8 - Naby Keita

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 01. nov, 2019 16:09

Jeg har stadig kæmpe forhåbninger til Keita, synes han er fænomenal til at tage temperaturen på kampen og sænke tempoet når det er nødvendigt, her udover har han et fænomenal drev med bolden og fine pasninger der bryder kæden (dem der rent faktisk skaber mål chancer)

Desværre har man kun set dme i glimt, af forskellige årsager som jeg ikke kender, men gætter på, som eksempelvis tilvænning til holdet, sproget, Premier League og dommernes “linje” og så har den tilvænsibg været svært grundet skader på forkerte tidspunkter.

Jeg tror helt enormt på ham her, og synes kritikken er en smule for meget, omend han HAR været en skuffelse indtil videre
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af texy » lørdag, 02. nov, 2019 09:32

Jeg må indrømme, at mine forventninger efterhånden er ved at fordufte. Tror, at det er meget naturligt, når en dyr spiller ikke får mange optrædender i 18 måneder. Hvis andre har det sådan, betyderI det i det mindste, at presset fra os fans ikke er stort længere.

Min analyse er ganske enkelt, at Keita har været mega uheldig.

Uheldig med, at Leipzig holdt fast i ham i en sæson ekstra, hvor han spillede med ekstra frustration og måske ikke udviklede sig. Det gjorde Liverpool til gengæld i den sæson, hvor vi endte med at nå CL-finalen.

Dernæst var Keita uheldig med at rende ind i en totalt skadesplaget første sæson, hvor han reelt endte som tilskuer til et hold, der udviklede sig endnu mere og endte med det store trofæ.

Og i denne sæson er skaderne desværre fortsat. Og det lader Liverpools udvikling til også at være.

Det er vel ikke så mærkeligt, at mens Keita så småt har stået stille i to og et halvt år, og Liverpool samtidig er buldret fremad, så er holdet mere eller mindre løbet fra forventningerne til det step up, som man troede skulle ske via Keita.

Det er synd for Keita med alle skaderne. Men jeg tvivler faktisk på, at han ender som stamspiller for os nu.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » lørdag, 02. nov, 2019 10:13

Jeg har det lidt som Jer begge herover, og en meget god betragtning i øvrigt, texy :army7: Jeg måtte lige ind og se lidt video for at huske, hvad han helt præcist vil krydre vores hold med, og der ligger en på ca. 10 minutter, hvor han, hvis han kan ligge på dét niveau, vil være en rigtig stærk spiller at have i start 11, men han skal passe på med, at ville runde en mand for meget, at gå i blindgyder, at varme den for meget, at slippe den for sent osv. Formår han at skære det til, så kan han blive et stort hit.

https://www.youtube.com/watch?v=t46E3AlQEgg

Vest
Indlæg: 256
Tilmeldt: søndag, 26. aug, 2012 01:40
Alder: 27

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Vest » torsdag, 05. dec, 2019 08:44

Er Naby stadig ved at komme sig over sin skade, siden han bliver ved med at sidde på bænken? Det er i hvert fald en god håndfuld kampe nu, hvor han sidder 90 min. på bænken. Han får ikke engang de famøse 10-15 min, som skal hjælpe skadede spillere tilbage i kamptræning. Under Klopp bliver det i hvert fald aldrig til meget mere som indskifter. Hvis man skal finde et punkt at kritisere Klopp på, så må det være hans måde at håndtere indskiftninger på set fra en fans perspektiv. Jeg aner selvfølgelig ikke, hvad der foregår på bænken, til træning osv. Min observation er bare, at nogle af stamspillere ser trætte ud en gang i mellem, og så kommer indskiftningen for sent med 10-15 min. tilbage. Det er frustrerende at se nogen gange.

Nå tilbage til Naby. Jeg vil så hjertens gerne se Naby spille igen. Som type kan jeg virkelig godt lide ham. Hurtige fødder, sublim teknik, adræt og så kan han også arbejde defensivt med at erobre bolde og stoppe kontra - det gjorde han i hvert fald for Leipzeig. Jeg synes stadigvæk, han har en rolle at spille for os, og jeg ville ønske at se ham få lidt mere frihed på midtbanen, måske placere ham bag de tre forreste, når vi angriber. Jeg håber, Klopp giver ham chancen her i det tætte vinterprogram. Jeg er lidt træt af at se Milner blive skiftet ind gang på gang med 10 min. tilbage, når Naby sidder på bænken og mangler minutter i benene. Milner er dog en fantastisk spiller.

Ox og Naby er vores mest kreative og offensivt-indstillede midtbanespillere, og det er vigtigt at holde dem fit. Det er den ekstra power fra midtbanen, der kan gøre forskellene i de tætte kampe, og jeg håber at se Naby blomstre. Dejligt at se Ox spille kontinuerligt.

Hvad synes I? Deler i min frustration mht. Klopps ind- og udskiftningspolitik? Fortjener Naby ikke snart at få nogle minutter i benene?

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af zalcos » torsdag, 05. dec, 2019 09:10

Naby bør selvfølgelig spille engang imellem for at komme tilbage i kampform. Det samme kan siges om Gomez, Lallana og shaq etc. Men ingens kampform er vigtigere end 3 point når kampdagen melder sig.
Hvis vi kunne lukke nogle kampe inden for 60min ville det også være nemmere for Klopp at skifte folk ind der ikke skal på banen for at gøre en forskel.
Personligt har jeg afskrevet Naby. Jeg har endnu til gode at se, at en spiller kan få så dårlig en start (1,5 sæson)efter et klubskifte, og komme tilbage og gøre en afgørende forskel i start-11.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 05. dec, 2019 09:33

Jeg deler ikke nødvendigvis zalcos pessimisme i forhold til Naby, han kan stadig nå at gøre det bedre. Det har godt nopk involveret et par klubskifter, men vi så med Salah og De Bruynne at det også nogle gange kræver lidt mere modenhed at slå til i en Premier League topklub.

Men vi skal på banen for at vinde 3 point i hver ligakamp og så skal der jo noget kontinuitet, og spørgsmålet er jo så i går, om Lallana bare er bedre spillet ind på holdet eller om han klarer sig bedre til træning?
-Jeg håber jo lidt at det handler om at Lallana, Milner og Gini kender hinanden så godt at Klopp stolede på den midtbane, hvor Keita ikke nødvendigvis har fundet sin plads på holdet endnu(og det er selvfølgelig et stort problem).

Vi får se hvad fremtiden byder. Jeg ved bare at med Chambo, Robbo og Fabinho der ventede de alle med at slå igennem til fans og medier var begyndt at miste troen på dem og snakke om salg og udlejninger. Men tiden er jo noget længere her.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Thommo » torsdag, 05. dec, 2019 17:31

Vest skrev:
torsdag, 05. dec, 2019 08:44

Hvad synes I? Deler i min frustration mht. Klopps ind- og udskiftningspolitik? Fortjener Naby ikke snart at få nogle minutter i benene?
Deler din frustration i stor stor stil, har omtalt det før, men har droppet emnet da man helst ikke må disse Klopp det mindste. Det kommer vel også til at koste, både med rustne spillere ved skader, og offensiv spillere ikke vil til LFC da bænken er placeringen. Specielt Shaq og til dels Naby bliver pisset op og ned af ryggen, mildt sagt, efter min mening altså. Men respekt til Shaq for at stramme ballerne sammen og klø på trods lettere mystisk behandling af bossen på side linien.
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 06. dec, 2019 00:00

Jeg kan frygte at Keitas Liverpool karriere er slut før den egentlig kom i gang. Mod Everton blev Lallana foretrukket på midtbanen, og det tager jeg ikke som et positivt tegn for Keitas fremtid hos Liverpool.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Oomph242 » fredag, 06. dec, 2019 07:48

Hr. Drejer skrev:
fredag, 06. dec, 2019 00:00
Jeg kan frygte at Keitas Liverpool karriere er slut før den egentlig kom i gang. Mod Everton blev Lallana foretrukket på midtbanen, og det tager jeg ikke som et positivt tegn for Keitas fremtid hos Liverpool.
Ja at blive udeladt til fordel for Lallana er skidt. Spændende om han byttes eller sælges i januar vinduet.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af athomsen » fredag, 06. dec, 2019 10:28

Oomph242 skrev:
fredag, 06. dec, 2019 07:48
Hr. Drejer skrev:
fredag, 06. dec, 2019 00:00
Jeg kan frygte at Keitas Liverpool karriere er slut før den egentlig kom i gang. Mod Everton blev Lallana foretrukket på midtbanen, og det tager jeg ikke som et positivt tegn for Keitas fremtid hos Liverpool.
Ja at blive udeladt til fordel for Lallana er skidt. Spændende om han byttes eller sælges i januar vinduet.
Tror nu mere det var fordi Lallana er garant for løbevillighed og mod Everton, kunne det godt være argumentet. Jeg kunne sagtens de Keita starte inde mod Bournemouth

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af AJJ » fredag, 06. dec, 2019 10:41

Hvis Keita kan holde sig skadesfri, kan han stadig nå at blive en gevinst.

I foråret var han inde i et rigtigt godt forløb og fik fortjent udekampen mod Barca fra start (3 mål i 5 kampe inden den).

Men selvfølgelig havde alle da regnet med, at han var etableret som Fabinho på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » fredag, 06. dec, 2019 22:50

Thommo skrev:
torsdag, 05. dec, 2019 17:31
Vest skrev:
torsdag, 05. dec, 2019 08:44

Hvad synes I? Deler i min frustration mht. Klopps ind- og udskiftningspolitik? Fortjener Naby ikke snart at få nogle minutter i benene?
Deler din frustration i stor stor stil, har omtalt det før, men har droppet emnet da man helst ikke må disse Klopp det mindste. Det kommer vel også til at koste, både med rustne spillere ved skader, og offensiv spillere ikke vil til LFC da bænken er placeringen. Specielt Shaq og til dels Naby bliver pisset op og ned af ryggen, mildt sagt, efter min mening altså. Men respekt til Shaq for at stramme ballerne sammen og klø på trods lettere mystisk behandling af bossen på side linien.
Du skal da bare give den gas, Thommo. Hvis han/de er så gode, som I mener, så ville de med garanti spille. Klopp spiller 100% med dem, han mener er bedst. Måske er Keita og Lallana lige gode, men der kan være noget med sproget, der gør forskellen, det kan være, at Lallana nyder mere respekt blandt sine holdkammerater, som får dem til at præstere bedre med ham på banen (som med Milner og Hendo), han kan være meget bedre i omklædningsrummet/uden for banen og en masse andre ting, som også tæller med, og som vi ved meget lidt om.

Nå bruker Klopp alltid alle byttene sine

Stor endring fra de første sesongene.

https://www.liverpool.no/innsikt/2019/1 ... tene-sine/

Jeg ved ikke, hvad der er med Naby Keita, men der er 2 pladser, han kan spille på, og han er tilsyneladende 6. valg pt., så han skal stramme balderne sammen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » mandag, 09. dec, 2019 11:43

– Naby Keita behøvde litt flaks

Jürgen Klopp sier at han aldri tvilte på kvalitetene til klubbens dyreste midtbanespiller.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... itt-flaks/

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af pow9199 » mandag, 09. dec, 2019 17:19

AJJ skrev:
fredag, 06. dec, 2019 10:41
Hvis Keita kan holde sig skadesfri, kan han stadig nå at blive en gevinst.

I foråret var han inde i et rigtigt godt forløb og fik fortjent udekampen mod Barca fra start (3 mål i 5 kampe inden den).

Men selvfølgelig havde alle da regnet med, at han var etableret som Fabinho på nuværende tidspunkt.
This^^

Ud over skader, har han også lige sidder ude med sygdom. Han har allerede haft flere fine perioder, og spillet sig i start 11'eren i flere omgange. Holder han sig skadesfri skal han nok slå Hendo eller Gini af.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Niels K » tirsdag, 10. dec, 2019 08:54

pow9199 skrev:
mandag, 09. dec, 2019 17:19
AJJ skrev:
fredag, 06. dec, 2019 10:41
Hvis Keita kan holde sig skadesfri, kan han stadig nå at blive en gevinst.

I foråret var han inde i et rigtigt godt forløb og fik fortjent udekampen mod Barca fra start (3 mål i 5 kampe inden den).

Men selvfølgelig havde alle da regnet med, at han var etableret som Fabinho på nuværende tidspunkt.
This^^

Ud over skader, har han også lige sidder ude med sygdom. Han har allerede haft flere fine perioder, og spillet sig i start 11'eren i flere omgange. Holder han sig skadesfri skal han nok slå Hendo eller Gini af.
Mon ikke Klopp stadig kan finde plads til 2 så instrumentale spillere ift., hvor vi befinder os og hele rejsen dertil ? Vores Kaptajn og vores bedste balancespiller ?

Der skal sættes flueben ved mange parametre for at udfylde rollen som 8'er for Liverpool bl.a. at holde niveauet og koncentrationen hvert minut kamp efter kamp på Turf More og på Camp Nou, og man skal være bygget mere af stål end af glas.

Besvar