21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 15. nov, 2011 11:57

Lucas er et fremragende eksempel på, at hvis bare spillere (der selvfølgelig besidder potentialet) får tilpas med tid, skal de nok tilpasse sig. Jeg var ikke særlig begejstret for ham i starten, hvor han vitterligt heller ikke spillede særligt godt. Men det er jo klart at spillere lige skal bruge tid til at finde sig selv og sin plads i en ny klub. Derfor har jeg også stadig stor tiltro til at Carroll, Henderson og Downing nok skal blive gode for os. Det eneste problem er, at vi i sommers ikke hentede spillere i den størrelsesorden, hvor de med det samme slår til. Nå, det var off topic, og med det sagt vil jeg slutte af med at sige, jeg helt har glemt Mascherano sådan som Lucas er trådt i karakter. Han er fremragende, og jeg savner ikke Masch, Lucas vil Liverpool og det ville Mascherano ikke.

Brugeravatar
HolmusMaximus
Indlæg: 254
Tilmeldt: onsdag, 16. jun, 2010 09:44
Geografisk sted: Kbh Ø

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af HolmusMaximus » tirsdag, 15. nov, 2011 12:41

Der er ingen tvivl om at den kære Lucas har vundet mange liverpool hjerter ved at illustrere sand arbejder-ånd og at kæmpe sig igennem til at være en vigtig spiller for vores hold.. Det kan jeg ikke andet end at elske manden for! :clap:

Der er ligeledes meget lidt tvivl om at Masche's opførsel især omkring hans afgang fra klubben efterlod mange fans med en bitter smag i munden. Samtidigt viste han tydeligt at han ikke troede på projektet... Derfor har jeg ikke megen sympati for ham! :gunfire:

MEN når det så er sagt har jeg svært ved at sammenligne de to. IMO er Masche som spiller et niveau eller to over Lucas. Og selvom Lucas er vokset med opgaven i LFC tvivler alvorligt jeg på at han har evnerne til at nå Masche's niveau! Det er ikke fordi at vi ikke skal være glade for Lucas i vores klub, tvært imod! Men at han er sympatisk og ihærdig gør ham ikke imo til en hellig ko eller superstjerne rent spillemæssigt..
“Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It’s Liverpool’s knee!” Bill Shankly

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Xenne » tirsdag, 15. nov, 2011 12:49

HolmusMaximus skrev:Der er ingen tvivl om at den kære Lucas har vundet mange liverpool hjerter ved at illustrere sand arbejder-ånd og at kæmpe sig igennem til at være en vigtig spiller for vores hold.. Det kan jeg ikke andet end at elske manden for! :clap:

Der er ligeledes meget lidt tvivl om at Masche's opførsel især omkring hans afgang fra klubben efterlod mange fans med en bitter smag i munden. Samtidigt viste han tydeligt at han ikke troede på projektet... Derfor har jeg ikke megen sympati for ham! :gunfire:

MEN når det så er sagt har jeg svært ved at sammenligne de to. IMO er Masche som spiller et niveau eller to over Lucas. Og selvom Lucas er vokset med opgaven i LFC tvivler alvorligt jeg på at han har evnerne til at nå Masche's niveau! Det er ikke fordi at vi ikke skal være glade for Lucas i vores klub, tvært imod! Men at han er sympatisk og ihærdig gør ham ikke imo til en hellig ko eller superstjerne rent spillemæssigt..
Lucas er nr.2 "Top tackler" efter Scott Parker. http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-n ... p-tacklers

Så blev han også "North West's player off the year" Han er altså en fremtidens mand, så må de folk de hader ham blive ved med det. Han bliver kun bedre.

Jeg var aldrig synderlig begejstret fra Masch' i hvertfald ikke offensivt. Han kunne ingenting med en fodbold, men til gengæld var han en verdens klasse skraldemand, og jeg mener at til den slags fodbold Dalglish vil spille, skal vi bruge en god blanding og der er Lucas ideel til den plads.
Billede

Brugeravatar
HolmusMaximus
Indlæg: 254
Tilmeldt: onsdag, 16. jun, 2010 09:44
Geografisk sted: Kbh Ø

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af HolmusMaximus » tirsdag, 15. nov, 2011 14:40

Xenne skrev:
HolmusMaximus skrev:Der er ingen tvivl om at den kære Lucas har vundet mange liverpool hjerter ved at illustrere sand arbejder-ånd og at kæmpe sig igennem til at være en vigtig spiller for vores hold.. Det kan jeg ikke andet end at elske manden for! :clap:

Der er ligeledes meget lidt tvivl om at Masche's opførsel især omkring hans afgang fra klubben efterlod mange fans med en bitter smag i munden. Samtidigt viste han tydeligt at han ikke troede på projektet... Derfor har jeg ikke megen sympati for ham! :gunfire:

MEN når det så er sagt har jeg svært ved at sammenligne de to. IMO er Masche som spiller et niveau eller to over Lucas. Og selvom Lucas er vokset med opgaven i LFC tvivler alvorligt jeg på at han har evnerne til at nå Masche's niveau! Det er ikke fordi at vi ikke skal være glade for Lucas i vores klub, tvært imod! Men at han er sympatisk og ihærdig gør ham ikke imo til en hellig ko eller superstjerne rent spillemæssigt..
Lucas er nr.2 "Top tackler" efter Scott Parker. http://www.liverpoolfc.tv/news/latest-n ... p-tacklers

Så blev han også "North West's player off the year" Han er altså en fremtidens mand, så må de folk de hader ham blive ved med det. Han bliver kun bedre.

Jeg var aldrig synderlig begejstret fra Masch' i hvertfald ikke offensivt. Han kunne ingenting med en fodbold, men til gengæld var han en verdens klasse skraldemand, og jeg mener at til den slags fodbold Dalglish vil spille, skal vi bruge en god blanding og der er Lucas ideel til den plads.
Der er bestemt intet had mod Lucas herfra.. tvært imod! Han er pt blandt de første på mit "holdkort". Og jeg er sikker på at han kun bliver bedre med tiden!!

Men når vi snakker spil-bryder og skraldemand på den defensive midt som vel pt er den rolle han er castet til. Så er han altså bare i min subjektive optik dårligere end Mascherano.

Hvorvidt det er så overhovedet er denne 'skraldemands-rolle' der passer Lucas bedst, jvf. det tidligere glimrende indlæg/artikel om hans rolle som "brasilianske midt-midt" er en helt anden diskussion. Jeg er meget enig i at Lucas har andre facetter i sit spil og at vi har en god spiller i mange år frem såfremt vi formår at bruge ham optimalt. Dette kan i høj grad være i en mere fremadrettet og balanceret rolle end den jeg normalt ser ham spille..
“Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It’s Liverpool’s knee!” Bill Shankly

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af SørenK » fredag, 18. nov, 2011 10:55

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=30960&zone=1

Må siges at være et sundt forbillede - det er i netop i det, Alonso er så sublim til, at Lucas kan forbedre sig!

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Callesen » lørdag, 19. nov, 2011 13:31

Og hans udtalelser er godt nok helt i min ånd.
Han virker til at være en rigtig hold spiller, der vil gøre alt for at holdet bliver bedre og hvad der er vigtigst for det. Samtidig ved han der er plads til forbedring på nogle punkter, og arbejder for at blive bedre!

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Nicoen » søndag, 20. nov, 2011 19:05

Ærgeligt at han fik et gult kort, ham kommer vi til at mangle mod city. Han var virkelig stærk i dag og var med i en masse dueller hvor han gjorde det godt.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14388
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Emmy » søndag, 20. nov, 2011 19:48

Nicoen skrev:Ærgeligt at han fik et gult kort, ham kommer vi til at mangle mod city. Han var virkelig stærk i dag og var med i en masse dueller hvor han gjorde det godt.
Det kan simpelthen ikke passe at han har karantæne igen. Han har lige afsonet mod Norwich efter 5 gule og næste gang er vel efter 10?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 20. nov, 2011 20:08

Fatter heller ikke helt det med den karantæne?!? 2. gang man får karantæne, må falde hurtigere/for færre kort som straf for at få så mange kort. Vi kommer til at mangle ham. Er efterhånden lige så vigtig som Reina, Suarez og Gerrard i mine øjne. Hold op hvor vinder han mange bolde i løbet af vores kampe. Han er ikke så god til at opbygge spil, men som oprydder er han komplet i mine øjne.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Callesen » mandag, 21. nov, 2011 16:45

Emmy skrev:
Nicoen skrev:Ærgeligt at han fik et gult kort, ham kommer vi til at mangle mod city. Han var virkelig stærk i dag og var med i en masse dueller hvor han gjorde det godt.
Det kan simpelthen ikke passe at han har karantæne igen. Han har lige afsonet mod Norwich efter 5 gule og næste gang er vel efter 10?
Jeg mener at det giver en karantæne dag efter 5 gule kort. Ved nytår der bliver grænsen så hævet til 10 gule kort.


Wiki kommer med svaret
The FA will also suspend players every time they accumulate five cautions in a season. Players will miss one match after five cautions, two after ten and three after fifteen. Should anyone record twenty cautions in a season he will be summoned to a disciplinary hearing.
http://en.wikipedia.org/wiki/Misconduct ... ootball%29

jacobq
Indlæg: 704
Tilmeldt: mandag, 23. aug, 2010 15:42
Alder: 30

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af jacobq » mandag, 21. nov, 2011 16:50

Er han så ude mod City eller ikke?

Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af zerlang7 » mandag, 21. nov, 2011 17:59

I følge hvad jeg kan se på Fantasy Premier League Manager så har han ikke karantæne. Og de plejer at have deres side rimelig godt opdateret.
Så jeg er næsten sikker på han er med, heldigvis. :army11:
Billede

Garbers

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Garbers » mandag, 21. nov, 2011 19:46

Lucas havde karantæne i Norwich kampen, fordi han allerede der var oppe på 5 gule kort, da Cuppen også tæller med i det regnskab. Så det gule kort han fik mod City, var altså det første gule kort efter karantænen.
Derfor skulle jeg da mene, at han er med mod City, selvom 6'erens kommentatorer påstod noget andet.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7364
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 21. nov, 2011 20:53

Mener ikke, Sky Sports kommentatorer nævnte noget om karantæne, da han fik det gule kort.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » mandag, 21. nov, 2011 23:31

To Queens “we will rock you”

Buddy youre a Redman, hardman,
playing for our team,
gonna be the best man one day,
...
Youve got blood on your face,
your tackling is great,
Spraying through balls all over the place.

Lucas, Lucas, Leiva!
Lucas, Lucas, Leiva!
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar