11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Emmy » lørdag, 23. okt, 2021 15:35

Der er to muligheder. Enten betaler vi. Eller også henter vi en Håland eller Mbappe. Ikke måske henter, der skal være en underskrift. Vi taber for meget kvalitet hvis Salah forsvinder og ikke bliver erstattet af en af de helt store kanoner.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 23. okt, 2021 17:27

Ja, den er svær. Vi kan forlænge med Salah eller vi kan udskifte ham med en yngre stjernespiller. Ingen af mulighederne garantere succes. Men den forkerte kan være med til at forhindre succes.

Hvis han forlanger £400.000 om ugen, hvilket næsten er det dobbelte af VDV løn, så synes håber jeg at vi kan lave en stor del af løn som en slags præstationsløn. Et tænkt eksempel kan lyde £275.000 som grundløn + £25.000 for at starte + £25.000 for at score + £50.000 for en sejr + £10.000 for en assist + £15.000 for en uafgjort. På den vis afbøder vi noget af skaden, hvis han taber niveau. Og Salah vil forhåbentlig tænke at de £400.000 om ugen kan han sagtens tjene 8-)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

11 - Mohamed Salah

Indlæg af mortenbak » lørdag, 23. okt, 2021 17:31

texy skrev:
Niels K skrev:
torsdag, 21. okt, 2021 21:09

I sidste ende er det ikke Salah, jeg frygter at miste. Det er Klopp.
Jeg er så enig med Texy her! Fedt indlæg, som jeg for overskuelighedens skyld kun vælger at quote det sidste af.

Og så spørger jeg.

Hvem pokker skal overtage ?

Jeg kan ikke finde eneste manager, jeg kan se tage over efter Klopp

Jeg frygter det bliver Scum om igen. Jeg kan ikke få øje på et bedre match end Klopp har væretBillede




Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » lørdag, 23. okt, 2021 19:13

texy skrev:
lørdag, 23. okt, 2021 13:12
Niels K skrev:
lørdag, 23. okt, 2021 12:24

Jeg er i øvrigt helt enig omkring Salah. Vi vil uden tvivl dale i kvalitet uden ham, og det er vigtigt, at vi har disse verdensklassespillere i klubben - han er vel givetvis verdens bedste lige nu og den titel, tror jeg, han har i sinde at holde fast i så længe som muligt.
Det var vi mange - mig selv inklusive - der også konkluderede, da Coutinho blev solgt. Men det afhænger beviseligt af, hvem der kommer ind i stedet, og hvordan kollektivet samlet reagerer efterfølgende.



Det her er vi nødt til at have med i overvejelserne. Vores økonomi er vi også nødt til at have med i overvejelserne. Og vores fremtid er vi nødt til at have med i overvejelserne.

Salah er verdens bedste pga. Klopp. Det er jeg i hvert fald personligt ikke i tvivl om. Det er ganske sandsynligt, at han kan rejse til en anden klub og stadig være verdens bedste ligesom Levandowski gjorde. Han er en færdigudviklet spiller. Men jeg har større tiltro til, at vi finder løsningen på at klare os uden Salah, hvis vi arbejder på det, imens Klopp er her. Derfor giver det ikke mening for mig, at give Salah mere end Van Dijk (som i min optik er på niveau med og lige så vigtig som Salah).

Det er altså en glidebane for en klub uden olie-milliarder, at gå i en retning, hvor der ikke er indtægter nok til at dække lønudgifterne. Mané og Bobby har kontraktudløb samtidig med Salah. Har vi råd til at gøre noget ved deres kontrakter? Bobby har endda bedre stats end Salah i denne sæson, hvis man tager højde for, at han kun har spillet en tredjedel af den tid Salah har spillet.

Det er spin, når Salah med sit interview lægger op til, at bolden er på klubbens banehalvdel. Det er ham, der skal gøre op med sig selv, om han vil være verdens bedste fodboldspiller i Liverpool, eller verdens bedst lønnede spiller i en anden klub.

