3 - Josè Enrique

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

3 - Josè Enrique

Indlæg af Xenne » fredag, 12. aug, 2011 22:32

Jeg er så glad for den her signing.
I mine øjne er det svært at finde en bedre venstre back. Måske bider jeg mig lidt fat i statsne, men han kan kun blive bedre end dem vi har haft de seneste 10 år.
Billede

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Arturo Bandini » lørdag, 13. aug, 2011 11:32

Nu må vi se, jeg er super glad for den her handel, men jeg kunne altså rigtig godt li' John Arne, som desværre fik en lidt trist afslutning på sin karriere i Liverpool.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Alex Brockins » lørdag, 13. aug, 2011 20:56

Fin indsats i dag. Godt at vi fik noget dækning på venstreback.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Mambo » mandag, 15. aug, 2011 13:07

Rigtig god indsats. Især set i lyset af at han blev hentet til klubben dagen før og derfor nærmest ikke har nået at træne med holdet.

jeppegr
Indlæg: 4
Tilmeldt: mandag, 15. aug, 2011 11:45

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af jeppegr » onsdag, 17. aug, 2011 09:52

Vil lige gøre en smule reklame for min mini-analyse af José Enrique's debutkamp.
Indlægget kan findes her:
http://www.footballroom.dk/?p=1018http://www.Footballroom.dk

Jeg synes også, at Enrique fik en meget fornuftig debut taget i betragtning at han blot kom til klubben dagen forinden. Jeg har længe været imponeret af spanierens præstationer hos Newcastle og tror det bliver en fremragende signing for Liverpool, især når han for alvor bliver spillet ind. Han faldt i lørdags godt ind i småspillet og er god til at bruge sin krop rigtigt i duellerne.

Btw, jeg har fået tilladelse til reklamen af "Mugge" :-)

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Hekkem » onsdag, 19. okt, 2011 20:33

Egentlig ufatteligt lidt der bliver berettet i Jose Enriques egen tråd.

Vi har i vores gode spanier her, fået den længe ventede kvalitets venstre back vi har ventet på i mange mange, ja rigtig mange år. Hold da op en god start i vores flotte røde trøje han har fået.

Ser vi på hans stats alene, så har han forbedret sig i forhold til sin rigtig fornemme sidste sæson i Newcastle, hvor han endte med at være blandt de bedste backs i Premier League.

Billede

Uploaded with ImageShack.us

Første række er hans stats fra 2010/2011 i Newcastle. Anden række er stats fra hans kampe for Liverpool FC indtil nu.

Det interessante er han på næsten alle punkter enten er lig Newcastle sæsonen eller bedre. Specielt interessant, som jeg læser det, er Crossing Accuracy der er steget med 1 procent, fra 23% til 24%. Ligesom Chances Created, hvor han er nået næsten halvdelen (15 i denne og 31 i sidste sæson) af hvad han gjorde i 36 kampe, på nu 8 kampe. Hans pass completion er på samme procent, 77%.

Tackle Succes ligger på imponerende 86%, hvor det var rigtig flot sidste sæson med 83%. Possession Duel Won % er steget fra 51% til 56%, hvor han også har hævet niveauet i Clearance Effectiveness % med 8 % fra 56% til 64%. Defensive Errors ligger på 0.

Han havde altså rigtig gode stats i Newcastle, og nu formået at forbedre dem, med nye holdkammerater og ny spillestil der skal indarbejdes samtidigt med.

Det er imponerende.

Nu er tal ikke alt, og det kan skjule det egentlige sandhed. Men når man ser på hans deltagelse i dueller, og hans ivrighed for at komme med fremad, så viser det vi ser på banen, at disse tal passer meget godt ind i det vurderede på banen. Hans hurtighed redder ham fra meget, og det udgør også han kan være farlig enten ved selv at drible, men også ved at hans medspillere finder ham i fart. Han samarbejde med Downing virker rigtig godt, men jeg kunne godt tænke mig Downing gøre Jose Enrique endnu bedre, ved at spille ham i fart. Som vi har set Bellamy gøre, de få gange han har været på banen. Her kan samarbejdet forbedres. Mod Man utd, så vi flere gange Downing aflevere lige i fødderne på Jose Enrique, hvor en aflevering lidt foran ham, kunne havde medført han mødte bolden i fart, og derved lettere kunne skabe en gunstig position fremme på banen. Det bremsede et par gode kontraløb, ved Downing afleverede lige i fødderne på Enrique.

Jeg er hamrende glad for Jose Enrique. Og sammen kan Liverpool og Jose Enrique selv blive ligaens bedste venstre back og vinde titler. Det er jeg sikker på. For Enrique har klassen, og resten af Liverpoolholdet er ved at få det også.

Absolut Kenny Dalglish bedste køb heri sommer.

Eneste minus er han ikke har haft nogle skud på mål overhovedet for os, men mon ikke det kommer, og scoringer også findes i ham.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 19. okt, 2011 21:47

Jeg er enig, Hekkem.

Det er lidt spøjst, at vores bedste køb siden januar har været det billigste. Hvad kostede Enrique.. 6-8 milloner pund ud af de ca. 110 millioner pund vi efterhånden har fået brugt?

Min eneste kritik er, at han ikke altid holder hovedet koldt i pressede situationer. Når vi kæmper for at score det afgørende mål, har han en tendens til at stoppe op og dreje rundt tæt på feltet, i stedet for at at lave et indlæg. Men måske skyldes det taktiske instruktioner. Jeg har dog bare observeret det et par gange.

I øvrigt fedt at se, at Enrique allerede har lavet to assits, nu hvor mr. 0-0 foran ham ikke kan.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 19. okt, 2011 21:58

Hekkem skrev:Egentlig ufatteligt lidt der bliver berettet i Jose Enriques egen tråd.
Er ganske enig i, at Enrique var et fremragende køb. Men jeg har en lille hypotese om, at manglen på Enrique debat kunne skyldes, at kritik er mere spændene end ros. Der har vitterligt ikke været meget at kritisere Enrique for og han er i forvejen ikke en person, der gør meget væsen af sig udenfor banen.

Kan forestille mig, han bliver den nye unsung hero efter Finnan. Enrique har hvertfald min fulde respekt, det samme har Kenny og Comolli for at have hentet ham. Dog håber jeg, Enrique kunne være et wake-up call om, at vi ikke nødvendigvis bør satse britisk hele tiden.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Mazter81 » torsdag, 20. okt, 2011 09:16

Jeg vil give jer andre helt ret. Allerede efter de først par kampe var jeg klar til at kåre ham som sommerens klart bedste køb. Han er virkelig startet i fuld fart, og han er fortsat i samme tempo.
:clap: , :dance: og thumbs up herfra

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Callesen » torsdag, 20. okt, 2011 10:00

Enig i alt der er blevet skrevet.

Men defensiv errors studsede jeg lidt over.
Er det grov fejlplacering? Frispark til rødt kort? eller hvordan definere man den?

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 20. okt, 2011 10:24

Fine stats, Hekkem. Kan du smide lignende stats ind om Kelly i hans tråd?

El Toro er super. Han er et forfriskende og tiltrængt pust på vores hold.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
DD
Indlæg: 2004
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af DD » torsdag, 20. okt, 2011 17:52

Enrique er også på ugens hold på Barclays PL egen kanal. På trods af Downing's måske lidt anonyme optræden i de sidste par kampe vurderer jeg vores nye venstreside hver for sig men ikke mindst samlet som en markant forbedring i forhold til de senere års konstellationer, både offensivt og defensivt. Enrique og Downing supplerer hinanden rigtig godt og det ser fornuftigt ud for fremtiden.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 20. okt, 2011 21:19

Downing har endnu ikke overgået Rieras topniveau.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Merseyside Boys
Indlæg: 884
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:55
Alder: 51

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Merseyside Boys » torsdag, 20. okt, 2011 21:24

Men Rieras topniveau var efter min mening også ganske højt. Særligt lige i starten var jeg personligt ret vild med ham. Han manglede speed, men havde teknik krydret med et ganske godt skud.
Jeg får altså stadig gåsehud, når Fowler scorer.....

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 3 - Josè Enrique

Indlæg af Hekkem » torsdag, 20. okt, 2011 21:48

Merseyside Boys skrev:Men Rieras topniveau var efter min mening også ganske højt. Særligt lige i starten var jeg personligt ret vild med ham. Han manglede speed, men havde teknik krydret med et ganske godt skud.
Albert Riera kunne snyde alle i en telefonboks. Problemet var bare på grund af hans manglende hurtighed, blev telefonboksen hurtigt fyldt op igen med modstandere og han måtte snyde dem igen.

Downing er hurtigere, men har ikke samme drøntørre spark fra distancen. Ej heller i hovedspillet er Downing ligeså god som Riera. Men intelligente spillere er de begge.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar