8 - Naby Keita

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 25. feb, 2020 23:47

Jeg synes Keita bruges som en scapegoat for vores lidt dårlige præstation indtil 2-2 målet mod West Ham. Jeg synes egentlig ikke vi var så dårlige i første halvleg, som flere har gjort os til og Naby spillede egentlig en fornuftigt halvleg.

Jeg ved godt at stats ikke viser det fulde billede, men se nedenstående. De fleste mener Ox ændrede kampen for os, mens Keita var banens dårligste.



Det er selvfølgelig kun en enkelt kamp tænker du så nok. Du tænker nok også at Wijnaldum har været rigtig god for os i denne sæson. Her er Wijnaldum og Keitas stats for sæsonen:



Jeg tror Keita lider under det vanvittigt høje forventningspres der hviler på ham fra vores fans. Det hæmmer ham, men gør også at folk har en forventning om en Ronaldinho præstation hver gang han starter inde.

Jeg mener på ingen måde at han bør afskrives endnu. Han har behov for at spille sig ordentligt ind på holdet og få en række kampe i træk uden skader og så han kan opbygge noget selvtillid på holdet. Og så skal han selvfølgelig forblive skadesfri i længere tid end vi har set det indtil nu.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » onsdag, 26. feb, 2020 09:28

Jeg er enig, Mads T. Forventningerne ER høje til Keita, og det bør de også være, for han kan godt indfri dem. Det kræver - som du skriver - at han lige får nogle kampe i streg. Han HAR spillet nogle rigtig gode kampe i denne sæson allerede, men han er jo nærmest ude igen med det samme.

Det var jo ikke fordi, Ox leverede en helt igennem sublim præstation, og de 2 spillere havde helt sikkert hver deres direktiver og opgaver, inden de gik på banen. Jeg tror ikke, at Ox havde super mange defensive pligter at tænke på med 35 minutter tilbage, og bl.a. dét gav også West Ham 4 gode muligheder den anden vej, hvor Keita helt sikkert også skulle holde organisationen. Vi fik bare den ønskede effekt fra Ox, da han drev tingene frem, og vores backs kom meget bedre med frem i de 35 minutter, så vi fik lagt tryk på, og det manglede tidligere samtidig med, at vi spillede alt for langsomt.

Så statistikken er jo, som den er, men udtrykket når du så kampen fortalte en anden sandhed.

Jeg synes så heller ikke, at man skal sammenligne Gini's tal med Keita's, da Gini er balancespilleren på holdet, og bl.a. er en af hans helt store forcer, at han ikke behøver at tackle, fordi han er så forudseende. Vi har set, at han kan en hel masse, når han får lov til at gå offensivt til værks, men det er åbenlyst ikke det, Klopp fortæller ham, er hans opgave, når kampen starter.

Ox er i bedre kampform end Keita, og når Fabinho også stadig er smårusten, så giver det jo en noget hakkende midtbane, men jeg håber da, at både Fabinho og Keita får nok minutter i benene frem mod AM-kampen, så alle vores midtbanespillere (ja ok, minus Lallana og Milner) er helt på dupperne ift. at kunne blæse dem omkuld på Anfield.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 26. feb, 2020 09:50

I Keita's forsvar skal det jo også nævne at Liverpool nærmest har gjort det til en vane at geare ned når vi kommer foran, så det skal jo også ses i det lys. Samtidig kommer Chambo ind når vi er ved at geare op igen, og er med til at sparke energi ind.

Jeg hæfter mig ved at Keita får de chancer han gør, det tyder på at han viser noget til træning som Klopp godt kan lide at se.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af YNWA! » torsdag, 27. feb, 2020 13:25

https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... ssion=true

Dem der mener at Keita skal sælges burde læse denne artikel. Han skal under ingen omstændigheder væk.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Jesper » torsdag, 27. feb, 2020 13:28

YNWA! skrev:https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... ssion=true

Dem der mener at Keita skal sælges burde læse denne artikel. Han skal under ingen omstændigheder væk.
Den slags artikler, hvor der allerede laves et narrativ ud fra overskriften, som derefter toppes med glasur efter velvalgte statistikker må være baseret på at læse fodbold og ikke se fodbold.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 27. feb, 2020 15:12

Det er da et prima eksempel på, at statistik ikke viser det fulde billede.
God fodboldspiller, men alt kan ikke gå godt. Han kan fint få en sæson mere, men hvis takterne ikke bliver bedre, er det nok bedst for alle parter, han ryger videre.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af pow9199 » fredag, 28. feb, 2020 10:21

Jesper skrev:
torsdag, 27. feb, 2020 13:28
YNWA! skrev:https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... ssion=true

Dem der mener at Keita skal sælges burde læse denne artikel. Han skal under ingen omstændigheder væk.
Den slags artikler, hvor der allerede laves et narrativ ud fra overskriften, som derefter toppes med glasur efter velvalgte statistikker må være baseret på at læse fodbold og ikke se fodbold.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
Eller også var de faldet over nogle statistikker der var så bemærkelsesværdige, at de mente det var en artikel værd...

Og argumentet med at læse kontra at se fodbold er både gratis og konservativt. Hvis du (eller andre) sætter dig ind i hvad statistikkerne viser og korrelerer det med hvad du ser; kommer til konklusionen at visse statistikker var udvalgt bare for at få ham til at se god ud; og iø kan præsentere med nogenlunde samme nøjagtighed som artiklen hvorfor Keita ikke er så god som artiklen mener, så køber jeg argumentet. Men det er unfair og dårligt underbygget at sige det er et narrativ der vælger statistikker, og at de der læser fodbold ikke ser fodbold.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 28. feb, 2020 14:43

Hvordan vil du beskrive hans generelle præstationer i Liverpool? Kan simpelthen ikke forstå, hvordan man kan være andet end skuffet over ham. Han har ikke spillet særligt mange kampe(ikke kun hans skyld, men stadig skuffende/ærgerligt). Der er meget få kampe, hvor han er brændt igennem. Han har scoret seks mål i 51 kampe og lavet to(!!) assists sammenlagt i alle turneringer som 8'er/10'er. Hans prisvurdering er faldet lige så stille og stødt fra 65 mio. euro til 42 mio. euro på Transfermarkt, som er et seriøst bud på fodboldspilleres værdi.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af pow9199 » fredag, 28. feb, 2020 15:03

Tom_Jorsal skrev:
fredag, 28. feb, 2020 14:43
Hvordan vil du beskrive hans generelle præstationer i Liverpool? Kan simpelthen ikke forstå, hvordan man kan være andet end skuffet over ham. Han har ikke spillet særligt mange kampe(ikke kun hans skyld, men stadig skuffende/ærgerligt). Der er meget få kampe, hvor han er brændt igennem. Han har scoret seks mål i 51 kampe og lavet to(!!) assists sammenlagt i alle turneringer som 8'er/10'er. Hans prisvurdering er faldet lige så stille og stødt fra 65 mio. euro til 42 mio. euro på Transfermarkt, som er et seriøst bud på fodboldspilleres værdi.
Er der nogen der sår tvivl omkring den skuffelse? Eller snarere, hvem er det der ikke skulle være skuffede over ham? Jeg tror snarere folk argumenterer for, om der er grund til at have tiltro ham fremover eller ej, hvortil meninger, saglighed og begrundelse er noget mere varierede.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 28. feb, 2020 15:26

Altså, vil da helt klart vurdere at pilen går den helt forkerte vej, med de fakta jeg præsenterede i mit indlæg ovenfor.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af pow9199 » fredag, 28. feb, 2020 20:49

Tom_Jorsal skrev:
fredag, 28. feb, 2020 15:26
Altså, vil da helt klart vurdere at pilen går den helt forkerte vej, med de fakta jeg præsenterede i mit indlæg ovenfor.
Betyder det at estimeret værdi, mål og assist-ratio er parametre du mener er dækkende for hvad vi kan forvente af Keita fremover? I så fald: Hvad skal der til for at en tilsvarende vurdering er gyldig/ugyldig for andre spillere? Og i modsat fald, hvilke parametre bør inkluderes?

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 28. feb, 2020 21:23

Lad mig gentage endnu engang, hvis det er så svært at fatte: Det er parametre, der viser, det er gået den gale vej. Lige fra begyndelsen af hans tid i klubben sådan cirka. Der er intet i hans spil eller præstationer, der antyder, at han er på rette vej.
Tag en spiller som Oxlade, der har været endnu hårdere plaget af skader end Keita og er en bedre type at sammenligne med end Wijnaldum. Han scorer flere mål, lægger et helt andet tryk og har en helt anden tilstedeværelse, når han er på banen. Og kostede hvad? Halvdelen? Har ikke noget imod Keita, han er en fin spiller. Han har bare kun vist det i en håndfuld kampe, og selvom jeg håber det modsatte, er der intet, der for mig tyder på, han er på vej til bedre tider lige nu.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af pow9199 » lørdag, 29. feb, 2020 01:13

Tom_Jorsal skrev:
fredag, 28. feb, 2020 21:23
Lad mig gentage endnu engang, hvis det er så svært at fatte: Det er parametre, der viser, det er gået den gale vej. Lige fra begyndelsen af hans tid i klubben sådan cirka. Der er intet i hans spil eller præstationer, der antyder, at han er på rette vej.
Tag en spiller som Oxlade, der har været endnu hårdere plaget af skader end Keita og er en bedre type at sammenligne med end Wijnaldum. Han scorer flere mål, lægger et helt andet tryk og har en helt anden tilstedeværelse, når han er på banen. Og kostede hvad? Halvdelen? Har ikke noget imod Keita, han er en fin spiller. Han har bare kun vist det i en håndfuld kampe, og selvom jeg håber det modsatte, er der intet, der for mig tyder på, han er på vej til bedre tider lige nu.
Ok, tag lige en slapper dude. Jeg spurgte til hvilke parametre du vil måle en spiller ud fra, hvoraf et af dem indikerer det er gået den forkerte vej, og de andre siger meget lidt om en spillers kvalitet Så jeg spørger igen: Er estimeret værdi ud fra transfermarkt og mål/assist pr kamp parametre du mener vi kan bedømme en spillers fremtid ud fra, og i så fald: kan vi også bruge det på andre spillere? Og er de parametre utilstrækkelige, hvad skal der så til for at de er tilstrækkelige? Hvis det er spørgsmål der går over dine grænser, så beklager jeg, så ville det være rart om du kunne skrive hvad jeg spurgte om som var upassende.

Det er ok hvis du bare mener "hey, jeg tror aldrig han bliver god nok, men det er bare ud fra mavefornemmelse", men det var bare ikke den diskussion der blev startet og vel egentlig en diskussion ingen nogensinde har fået noget ud af.....

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af pow9199 » lørdag, 29. feb, 2020 13:32

Tom_Jorsal skrev:
fredag, 28. feb, 2020 21:23
Har ikke noget imod Keita, han er en fin spiller. Han har bare kun vist det i en håndfuld kampe, og selvom jeg håber det modsatte, er der intet, der for mig tyder på, han er på vej til bedre tider lige nu.
Og nu prøver jeg lige uden at stille ledende spørgsmål: Hvis du betragter ham på andre parametre end estimeret værdi, mål og assists pr kamp, er jeg interesseret i om du stadig kommer til samme konklusion, for det er et meget unuanceret grundlag at lave en bedømmelse ud fra. Og hvis vi ser de ting han bringer til spillet, så ser han stadig lovende ud. Men om han så kan indfri det potentiale er der naturligvis tvivl om. Det der for mig indikerer at vi bør have mere tålmodighed med ham er tofold; at hans gennemsnitlige outputs stadig er (jf whoscored) de bedste af vores midtbanespillere; og at han endnu ikke har haft en uafbrudt run i startopstillingen, og de gange hans runs er blevet afbrudt er det pga skader, ikke fordi han har spillet sig af. Hans længste run i PL er otte kampe i træk. Hvis det topniveau han trods alt har vist i momenter er noget vi der kan nås oftere, så vil jeg meget gerne se hans niveau efter et mere kontinuerligt run.

Ser vi på de stats du bygger det på, så har han en kamp som 10'er, hvor han scorede og lagde op til et mål, resten som central eller venstre midt, samt en enkelt på højre. For en spiller i et system hvor de centrale midtbanespillere har relativt få assists og mål, er hans output på niveau med de spillere der på samme positioner (om end marginalt lavere end både Hendo og Gini). Her er Ox den eneste der for alvor skiller sig ud positivt. Jeg ved ikke hvor kyndig du eller andre er til at bedømme spillere ud fra kun at se dem i kamp. Jeg hæfter mig her ved, at de der lever af den slags bruger statistikker til at informere dem om hvad de bør kigge efter ved givne spillere. Min forventning er, at du har set ham smide bolden i nogle spots hvor det så dumt ud, og så som enhver "god fodbold kommentator" har skrevet det bag øret for good, Werge-Sæbye-style, men uden at gøre sig besværet omkring at sætte sig ind i hvad der egentlig sker. Og en sådan dom er kun ok på "hey, jeg tror nok, men jeg har ikke undersøgt det, ej heller har jeg tænkt mig at gøre det-niveauet", men det betyder ikke at der på nogen måde er velinformeret eller underbygget.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 29. feb, 2020 14:14

Spørgsmålet bliver jo så også on Keita har flere boldtab fordi han mangler disciplin eller fordi Klopp gerne vil have ham til at tage flere chancer og sætte bolden på spil, og så går det jo oftere galt, men det må det jo også gerne; så længe det øger xG for markant mere end xG imod.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar