21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Mikkel
Indlæg: 3076
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:35
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Mikkel » fredag, 19. sep, 2008 13:26

Heksem skrev:Har i længere tid haft det omvendt. Kan da godt se, Babels talent, men han bør kunne yde mere end 70%. Tror også det er en af grundene til han har været en perfekt indskifter. Han kommer ind med sin fart og kropsstyrke, når modstanderne er ved at være møre.
Hvor længe vil du bruge det mantra? Og hvor er det i øvrigt lige, du får 70% fra? Jeg er da enig i, at Babel i mange kampe har leveret for dårligt, og at han ofte er mere tydelig, når han bliver sendt på banen 20 min. før tid. Han bliver bedre og bedre - hvad enten du vil det eller ej ;) - og kampen mod Marseille viste, at han rent faktisk godt kan spille en hel kamp og holde niveauet, hvis han da får lov til det. Samtidig viste han de kvaliteter, han besidder på trods af de manglende mål.

Hans spillestil er den afventende og uventede, så jeg har det fint med, at han ikke løber og stresser konstant som en Kuyt - der vel må få prædikatet en 100%-spiller, hvis vi skal blive i din terminologi. En Riera kunne i øvrigt også minde om en spiller, der heller ikke kan komme op på de magiske 100%. Babel - og Riera - er 2 af meget få spillere på holdet, der leverer andet end fight. Det er i hvert fald spillere efter mit hovede.

Hvis du derimod tænker på potentiale, når du sætter % på, så kan vi hurtigt lave en liste over spillere, der også ser dårlige ud på papiret. Det er vel kun spillere, som Gerrard, Torres, Reina, Carra, Kuyt, Skrtel og Masch, der ser ud til at spille på det maksimale af deres niveau? Agger er i så fald også en 70% spiller. Keane er en 50% spiller. Alonso er en 70% spiller. Osv. Min pointe er bare, at der ikke er grund til at sætte en spiller i bås.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af LFC Søren » fredag, 19. sep, 2008 13:42

Heksem skrev:
LFC Søren skrev: Jeg tror bare ikke på arbejdsheste ala Lucas på midtbanen, hvis du vil vinde PL.
Det gik fint dengang med McMahon ;)

Og så skal vi også af med Mascherano
Nej det skal vi bestemt ikke, men Mascherano er også en meget bedre fodboldboldspiller og ikke mindst hurtigere i sit spil end Lucas, ja måske pt. den bedste i verden på hans plads, og derfor skriver jeg også ala Lucas, da der bestemt også er brug for arbejdsmænd ala Mascherano, sidst bevist i vores kamp mod manc.

Lucas skal nok få en god karriere, men jeg tror bare ikke det bliver hos os, da jeg mener at han skal gøre ligesom Momo, og spille i en anden liga, hvor det ikke går så hurtigt, og hvor ens mangler ikke så tit bliver udstillet.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » fredag, 19. sep, 2008 14:37

Mikkel skrev: Hvor længe vil du bruge det mantra? Og hvor er det i øvrigt lige, du får 70% fra? Jeg er da enig i, at Babel i mange kampe har leveret for dårligt, og at han ofte er mere tydelig, når han bliver sendt på banen 20 min. før tid. Han bliver bedre og bedre - hvad enten du vil det eller ej ;) - og kampen mod Marseille viste, at han rent faktisk godt kan spille en hel kamp og holde niveauet, hvis han da får lov til det. Samtidig viste han de kvaliteter, han besidder på trods af de manglende mål.

Hans spillestil er den afventende og uventede, så jeg har det fint med, at han ikke løber og stresser konstant som en Kuyt - der vel må få prædikatet en 100%-spiller, hvis vi skal blive i din terminologi. En Riera kunne i øvrigt også minde om en spiller, der heller ikke kan komme op på de magiske 100%. Babel - og Riera - er 2 af meget få spillere på holdet, der leverer andet end fight. Det er i hvert fald spillere efter mit hovede.

Hvis du derimod tænker på potentiale, når du sætter % på, så kan vi hurtigt lave en liste over spillere, der også ser dårlige ud på papiret. Det er vel kun spillere, som Gerrard, Torres, Reina, Carra, Kuyt, Skrtel og Masch, der ser ud til at spille på det maksimale af deres niveau? Agger er i så fald også en 70% spiller. Keane er en 50% spiller. Alonso er en 70% spiller. Osv. Min pointe er bare, at der ikke er grund til at sætte en spiller i bås.
Det hele lyder meget fint, men Babel er nu stadig en 70% spiller. Jeg har endnu ikke set andet fra de kampen han har startet på banen. Jeg siger ikke han er 70% spiller fordi han ikke levere fight. Jeg siger han kun yder 70% af sit potentiale.

Vi kan alle se han har en vanvittig speed, godt antrit, udfordrende facon, samt råstyrke. Jeg siger blot han ikke udnytter sin speed optimalt, hvorpå det kun er de 70% af den han anvender. Det samme med hans udfordringer, der nogle gange er geniale - selvfølgelig kan ikke alle driblinger lykkes og være geniale - mens andre gange kan han ikke drible uden om en kegle. Det er forskellen mellem de to yderpunkter der gør jeg ikke mener han er mere end en 70% spiller og kun udnytter dette.

Med Babel er jeg ligeglad med fight, for hans egenskaber ligger helt andre steder. Der er andre på holdet der mestrer det med fight - selvom Babel selvfølgelig skal ligge rigtigt i forhold til taktikken, og kæmpe for bolden - hvor Babel ikke ikke (nødvendigvis) skal koncentrere sig om dette. Men i stedet det han er bedst til.

Summasumarum, han skal udnytte det han er bedst til og det gør han kun optil 70%.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » fredag, 19. sep, 2008 14:45

LFC Søren skrev:
Nej det skal vi bestemt ikke, men Mascherano er også en meget bedre fodboldboldspiller og ikke mindst hurtigere i sit spil end Lucas, ja måske pt. den bedste i verden på hans plads, og derfor skriver jeg også ala Lucas, da der bestemt også er brug for arbejdsmænd ala Mascherano, sidst bevist i vores kamp mod manc.

Lucas skal nok få en god karriere, men jeg tror bare ikke det bliver hos os, da jeg mener at han skal gøre ligesom Momo, og spille i en anden liga, hvor det ikke går så hurtigt, og hvor ens mangler ikke så tit bliver udstillet.
Jeg mener ikke Mascherano er en god boldspiller. Ikke bedre end Lucas. Derfor ser jeg også andre muligheder med Lucas.

Lucas kan både placeres på den dybe defensive midtbane - ala Mascherano - og på den offensive midtbane - ala Gerrard. Han har værdier fra begge spillere - men er ikke ligeså god i disse værdier som de to, da begge er verdensklasse spillere. Det er Lucas ikke endnu, og ja, der kan da såes tvivl om han bliver det, men det er ikke min pointe. ( tror jeg :scratch: )
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » fredag, 19. sep, 2008 16:14

Heksem skrev:
LFC Søren skrev:
Nej det skal vi bestemt ikke, men Mascherano er også en meget bedre fodboldboldspiller og ikke mindst hurtigere i sit spil end Lucas, ja måske pt. den bedste i verden på hans plads, og derfor skriver jeg også ala Lucas, da der bestemt også er brug for arbejdsmænd ala Mascherano, sidst bevist i vores kamp mod manc.

Lucas skal nok få en god karriere, men jeg tror bare ikke det bliver hos os, da jeg mener at han skal gøre ligesom Momo, og spille i en anden liga, hvor det ikke går så hurtigt, og hvor ens mangler ikke så tit bliver udstillet.
Jeg mener ikke Mascherano er en god boldspiller. Ikke bedre end Lucas. Derfor ser jeg også andre muligheder med Lucas.

Lucas kan både placeres på den dybe defensive midtbane - ala Mascherano - og på den offensive midtbane - ala Gerrard. Han har værdier fra begge spillere - men er ikke ligeså god i disse værdier som de to, da begge er verdensklasse spillere. Det er Lucas ikke endnu, og ja, der kan da såes tvivl om han bliver det, men det er ikke min pointe. ( tror jeg :scratch: )
Heksem, tror du Lucas bliver en bedre spiller i denne sæson eller næste sæson ? Eller skal LFC betragte det som en spiller der ikke formåede at udvikle sit potentiale i klubben og ligaen. Lucas er den spiller, jeg selv har sværest ved at definerer samt vurdere hans fremtidsperspektiver...
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alex Brockins » fredag, 19. sep, 2008 18:19

At Lucas både kan spille på den defensive og den offensive er jeg sådan set ligeglad med. Jeg synes det er trættende og unuanceret, at en arbejdsmand som Lucas aldrig får kritik, når han spiller dårligt, hvorimod vores mere flamboyante typer som Babel etc. skal rækkes ned - eller betegnes som en "70 %-spiller" - når det ikke altid går lige godt.

Efter min mening imponerer Lucas sjældent, og mod Marseille var han decideret skidt.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » fredag, 19. sep, 2008 19:44

Alex Brockins skrev: At Lucas både kan spille på den defensive og den offensive er jeg sådan set ligeglad med. Jeg synes det er trættende og unuanceret, at en arbejdsmand som Lucas aldrig får kritik, når han spiller dårligt, hvorimod vores mere flamboyante typer som Babel etc. skal rækkes ned - eller betegnes som en "70 %-spiller" - når det ikke altid går lige godt.
Det er vist kun mig der ikke kritiserer Lucas, så jeg vil da påpege at han får rigtig megen kritik af andre.

Omvendt for Babel ikke i nær samme grad kritik, da hans potentiale er mere fremhævet.

Men mine forventninger til Ryan Babel er ganske meget større. Derfor forventer jeg også mere end 70%.

Og vis alle er så kede af det, så skal jeg nok lade være med at nævne Ryan Babel som værende 70% spiller.
Alex Brockins skrev: Efter min mening imponerer Lucas sjældent, og mod Marseille var han decideret skidt.
Du har ret i han ikke imponerede, men det var der flere der heller ikke gjorde.

Lucas får ej heller mange kampe i træk - ikke at det skal være en undskyldning, da der er flere bedre spillere på hans position(er) - og hans rytme kommer ikke til sin ret. Aurelio er en anden spiller der skal have 3-4 kampe, før han præsterer på hans bedste.

Vi må se om han kan udvikle sig i Liverpool. Jeg tror det bliver vanskeligt, selvom hans potentiale er ligeså stort - blot med andre forcer - som Ryan Babel.

Nu skal det siges Hamann var en af mine absolut yndlingsspillere, og ser Lucas som en Hamann arvetager. Laver de professionelle frispark, skiller sig godt af med bolden, og arbejder rigtig meget fra felt til felt. Derudover besidder Lucas en bedre teknik.

Mascherano - som jeg får i denne tråd - er bedre end Lucas, og det vil måske gøre stor indflydelse på Lucas karriere i Liverpool. Men som alternativ til Mascharano, har vi i Lucas en fuldgod erstatning. Det samme på den offensive midtbane position - selvom jeg tror andre spillere vil blive foretrukket på der.

PS: synes godt nok jeg er i modvind i øjeblikket.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Martin VP » fredag, 19. sep, 2008 21:55

Heksem skrev:PS: synes godt nok jeg er i modvind i øjeblikket.
Jeg holder med dig omkring Lucas, Heksem. Men resten har du vist selv rodet dig ud i.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » fredag, 19. sep, 2008 21:59

Martin VP skrev:
Heksem skrev:PS: synes godt nok jeg er i modvind i øjeblikket.
Jeg holder med dig omkring Lucas, Heksem. Men resten har du vist selv rodet dig ud i.
Takker. Det er ikke let. Øv.

PS: Linda P er ikke særlig sjov i dag
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af LFC Søren » lørdag, 20. sep, 2008 12:08

Heksem skrev: PS: synes godt nok jeg er i modvind i øjeblikket.
Jeg forstå godt ved du mener omkring Babel, da forskellen er kolosal omkring en god Babel, og en skidt Babel.

Lucas er vi dog ikke enig i, men jeg håber du får ret.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » lørdag, 20. sep, 2008 13:38

nikand skrev: Heksem, tror du Lucas bliver en bedre spiller i denne sæson eller næste sæson ? Eller skal LFC betragte det som en spiller der ikke formåede at udvikle sit potentiale i klubben og ligaen. Lucas er den spiller, jeg selv har sværest ved at definerer samt vurdere hans fremtidsperspektiver...
Har ingen anelse om det, selvom jeg ser Lucas som den spiller i truppen som det største talent. Jeg tror det bliver meget svært for Lucas, da Mascherano er verdensklasse allerede og Xabi Alonso er en helt anden type. Hvis Lucas skal have en større fremtid i Liverpool FC, så ser jeg det som værende ganske vigtigt at han byder ind med noget andet end Mascherano og Xabi Alonso. Hvad kan det så være? Han kan være mere målfarlig end de to, og det er her han skal skille sig ud fra reserve til at indgå i en større del af førsteholdskampene.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alex Brockins » lørdag, 20. sep, 2008 15:20

Jeg er skam enig i, at Lucas er(var) et stort talent. Det er jo netop derfor jeg kommer med min kritik. Det han har præsteret indtil videre er simpelthen ikke godt.

Lucas har været et år i klubben nu og bliver 22 til januar. Kun i meget få kampe har vi set ham udnytte sit potentiale. Fx at han er rigtig god til at spille på små områder. Men alt for ofte bidrager han efter min mening slet ikke med nok, om end han har kompetencer a la en Hamann - det er dog stadig noget af en sammenligning.

Hvis man endelig skal sammenligne Lucas med en spiller, bør det være Anderson, der godt nok var over dobbelt så dyr (i det mindste kostede han ikke så meget som Robbie Keane), men til gengæld er han også fantastisk meget bedre. Selvom Anderson egentligt er en offensivindstillede spiller, har han så meget mere tilstedeværelse på midtbanen end Lucas har.
Best in the world at everything I do.

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af henrik1 » lørdag, 20. sep, 2008 21:46

Har også gået og ventet på Lucas gennembrud, men synes aldrig det kommer. Han var meget dårlig mod Marseille, han var svag i OL og jeg synes egentlig aldrig han har leveret nogen pragtkamp. Modsat Mascherano (og Anderson), som både leverer rigtigt gode kampe og har et höjt lavesteniveau. Jeg ser nok mere Masch som "den nye Hamann". Lucas ser jeg ikke så meget i.

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Aarhus » lørdag, 20. sep, 2008 22:47

Jeg forventer mere af Lucas i denne sæson, end jeg gjorde i sidste. Han er blevet et år ældre, han har mere erfaring, han kender holdkammerater og tempo samt kulturen. Alle disse ting er nu - må vi da håbe - faldet på plads, og derfor kan han koncentrerer sig om fodbold.
Jeg ser bestemt også et kæmpe lys i Lucas, selvom han ikke på samme måde har vist potentiale som Babel. Men når vores midtbane er domineret af de bedste i verden, så er det vel svært at være den dominerende i kampen blandt dem. Han har heller ikke fået flere kampe i streg, som der bliver nævnt i et indlæg tidligere, og det tror jeg også er en faktor. Han når ikke at få rytmen med, og spiller han endelig godt nok, så går der så lang tid til næste kamp, og i den ventetid tror jeg heller ikke, det er muligt at bibeholde den rytme.

Men egentlig, så ser jeg Lucas som ideel til vores system fra sidste sæson. Han skal afløse Alonso. Det var min plan i hvert fald, men jeg har så skiftet mening om den genopståede Alonso.
Da Lucas både kan spille offensiv og defensiv midtbane, havde jeg forestillet mig, at Mascherano spillede den defensive som nu - Lucas på Alonsos plads, men langt mere bevægelse, flere dybdeløb og mere kombinationsspil i de små områder. Så skulle Gerrard selvfølgelig være på den offensive, hvor samarbejdet med Torres ikke engang behøver at blive uddybet yderligere.

Det var sådan, jeg havde forestillet mig, at det skulle være, men Alonso i form er bare klasse, og det må man sige, han er kommet igen i forhold til sidste sæson.

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af ilusio » torsdag, 25. sep, 2008 08:58

Med Gerrard bag angrebet (forhåbenligt) og vores typiske opstilling med 2 mand på midten, så har vi brug for 3-4 gode midtbanespillere. Lucas skal nok få chancen i år, men han skal også vise udvikling ift sidste sæson.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar