21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Callesen » onsdag, 30. nov, 2011 20:26

Man kan håbe på han er lige så hurtigt tilbage, som Skrtel var det efter han ødelagde knæet imod Man City.
Der blev han også meldt ude i 6-9 måneder og var tilbage efter 3 ca.

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 30. nov, 2011 21:33

Callesen skrev:Man kan håbe på han er lige så hurtigt tilbage, som Skrtel var det efter han ødelagde knæet imod Man City.
Der blev han også meldt ude i 6-9 måneder og var tilbage efter 3 ca.
Og hvor lang tid tog det for ham at finde formen igen?
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af LFC-Aaby » onsdag, 30. nov, 2011 21:49

Det værste er at jeg havde denne tanke igår under kampen:
Da jeg i sommers så vi købte Henderson og Adam + dem vi havde i forvejen, tænkte jeg at vi havde en rigtig stærk midtbane.
Da de så begyndte at spille + salget af Meireles, tænkte jeg at vores midtbane så rigtig tynd ud.
De sidste uger in mente mht fremgang hos Adam, Lucas og Henderson, tænkte jeg at vi egentlig havde fået os en rigtig solid midtbane igen.
Nu.... Ja.... Ved sgu ikke. Hvor er det typisk! En så udskældt spiller gennem hele LFC tiden har nu bevist sig at være guld værd. Derudover har hans præstationer på banen stort set været lig med holdets præstationer. Vi var ellers lige på vej den rigtige retning.

Bitter og trist. :?
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Callesen » onsdag, 30. nov, 2011 21:51

Er vi oppe på små 2 år nu efterhånden?

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 30. nov, 2011 22:10

@#%&=@§#

Og så har ikke engang Christian Poulsen i klubben længere!
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af athomsen » onsdag, 30. nov, 2011 22:36

Callesen skrev:Man kan håbe på han er lige så hurtigt tilbage, som Skrtel var det efter han ødelagde knæet imod Man City.
Der blev han også meldt ude i 6-9 måneder og var tilbage efter 3 ca.
Med de mange kampe i december, januar og februar er 3 mdr. stadig alt for lang tid, at skulle undvære SÅ vigtig en spiller.

Fint nok at Shelvey er hentet hjem - men han dækker slet ikke samme plads. Mon ikke det betyder, at Henderson og Adam skal tage sig af den centrale midt med Spearing som alternativ indtil Gerrard kommer tilbage (gad vide hvornår det bliver???).

Herderson og Adam har begge været i fremgang - men at de skal tage hele ansvaret for midteraksen er jeg ikke voldsom tryg ved. Jeg tror der bliver hårdt brug for arbejdshesten Kuyt til at hjælpe til fra højrekanten, selvom han spilmæssigt ikke er helt oppe i gear - men hans indstilling og fight kan der ikke sættes en finger på.

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1687
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 30. nov, 2011 22:39

athomsen skrev:
Callesen skrev:Man kan håbe på han er lige så hurtigt tilbage, som Skrtel var det efter han ødelagde knæet imod Man City.
Der blev han også meldt ude i 6-9 måneder og var tilbage efter 3 ca.
Med de mange kampe i december, januar og februar er 3 mdr. stadig alt for lang tid, at skulle undvære SÅ vigtig en spiller.

Fint nok at Shelvey er hentet hjem - men han dækker slet ikke samme plads. Mon ikke det betyder, at Henderson og Adam skal tage sig af den centrale midt med Spearing som alternativ indtil Gerrard kommer tilbage (gad vide hvornår det bliver???).

Herderson og Adam har begge været i fremgang - men at de skal tage hele ansvaret for midteraksen er jeg ikke voldsom tryg ved. Jeg tror der bliver hårdt brug for arbejdshesten Kuyt til at hjælpe til fra højrekanten, selvom han spilmæssigt ikke er helt oppe i gear - men hans indstilling og fight kan der ikke sættes en finger på.
Problemet er at Lucas fungerede som en balancespiller. Da vi ikke har andre med helt de samme kvaliteter kunne det godt resultere i taktiske ændringer. Men vi får se hvad Kenny finder på.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af athomsen » onsdag, 30. nov, 2011 22:45

Mysjkin skrev:
athomsen skrev:
Callesen skrev:Man kan håbe på han er lige så hurtigt tilbage, som Skrtel var det efter han ødelagde knæet imod Man City.
Der blev han også meldt ude i 6-9 måneder og var tilbage efter 3 ca.
Med de mange kampe i december, januar og februar er 3 mdr. stadig alt for lang tid, at skulle undvære SÅ vigtig en spiller.

Fint nok at Shelvey er hentet hjem - men han dækker slet ikke samme plads. Mon ikke det betyder, at Henderson og Adam skal tage sig af den centrale midt med Spearing som alternativ indtil Gerrard kommer tilbage (gad vide hvornår det bliver???).

Herderson og Adam har begge været i fremgang - men at de skal tage hele ansvaret for midteraksen er jeg ikke voldsom tryg ved. Jeg tror der bliver hårdt brug for arbejdshesten Kuyt til at hjælpe til fra højrekanten, selvom han spilmæssigt ikke er helt oppe i gear - men hans indstilling og fight kan der ikke sættes en finger på.
Problemet er at Lucas fungerede som en balancespiller. Da vi ikke har andre med helt de samme kvaliteter kunne det godt resultere i taktiske ændringer. Men vi får se hvad Kenny finder på.
Enig

Brandt
Indlæg: 912
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: Vordingborg
Alder: 43

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Brandt » onsdag, 30. nov, 2011 22:59

Det er trist med Lucas, uanset hvor mange kampe det drejer sig om.

Kuyt, mener jeg, har en værdifuld rolle på holdet og på banen. I øjeblikket ser han ud til at blive overhalet på højresiden af spillere der er dygtigere til det flydende pasningsspil og stærkere i udfordringerne.
Kan man re-tænke Kuyts position på banen?
Han er dygtig til at læse spillet, bomstærk, løber solen sort. Af en midtbanespiller med defensive pligter, vil han have en fin teknik og også kunne bidrage i det opbyggende spil.
Kan Kuyt mon omskoles og være 2. valg på den defensive midtbane?
Jeg vil meget nødig undvære ham i truppen og han skal ikke for langt væk fra start-11eren.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Emmy » onsdag, 30. nov, 2011 23:56

Lad os nu lige holde fast i at det er Lucas selv der udtaler han frygter en 6 mdr pause. Han har vel nærmest aldrig været skadet før og har ikke den store erfaring med tidshorisonten af skadespauser.

Ud fra billederne at dømme, så kan jeg simpelthen ikke se hvad der skulle være sket som kan holde ham ude så længe. Han får et ordentlig drøn på knæet, men der er vel ikke noget vrid eller brud. Måske er det "kun" et voldsomt slag på knæskallen eller siden af knæet og det tager ihvertfald ikke 6 mrd at komme sig over det.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 01. dec, 2011 00:43

Der er ikke noget endegyldigt info på den officielle hjemmeside omkring Lucas skadessituation. Men når klubben henter Shelvey hjem, Suarez skriver en opmuntrende besked på Twitter, og DjPhal (kendt for at være pålidelig og have insiderviden) skriver på RAWK, at det er en slem skade og han er ude 6-9 måneder, ja så er der efter min mening desværre for mange tegn der indikerer, at det står slemt til.

Der er ikke andet for at støtte Lucas og krydse fingre for, at han kommer tilbage i samme stand, som inden han blev skadet.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Fribytter » torsdag, 01. dec, 2011 00:58

Jeg tror nu også, at det er en alvorlig skade.

Noget helt andet! For lidt over et år siden var Lucas meget tæt på at skifte klub - det er simpelthen pinligt, hvad der blev truffet af beslutninger på det tidspunkt:

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=31101&zone=1
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7317
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 01. dec, 2011 01:27

Fribytter skrev:Jeg tror nu også, at det er en alvorlig skade.

Noget helt andet! For lidt over et år siden var Lucas meget tæt på at skifte klub - det er simpelthen pinligt, hvad der blev truffet af beslutninger på det tidspunkt:

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=31101&zone=1
Etter det var han på vei til Inter på lån, men Liverpool trakk seg fordi de ikke ønsket å gjøre en handel med Rafa Benítez, som hadde tatt jobben for de italienske trippelmesterne tidligere den sommeren.
Hvorfor ville man ikke handle med Benitez?! Vi skylder simpelthen den mand alt! Mht. Lucas, så har jeg ofte undret mig over, at han gad blive i klubben med alt det bullsh*t, han har måtte lægge øre til. Men det viser jo bare, hvilken støbning han er lavet af. Lucas bør være et forbillede for alle. I overført forstand indenfor alle livets mange facetter. Det blev en smule sentimentalt til sidst.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Aarhus » torsdag, 01. dec, 2011 08:13

Robbie_God_Fowler skrev:Der er ikke noget endegyldigt info på den officielle hjemmeside omkring Lucas skadessituation. Men når klubben henter Shelvey hjem, Suarez skriver en opmuntrende besked på Twitter, og DjPhal (kendt for at være pålidelig og have insiderviden) skriver på RAWK, at det er en slem skade og han er ude 6-9 måneder, ja så er der efter min mening desværre for mange tegn der indikerer, at det står slemt til.

Der er ikke andet for at støtte Lucas og krydse fingre for, at han kommer tilbage i samme stand, som inden han blev skadet.
Det kan da godt være, han er en pålidelig person, men når der ingen scanning er foretaget, så ved jeg ikke, hvordan han kan komme med en lægelig vurdering af situationen. Jeg forholder mig optimistisk, indtil vi får svar fra scanningen.

Et slag kan gøre afsindig ondt og få de værste tanker frem i en, men lad os nu håbe, at det blot er et slag, der måske kun holder ham ude en uge eller to.

Johnson
Indlæg: 523
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:04
Geografisk sted: Århus C
Alder: 37

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Johnson » torsdag, 01. dec, 2011 08:23

Jamie23Carra skrev:Very unfortunate for Lucas. Time for the rest of the squad to pull together!! #YNWA #lfc
Stewart_SD skrev: Gutted Lucas out for 6 months get well soon !
Billede

Besvar