21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 36

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alonso » lørdag, 18. jul, 2009 11:34

Lucas Leiva har krummer i sig og med rygter om salg af både Mascherano og Alonso, så ligner det hans chance for at slå sit navn fast på verdenstoppen. Lad os ikke glemme, at Lucas vil kende sin medspillere bedre end en tilkommer. Og såfremt den nye til daglig slår sine folder andre steder end i det engelske, så vil han også være den erfaring rigere. Så denne sæson kunne meget vel være den absolutte make or break for Lucas.

Knægten har så fantastisk og ydmyg en personlighed, at jeg kun kan onde ham det.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » lørdag, 18. jul, 2009 13:37

Alonso skrev:Lucas Leiva har krummer i sig og med rygter om salg af både Mascherano og Alonso, så ligner det hans chance for at slå sit navn fast på verdenstoppen. Lad os ikke glemme, at Lucas vil kende sin medspillere bedre end en tilkommer. Og såfremt den nye til daglig slår sine folder andre steder end i det engelske, så vil han også være den erfaring rigere. Så denne sæson kunne meget vel være den absolutte make or break for Lucas.

Knægten har så fantastisk og ydmyg en personlighed, at jeg kun kan onde ham det.
Jeg er på sin vis enig. Jeg har også spået ham en stor fremtid hos os, men jeg har dog mine forbehold set i henhold til, han har haft umådeligt vanskeligheder de gange han skulle stå for vores midtbane, og han skulle være den 'rutinere' kraft centralt. Jeg mener endnu ikke han besidder denne evne. Derfor har han bedst af en sæson mere, hvorpå han kan stå lidt i skyggen af større spillere, og så spille de 20-30 kampe han har gjort i den forgangne sæson.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Rambo
Indlæg: 834
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:57
Geografisk sted: Aarhus N
Alder: 43

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Rambo » søndag, 19. jul, 2009 11:42

havde helt glemt Mascherano vinklen :shock: :shock:

hvis han også ryger (god forbid!!!) så skal der selvfølgelig handles ind centralt, da en midtbane bestående af Lucas og Spearing/Plessis, nok er lige lovlig ung.

er dog noget overrasket over den positive feedback på mit ibndlæg, havde reelt regnet med at blive haglet ned ;) , men som man da kan blive overrasket.......
Wow nu kører det! nye ejere, ingen gæld! vi køber Dzeko og Mata til januar, Maicon, Müller og Lahm til sommer.

Så vinder vi CL og PL i 2012. alt det afgjort idag! woohoo!

bongfong
Indlæg: 818
Tilmeldt: onsdag, 07. nov, 2007 11:23

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af bongfong » torsdag, 13. aug, 2009 18:27

Jeg har ikke den helt store tiltro til Lucas, men hvis han skal have succes og modbevise mig i år, så gælder det om, at starte sæsonen godt! Og derfor er en god figur i kampen mod Spurs påkrævet! Dette vil både give mig, andre fans og ham selv et gevaldigt løft i humøret, og lad os virkelig håbe for det!

Brugeravatar
Scouzer
Indlæg: 562
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:13
Geografisk sted: Skive
Alder: 38

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Scouzer » torsdag, 10. sep, 2009 12:28

http://www.youtube.com/watch?v=BjLMglVYCGI

synes da denne video viser der er noget potentiale i Lucas

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Nicoen » torsdag, 10. sep, 2009 22:03

Scouzer skrev:http://www.youtube.com/watch?v=BjLMglVYCGI

synes da denne video viser der er noget potentiale i Lucas
Udfra den video kan han kun være backup for Mascherano.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Fribytter » mandag, 14. sep, 2009 09:48

Lucas fungerer måske bedst som oprydder, men han er nu en ok spilfordeler imø - og jeg tror, han kan blive bedre til det. Og hvis man sammenligner Lucas med de tre andre topholds tredjevalg til den centrale midtbane, er det ikke her, LFC kommer til kort. Han er bedre end Denilson imø og ca. på niveau med Anderson (selvom deres forcer og svagheder er lidt forskellige). Mikel er måske bedre, men jeg vil faktisk strække den til, at med tanke på købssummen for Mikel og Anderson (hhv. 16 og 18 mio pund) så vil jeg faktisk foretrække Lucas til 6 mio. pund...

Og så er det vel egentlig lidt opsigtsvækkende, at Rafa på den måde i pressen forsvarer Lucas. Jeg ved godt, at han har gjort det især ved vores angribere, men generelt er han jo ikke ligefrem kendt for at være den personlige træner, der engagerer sig i spillerne andet end på et professionelt plan. Jeg ved ikke, om Lucas' indstilling er værd at fremhæve overfor de andre spillere indadtil i klubben, eller om Rafa vitterligt bare finder kritikken af Lucas ekstremt overdrevet, og det er nok en blanding af de to ting. Det kan dog også være, at Rafa har "lært" lidt af Alonso-affæren og forstået, at visse spillere fungerer bedre med lidt mere personlig opbakning fremfor den rene benhårde konkurrence.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Hr. Drejer
Indlæg: 13798
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 17. sep, 2009 09:23

Personligt tror jeg at Lucas er udset til at overtage efter Masch. Jeg har på fornemmelsen at Masch tager til Barca efter denne sæson. Så er den plads ledig til Lucas. Jeg synes at Lucas mangler lidt i forhold til det defensive, når man sammenligne med Masch, men til gengæld er han bedre i det offesive og lave flere dybde løb.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » torsdag, 17. sep, 2009 10:55

Igårsdagens kamp mod Debrechen synes jeg vi ser Lucas som en glimrende oprydder, og med et pres på boldholderne som kun en Sissoko gjort før og med en tænding og aggressivitet som Mascherano. Dybdeløb og flere gange i boksen blev det også til. Godt arbejde Lucas, fortsæt de gode takter.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » fredag, 25. sep, 2009 13:45

Så er der igen blevet plads til Lucas i den brasilianske landsholdstrup. Skønt. Ganske fortjent eftersom Lucas har gjort det godt på det sidste.
We need a new Fowler...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af AJ » fredag, 25. sep, 2009 16:54

nikand skrev:Så er der igen blevet plads til Lucas i den brasilianske landsholdstrup. Skønt. Ganske fortjent eftersom Lucas har gjort det godt på det sidste.
Godt for ham personligt, og for hans selvtillid og erfaring, hvilket kan gavne os. Men mens Aquilani er skadet og alternativerne få, så jeg nu gerne at Lucas blev overset af Dunga.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hekkem » onsdag, 30. sep, 2009 20:11

Lucas den bedste centrale midtbane i Liverpool i denne sæson indtil nu.

Kom nu Lucas.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af nikand » torsdag, 01. okt, 2009 11:58

Hekkem skrev:Lucas den bedste centrale midtbane i Liverpool i denne sæson indtil nu.

Kom nu Lucas.
Præcis. So far so good. Dunga har da også taget med på landsholdet igen. Jeg synes at Lucas er blevet bedre til sit presspil, som
til tider minder om blanding af Mascherano og Sissoko. Derudover kommer Lucas også til chancer på låget ved dødbolde. Og han vinder oftest sine hovedstødsdueller.
We need a new Fowler...

Boye

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Boye » mandag, 16. nov, 2009 23:05

Han er gået gennem en rivende udvikling, og jeg kan ikke forstå nogen kan være i tvivl om, at Lucas har et kæmpe potentiale. Som Hekkem skriver, har han været Liverpools bedset centrale midt i denne sæson, og han er stadig en ung gut, der kan udvikle sig meget mere. Han spiller nu for Brasiliens A-landshold, og vi fik ham for omkring 80 mil. Hvordan kan det være et dårligt køb?

Flere snakker om, at han laver mange frispark, men et kig på de officielle PL statistikker afslører, at Mascherano har været slemmere end Lucas til det: http://www.premierleague.com/page/Stati ... 06,00.html

Masch indtager en 7. plads over flest frispark begået, mens Lucas befinder sig på 25. pladsen! En klar indikation af, at Lucas er blevet en skydeskive for folks frustrationer, når det ikke går optimalt for holdet. Mascherano klandres stort set aldrig for at lave mange frispark, selvom det er en del af begges spillestil...

Jeg så en kommentar til en artikel, hvori en eller anden poster statistikken over flest succesfulde tacklinger i PL i denne sæson:

1 Hendry Thomas Wigan Athletic 58
2 Javier Mascherano Liverpool 41
3 Lucas Leiva Liverpool 37
4 Mohamed Diamé Wigan Athletic 33
5 Wilson Palacios Tottenham Hotspur 32

Statistikkerne skulle være udarbejdet af the telegraph. Her er der ikke rigtig nogen forksel på de to. http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... stics.html

En fyr på RAWK havde fundet en anden, hvor Lucas ligger nummer 2 og Mascherano befinder sig længere nede, men han angav dog ingen kilde.

Uanset hvordan man vender og drejer det, fortjener Lucas mere anerkendelse for sin indstilling og sine præstationer. Jeg siger bestemt ikke, at han er bedre end Masch, men han har været bedre i denne sæson, og han har potentialet til at komme rigtig langt efter min mening.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af AJ » tirsdag, 17. nov, 2009 07:51

Det er så dejligt, at Lucas endelig er ved at udfolde sit potentiale. Han må jo have haft et enormt potentiale, ellers bliver man jo ikke årets spiller i Brasilien som 20-årig. Hidtil har man bare ikke kunne se det.

Mht. frisparkene, viser statistikken jo ikke hvilke og hvordan frisparkene er begået. Jeg bliver tit irriteret på Mascherano, men endnu oftere på Lucas når det kommer til frispark begået. Men mon ikke det kommer med rutinen? Han kan blive en fremragende defensiv midt.

Besvar