22 - Simon Mignolet

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af JTN » tirsdag, 16. dec, 2014 12:25

Måske er Rodgers i gang med at bygge en sag, så han kan få en ny målmand til januar? Jeg husker, hvordan han brugte indskiftningen af Brad Smith i sidste års kamp mod Chelsea til at kritisere manglende bredde i truppen blot få dage før januarvinduet. Ironisk nok endte vi ikke med at købe noget som helst, selvom vi dog havde satset mere eller mindre helhjertet på Konoplyanka.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Surf » mandag, 22. dec, 2014 16:08

Jeg må indrømme, at jeg ikke er begejstret for at Mignolet er sat af. Jeg synes det er for stort et gamble. For mig er han vores bedste keeper, og han kan, i modsætning til Jones, diske op med kampafgørende redninger. Jeg kan sagtens se rationalet, hvis pointen er at få Mignolet op på dupperne og håbe, at han kan hæve sit niveau, ligesom vi har set med Hart og De Gea i Manchesterklubberne. Men problemet er, at Jones bare på ingen måde har samme niveau, som de nævnte klubbers andenmålmænd. Det kan koste afgørende point, og jeg kan slet slet ikke lide, at man ikke stiller med stærkeste hold, uanset hvad grunden er. Er det endda sådan, at Rodgers prøver at presse ejerne til at købe en ny keeper i januar, synes jeg det er endnu mere hjernedødt og bekymrende. Ejerne og Rodgers burde have en åben dialog, der skal sikre at vi netop ikke er nød til at bruge andre midler til at signalere problemer i truppen.

Så tilbage med Mignolet på kassen hen over julen, så vi kan få vores bedste målmand på plads mellem stængerne.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

bblauritzen
Indlæg: 1066
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af bblauritzen » mandag, 22. dec, 2014 17:11

Surf skrev:Jeg må indrømme, at jeg ikke er begejstret for at Mignolet er sat af. Jeg synes det er for stort et gamble. For mig er han vores bedste keeper, og han kan, i modsætning til Jones, diske op med kampafgørende redninger. Jeg kan sagtens se rationalet, hvis pointen er at få Mignolet op på dupperne og håbe, at han kan hæve sit niveau, ligesom vi har set med Hart og De Gea i Manchesterklubberne. Men problemet er, at Jones bare på ingen måde har samme niveau, som de nævnte klubbers andenmålmænd. Det kan koste afgørende point, og jeg kan slet slet ikke lide, at man ikke stiller med stærkeste hold, uanset hvad grunden er. Er det endda sådan, at Rodgers prøver at presse ejerne til at købe en ny keeper i januar, synes jeg det er endnu mere hjernedødt og bekymrende. Ejerne og Rodgers burde have en åben dialog, der skal sikre at vi netop ikke er nød til at bruge andre midler til at signalere problemer i truppen.

Så tilbage med Mignolet på kassen hen over julen, så vi kan få vores bedste målmand på plads mellem stængerne.
Jeg mener ikke at den individuelt bedste mand nødvendigvis er den bedste for holdet, synergien skal være der og det har den ikke været med Mignolet. Det er tydeligt at samarbejdet mellem vores forsvars kæde og målmand har været ikke eksisterende.

Jeg bebrejder ikke Rodgers for at prøve andre veje.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Surf » mandag, 22. dec, 2014 17:17

bblauritzen skrev:
Jeg mener ikke at den individuelt bedste mand nødvendigvis er den bedste for holdet, synergien skal være der og det har den ikke været med Mignolet. Det er tydeligt at samarbejdet mellem vores forsvars kæde og målmand har været ikke eksisterende.

Jeg bebrejder ikke Rodgers for at prøve andre veje.
Helt principielt er jeg enig. Men jeg mener endnu ikke at have set grunde til, at Jones skulle fungere meget bedre. Vores organisation er nok blevet bedre, og dermed forsvarer vi også bedre. Men det kan man finde andre årsager til imø., såsom Lucas' tilbagekomst og Lovrens bænkplads, og selvfølgelig vores systemskifte.

Antaget at Jones rent faktisk forbedrer forsvaret, og vi derfor lukker færre mål ind samlet set, så er jeg helt enig med dig. Men jeg har endnu ikke set beviser på det, mens jeg ved, at Jones ikke, eller sjældent, kan hive de afgørende redninger op.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Mazter81 » mandag, 22. dec, 2014 18:11

Nu er det bare svært at split teste keepere i fodbold, og de fleste af os er vel enige om, at det Mignolet leverede ikke var godt nok.

Så slal Rodgers jo prøve noget andet, og det vil altid være svært at sige, om forsvaret fungerer bedre pga Mignolet er væk eller af andre årsager.
Alt andet lige, skulle der prøves noget og hidtil har Jones jo ikke ligefrem lavet drop

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Surf » mandag, 22. dec, 2014 18:42

Mazter81 skrev:Nu er det bare svært at split teste keepere i fodbold, og de fleste af os er vel enige om, at det Mignolet leverede ikke var godt nok.

Så slal Rodgers jo prøve noget andet, og det vil altid være svært at sige, om forsvaret fungerer bedre pga Mignolet er væk eller af andre årsager.
Alt andet lige, skulle der prøves noget og hidtil har Jones jo ikke ligefrem lavet drop
Mignolet leverede ikke nok. Men det gør jo ikke Jones til en bedre målmand end Mignolet. Rodgers skal partout ikke prøve noget andet, hvis dette andet er markant dårligere.

Måske er vi bedre stillet med Jones på holdet, det vil jeg egentlig næsten ikke udtale mig om, for det ved Rodgers nok bedst. Jeg ser bare ikke Jones som en bedre målmand end Mignolet, på trods af Mignolets svagheder. Min anke gik mest på, at hvis Jones står af andre årsager end at han er bedre end Mignolet (for holdet), så synes jeg det er alarmerende og ærgerligt. Er beslutningen taget fordi man vurderer, at forsvaret kan styrkes fordi Jones er en bedre kommunikator, og vi dermed står bedre et bedre hold, ja så støtter jeg selvfølgelig op om det.

Jones har ikke droppet nej, men hvis det er succeskriteriet, så ved jeg snart ikke hvor vores ambitionsniveau er endt henne.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

STMO
Indlæg: 2345
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af STMO » mandag, 22. dec, 2014 21:25

Håber enten at se Mignolet tilbage eller et nyindkøb f.eks. Peter Chech. Jones er ok, men ikke til startpladsen på et tophold. Jeg tror, Mignolet havde nappet den ene af Arsenals kasser.

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Weissmuller » mandag, 22. dec, 2014 21:36

STMO skrev:Håber enten at se Mignolet tilbage eller et nyindkøb f.eks. Peter Chech. Jones er ok, men ikke til startpladsen på et tophold. Jeg tror, Mignolet havde nappet den ene af Arsenals kasser.
STMO skrev:Håber enten at se Mignolet tilbage eller et nyindkøb f.eks. Peter Chech. Jones er ok, men ikke til startpladsen på et tophold. Jeg tror, Mignolet havde nappet den ene af Arsenals kasser.
Ja, uden at jeg syntes at Jones stod dårligt, så har jeg bare en fornemmelse af, at Mignolet havde nappet i hvert den ene!

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Hendo » fredag, 02. jan, 2015 16:32

Weissmuller skrev:
STMO skrev:Håber enten at se Mignolet tilbage eller et nyindkøb f.eks. Peter Chech. Jones er ok, men ikke til startpladsen på et tophold. Jeg tror, Mignolet havde nappet den ene af Arsenals kasser.
STMO skrev:Håber enten at se Mignolet tilbage eller et nyindkøb f.eks. Peter Chech. Jones er ok, men ikke til startpladsen på et tophold. Jeg tror, Mignolet havde nappet den ene af Arsenals kasser.
Ja, uden at jeg syntes at Jones stod dårligt, så har jeg bare en fornemmelse af, at Mignolet havde nappet i hvert den ene!
Synes ikke Jones er ok i Liverpool, heller ikke som 2. valg. Og Mignolet er en af de store transfergåde (hvilket siger en del!) hvorfor hente en målmand der slet ikke passer til spillestil? Don't get it. Meget svært at forestille sig Mignolet som Rodgers ønskespiller. Ingen hemmelighed hvilken type Mignolet var inden han kom. Den transferkomite må have haft en finger med i den handel mere end ROdgers, ellers så er det nærmest endnu mere mysterium.

Også utroligt at Vorm havnede på bænken i Spurs og ikke havnede på bænken eller i mål for Liverpool, bedre og billigere end Mignolet og Jones. Men altså større anvne end Vorm burde have været mulig. Og end Mignolet. Forstår slet ikke den handel.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Pakken » lørdag, 31. jan, 2015 19:50

Stor ros til vores målmand for de seneste præstationer. Især indgreb i feltet og udspark i åbent spil er blevet forbedret markant. Holder langt flere bolde i spil i stedet for at sparke dem ud af banen og vurderer godt, om der skal gribes eller bokses på diverse høje bolde i feltet.

Måske har den ufrivillige pause rent faktisk betydet noget. Positiv udvikling er der i hvert fald.

Som en lille ekstra information, så er han nu også oppe på at have 2. flest clean sheets (8) kun overgået af Forster (10).

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Thommo » lørdag, 31. jan, 2015 22:32

Pakken skrev: Som en lille ekstra information, så er han nu også oppe på at have 2. flest clean sheets (8) kun overgået af Forster (10).
Det lyder faktisk en smule vanvittigt :shock: Men cadeus til Simon, og de 3/10 foran ham for at få lavet en solid defensiv, og BR selv om nogle nok ikke er så tosset med at give roser til Brendan.
Verden er smask fuld af hyklere....

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af thefugle » onsdag, 11. feb, 2015 08:19

Jeg har været en kæmpe kritiker, men det er nu stadig dejligt at se manden få lidt medvind. Han står rigtig godt for tiden. Virker mere selvsikker og laver nogle rigtig vigtige redninger!

Jeg under ham det sku, og håber han bliver ved resten af sæsonen.

Må lige huske at nævne hans vanvittigt gode udspark igår til Sturridge som faktisk næsten giver ham en assist!
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Deluga
Indlæg: 92
Tilmeldt: søndag, 23. sep, 2012 15:33
Geografisk sted: Nordjylland
Alder: 28

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af Deluga » onsdag, 11. feb, 2015 08:35

thefugle skrev:Jeg har været en kæmpe kritiker, men det er nu stadig dejligt at se manden få lidt medvind. Han står rigtig godt for tiden. Virker mere selvsikker og laver nogle rigtig vigtige redninger!

Jeg under ham det sku, og håber han bliver ved resten af sæsonen.

Må lige huske at nævne hans vanvittigt gode udspark igår til Sturridge som faktisk næsten giver ham en assist!
Jeg har aldrig rigtig været den store kritiker af Mignolet, men ville dog have ønsket en ny målmand da jeg efterhånden blev træt af ham. Men hvad, som han står nu er jeg ligeglad med en anden målmand!

+ Det at han er blevet bedre i målet er han altså også blevet væsenligt bedre til at komme ud af målet, som egentlig var det, der var det største problem med ham. Han har gjort det godt, og er ikke længere nervøs ved diverse hjørnespark.

Han har lavet nogle vigtige redninger som du siger og det er også en kæmpe ros, lidt ligesom dem han lavede i starten af hans LFC tid.

De par kampe på bænken har virkelig oppet ham rigtig meget. STOR ros til Mignolet!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af AndreasN » onsdag, 11. feb, 2015 09:10

Han lavede simpelthen en verdensklasse redning i går på et vigtigt tidspunkt. Jeg forstår stadig ikke, hvordan han fik den. Han viste endnu engang gode takter i feltet og på stregen og var kun en enkelt gang ubeslutsom, da han går ned i Kane, der teatralsk falder, men heldigvis trækker han armene til sig, og dommerne hoppe ikke på hans film.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af nikand » onsdag, 11. feb, 2015 17:27

thefugle skrev:Jeg har været en kæmpe kritiker, men det er nu stadig dejligt at se manden få lidt medvind. Han står rigtig godt for tiden. Virker mere selvsikker og laver nogle rigtig vigtige redninger!

Jeg under ham det sku, og håber han bliver ved resten af sæsonen.

Må lige huske at nævne hans vanvittigt gode udspark igår til Sturridge som faktisk næsten giver ham en assist!
+ 1.

Hans brok over spurs 2-2 mål kan jeg godt lide, det er attitude!
We need a new Fowler...

Besvar