world-cup

Hvordan gik det med og uden Suarez på holdet:

http://www.hitc.com/en-gb/2014/07/11/ib ... e-at-live/

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af texy » torsdag, 11. aug, 2016 21:28

Niels K skrev: Hvor god var Suarez, før han kom til Liverpool med Surridge og en Gerrard i topform ?

Det er træls at høre, at folk ikke vil anerkende Sturridge's niveau uden Suarez skal med indover. Det lyder næsten som om, at man ikke har overværet mange af kampene (hvilket jeg tvivler stærkt på), ellers har man et horn i siden på manden. Jeg ved det ikke ?
Sturridge var jo ung, før han kom til Liverpool. Han spillede ikke sin yndlingsposition, der var ikke så stor tiltro til ham, og han var også forfulgt af skader. Jeg foretrækker at se på hans tid i Liverpool, når du henviser til statistikker, da det er det, der interesserer mig og egentlig det, jeg synes, man skal forholde sig til, da mange falder igennem, når de lander i vores klub.

Men du kan da læse linket her, hvis man vil se, hvordan Sturridge's tal ser ud hold op mod de største nu og i Prl's historie:

https://www.theguardian.com/football/bl ... -world-cup

Hvordan gik det med og uden Suarez på holdet:

http://www.hitc.com/en-gb/2014/07/11/ib ... e-at-live/
Hvor god var Suarez? Så god, at han bankede kasser ind efter lyst i Ajax. Så god at han førte Uruguay til Copa America trofæet og blev kåret til turneringens spiller. Og i øvrigt så god, at han tog videre til Barcelona og fortsatte, således at han i den seneste sæson udscorede de herrer Messi og Ronaldo. Så god var og er Suarez.

Suarez har scoret 291 mål og lavet 178 assists i 423 kampe. Derfor mener jeg, at han er i stand til at løfte sine medspillere. Også Sturridge, som til sammenligning har lavet 97 mål og 34 assists i 238 kampe.

At Sturridge ikke var god nok til at starte eller tilkæmpe sig sin favoritplads i Man City og Chelsea er jo bare et udtryk for, at han ikke havde samme niveau som hans konkurrenter de steder. Og derfor finder jeg det mærkeligt, at de 18 måneder sammen med Suarez bliver gjort til udtryk for hans reelle niveau, når han ikke har kunne ramme det niveau før eller efter, at Suarez forlod truppen.

Jeg har ikke noget horn i siden på Sturridge og anerkender bestemt, at Sturridge er god. Og jeg har også ofte ment, at han er verdensklasse eller tæt på. Men jeg tror, at vi af og til taler ham op til mere, end han er. I hvert fald end han er lige nu. Han er ikke på niveau med Suarez, Aguero, Gerrard og den slags spillere. Spillere hvis kvalitet kan løfte et ellers ikke konkurrencedygtigt hold, således at de kan konkurrere.

Og siden hans langvarige skade (og skaderne er altså med til at definere, hvor god Sturridge er), synes jeg, at Sturridge har manglet fart. Han minder mig om Torres i Chelsea eller Owen i Newcastle.

Min personlige fornemmelse er, at dette er sæsonen, hvor Sturridge skal holde sig næsten skadesfri, hvis han vil have en chance for at vinde sin status som førsteangriber hos LFC. Klarer han ikke det, så regner jeg med, at vi sælger ham til næste sommer.
Kloppite

Besvar