6 - Thiago Alcantara

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af mortenbak » mandag, 30. nov, 2020 22:01

TG12 skrev:
AJJ skrev:
mandag, 30. nov, 2020 17:10
Kunne Nat Philips ikke være mand for at tage tre spilledages karantæne i slutminutterne mod de blå fjolser på Anfield? Og så kan Klopp stå og snakke som Ancelotti, når Richarlison har fået konstateret ACL.
Jeg tror heldigvis ALDRIG Klopp vil synke så dybt at han instruerer nogen spiller i bevidst at skade andre.

Det rette ville være at hændelser som disse kunne anmeldes som vold, og de spillere som laver sådan vanvidsaktioner får en plet på straffeattesten.
Eller at spilleren der påfører skaden er ude med karantæne ligeså længe, som spilleren med skaden! Så kunne det være de værste bøller lige tænkte sig lidt om inden de hovedløst begår strafbarheder!!
Men altså Pickford gjorde jo intet, der var jo offside inden..... BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niche » mandag, 30. nov, 2020 23:07

mortenbak skrev:
mandag, 30. nov, 2020 22:01
TG12 skrev:
AJJ skrev:
mandag, 30. nov, 2020 17:10
Kunne Nat Philips ikke være mand for at tage tre spilledages karantæne i slutminutterne mod de blå fjolser på Anfield? Og så kan Klopp stå og snakke som Ancelotti, når Richarlison har fået konstateret ACL.
Jeg tror heldigvis ALDRIG Klopp vil synke så dybt at han instruerer nogen spiller i bevidst at skade andre.

Det rette ville være at hændelser som disse kunne anmeldes som vold, og de spillere som laver sådan vanvidsaktioner får en plet på straffeattesten.
Eller at spilleren der påfører skaden er ude med karantæne ligeså længe, som spilleren med skaden! Så kunne det være de værste bøller lige tænkte sig lidt om inden de hovedløst begår strafbarheder!!
Men altså Pickford gjorde jo intet, der var jo offside inden..... BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Forskellen på Richarlison og Pickford er, efter min mening, at Richarlison bevidst går efter at skade modstanderen, hvor Pickford er en elefant i en porcelænsforretning. Richarlison kunne godt have fået en straf, der længdemæssigt svarer til Thiagos skade, havde det været en mulighed, hvor det imø ville være vandvid at give det samme til Pickford. Rødt og tre kampe skulle naturligvis have være langet ud til ham.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » tirsdag, 01. dec, 2020 14:49

Thiago’s extended injury absence and most likely reasons explained

December 1, 2020
Dr. Rajpal Brar
@3cbPerformance

Thiago Alcantara has now been sidelined for over six weeks with the injury sustained in the challenge from Richarlison and his return is now not expected until the New Year.

https://www.thisisanfield.com/2020/12/t ... explained/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » torsdag, 17. dec, 2020 00:27

Thiago Alcantara sends injury message to Liverpool fans from Anfield

Thiago Alcantara has been out of action with a knee injury sustained for Liverpool against Everton

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... s-19472730

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » tirsdag, 22. dec, 2020 09:30

Nøøøj, hvor jeg glæder mig til at se ham spille. Mange af vores modstandere har sagt, at de aldrig får ro, når de spiller mod os, og med Thiago kommer det hele til at gå en tak hurtigere :lol:

Welcome to World Class: Thiago Alcantara

https://www.90min.com/posts/welcome-to- ... -alcantara

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af YNWA! » onsdag, 23. dec, 2020 17:28

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » mandag, 01. feb, 2021 09:19

Den er meget god denne hér. Han er fantastisk, men han skal lige lære, at der er andre alternativer til alt eller intet-tacklingerne :lol:

Thiago Alcântara's game has a massive flaw, but that makes him all the more endearing

Liverpool's midfield maestro is one of the finest passers in Europe. Add to that: He plays with energy and craft, will and skill. But Thiago Alcântara can not, in any way, tackle.

https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... w-19737684

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mads T. » mandag, 01. feb, 2021 21:25

Nu har jeg ikke læst artiklen, men i min verden er Thiago ganske ferm til at tackle og har da også allerede vidst det i hans kampe i Liverpool.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » tirsdag, 02. feb, 2021 07:17

Mads T. skrev:
mandag, 01. feb, 2021 21:25
Nu har jeg ikke læst artiklen, men i min verden er Thiago ganske ferm til at tackle og har da også allerede vidst det i hans kampe i Liverpool.
Jeg har også selv fremhævet det som en af hans styrker tidligere, men jeg må ærligt indrømme, at jeg blev fanget lidt i compilationfælden, hvor vi kun ser alt det gode, for jeg kunne ikke huske det, når jeg spolede filmen tilbage ift. Bayernkampe, men havde set.
Det ser fedt ud, når det lykkes, men det er ofte 50/50 tacklinger, han er ude i med fx glidende tacklinger bagfra, hvor han ofte tager manden med, når han forsøger at fiske bolden. Dvs. du kan lave en compilation med nærmest lige så mange tacklinger, der giver frispark og nogle gange gult til Thiago, når han laver disse 50/50 tacklinger, og det gør han faktisk en del - prøv at ligge mærke til det.

Og her mener jeg så bare, at han ikke behøver det. Du kan se hvor lidt, vi tackler generelt, og det er jo for at holde flow'et i spillet, ikke spilde tiden og ikke give modstanderne de muligheder for at komme op og stå ved vores mål.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 02. feb, 2021 18:43

Niels K skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 07:17
Mads T. skrev:
mandag, 01. feb, 2021 21:25
Nu har jeg ikke læst artiklen, men i min verden er Thiago ganske ferm til at tackle og har da også allerede vidst det i hans kampe i Liverpool.
Jeg har også selv fremhævet det som en af hans styrker tidligere, men jeg må ærligt indrømme, at jeg blev fanget lidt i compilationfælden, hvor vi kun ser alt det gode, for jeg kunne ikke huske det, når jeg spolede filmen tilbage ift. Bayernkampe, men havde set.
Det ser fedt ud, når det lykkes, men det er ofte 50/50 tacklinger, han er ude i med fx glidende tacklinger bagfra, hvor han ofte tager manden med, når han forsøger at fiske bolden. Dvs. du kan lave en compilation med nærmest lige så mange tacklinger, der giver frispark og nogle gange gult til Thiago, når han laver disse 50/50 tacklinger, og det gør han faktisk en del - prøv at ligge mærke til det.

Og her mener jeg så bare, at han ikke behøver det. Du kan se hvor lidt, vi tackler generelt, og det er jo for at holde flow'et i spillet, ikke spilde tiden og ikke give modstanderne de muligheder for at komme op og stå ved vores mål.
Tja indtil videre har han da max gjort det en gang i hver kamp (hvis det er til gult), men har så til gengæld snuppet bolde ved tacklinger langt flere gange som jeg husker det. Han laver mange frispark (de rigtige steder og på de rigtige steder som regel), men han er også vanvittig stærk til at intercepte bolde.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » onsdag, 03. feb, 2021 08:49

Mads T. skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 18:43
Niels K skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 07:17
Mads T. skrev:
mandag, 01. feb, 2021 21:25
Nu har jeg ikke læst artiklen, men i min verden er Thiago ganske ferm til at tackle og har da også allerede vidst det i hans kampe i Liverpool.
Jeg har også selv fremhævet det som en af hans styrker tidligere, men jeg må ærligt indrømme, at jeg blev fanget lidt i compilationfælden, hvor vi kun ser alt det gode, for jeg kunne ikke huske det, når jeg spolede filmen tilbage ift. Bayernkampe, men havde set.
Det ser fedt ud, når det lykkes, men det er ofte 50/50 tacklinger, han er ude i med fx glidende tacklinger bagfra, hvor han ofte tager manden med, når han forsøger at fiske bolden. Dvs. du kan lave en compilation med nærmest lige så mange tacklinger, der giver frispark og nogle gange gult til Thiago, når han laver disse 50/50 tacklinger, og det gør han faktisk en del - prøv at ligge mærke til det.

Og her mener jeg så bare, at han ikke behøver det. Du kan se hvor lidt, vi tackler generelt, og det er jo for at holde flow'et i spillet, ikke spilde tiden og ikke give modstanderne de muligheder for at komme op og stå ved vores mål.
Tja indtil videre har han da max gjort det en gang i hver kamp (hvis det er til gult), men har så til gengæld snuppet bolde ved tacklinger langt flere gange som jeg husker det. Han laver mange frispark (de rigtige steder og på de rigtige steder som regel), men han er også vanvittig stærk til at intercepte bolde.
Jeg er ikke ude på at tale ham ned, for det kan man jo slet ikke. Jeg nævner det blot, for jeg er enig i artiklen, og den måde de engelske dommere dømmer på, så kan der med den type tacklinger ligge både gule og røde kort i vente, og så mener jeg heller ikke, at det er nødvendigt som oftest at satse så meget. De andre klarer sig nærmest uden tacklinger, og det tror jeg også sagtens, Thiago kan.
Dermed ikke sagt, at han skal slippe at tackle, hvis det er en del af hans spil, men han er nød til at udvælge sig de rigtige tidspunkter og springe de mest hasarderede over.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af zalcos » onsdag, 03. feb, 2021 08:59

Niels K skrev:
onsdag, 03. feb, 2021 08:49
Mads T. skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 18:43
Niels K skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 07:17
Mads T. skrev:
mandag, 01. feb, 2021 21:25
Nu har jeg ikke læst artiklen, men i min verden er Thiago ganske ferm til at tackle og har da også allerede vidst det i hans kampe i Liverpool.
Jeg har også selv fremhævet det som en af hans styrker tidligere, men jeg må ærligt indrømme, at jeg blev fanget lidt i compilationfælden, hvor vi kun ser alt det gode, for jeg kunne ikke huske det, når jeg spolede filmen tilbage ift. Bayernkampe, men havde set.
Det ser fedt ud, når det lykkes, men det er ofte 50/50 tacklinger, han er ude i med fx glidende tacklinger bagfra, hvor han ofte tager manden med, når han forsøger at fiske bolden. Dvs. du kan lave en compilation med nærmest lige så mange tacklinger, der giver frispark og nogle gange gult til Thiago, når han laver disse 50/50 tacklinger, og det gør han faktisk en del - prøv at ligge mærke til det.

Og her mener jeg så bare, at han ikke behøver det. Du kan se hvor lidt, vi tackler generelt, og det er jo for at holde flow'et i spillet, ikke spilde tiden og ikke give modstanderne de muligheder for at komme op og stå ved vores mål.
Tja indtil videre har han da max gjort det en gang i hver kamp (hvis det er til gult), men har så til gengæld snuppet bolde ved tacklinger langt flere gange som jeg husker det. Han laver mange frispark (de rigtige steder og på de rigtige steder som regel), men han er også vanvittig stærk til at intercepte bolde.
Jeg er ikke ude på at tale ham ned, for det kan man jo slet ikke. Jeg nævner det blot, for jeg er enig i artiklen, og den måde de engelske dommere dømmer på, så kan der med den type tacklinger ligge både gule og røde kort i vente, og så mener jeg heller ikke, at det er nødvendigt som oftest at satse så meget. De andre klarer sig nærmest uden tacklinger, og det tror jeg også sagtens, Thiago kan.
Dermed ikke sagt, at han skal slippe at tackle, hvis det er en del af hans spil, men han er nød til at udvælge sig de rigtige tidspunkter og springe de mest hasarderede over.
Uden selv at have læst artikler omkring Thiago, så var noget af det første, der strejfede mig at han konstant tackler - og ofte ikke rammer bolden. Han flyver op i hovedet på dommeren efterfølgende. Det er virkelig noget jeg håber han vil holde op med.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » onsdag, 10. feb, 2021 10:17

Thiago 100% not issue: Riskier passes than De Bruyne and keeps ball better than McTominay

https://www.empireofthekop.com/2021/02/ ... mctominay/

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 14. feb, 2021 11:12

Thiago har masser af kvalitet på bolden, men alligevel synes jeg bestemt ikke han har været en succes. Og det har han ikke fordi, når modstanderen har bolden, og vi skal presse højt, er han vores klart svageste led på midten. Han presser ikke sammen med holdet, i stedet flyver han rundt i den ene hovedløse tackling efter den anden. Og det har modstanderen fundet ud af. Han efterlader også et stort tomrum bag sig, når han ikke presser sammen med holdet, og han markerer ingen i sit tilbageløb og det gør os sårbare. Netop nu, hvor vores midterforsvar er skadet, er der behov for at alle tager del i de defensive pligter ved kontraer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » søndag, 14. feb, 2021 13:01

Hr. Drejer skrev:
søndag, 14. feb, 2021 11:12
Thiago har masser af kvalitet på bolden, men alligevel synes jeg bestemt ikke han har været en succes. Og det har han ikke fordi, når modstanderen har bolden, og vi skal presse højt, er han vores klart svageste led på midten. Han presser ikke sammen med holdet, i stedet flyver han rundt i den ene hovedløse tackling efter den anden. Og det har modstanderen fundet ud af. Han efterlader også et stort tomrum bag sig, når han ikke presser sammen med holdet, og han markerer ingen i sit tilbageløb og det gør os sårbare. Netop nu, hvor vores midterforsvar er skadet, er der behov for at alle tager del i de defensive pligter ved kontraer.
Enig, og vi så jo, at en super dygtig, defensiv-spiller som Fabinho skulle bruge omkring 6 måneder for at være faldet til ift. vores spillestil, og at vi startede med dobbelt pivot for at gøre ham mere komfortabel, så Thiago har nok haft de værste forudsætninger for at komme ind på holdet og i ligaen, som man kan forestille sig med en skade til at starte med, og Fabinho og Hendo, som jo styrer og fordeler på dén midtbane normalt nede i de bagerste rækker.

Besvar