38 - Jon Flanagan

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Emmy » fredag, 13. feb, 2015 11:45

Dejlig læsning om Flanno her. Forhåbentlig kan han komme tilbage på toppen her i foråret og sikre sig en forlængelse af kontrakten. Det ville være forfærdeligt dels at se ham forsvinde fra klubben og dels hvis han ikke rammer toppen igen ligesom f.eks. Kelly aldrig gjorde det.

http://www.liverpool.no/Nyheter/Flanaga ... ening.aspx
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » fredag, 13. feb, 2015 15:28

Jeg synes nu ikke, det lyder til, at vi skal regne med for meget i denne sæson fra hans side. Hvis han først skal bruge et par uger på at komme i form for så først at få trænet sig op på ungdomsholdet, så synes jeg stadig et comeback lader til at være langt væk, desværre. Jeg håber i hvert fald, at han som minimum får det første halve år af næste sæson til at vise sig frem. Det ville være fandens ærgerligt, hvis han ender som Kelly.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Emmy » fredag, 13. feb, 2015 15:34

Det kræver jo at de forlænger hans kontrakt. Ellers er han færdig til sommer. Jeg kan næsten umuligt forestille mig at han ikke får en ny kontrakt men man ved sgu aldrig hvad der kan ske.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » fredag, 13. feb, 2015 16:09

Ja, det har du selvfølgelig ret i. Jeg var ikke lige opmærksom på, at den udløb her til sommer. Men selvfølgelig forlænger vi med ham. Den eneste grund til ikke at gøre det ville være, at han ikke passer specielt godt på wingback-positionen, og Rodgers ser det er system som det foretrukne i fremtiden. Det ville dog være et usandsynligt scenarie.
Liverpool Football Klopp

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Mazter81 » lørdag, 14. feb, 2015 14:47

AndreasN skrev:Ja, det har du selvfølgelig ret i. Jeg var ikke lige opmærksom på, at den udløb her til sommer. Men selvfølgelig forlænger vi med ham. Den eneste grund til ikke at gøre det ville være, at han ikke passer specielt godt på wingback-positionen, og Rodgers ser det er system som det foretrukne i fremtiden. Det ville dog være et usandsynligt scenarie.
Jeg ved ikke helt, hvordan han passer ind i Rodgers' filosofi. Hvad enten det er med wing backs eller i en klassisk 4-4-2, så er han IMO ikke et særligt godt match.

Som udgangspunkt passer han heller ikke særligt godt på en back-position, hvor det vil forventes, at han skal skabe mere fremadrettet. Sidste sæson gik det, fordi, der blev skabt så meget pga. bl.a. Suarez tilstedeværelse og kombinationen med Sturridge og Gerrards bolde fra midtbanen. En lignende situation kan vi nok ikke forvente at se igen. Ever. Derfor skal der nok skabes mere fra andre positioner - bl.a. backs, hvor jeg ikke umiddelbart tror, at Flanagan vil passe godt ind da hans primære styrker er defensive og de klart overskygger hans offensive kompetencer.

Wing back tror jeg ikke behøver blive uddybet meget. Her passer han slet ikke ind. Han har vel en 70/30 eller måske 80/20 fordeling af defensive vs. offensive kompetencer. Han indgår heller ikke voldsomt godt i kombinationsspillet IMO, selv om der fra sidste sæson alligevel er et par eksempler.

Jeg så også en foreslå ham som den ene CB i et tremandsforsvar, og der ser jeg ham slet ikke passe ind. Stærk defensiv, bevares, men på backen. Han ligner ikke umiddelbart en prototype på en CB af en nogen som helst slags.

Så jeg tror hans fremtid i LFC vil være begrænset, hvilket er meget ærgerligt, da han er en af de lokale drenge. Det ville dog være lækkert at blive modbevist af ham på banen

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » lørdag, 14. feb, 2015 15:34

Jeg er enig et langt stykke henad vejen, men jeg er lidt uenig i, at han ikke passer ind på en traditionel back. Jeg tror, du har helt ret i, at Rodgers gerne ser sine backs være i stand til at skabe noget offensivt, men omvendt tror jeg, han tillægger det mindst ligeså stor værdi, at de er pligtopfyldende i det defensive - og det må man jo i den grad sige, at Flanagan er.

Nu nævner du selv, at det ikke var et problem sidste år, fordi vores offensiv var så skarp, som den var, men mon ikke sidste sæsons offensiv er det, Rodgers stræber efter? Bevares, der går nok en del år, før vi rammer så højt en niveau igen, men mindre kan også gøre det - og med så store offensive kvaliteter, så er jeg ret overbevist om, at Rodgers føler, han vil få brug for en back med så store defensive kvaliteter som Flanagan har.

Igen, jeg tror, det er et spørgsmål om, hvilket system vi vil bruge i fremtiden. Stiler vi efter noget ala sidste sæson med en firebackkæde eller holdet vi fast i det nuværende? Det bliver afgørende for Flanagans fremtiden i klubben. Jeg håber uanset hvad, at han får en chance.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Surf » lørdag, 14. feb, 2015 15:46

Flanagan er ekstremt aggressiv i sit spil, og presser gerne højt i banen. Det er også en slags offensiv kvalitet. Og faktisk fik vi flere gang en prøve på, at han godt kan lægge en god, hård flad offensiv aflevering, der bryder linjerne.

Driblinger og indlæg lader selvfølgelig meget tilbage at ønske. Men det er jo heller ikke så meget det, vi skal bruge vores backs til.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af ThunderZtorm » lørdag, 14. feb, 2015 20:30

Flanagan er local lad, kan spille begge backs/wing backs og er sandsynligvis ikke vanvittigt dyr i løn - det ville være fjollet ikke at forlænge med ham, selv om han kun ville være reserve/rotationsspiller.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Emmy » søndag, 15. feb, 2015 00:08

ThunderZtorm skrev:Flanagan er local lad, kan spille begge backs/wing backs og er sandsynligvis ikke vanvittigt dyr i løn - det ville være fjollet ikke at forlænge med ham, selv om han kun ville være reserve/rotationsspiller.
Det ville nemlig være fjollet ikke at forlænge med ham og jeg tror og håber bestemt det sker. Jeg kan sagtens se ham komme tilbage på holdet, både som almindelig back i en 4-mands bagkæde eller som højre forsvarer i en 3-mandskæde. Den plads Can har nu tror jeg godt Flanno kan spille.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af Mazter81 » søndag, 15. feb, 2015 00:34

Emmy skrev:
ThunderZtorm skrev:Flanagan er local lad, kan spille begge backs/wing backs og er sandsynligvis ikke vanvittigt dyr i løn - det ville være fjollet ikke at forlænge med ham, selv om han kun ville være reserve/rotationsspiller.
Det ville nemlig være fjollet ikke at forlænge med ham og jeg tror og håber bestemt det sker. Jeg kan sagtens se ham komme tilbage på holdet, både som almindelig back i en 4-mands bagkæde eller som højre forsvarer i en 3-mandskæde. Den plads Can har nu tror jeg godt Flanno kan spille.
Hvordan ser du ham som spiller i en trebackskæde?
Jeg kan nemlig umiddelbart slet ikke se ham der? Jeg synes umiddelbart han mangler fysisk styrke til den plads. Wisdom vil IMO være et meget bedre bud pga hans fysiske styrke

Dog er Rodgers som Morten O glad for polyvante spillere, men jeg der ham dog primært som en defensiv backup på begge backs.
Jeg kan have mine tvivl om der er plads til en sådan spiller i truppen

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 30. apr, 2015 13:47



Fuck me!!!

Satan det er synd for holdet og for knægten naturligvis. Viste så lovende takter sidste sæson.

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af tue69 » torsdag, 30. apr, 2015 13:57

Det lugter, desværre, af en karriere der stille og roligt forsvinder...

En skam. Det virkede sgu ellers så lovende sidste år.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af AndreasN » torsdag, 30. apr, 2015 14:25

Rend mig i røven
Liverpool Football Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af texy » torsdag, 30. apr, 2015 15:47

Fandme synd for Flanno. Og også synd for os.

Mon han nogensinde kommer til at spille fast for os nu? Jeg tvivler. Han havde ellers en gylden chance for at gøre pladsen på højre back til hans egen denne sommer, hvor Johnson stopper og Manquillo lader til at have mistet Rodgers' tillid.

Nu bliver det desværre endnu et sted, hvor vi skal bruge transferkroner. Også selvom jeg nu klart forventer, at Wisdom hentes hjem.
Kloppite

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 38 - Jon Flanagan

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 30. apr, 2015 16:06


Besvar