Vi gav ikke efter for Gini. Vi fandt et kompromis med Hendo. Jeg håber på Hendo-løsningen i dette tilfælde. Men ellers har Klopp 2 sæsoner til at finde løsningen. Og der er ingen bedre end ham til det.
Jeg var så ikke enig vedr. Coutinho, og de 2 spillere kan slet ikke sammenlignes. PSG betaler Messi 620.000 om ugen, og Ronaldo får, hvad der svarer til 2,5 årslønninger for Salah på en enkelt sæson med 1,1 mio euro, som jeg læser det. Dem kan vi sammenligne med, og Salah er yngre og bedre pt.
Man kan ikke sammensætte et hold, hvis man skal gå og frygte for, at halvdelen bliver langtidskadede, som nogle gør herinde, og man kan heller ikke overveje en kontrakt efter, om man tror, at han pludselig ikke gider spille fodbold mere, fordi han tjener for mange penge. ALLE spillere i PL - unge som gamle - giver den max. gas hver eneste weekend, så hvorfor skulle han lige være en Sanchez ?

Jeg har utallige gange skrevet herinde, at jeg er fortaler for FSG's måde at køre biksen på, og at pengene skal passe. Jeg vil derfor aldrig tale for, at vi skal betale lønninger, der kan rive klubben omkuld. Vi aner bare ikke en dyt om, hvad vi kan og ikke kan, så jeg forudsætter, at vi godt kan betale Salah en stor løn fremadrettet.

I april kom det frem, at vi lå på 66% ift. salaries vs revenue/turnover, men hvis man fratrak nedgangen i omsætning grundet corona, så lå vi på 59%, som er helt acceptabelt. Vi har fordoblet antallet af medarbejde i klubben under FSG, så der er nok nogle knapper, der kan skrues på og i spillertruppen, så jeg gerne yngre, billigere kræfter end Origi, Ox, Keita og Taki komme til.
Hvis vi gerne vil vokse som brand, i fanskare og resultatmæssigt, så skal vi ikke tilbage til at miste vores bedste spillere. Hvis Salah overhovedet skal kunne sælges til +100 mille til sommer, så kræver fx Haaland efter sigende 500.000 om ugen, og han har altså ikke slået nogle rekorder i PL endnu.
Jeg holder meget gerne vores mange stjerner op mod en håndfuld år mere, og så forlænger jeg også gerne tilsvarende med Klopp naturligvis, men hvis han stopper til tiden, så får en ny træner en drømmetrup at arbejde videre med.

Jeg har selv smidt tweet'et ind under "generationsskifte" omkring gennemsnitsalderen mod Atletico. Bytter du Milner med Trent, så ser det ganske anderledes ud, og hvis Curtis, Elliott eller Jota var med. Eller hvis Gomez/Konaté havde spillet. Det er kun fedt, at vi beholder så super dygtige spillere, og jeg elsker at se dem. Vi har Kelleher, Robbo, Trent, Gomez, Konaté, Fabinho, Elliott, Curtis, Jota, Kaide Gordon (Nat, Kostas, Neco, Taki, Ox, Keita, Origi).
Byt Ox, Taki, Origi, Keita for nogle yngre, billigere super talenter over en sommer eller 3, og vi er godt kørende ift. at have nærmest færdiggjort generationsskiftet, mens vi stadig har vores allerdygtigste spillere til rådighed.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » søndag, 24. okt, 2021 11:35

@Niels K

Vælger lige at lade være at citere det hele en gang til.

Vi har over 10 år kørt med et "operating loss". Og kun i 2019 var der et decideret "operating profit" på £1M. Så uden spillersalg er vi ikke en rentabel forretning. Swiss Ramble har tidligere lavet nedenstående fremragende tråd med gennemgang af vores økonomi for at forklare folk, hvorfor der ikke både var råd til nye spillere og kontraktforlængelser med Hendo, Alisson, Trent, Robbo og ikke mindst Van Dijk. Og så venter vi stadig på Salah.... og måske Mané og Bobby?



