15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Mads T. » onsdag, 09. maj, 2018 13:28

YNWA! skrev:De der såkaldte ITK folk skriver lidt løst på twitter at det er mere alvorligt med Ox end hvad medierne beretter om. At han muligvis er ude længere end 9 måneder.
Længere end 9 måneder? Lige nu går rygterne vel på, at han måske kan nå at være klar til sæsonstart.

Denne er lige lagt op på Twitter og passer meget godt med min påstand:


Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af YNWA! » onsdag, 09. maj, 2018 13:40

Mads T. skrev:
YNWA! skrev:De der såkaldte ITK folk skriver lidt løst på twitter at det er mere alvorligt med Ox end hvad medierne beretter om. At han muligvis er ude længere end 9 måneder.
Længere end 9 måneder? Lige nu går rygterne vel på, at han måske kan nå at være klar til sæsonstart.

Denne er lige lagt op på Twitter og passer meget godt med min påstand:

Også derfor jeg skrev at de såkaldte ITK skrev lidt løst om det.

Håber han er klar hurtigst muligt. Vi kunne sagtens have brugt ham de sidste par kampe.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af YNWA! » mandag, 14. maj, 2018 13:47

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 14. maj, 2018 14:04

Han er ude til november. ØV!

Er det en korsbåndsskade?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Jesper » mandag, 14. maj, 2018 14:05

Hr. Drejer skrev:Han er ude til november. ØV!

Er det en korsbåndsskade?
Det er det nok. Kan desværre være den karriere. Det er desværre svært at komme tilbage på 100%.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Oomph242 » mandag, 14. maj, 2018 15:34

Jesper skrev:
Hr. Drejer skrev:Han er ude til november. ØV!

Er det en korsbåndsskade?
Det er det nok. Kan desværre være den karriere. Det er desværre svært at komme tilbage på 100%.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Nej det er skidt. Samt har han jo også flere knæskader bag allerede, så det bliver nok ikke en midtbane spiller vi kan bygge op omkring der kommer tilbage.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 14. maj, 2018 17:14

Jesper skrev:
Hr. Drejer skrev:Han er ude til november. ØV!

Er det en korsbåndsskade?
Det er det nok. Kan desværre være den karriere. Det er desværre svært at komme tilbage på 100%.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Pis pis pis :wall: :wall: :wall:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 14. maj, 2018 18:54

Det er ikke nødvendigvis et overrevet korsbånd. Jeg læste denne vurdering på et andet forum fra en bruger, der har faglig ekspertise indenfor området. Brugeren har tidligere giver sit besyv på skader og været meget nøjagtig i sine bedømmelser. Lad os således håbe, at nedenstående er korrekt.

“6 months could be anything. It could be LCL but unlikely. It could be quite a big meniscal repair. It could be a posterolateral corner injury as these typically return approximately 6 months after surgery. What it likely isn't is ACL or PCL, if it is then Ox is returning from February onwards next year, not November this year”.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Jesper » mandag, 14. maj, 2018 19:54

Robbie_God_Fowler skrev:Det er ikke nødvendigvis et overrevet korsbånd. Jeg læste denne vurdering på et andet forum fra en bruger, der har faglig ekspertise indenfor området. Brugeren har tidligere giver sit besyv på skader og været meget nøjagtig i sine bedømmelser. Lad os således håbe, at nedenstående er korrekt.

“6 months could be anything. It could be LCL but unlikely. It could be quite a big meniscal repair. It could be a posterolateral corner injury as these typically return approximately 6 months after surgery. What it likely isn't is ACL or PCL, if it is then Ox is returning from February onwards next year, not November this year”.
Skal vi ikke satse på den bruger har ret? Noget jeg i øvrigt ikke forstår en dyt af. Hvorfor det hemmelighedskræmmeri? Hvorfor bare ikke sige sandheden? Jeg kommer aldrig til at forstå den lukkethed der er i fodboldklubber.
Jeg håber vitterligt, at Ox kommer oven på igen, for jeg tror vi kun har set glimt af hans fulde potentiale i denne sæson, og det vi har set, det er en spiller, som der findes meget, meget få af på verdensplan.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 14. maj, 2018 22:00

Jesper skrev:Hvorfor det hemmelighedskræmmeri?
Det undrer jeg mig også over.

Mit bedste gæt er at de simpelthen ikke ved hvad der er galt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Bojangles » mandag, 14. maj, 2018 22:20

Ings ser ikke hæmmet ud, på trods af to knæskader - så lad os nu ikke male fanden på væggen.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 14. maj, 2018 23:01

Hr. Drejer skrev:
Jesper skrev:Hvorfor det hemmelighedskræmmeri?
Det undrer jeg mig også over.

Mit bedste gæt er at de simpelthen ikke ved hvad der er galt.
Der kan godt være stor usikkerhed forbundet med den tid det tager at komme tilbage fra visse skader. Af fysiologiske årsager. Det er den eneste logiske forklaring jeg kan komme i tanke om.

James Pearce melder også, at der er tale om minimum 6 måneder. Det tolker jeg som om, at der så tidligt i forløbet stadigvæk er en række ubekendte i forhold til hvordan Ox reagerer på genoptræningen. Men det er selvfølgelig blot gisninger.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Oomph242 » mandag, 14. maj, 2018 23:53

Bojangles skrev:Ings ser ikke hæmmet ud, på trods af to knæskader - så lad os nu ikke male fanden på væggen.
Det synes jeg er svært at vurdere. Han har jo ikke spillet mange gange 90 minutter i træk, siden han kom tilbage fra sidste skade.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af YNWA96 » tirsdag, 15. maj, 2018 07:46

DaveOCKOP
DaveOCKOP
@DaveOCKOP
·
15 t
Told that as well as damaging his cruciate ligament, Alex Oxlade-Chamberlain also damaged his medial ligament and his hamstring was also damaged when it came off the bone. Would be amazed to see him play in 2018, unfortunately.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 21 - Alex Oxlade-Chamberlain

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 15. maj, 2018 10:18

Det handler som altid om, hvad spillere lever af. Ox lever ganske rigtigt godt af sin fart, men det er ikke hans primære skill (som jeg ser det) Det han er god til er drivet med bolden - aggressionen uden bold og læsningen af spillet + skudtrussel udefra - jaja, ikke mange mål på den konto, men han har leveret mange farlige skud på det sidste, som giver os mere variation i spillet og gør os sværere at læse.

Disse evner er ikke noget der som sådan er afhængige af farten. Efter sådanne knæskader, ser man typisk at der lige ryger af på toppen af specielt accelerationen - her kan vi tage Torres, Sturridge og Lucas som eksempler. De levede alle af farten. Lucas selvfølgelig i mindre grad, men inden hans skade, læste hans spillet perfekt og satte tackling på tackling ind på det helt rigtige tidspunkt - efter hans skade, kom han ofte lige den der halve sekund for sent, hvilket resulterede i mange frispark, som desværre på daværende tidspunkt var gift for os, da vi vel var verdens dårligste hold til at forsvare imod dødbolde.

Så alt i alt, er jeg ganske fortrøsningsfuld om, at Ox'en nok skal komme tilbage og levere på et højt niveau igen.

Besvar