8 - Dominik Szoboszlai

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13750
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 02. jul, 2023 10:21

Velkommen til Dominik Szoboszlai!

Dominik Szoboszlai koster £60 M. og bliver dermed en af de dyreste Liverpoolspillere gennem tiden. Han er 22 år og kommer fra Ungarn, Han fik sin fodboldmæssige opdraelse i Fehérvár FC, Fönix GOLD, Ujpest (leje), MTK Budapest og FC Liefering, før han blev indrullet i Red Bull dynastiet, og først kom til Salzburg og til sidst i Leipzig. Han har spillet 18 landskampe for Ungarn og scoret 5 mål. Det er værd at bemærke at han er kaptajn på det ungarske landshold. Hvilket må betyde at han har lederevner.

Dominik Szoboszlai er en angrebsivrig midtbanespiller, som har et godt skud. Han scorer mål, og i den netop overståede sæson scorede han 10 mål (og lavet 13 assists) for Leipzig. Med ham og Mac Allister ombord, ligner det at Klopp vil have flere mål fra midten.

Han er teknisk dygtig og har en fysisk profil som vil passe til PL. Han måler 1.87 og udgør også en trussel i feltet og på dødbolde. Jeg synes han har nogle imponerende stats; han har spillet 226 seniorkampe, scoret 64 mål og lavet 73 assists. Han kan vise sig at være en rigtig Klopp spiller, da han er meget alsidig. Han kan spille i midten og på begge flanker.
Senest rettet af Hr. Drejer søndag, 02. jul, 2023 17:21, rettet i alt 2 gange.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Emmy » søndag, 02. jul, 2023 17:04

Vores nye #8
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af texy » søndag, 02. jul, 2023 19:51

Hr. Drejer skrev:
søndag, 02. jul, 2023 10:21
Han er teknisk dygtig og har en fysisk profil som vil passe til PL. Han måler 1.87 og udgør også en trussel i feltet og på dødbolde. Jeg synes han har nogle imponerende stats; han har spillet 226 seniorkampe, scoret 64 mål og lavet 73 assists. Han kan vise sig at være en rigtig Klopp spiller, da han er meget alsidig. Han kan spille i midten og på begge flanker.
Fik skrevet nedenstående indlæg i transfer-tråden angående mine bekymringer og undringer i forhold indkøbet af Szoboszlai. Vil lige påpege, at jeg naturligvis håber, at jeg tager fejl og han sammen med Trent og resten af holdet får vild succes. Jeg kan bare endnu ikke se, hvordan det fulde billede skal se ud.

I forhold til det markerede, så så jeg nogle stats, der viste, at han næsten ingen dueller og luftdueller vinder. Så jeg er ikke sikker på, at det er fysikken og højden, der er de kompetencer vi har scoutet ham på.
texy skrev:
søndag, 02. jul, 2023 19:41
Jeg medgiver, at jeg ikke kender meget til spilleren, men jeg er stadig ikke helt sikker på, hvad vi vil med Dominik Szoboszlai. Han spiller overvejende Salahs position. Måske en slags kombination af Salahs og Hendos position. Hvilket så reelt er den rolle, som Trent trådte ind i fra Arsenal-kampen og fremad.

Salah smider han ikke på bænken. Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig. Hendo kan måske ryge, men det vil samtidig med stor sandsynlighed gøre os endnu mere sårbare defensivt, da Szoboszlai ikke ligefrem er defensivt orienteret, som jeg kan læse mig til. Og så er der Trent. Hvor skal han så spille?

For mig er Trent oplagt til at overtage Hendo's rolle i 4-3-3. I de 10 kampe (fra Arsenal-kampen til sæsonafslutningen), hvor han reelt blev brugt på midtbanen, lavede han 1 mål og 7 assists. I de 10 kampe skulle Trent stadig hold et vågent øje på HB, selvom han delte det ansvar med Konaté. Jeg forestiller mig, at Trent kunne blive endnu mere dominerende, hvis man fjernede ethvert HB ansvar fra ham.

Men så træder Dominik Szoboszlai ind på scenen. Et nyt £60M indkøb, som i min optik nok kommer til at stå i vejen for, at vi stiller med vores bedste midtbane. Jeg håber, at jeg endnu engang tager fejl i forhold til et indkøb. Men jeg havde personligt hellere set os gå hårdt efter en dygtig HB.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13750
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 05. jul, 2023 11:01

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Cynwal » lørdag, 08. jul, 2023 10:25

En Newcastle United fan analyserer sig frem til, at Szoboszlai er et rigtig godt køb for Liverpool:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13750
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 19. aug, 2023 18:30

Hvor er han bare god. Han har drive, taktisk forståelse, suveræn spilforståelse, højt teknisk niveau og han ser ud til at træffe de rigtige beslutninger hele tiden. Han bliver vores store midtbanestjerne i årene femover.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 19. aug, 2023 18:37

Hr. Drejer skrev:Hvor er han bare god. Han har drive, taktisk forståelse, suveræn spilforståelse, højt teknisk niveau og han ser ud til at træffe de rigtige beslutninger hele tiden. Han bliver vores store midtbanestjerne i årene femover.
Og hans afleveringer og skud er af højeste skuffe


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af texy » søndag, 20. aug, 2023 10:00

Hold da op, hvor er Szobo godt scoutet i forhold til et Klopp-hold. Alle mine bekymringer om, hvor han skulle passe ind på holdet, har han gjort fuldkommen til skamme på 2 kampe. Han får en 8er position og så løber han solen sort, mens han levere spil af høj høj kvalitet i 100 minutter.

Hvis vi kan få den defensive midtbanerolle udfyldt ordentligt af en spiller, der overvejende holder positionen og står klar til at fordele spillet, når vi har boldbesiddelse, og til at opsnappe bolde og lukke huller, når modstanderne forsøger hurtige omstillinger, så kan det blive ret vildt med Szobo. Han minder mig oprigtigt talt en smule om en yngre Gerrard bare uden de voldsomme tacklinger.
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af sjampen » søndag, 20. aug, 2023 11:20

Der kan ikke siges nok negative ting om den med energidrikken ødelægger klubber for at styrke deres fucking MCO-organisation, men når det kommer til deres sportslige strategi og setup, så er de ufattelig afklarede. Det undrer mig faktisk en smule, at vi ikke er gået mere all ind på at hente deres spillere, men alligevel så har vi haft Mané, Keita, Minamino og nu Konate + Szobo.

Du ved 100% hvad du får i en spillet der er kommet gennem RB akademierne, også ift. deres fysiske formåen. De skulle have et af de mest avancerede træningscentre i verden nede i Leipzig, både i forhold til faciliteter og til udstyr og medarbejdere. Så længe vi spiller på den måde vi gør, så bør vi altid tillægge det stor værdi, at en spiller har været gennem møllen hos RB.

Og bare sådan, ikke for noget specielt. De har en klub i Brasillien, som endnu ikke har medført den store succes for RB i form af titler eller store spillerslag, men jeg er overbevist om at om 10-15 år så ser det helt anderledes ud. Talentmassen i Brasillien er som de fleste jo nok ved enorm og RB skal nok få styr på det. Sådan en lille ting man kan holde øje med, når der begynder at dukke nogle brasilianere op med både deres vante jogo bonito stil, men samtidig velfunderede i gegenpressing. Et friskt bud er, at der deres landshold i 2030 eller 2034 er minimum 1 der har fået sin opvækst i RB Bragantino.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 28. sep, 2023 08:14

Jeg var sådan lidt "meh", da vi købte Szoboszlai - syntes, det var lidt mange penge. Sjældent har jeg taget så meget fejl! :D han ligner jo vores bedste midtbanespiller i et årti. Hvis han kan holde niveau, er det jo fuldstændig vildt.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11294
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Cynwal » fredag, 03. nov, 2023 18:33

Skønt interview med vores 8'er;
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3082
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af mortenbak » lørdag, 04. nov, 2023 06:25

Elsker ham allerede :clap:
YNWA

Tom_Jorsal
Indlæg: 2122
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 19. nov, 2023 17:02

Sindssygt mål af Szobo for Ungarn i dag:

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 06. feb, 2024 16:42

Szobo meldes desværre ude i en måneds tid, forventes at misse 7-8 kampe
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7306
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 8 - Dominik Szoboszlai

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 06. feb, 2024 18:46

Hmm. Aldrig skadet i Leipzig. Konstant skadet i Liverpool. Man forstår godt, at Klopp er træt og løbet tør for energi.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar