21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Rasmus » torsdag, 10. jan, 2008 14:05

If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Emmy » torsdag, 10. jan, 2008 14:08

Godt at høre at han er ved at falde til. Jeg tror vi kan regne med meget store ting fra denne unge mand i fremtiden.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Aarhus » torsdag, 10. jan, 2008 16:02

Emmy skrev:Godt at høre at han er ved at falde til. Jeg tror vi kan regne med meget store ting fra denne unge mand i fremtiden.
Min hypotese lyder på det samme omkring ham. Han er rigtig, rigtig spændende.

Jonas Lassen
Indlæg: 1891
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Geografisk sted: Lindholm
Alder: 38

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jonas Lassen » torsdag, 10. jan, 2008 16:58

Aarhusdk skrev:
Emmy skrev:Godt at høre at han er ved at falde til. Jeg tror vi kan regne med meget store ting fra denne unge mand i fremtiden.
Min hypotese lyder på det samme omkring ham. Han er rigtig, rigtig spændende.
Helt enig. Han bliver rigtig god. Jeg håber at Rafa bliver ved at bruge ham, såfremt det sker er der en klassespiller om et par år. Han bliver bedre og bedre for hver kamp.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3

Jezzman

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jezzman » onsdag, 12. mar, 2008 11:58

Hvaa.... hvad synes i om hans indsats i de seneste kampe? Har han potentialet til at blive en stjerne i Liverpool?

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Arturo Bandini » onsdag, 12. mar, 2008 12:01

Han har helt klart potentialet, men om han har vidst det i de sidste par kampe ved jeg ikke rigtig.

Han var ihvertfald ikke overbevisende igår.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jan » onsdag, 12. mar, 2008 12:07

Om han bliver go' må tiden jo vise. Personligt synes jeg han pt. er alt for "tynd". Han har slet ikke noget killer-instinct oppe omkring modstandernes felt, og hvis han får snakket sig selv frem til at forsøge chancen selv så bliver det som oftest et forkølet skud.

Mod Inter ude synes jeg ikke vi så ham så meget. Tror faktisk han løb i vejen for en del af Inter's opspil (men hvem gjorde ikke det?) og dermed var en god, medvirkende årsag til vores resultat.

Ved også godt han er ung endnu, men synes ikke han er noget helt vildt specielt. Jeg vil ikke påstå at kende for meget til fx. Guthrie, men jeg tror ikke Lucas er forfærdelig meget bedre - sorry, jeg tror ikke på ham på den lange bane, men gid jeg tager fejl ;)
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Styf » onsdag, 12. mar, 2008 18:18

Jezzman skrev:Hvaa.... hvad synes i om hans indsats i de seneste kampe? Har han potentialet til at blive en stjerne i Liverpool?
Jeg ser ham som et meget stort aktiv for os i fremtiden. Han har i mine øjne alle de kvaliteter der skal til for at kunne blive en af verdens bedste centrale midtbanespillere. Han minder efter min mening meget om Gerrard som ung. En spiller der løber meget over det hele med god teknik og meget hårdhed i sit spil og først og fremmest med fokus på det defensive. Forhåbentlig kan han ligesom Gerrard gjorde lægge noget mere på offensivt i de kommende år. Med ham, Alonso, Mascherano og Gerrard mener jeg virkelig at vi har verdens bedste centrale midtbane og jeg ville ikke bytte nogen af dem væk for nogen andre.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
perpig
Indlæg: 913
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:13

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af perpig » torsdag, 13. mar, 2008 11:28

Jeg synes det er svært at bedømme ham. Han er en meget anonym type.
Hvis man bruger ordet squad-player får det en snert af noget negativt, men det behøver det jo ikke at være. Og lige nu synes jeg det er det han mest af alt ligner: en værdifuld holdspiller mere end en kommende stjerne der sætter markante aftryk på kampens udvikling.

Ja, han er ung og der kan selvsagt ske meget i de kommende år, men det er nu mit indtryk at langt de fleste "verdensstjerner in spe" i en alder af 20-21 år er lidt mere synlige på banen og byder på lidt flere spektakulære indslag og antydninger af kommende storhed end Lucas hidtil har gjort.
The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process

Brugeravatar
jackass
Indlæg: 1796
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:00
Geografisk sted: Mellem Helsingborg og Anfield
Alder: 43

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af jackass » torsdag, 13. mar, 2008 11:39

perpig skrev:Jeg synes det er svært at bedømme ham. Han er en meget anonym type.
Hvis man bruger ordet squad-player får det en snert af noget negativt, men det behøver det jo ikke at være. Og lige nu synes jeg det er det han mest af alt ligner: en værdifuld holdspiller mere end en kommende stjerne der sætter markante aftryk på kampens udvikling.

Ja, han er ung og der kan selvsagt ske meget i de kommende år, men det er nu mit indtryk at langt de fleste "verdensstjerner in spe" i en alder af 20-21 år er lidt mere synlige på banen og byder på lidt flere spektakulære indslag og antydninger af kommende storhed end Lucas hidtil har gjort.
At han i en alder af 20-21 i sin første sæson på et nyt kontinent har været med til at slå Inter ud af CL og generelt holdt niveau på en stjernebesat central midtbane, er - i mine øjne - et klart tegn på, at han er en klassespiller in spe.

Han får det svære til at se nemt ud indtil videre. I hans næste sæson skal vi nok få mere af det offensive at se.
I had a soft spot in my heart for Ronald Reagan, if only because he was a sportswriter in his youth, and also because his wife gave the best head in Hollywood.

Brugeravatar
perpig
Indlæg: 913
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:13

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af perpig » torsdag, 13. mar, 2008 12:13

@jackass
Mit indlæg var ment som et svar på Jezzmans spørgsmål.
Begrebet ”en stjerne” kan selvfølgelig tolkes forskelligt og nu bruger du så udtrykket ”klassespiller in spe”.
Klassespiller er jeg med på. Det er han og der er ingen grund til at tro at han ikke udvikler sig i positiv retning, men stjerne (forstået som en markant ”ener”), det er jeg ikke så sikker på at han bliver.

Hvad mener du i øvrigt med at han får det svære til at se nemt ud?
Mit indtryk er faktisk at han afholder sig fra det svære og derfor bliver lidt anonym.
The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process

Brugeravatar
jackass
Indlæg: 1796
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:00
Geografisk sted: Mellem Helsingborg og Anfield
Alder: 43

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af jackass » torsdag, 13. mar, 2008 12:35

perpig skrev: Klassespiller er jeg med på. Det er han og der er ingen grund til at tro at han ikke udvikler sig i positiv retning, men stjerne (forstået som en markant ”ener”), det er jeg ikke så sikker på at han bliver.

Hvad mener du i øvrigt med at han får det svære til at se nemt ud?
Mit indtryk er faktisk at han afholder sig fra det svære og derfor bliver lidt anonym.
Er enig med dig i, at det ikke tegner til, at han bliver en spektakulær spiller. Men jeg tror alligevel, at han har meget mere at byde på, end vi hidtil har set.

Jeg gætter på, at han bevidst - og sikkert på Rafas anvisning - holder sig til det sikre spil i starten. Hellere slå den korte, kedelige aflevering end forsøge den svære i starten, indtil han har fundet sit fodfæste på holdet.
I had a soft spot in my heart for Ronald Reagan, if only because he was a sportswriter in his youth, and also because his wife gave the best head in Hollywood.

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Martin VP » torsdag, 13. mar, 2008 12:47

jackass skrev:Er enig med dig i, at det ikke tegner til, at han bliver en spektakulær spiller. Men jeg tror alligevel, at han har meget mere at byde på, end vi hidtil har set.

Jeg gætter på, at han bevidst - og sikkert på Rafas anvisning - holder sig til det sikre spil i starten. Hellere slå den korte, kedelige aflevering end forsøge den svære i starten, indtil han har fundet sit fodfæste på holdet.
Det tror jeg også. Han er helt sikkert også bundet af snævre, taktiske rammer dikteret af Rafa. Alligevel kunne jeg dog godt tænke mig at se lidt mere ambitiøst spil af ham nu.
I forhold til de sidste mange kampe, hvor han har gjort det ok, men ikke mere, skal han lige turde lidt mere, for det er jeg sikker på, han kan.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Mikkel » torsdag, 13. mar, 2008 12:52

God vurdering, Jackass og Perpig. Lucas virker ikke ved første øjekast som en spiller, der går hen og bliver spektakulær, men vil nok nærmere komme til at læne sig op af en spillertype som Mascherano. Meget fornuftig, korte afleveringer, hårdtarbejdende, og værdifuld. Men ikke med samme kvaliteter som en Gerrard. Endnu. Men jeg var også meget imponeret over, at en ny, ung (21) spiller kan levere sådan en stabil og moden præstation i så vanskelig og vigtig en udekamp. Det tegner lovende.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Callesen » torsdag, 13. mar, 2008 12:59

Der er jo heller ikke mange 21 årige der spiller som sådan på en midt midt på aller højeste niveau i England?

Han skal bare lære så meget som muligt og suge til sig.
Så er jeg sikker på hans spil udvikler sig stille og roligt.
Men der skal være plads til en spiller af hans type, ligesom Mascherano han er.

Men forsætter han sådan så er det som det ser ud nu en god mand vi har købt os.

Besvar