20 - Diogo Jota

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af AJJ » lørdag, 12. dec, 2020 23:19

Det er nok ikke nu, at man skal skrive, at han gik fra banen...

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Emmy » søndag, 13. dec, 2020 10:44

AJJ skrev:Det er nok ikke nu, at man skal skrive, at han gik fra banen...
Nej for flere steder, dog virker det ikke helt troværdigt, snakkes der om op til 12 mdr. og samme skade som Virgil...
"We're not racist, we only hate the mancs"

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af pow9199 » søndag, 13. dec, 2020 16:38

Klopp har bekræftet han er ude 6-8 uger. Smider link når jeg har et ordentligt

Edit: Pearce bekræfter

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 13. dec, 2020 16:44

Det kan Klopp takke sig selv for. Typisk

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af AJJ » søndag, 13. dec, 2020 17:11

Aggerdoo skrev:
søndag, 13. dec, 2020 16:44
Det kan Klopp takke sig selv for. Typisk
Ved at lade ham spille en fodboldkamp - eller hvordan?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Niels K » søndag, 13. dec, 2020 17:13

Aggerdoo skrev:
søndag, 13. dec, 2020 16:44
Det kan Klopp takke sig selv for. Typisk
Hvori består det typiske ?

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 15. dec, 2020 13:13

Aggerdoo skrev:
søndag, 13. dec, 2020 16:44
Det kan Klopp takke sig selv for. Typisk
Så Klopp skulle ikke have brugt en back-up spiller i Midtjylland eller? I øvrigt en back-up spiller, som ikke spillede i kampen før Midtjylland kampen og dermed burde være mere frisk end de fleste øvrige spillere.

Og ja, vi kunne godt have spillet udelukkende med ungdomsspillere, men det får de jo ikke meget erfaring ved. De skal jo netop spille sammen med og ved siden af vores A-spillere for at lære. Ellers kan de ligeså godt spille U23 eller U18.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 15. dec, 2020 16:01

Mads T. skrev:
tirsdag, 15. dec, 2020 13:13
Aggerdoo skrev:
søndag, 13. dec, 2020 16:44
Det kan Klopp takke sig selv for. Typisk
Så Klopp skulle ikke have brugt en back-up spiller i Midtjylland eller? I øvrigt en back-up spiller, som ikke spillede i kampen før Midtjylland kampen og dermed burde være mere frisk end de fleste øvrige spillere.

Og ja, vi kunne godt have spillet udelukkende med ungdomsspillere, men det får de jo ikke meget erfaring ved. De skal jo netop spille sammen med og ved siden af vores A-spillere for at lære. Ellers kan de ligeså godt spille U23 eller U18.
Det står altså også i reglerne at man skal spille sit bedste hold og både Bayern og Chelsea havde spillere med der som minimun er i konkurrence til stærkeste 11'er. Så jeg syntes da at Klopp stillede med et hold der var så reservespækket som han med nogenlunde sikkerhed kunne slippe afsted med.
Jeg tror simpelthen ikke Klopp havde lyst til at være den der fandt ud af om UEFA havde tænkt sig at smide et hold ud for at bryde den regel. Og nej jeg ved godt at samme regel findes i Liga Cuppen, men det værste der kan ske der er at man bliver smidt ud af den turnering, så det er noget nemmere for Klopp at risikere.

En anden grund kunne også være økonomi. En vigtig del af klubbens økonomi er også CL og her tænker jeg ikke kun på præmien for at vinde kampen, her tænker jeg på at deltagelse tiltrækker sponsorer og de betale i dyre domme for at kunne smide VIP-billetter i nakken på deres kunder og samarbejdspartnere. Nu begrænser COVID jo muligheden for meet and greet sessioner, men næste sponsor vi prøver at sælge til vil måske se på den kamp og spørge, hvorfor i alverden de skal betale i dyre domme for at kunne tilbyde deres samarbejdspartner at få VIP-billetter til U23 holdet spille og til at få taget et billede med stjerner som Yassar Laroucci.
Det strækker sig jo også til Tv-selskaber verden rundt, der gerne skulle fortsætte med at vælge Liverpools kampe frem for andre hold.

Men helt klart så tror jeg at en erfaren træner som Klopp har en fornemmelse af hvor mange reserver han kan tillade sig at udvælge til sådan en kamp uden at UEFA eller modstanderen bliver sure.

Vi skal huske at det jo heller ikke var en overbelastnings skade, så det er jo ikke fordi Jota havde spillet for mange kampe og det dermed var indlysende at der var kæmpe risiko for en skade ved at vælge vores nye Portugiser.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 15. dec, 2020 18:52

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 15. dec, 2020 16:01
Mads T. skrev:
tirsdag, 15. dec, 2020 13:13
Aggerdoo skrev:
søndag, 13. dec, 2020 16:44
Det kan Klopp takke sig selv for. Typisk
Så Klopp skulle ikke have brugt en back-up spiller i Midtjylland eller? I øvrigt en back-up spiller, som ikke spillede i kampen før Midtjylland kampen og dermed burde være mere frisk end de fleste øvrige spillere.

Og ja, vi kunne godt have spillet udelukkende med ungdomsspillere, men det får de jo ikke meget erfaring ved. De skal jo netop spille sammen med og ved siden af vores A-spillere for at lære. Ellers kan de ligeså godt spille U23 eller U18.
Det står altså også i reglerne at man skal spille sit bedste hold og både Bayern og Chelsea havde spillere med der som minimun er i konkurrence til stærkeste 11'er. Så jeg syntes da at Klopp stillede med et hold der var så reservespækket som han med nogenlunde sikkerhed kunne slippe afsted med.
Jeg tror simpelthen ikke Klopp havde lyst til at være den der fandt ud af om UEFA havde tænkt sig at smide et hold ud for at bryde den regel. Og nej jeg ved godt at samme regel findes i Liga Cuppen, men det værste der kan ske der er at man bliver smidt ud af den turnering, så det er noget nemmere for Klopp at risikere.

En anden grund kunne også være økonomi. En vigtig del af klubbens økonomi er også CL og her tænker jeg ikke kun på præmien for at vinde kampen, her tænker jeg på at deltagelse tiltrækker sponsorer og de betale i dyre domme for at kunne smide VIP-billetter i nakken på deres kunder og samarbejdspartnere. Nu begrænser COVID jo muligheden for meet and greet sessioner, men næste sponsor vi prøver at sælge til vil måske se på den kamp og spørge, hvorfor i alverden de skal betale i dyre domme for at kunne tilbyde deres samarbejdspartner at få VIP-billetter til U23 holdet spille og til at få taget et billede med stjerner som Yassar Laroucci.
Det strækker sig jo også til Tv-selskaber verden rundt, der gerne skulle fortsætte med at vælge Liverpools kampe frem for andre hold.

Men helt klart så tror jeg at en erfaren træner som Klopp har en fornemmelse af hvor mange reserver han kan tillade sig at udvælge til sådan en kamp uden at UEFA eller modstanderen bliver sure.

Vi skal huske at det jo heller ikke var en overbelastnings skade, så det er jo ikke fordi Jota havde spillet for mange kampe og det dermed var indlysende at der var kæmpe risiko for en skade ved at vælge vores nye Portugiser.
Der er sgu aldrig nogen der er blevet smidt ud for at spille med reserverne i sådan en kamp, og det er noget der er sket adskillige gange når hold som Barca og Real har været sikre på 1. pladsen. Husker endda en sæson hvor Barca i både 5. og 6. kamp spillede med rene reserver (og stadig vandt og spillede uafgjort, så vidt jeg husker). Det sker hver sæson, og der er aldrig nogen der får nogen som helst straf, særligt fordi det ud fra et regulativt perspektiv er så svært at definere præcis hvad "stærkeste opstilling" helt konkret svarer til.

Jeg er mere overbevist omkring det økonomiske, og det virker da logisk at de penge der er i en sejr, er grund nok til at gå efter den. Jeg synes også det er et stærkt signal at sende til både truppen og konkurrenterne, at vi ikke forærer noget som helst væk (selvom det self klinger lidt hult efter måden vi spillede efter vi var blevet mestre).

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 15. dec, 2020 20:32

Nu ville det jo ikke være første gang at de to spanske giganter modtog positiv særbehandling eller der var mangel på konsekvens i afgørelser. Men du har helt r’er i at en hård dom ville nok værd svær at få stadsfæstet i CAS.
Så vi er ude i en forholdsvis usandsynlig yderste konsekvens. Men altså der er nogle regler og der tænker jeg også at hvis man vælger “går den, så går den” strategien, så risikerer man også at blive dem der slås ned på. Ligesom hold der ikke er PSG og City var meget hurtigere til at lomme under FFP lup.

Men ja økonomi tæller selvfølgelig altid med i overvejelserne og der er mange penge på højkant i sådan en kamp og vi brugte muligvis flere penge i sommer end vores bankrådgiver brød sig om.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Niels K » onsdag, 09. jun, 2021 18:36

Liverpool's £41m bargain may already have doubled in value, and is primed to explode next season

After a phenomenal but injury-hit debut season at Liverpool, there is plenty to expect to see from Diogo Jota in 2021/22. But one outstanding and puzzling question remains.

https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... e-20758587

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 12. jun, 2021 06:57

Jeg tror at ham og Thiago vil shine næste sæson. Nu har de vænnet sig til de nye omgivelser. Vi er vej tilbage til normalen. Og VVD og Gomez er tilbage, og det giver ro på holdet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af TG12 » lørdag, 12. jun, 2021 13:06

Jeg er spændt på at se Jota forhåbeligt en fuld sæson.

For mig skal han "lære" at spille 90min. Synes han var klart bedst fra bænken, hvilket også er en fantastisk evne, men han skal vise han kan spille 90min uge-ind-uge på højt niveau for at komme til næste skridt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 14. jun, 2021 09:16

TG12 skrev:
lørdag, 12. jun, 2021 13:06
Jeg er spændt på at se Jota forhåbeligt en fuld sæson.

For mig skal han "lære" at spille 90min. Synes han var klart bedst fra bænken, hvilket også er en fantastisk evne, men han skal vise han kan spille 90min uge-ind-uge på højt niveau for at komme til næste skridt.
Ja, jeg tænker også at han op til sin skade var begyndt at se godt ud når han startede inde, men helt klart, der bliver brug for at han tager fra i januar måned.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 20 - Diogo Jota

Indlæg af Niels K » onsdag, 25. aug, 2021 08:54

Han har naturligvis ikke spillet så mange kampe endnu, men alligevel:

Jota på effektivitetstoppen

Diogo Jota fortsetter å imponere i Liverpool-trøya, og i helgen scoret han sitt 15. mål for klubben.

Ifølge LFC Stats på Twitter er det kun én Liverpool-spiller gjennom tidene som er mer effektiv med tanke på hvor mange mål de scorer per minutt de er på banen. Av de som har spilt minimum 30 kamper for klubben er det Fred Pagnam som har vært den mest effektive - og det er over hundre år siden han var aktiv!

Jota scorer mål hvert 127. minutt, mens Mohamed Salah har meget imponerende 134 minutter per scoring. Også han er høyt oppe på lista. John Aldridge, Fernando Torres, Luis Suarez, Daniel Sturridge er blant de andre på topplista.


@LFCData
·
20 t

Diogo Jota has the 2nd best mins/goal ratios in Liverpool's entire history (min. 30 apps):

Fred Pagnam: 117
Diogo Jota: 127
John Aldridge: 130
Mo Salah: 134
Fernando Torres: 135
Luis Suarez: 138
Daniel Sturridge: 140
Gordon Hodgson: 141

What a signing 🙌

Besvar