21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
dphreak
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 40

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af dphreak » fredag, 02. dec, 2011 11:09

Martin E skrev:Jeg er ikke nervøs vi ar folk som kan gå ind og levere, nu er det jo ikke en Alonso eller mascherano type der er skadet. Spearing kan godt gå ind og levere.
:wall:

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » fredag, 02. dec, 2011 11:46

Lucas´ psykiske styrke må være rigtig stor. Bare se på hvad der er sket med ham de sidste par år. Hvor mange andre ville ikke være skredet og fundet sig en anden klub, hvis man blev svinet til hver gang man vandt en tackling? Lavede en aflevering? et frispark? En fejl aflevering? Ja, bare blev nævnt som mulig starter de første 2-3 år fik folk til at flippe ud.

Jeg er sikker på han nok skal komme igennem det og vende tilbage. Psykisk bliver det ikke noget problem for ham, det har jeg svært ved at tro på. Det har han bevist for os. Så er det bare om operationen går godt osv samt genoptræningen.

Vel nok min yndlingsspiller i truppen de sidste par år. For fanden det er træls.

Nu må andre spillere gå ind og vise de også kan være med. Spearing får muligheden den næste månede regner jeg med og hvis han ikke er opgaven voksen må der investeres i en ny mand. Om Jeg tror desværre ikke han er løsningen, jeg har svært ved at se ham i den rolle. Han er bedre til bare at tonse rundt end at have som defensiv mand på midtbanen. det så skal være en ny fremtidens mand? Eller en mere rutineret lappe løsning, evt med henblik på en træner tjans efterfølgende er spørgsmålet?

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Indlæg af Aarhus » fredag, 02. dec, 2011 12:04

Min næste Liverpool trøje bliver uden tvivl med Lucas på ryggen.

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Indlæg af Jan » fredag, 02. dec, 2011 12:11

Tiden er ikke til eksperimenter, og jeg er enig med Emmy i at det ingen mening giver at flytte rundt på problemet. Hvem siger iøvrigt Agger er god som holding midfielder? Har han prøvet det? I en betydningsfuld kamp eller til træning? Tror aldrig det er sket.

Vi skal have en midtbanespiller ind for en midtbanespiller - det er logik. Om det er wee Jay, Hendo eller Jonjo ved jeg ikke. Det handler om den bedste kombination med Adam. Ikke for offensiv, ikke for defensiv men lige tilpas. Det bliver svært nok endda.

Jeg tror wee Jay er den bedste startløsning. Jeg ser ham som mere defensivt orienteret end Hendo/Jonjo, lidt mere som Lucas i type men helt klart ikke på samme niveau.

Jeg håber blot vi fortsætter med 4-2-3-1. Et systemskifte vil være forkert synes jeg. Vort spil glider bedst sådan og det tror jeg også det vil gøre med en Lucas-afløser.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 02. dec, 2011 16:27

Her er lidt læsning om Lucas:

En sammenligning med andre defensive midtbanespillere - skrevet før kampene mod CFC og Man. City:
http://www.anfieldindex.com/4237/lucas- ... world.html

En sammenligning med Alonso og Masch og et overblik over Lucas' udvikling:
http://www.eplindex.com/lucas-leiva-dif ... -analysis/
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Indlæg af AJ » fredag, 02. dec, 2011 18:27

Shit, Fribytter. Det er jo helt vildt. 288 minutter per loss of possession i Lucas' tilfælde. Den næstbedste af dem der sammenlignes med er Karl Henry med 95. Det er godt nok en signifikant forskel.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » fredag, 02. dec, 2011 18:44

Callesen skrev:Lucas´ psykiske styrke må være rigtig stor. Bare se på hvad der er sket med ham de sidste par år. Hvor mange andre ville ikke være skredet og fundet sig en anden klub, hvis man blev svinet til hver gang man vandt en tackling? Lavede en aflevering? et frispark? En fejl aflevering? Ja, bare blev nævnt som mulig starter de første 2-3 år fik folk til at flippe ud.

Jeg er sikker på han nok skal komme igennem det og vende tilbage. Psykisk bliver det ikke noget problem for ham, det har jeg svært ved at tro på. Det har han bevist for os. Så er det bare om operationen går godt osv samt genoptræningen.

Vel nok min yndlingsspiller i truppen de sidste par år. For fanden det er træls.
Hvor er det bare sandt, hans psyke må simpelthen være 12 på 12 skalaen, de fleste var enten knækket, eller indgivet transfer request. Masch regner jeg som verdens bedste på sin position, og til hans arbejde. Lucas nærmer sig hans niveau i den poistion, og er tilmed begyndt at lave raids af og til. Nu han er blevet accepteret i LFC, og har fået overskud til disse raids.

Han bliver svær at undvære, men er stensikker på han kommer tilbage med stor sult. Vi vinder PL næste år, Pepe, Agger, Lucas, Enrique og Gerrard spiller hver 38 pl kampe hver :shock:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
LR75
Geografisk sted: Gylling
Alder: 49

Indlæg af LR75 » fredag, 02. dec, 2011 20:24

Som andre også har påpeget, så er dette et massivt blow for LFC. Som 24-årig har Lucas udviklet sig til én af verdens 5 bedste på sin position. Og han har sværget troskab til os ved at signe en lang kontrakt. Jeg har i den grad været en af tvivlerne på Lucas' kvaliteter, men de sidste 18 måneder har han bare vist, at han var tilliden og opgaven voksen. I Premier League findes der vil kun 1 eller 2, der er på Lucas' niveau. Sådan en svær skade kan desværre ødelægge en helt karriere, men lad os nu håbe, han kommer retur og genfinder den form, der har overbevist alle.

Jay Spearing... Step up! Nu er det din chance, og jeg tror også på dine kvaliteter.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 03. dec, 2011 01:02

AJ skrev:Shit, Fribytter. Det er jo helt vildt. 288 minutter per loss of possession i Lucas' tilfælde. Den næstbedste af dem der sammenlignes med er Karl Henry med 95. Det er godt nok en signifikant forskel.
Ja. Det er virkelig bemærkelsesværdigt. Mindre bemærkelsesværdigt, men stadig lidt af en øjenåbner (måske) er, at Tioté eller Song ikke ekscellerer indenfor bestemte kategorier. Jeg havde måske troet, at sådan et par kraftkarle ville dominerer en eller anden kategori, men det er ikke tilfældet - bortset fra at Tioté måske er stukket lidt af, hvad angår interceptions. Jeg gad dog godt se en opdateret sammenligning, der medtager de sidste to runder.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 03. dec, 2011 03:31

Aarhus skrev:Min næste Liverpool trøje bliver uden tvivl med Lucas på ryggen.
Me too. Without a doubt!
“In July 2007, a young lad knocked at my door and asked for my autograph. I gave him a signed jersey of mine and he left. The next day i was surprised to see the lad train for us . From then on he has become hugely important for us, its now time for me to get his autograph.”
Steven Gerrard on Lucas Leiva.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Indlæg af LFC Søren » søndag, 04. dec, 2011 14:35

Arda skrev:
Me too. Without a doubt!
“In July 2007, a young lad knocked at my door and asked for my autograph. I gave him a signed jersey of mine and he left. The next day i was surprised to see the lad train for us . From then on he has become hugely important for us, its now time for me to get his autograph.”
Detver fandme klasse sagt
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » mandag, 05. dec, 2011 19:19

LFC Søren skrev:
Arda skrev:
Me too. Without a doubt!
Detver fandme klasse sagt
Hvor er det citat fra? Det er klasse....Lucas har været vores bedste/mest stabile gennem de sidste mange måneder...ja faktisk tilbage fra da de to amerikanere kom...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Indlæg af Guffi182 » onsdag, 07. dec, 2011 22:17

Billede

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 07. dec, 2011 22:21

Guffi182 skrev:http://www.youtube.com/watch?v=kMi39cg3 ... r_embedded

Hans nye sang er mega fed!
ENDELIG fik han sin velfortjente hymne. Og du har helt ret; den er virkelig, virkelig fed.

Lucas Leiva - min ubestridte favorit på vores nuværende hold (naturligvis meget skarpt forfulgt af Pepe og Dirk).

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 35

Indlæg af Nicoen » onsdag, 07. dec, 2011 22:22

Rigtig fed sang, han fortjener det virkelig.

Besvar