Vi mangler stadig at se vores regnskab for det fulde Corona-år 20/21. Det seneste regnskab klubben har offentliggjort, var for mesterskabssæsonen 19/20 (tweet tråd nedenfor), som kun i mindre grad blev påvirket af Corona. Men det var stadig det regnskab, der viste et underskud på £46M før skat. Og allerede dengang blev det påpeget, hvor afhængige vi er af spillersalg.



Det er rigtigt, når du påpeger, at vores wage to turnover dengang lå på 66%. Og vores mesterskabssæson har endda nok kastet en del bonusser af sig, der løfter den samlede lønudgift. Men det var også en sæson, hvor vi vandt titlen og FIFA World Cup, og der i hvert fald blev spillet med tilskuere i mindst 2/3 af sæsonen.

Spillerne gik ikke ned i løn under Corona i den efterfølgende sæson. Men den generelle omsætning blev uden tvivl ramt voldsomt. Det rygtes, at vi kigger ind i et regnskab med et minus på £120M eller mere. Og det er jo penge, der OGSÅ skal findes igen. Udover pengene til forbedrede kontrakter, osv.

Det er jo kun spillet, der nulstilles hver sommer. Ikke økonomien. Derfor virker det i hvert fald på mig sandsynligt, at der ganske enkelt ikke er råd i Liverpool at give en spiller £400K om ugen, og i øvrigt heller ikke er råd til at skabe en fortælling om, at andre dermed kan tillade sig at forlange den slags penge, når de føler, at de er blevet vigtige nok for klubben.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » søndag, 24. okt, 2021 12:14

Citat Af Klopp til Coutinho:

“Stay here and they will end up building a statue in your honour. Go somewhere else, to Barcelona, to Bayern Munich, to Real Madrid, and you will be just another player. Here you can be something more.”

Det gælder i endnu højere grad Salah nu.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11145
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Cynwal » søndag, 24. okt, 2021 14:05

.....og så skal vi huske: Ingen er større end Klubben.
Det kan lyde som en floskel, men der er substans bagved.

Jeg har mange gange været dybt skuffet og nedtrykt over, når/hvis den største stjerne har skiftet til en anden klub, men har i de fleste tilfælde erfaret, at Klubben over tid er blevet bedre.

Startende med Keegans skifte til HSV i 1977. Han blev erstattet af en vis Kenny Dalglish, og resten er historie.

Torres? Viste sig at være et af Klubbens smarteste salg(frem til det tidspunkt), da han netop blev solgt på toppen.

Suarez? Den gjorde ondt, fordi hele klubben var bygget op om ham, men stædighed fra John Henrys (What are they smoking at Emirates?) side af kædet sammen med godt købmandsarbejde af Michael Edwards gjorde, at Klopp fik midler til at bygge et hold efter hans visioner.

Coutinho? Det financierede Van Dijk og Allison, som var næsten Houllier'ske de manglende brikker i puslespillet, til at bringe os det sidste stykke. Coutinho er det smarteste og dygtigste salg af alle Edwards flotte køb og salg.

Jeg kan faktisk blive mere nervøs for tiden efter Edwards, for slet ikke at tale om tiden efter Klopp, når den dag en dag oprinder. Jeg kan godt vente længst muligt!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » søndag, 24. okt, 2021 14:52

Cynwal skrev:
søndag, 24. okt, 2021 14:05
.....og så skal vi huske: Ingen er større end Klubben.
Det kan lyde som en floskel, men der er substans bagved.

Jeg har mange gange været dybt skuffet og nedtrykt over, når/hvis den største stjerne har skiftet til en anden klub, men har i de fleste tilfælde erfaret, at Klubben over tid er blevet bedre.

Startende med Keegans skifte til HSV i 1977. Han blev erstattet af en vis Kenny Dalglish, og resten er historie.

Torres? Viste sig at være et af Klubbens smarteste salg(frem til det tidspunkt), da han netop blev solgt på toppen.

Suarez? Den gjorde ondt, fordi hele klubben var bygget op om ham, men stædighed fra John Henrys (What are they smoking at Emirates?) side af kædet sammen med godt købmandsarbejde af Michael Edwards gjorde, at Klopp fik midler til at bygge et hold efter hans visioner.

Coutinho? Det financierede Van Dijk og Allison, som var næsten Houllier'ske de manglende brikker i puslespillet, til at bringe os det sidste stykke. Coutinho er det smarteste og dygtigste salg af alle Edwards flotte køb og salg.

Jeg kan faktisk blive mere nervøs for tiden efter Edwards, for slet ikke at tale om tiden efter Klopp, når den dag en dag oprinder. Jeg kan godt vente længst muligt!
BR fik nu penge til indkøb efter Suarez, men de blev ikke forvaltet specielt godt og vi blev mere midtersøgende end topsøgende. Desværre...

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » søndag, 24. okt, 2021 14:54

Emmy skrev:
lørdag, 23. okt, 2021 15:35
Der er to muligheder. Enten betaler vi. Eller også henter vi en Håland eller Mbappe. Ikke måske henter, der skal være en underskrift. Vi taber for meget kvalitet hvis Salah forsvinder og ikke bliver erstattet af en af de helt store kanoner.
Håland og Mbappe kommer aldrig på tale. Det rækker økonomien ikke til..

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af mortenbak » søndag, 24. okt, 2021 15:21

Jeg synes ikke vi skal sprænge vores lønstruktur.
Det vil bare sætte en lavine igang og kommende spillere/agenter vil kræve mere og mere.
Selvfølgelig udelukker det nogle topspillere. De må så tage til PSG, Sjitty eller Newcastle. Hvis pengene trækker mere end trøjen.
Der er ingen af vores spillere der går sultne i seng.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » søndag, 24. okt, 2021 20:23

Denne uges løn for Salah burde være £800.000.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af mortenbak » søndag, 24. okt, 2021 20:26

Oomph242 skrev:Denne uges løn for Salah burde være £800.000.
Yes yes!
Pladder!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » søndag, 24. okt, 2021 20:55

texy skrev:
søndag, 24. okt, 2021 12:14
Citat Af Klopp til Coutinho:

“Stay here and they will end up building a statue in your honour. Go somewhere else, to Barcelona, to Bayern Munich, to Real Madrid, and you will be just another player. Here you can be something more.”

Det gælder i endnu højere grad Salah nu.
Jeg kunne godt lide Coutinho, men jeg havde ham slet, slet ikke oppe på den piedestal med statuer... Det skulle lige være, fordi Klopp viste, hvad han kunne få ud af ham, og den er jeg med på, da Klopp er en magiker, men ikke ift det, jeg har set med Coutinho i Liverpool.

Set i bakspejlet tror jeg nu heller ikke, Klopp ville bytte VvD og Ali med Coutinho, hvis man forudsætter, at vi kun kunne skaffe os dem grundet de mange penge fra salget af Cou. Det ville jeg 1000% sikkert ikke.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » søndag, 24. okt, 2021 20:59

Oomph242 skrev:
søndag, 24. okt, 2021 20:23
Denne uges løn for Salah burde være £800.000.
Ja, ham vil jeg meget, meget nødigt af med foreløbig. Jeg håber, vi kan lande den på omkring de 300.000 i ugen...

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » søndag, 24. okt, 2021 21:10

Niels K skrev:
søndag, 24. okt, 2021 20:59
Oomph242 skrev:
søndag, 24. okt, 2021 20:23
Denne uges løn for Salah burde være £800.000.
Ja, ham vil jeg meget, meget nødigt af med foreløbig. Jeg håber, vi kan lande den på omkring de 300.000 i ugen...
Han er vanvittigt som han spiller idag.
En Pay as you play kontrakt ville blive en dyr omgang for FSG.

Besvar