15 - Alex Oxlade-Chamberlain

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Surf » torsdag, 31. aug, 2017 08:42

mawope skrev: Ja, man kan selvfølgelig fjerne en del af playmaker-ansvaret ved at have enten Coutinho eller Lallana med. Men jeg har nok svært ved at se, hvad Chamberlain lige nu skal tilføre vores midtbane ift. Wijnaldum og Can, som vel må være dem der skal ofres? Men der skal selvfølgelig heller ikke meget andet end lidt skader eller formdyk til, før han så er i spil. Måske det er nok udsigt for ham, og så er han jo et ganske fint supplement for os.
Nu har jeg godt lagt mærke til, at du tror han er stillet noget specifikt sportsligt i sigte. Det er han selvfølgelig i nogen grad, men jeg tror simpelthen ikke Klopp lover nogen spillere startspladser, når hele hans koncept er bygget op om holdet over spilleren. Det må han have fortalt Ox. Men han har sikkert også sagt, at han vil få kampe på midtbanen. Det bliver dog ikke noget problem imø, for jeg tror ikke der er tale om, at nogen skal "ofres" på midtbanen. Helt generelt tror jeg vi skal lidt væk fra ideen om en idealopstilling, fordi vi helst skal spille mange kampe mod mange forskellige modstandere. Og dermed også væk fra tanken om, at Ox er en erstatning for nogen specifik.

Jeg tror han kommer til at spille både på kanten og på midtbanen. Det øger konkurrencen, og hæver niveauet på vores bænk og dermed også når vi roterer. Jeg opfatter ikke købet som et indkøb til stærkeste-11, hvis man kan tale om en sådan. Det er måske derfor jeg er mere positiv end så mange andre. Ser man ham købt som "starter", så forstår jeg godt skuffelsen. Men jeg tror nu godt, at han under Klopp kan udvikle sig en del. Vi får se.

(Er han erstatning for Coutinho, hvilket jeg dog ikke tror, så er jeg også slemt skuffet.)
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Emmy » torsdag, 31. aug, 2017 09:24

Prismæssigt synes ikke der er meget at brokke sig. Enhver kan jo se at priserne denne sommer generelt er meget højere. At han siger nej til angiveligt 220.000£ pr uge i Chelsea og 180.000 £ pr i Arsenal men ja til 125.000£ pr uge i Liverpool vidner for mig om vilje og dedikation for lige netop at komme til Liverpool. Det kan jeg godt lide. Fodboldmæssigt kan vi sagtens bruge ham. Han dækker flere pladser på midten og skal helt sikkert nok få masser af kampe.
"We're not racist, we only hate the mancs"

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af sjampen » torsdag, 31. aug, 2017 11:52

pingel skrev: Jeg siger ikke at du ikke får ret i dine dystre forudsigelser, men du har malet dig godt og grundigt op i et hjørne. Og jeg håber at vi kommer i en situation hvor du kommer til at æde en endog meget gammel hat ;-)

Det er ihvertfald en spiller der vil klubben, og så må jo se hvor og hvor meget han kommer på banen...
Succes er jo relativt, men i betragtning af at Mané blev køb for samme beløb, for mindre i løn og at han ikke blev solgt under samme omstændigheder(Ox vil væk fra Arsenal, der ikke vil have ham og i øvrigt har han kontraktudløb om 9 måneder. Det er endda uden at nævne at Ox ind sandsynligvis betyder Can til Juventus), så er banen jo godt og grundigt kridtet op til hvad der efter min mening er realistisk at forvente af sådan en signing. Indtil videre har Salah også leveret fra start med 3 basser i 5 kampe, han kostede også en lignende pris.

Men jeg håber da også Oxlade bliver en succes og jeg er sådan set relativt ligeglad med om det så betyder jeg tog fejl. Det har jeg gjort før i langt vigtige situationer end når en klub jeg holder med køber en breddespiller. Min negative holdning til handlen går jo ikke på at han er et forfærdeligt menneske, men på hans evner som fodboldspiller. At folk er uenige i min vurdering må de selv om. Jeg kom i modvind herinde fordi jeg tilbage i 13/14 sommertransfervinduet efter salget af Suarez skrev et langt indlæg om at vores vindue efter min mening var katastrofalt ringe, i hvert fald for den kommende sæson. Det var sq ikke populært skal jeg hilse og sige, men det vendte igen da jeg fik ret.

Paradoksalt nok var min favoritsigning den sommer Alberto Moreno, som jeg var overbevist om ville blive en ufattelig god spiller for os i mange år, hvis vi ellers kunne holde ham fra at ryge tilbage til Spanien og enten Real Madrid eller Barca. Jeg har tydeligvis ikke altid ret og det overlever jeg nok.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Repsej » torsdag, 31. aug, 2017 11:59

sjampen skrev:
Niche skrev: Du må trænge forfærdeligt til en kiks og en kop varm mælk med honning...
Ellers tak, jeg har lige nydt en kop te med lidt god rom i, døjer lidt med en forkølelse. Hvis du kan klare et fejlet lægetjek fra Oxlade Chamberlain så kunne det gå hen og blive en helt fremragende aften, men ellers går det jo nok også. Trapperne på Anfield skal jo vaskes og det er heldigvis ikke mine penge.

Hvis du derimod har mod på det, så ville jeg da gerne have nogle af de psykedeliske sager nogle af jer herinde tilsynelande vælter sig i, for det ser sq ud til at være både stærke løjer og nogle kraftige rus. Tænk at være så langt ude at man rent faktisk har overbeviset sig om at Ox er en god fodboldspiller. Jeg har sq aldrig set nogle med så meget brug for en afvænning.
Så Klopp og Co er langt ude? Det er jo dem der mener han er en god fodboldspiller og passer ind i truppen og systemet!

Det kunne være dejligt hvis man støttede lidt op om de spillere der kommer til klubben!
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Thommo » torsdag, 31. aug, 2017 12:06

Niche skrev:
Hr. Drejer skrev:Bare fornemmelsen af at vi for en enkelt gang skyld, slår Chelsea i transfervinduet er fantastisk. Det er skønt, at vi snuppede Oxen foran næsen på dem.

De snuppede Willian, Salah og Costa for næsen af os. Men denne gang vandt vi :lol:
Jeg er meget enig. Og så har du ikke engang nævnt, at de tyv stjal Torres fra os på deadline day. Håber Ox'en bliver en kæmpe succes, for så vil hævnen være så meget desto sødere.. :D
tyv stjal og tyv stjal, vil nu sige vi tog røven på dem i stor stil. Det vil de vist også hjertens gerne indrømme. Torres havde været god, men de sidste 6-8 mdr stank han på banen, men scorede dog stadig mål, men selve spillet var fornærmende ringe, han blomstrede vel lidt op i £ men kunne så ikke score mål. Den bedste handel i dette millennium :dance:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Mads T. » torsdag, 31. aug, 2017 12:14

sjampen skrev: (Ox vil væk fra Arsenal, der ikke vil have ham og i øvrigt har han kontraktudløb om 9 måneder. Det er endda uden at nævne at Ox ind sandsynligvis betyder Can til Juventus)
Det er vidst en meget fri tolkning. Arsenal har gjort meget for at beholde ham og tilbudt ham en stor lønforhøjelse, som ville gøre ham til en af de bedst lønnede i klubben. Derudover var Chelsea også efter ham og bød både mere for ham, samt var villige til at give ham mere i løn.

Det kunne jo også være at det var Cans mulige afgang næste sommer der gør, at vi køber Chamberlain. Under alle omstændigheder, så manglede vores midtbane og fløje bredde og det har vi nu fået. Hans dynamik, fart, arbejdsomhed og teknik tror jeg vil passe perfekt ind på vores hold også selvom det nødvendigvis ikke er som starter.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Emmy » torsdag, 31. aug, 2017 12:19

"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5678
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 31. aug, 2017 12:23

Mon Oxlade er hentet, grundet vi vil have lidt penge for Can.

https://talksport.com/football/transfer ... r-emre-can

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 31. aug, 2017 12:35

Oomph242 skrev:Mon Oxlade er hentet, grundet vi vil have lidt penge for Can.

https://talksport.com/football/transfer ... r-emre-can
Ahh jeg håber det ikke. Men der er selvfølgelig noget overlap mellem de to spillere. Dog vil jeg sige at hvis det kun var fordi vi solgte Can havde vi så ikke været på markedet for en højere spiller end Ox?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af YNWA! » torsdag, 31. aug, 2017 13:01



Chamberlain officiel for £35 millioner.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Bruce
Indlæg: 193
Tilmeldt: onsdag, 29. dec, 2010 13:14
Alder: 49

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Bruce » torsdag, 31. aug, 2017 13:05

https://www.youtube.com/watch?v=cOF_ok8srzA

Update på alt hvad der sker i dag

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Repsej » torsdag, 31. aug, 2017 13:12

http://www.liverpoolfc.com/news/first-t ... since-2014

Klopp er da i hvert fald glad for at vi har købt ham :)
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1407
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af richs » torsdag, 31. aug, 2017 13:29

Ikke mit drømme køb, men en udemærket bredde spiller . Engelske landsholdsspiller til den beskedne pris af ca. 285 mill dkk - utroligt at der handles spillere til under en halv milliard.

Håber vi når Lemar også , Van Dijk tror jeg ikke på (måske til Vinter).

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Sivi » torsdag, 31. aug, 2017 13:31

Fint tilfreds med Ox, han kan jo spille overalt på midten stortset, samt back pladserne. Når Klopp tror meget på en spiller, gør jeg også (pånær Lovren). Offensivt er jeg tilfreds med vinduet, defensivt er jeg langt fra. Tror desværre ikke der kommer flere handler, men jeg bliver da oppe til i nat og følger med.
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Ind: Alex Oxlade-Chamberlain fra Arsenal

Indlæg af Thommo » torsdag, 31. aug, 2017 13:41

richs skrev:Ikke mit drømme køb, men en udemærket bredde spiller . Engelske landsholdsspiller til den beskedne pris af ca. 285 mill dkk - utroligt at der handles spillere til under en halv milliard.

Håber vi når Lemar også , Van Dijk tror jeg ikke på (måske til Vinter).
Ja rimeligt billigt i dette marked, og god fodbold alder tilmed. Jeg er rimeligt begejstret :dance:
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar