11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 08. feb, 2022 15:54

Cynwal skrev:
tirsdag, 08. feb, 2022 11:34
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 08. feb, 2022 08:56
Jeg vil også vove den påstand at helt lavpraktisk, så er Salah så meget bedre end alternativerne i den højre side af angrebet. Alle de andre angribere er bedst centralt eller i venstre side.
Mané var jo altså en åbenbaring, da han kom til klubben fra Soton, og spillede fremragende på højrefløjen, som det bl.a. fremgår her, hvilket er hans første mål for LFC mod Gunners:

Jeg mener at kunne huske, at der faktisk var bekymring over, at Mané blev flyttet fra højre til venstre fløj, da Mo Salah kom til.
Så mon ikke Mané kan udfylde højrefløjen fint, selvom det fint indarbejde trænede samarbejde mellem Salah og TAA naturligvis ikke kan genskabes fra første fløjt.
Det er rigtigt. Men nu tog jeg Mané ud af ligningen fordi han står lidt i samme situation i forhold til træthed fra AFCON. så hvis Salah skal have et hvil, så skal Mané nok også.

Jeg er rimelig sikker på at Mané vil kunne spille rigtig fint i højre side igen. Især som du siger hvis han lige får et par kampe til at finde samarbejdet med Trent. Jeg tror såmænd det samme gælder for Jota hvis han spillede mere på højrefløjen ville han også være bedre til det.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » torsdag, 17. feb, 2022 19:56

Jo mere jeg tænker over den her Salah-forlængelse, jo mere i tvivl bliver jeg om, hvad der tjener Liverpool bedst.

Salah er suveræn nu, men det holder ikke evigt.

Klopp er her nu, men ikke evigt. Desværre kun frem til 2024.

Så er valget reelt imellem at beholde den spiller, der er bedst for os her og nu, eller at udskifte ham, mens vi har den manager, der helt sikkert vil være bedste til at finde og udvikle arvtageren?

Bobby, Mané, Salah og Jota var måske gode før Klopp. Men det var ham, der gjorde dem til verdensklasse. Noget jeg tror, at han muligvis kan gentage med Diaz.

Der ER spillere, det ikke er lykkedes med. Ox, Keita og Minamino f.eks. Men jeg har langt større tiltro til, at Klopp succesfuldt kan løse den opgave end nogen anden.

Tænk, hvis vi står i sommeren 2024 med en brugt Salah på en guldrandet kontrakt, som trænger til mange pauser, hvis han skal holde et nogenlunde niveau, og vi så samtidig har en ny manager, der skal finde sine fødder. Hypotetisk ja. Men ikke urealistisk. Der skal ikke mange skuffende resultater til at skabe dårlig stemning om en manager, som måske ikke har den udgave af Salah, som vi har været vant til.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af AJJ » torsdag, 17. feb, 2022 21:43

Det hele kan vel koges ned til, om man tror på, at Salah er af samme støbning som Messi, Ronaldo og Benzema. Hvis man tror på det, så skal man gøre alt, hvad man kan for at forlænge. For så er der i hvert fald fire verdensklasseår i Salah endnu.

Men de tre er jo absolut mere undtagelsen end reglen for angribere.

mortenbak
Indlæg: 3098
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af mortenbak » fredag, 18. feb, 2022 00:04

AJJ skrev:Det hele kan vel koges ned til, om man tror på, at Salah er af samme støbning som Messi, Ronaldo og Benzema. Hvis man tror på det, så skal man gøre alt, hvad man kan for at forlænge. For så er der i hvert fald fire verdensklasseår i Salah endnu.

Men de tre er jo absolut mere undtagelsen end reglen for angribere.
Godt indlæg, der meget opsumere min egne tanker !


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 18. feb, 2022 10:23

AJJ skrev:
torsdag, 17. feb, 2022 21:43
Det hele kan vel koges ned til, om man tror på, at Salah er af samme støbning som Messi, Ronaldo og Benzema. Hvis man tror på det, så skal man gøre alt, hvad man kan for at forlænge. For så er der i hvert fald fire verdensklasseår i Salah endnu.

Men de tre er jo absolut mere undtagelsen end reglen for angribere.
tjo, men de har jo også måttet ændre på måden de spiller på for at kunne holde så længe.

Messi og Ronaldo har jo måttet flytte sig ind og spille mere centralt efterhånden som farten forsvandt fra dem. Man kan også spørge om de yder samme indsats for holdet som tidligere.
Salah kan sagtens spille mere centralt, han er stærk, klog og teknisk dygtig, så det er jeg ikke så bange for, men vi skal opretholde et højt intensitets niveau oppe foran.

Men problemet er vel at LFC er nødt til at vurdere det mindre binært. Der er en sandsynlighed for at han er en topspiller også om fem år og der er en mulighed for at han gasser ud om to. Og det er jo det Liverpool skal forholde sig til, for jeg tror ikke der er 100% chance for det ene og 0% for det andet.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » fredag, 18. feb, 2022 13:47

AJJ skrev:
torsdag, 17. feb, 2022 21:43
Det hele kan vel koges ned til, om man tror på, at Salah er af samme støbning som Messi, Ronaldo og Benzema. Hvis man tror på det, så skal man gøre alt, hvad man kan for at forlænge. For så er der i hvert fald fire verdensklasseår i Salah endnu.

Men de tre er jo absolut mere undtagelsen end reglen for angribere.
Det er for kortsigtet en anskuelse i min bog. For i den nedkogning tages ikke højde for et Liverpool efter Salah.

Klopp er i min optik den altafgørende person i det her spil. Hvis han ikke forlænger (hvilket jeg bestemt ikke forventer), så skal vi have gang i en afløser til Salah nu. Mens han er her (Klopp). Klopp er vigtigere for holdet end Salah.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af AJJ » fredag, 18. feb, 2022 17:08

Filos of Isk skrev:
fredag, 18. feb, 2022 10:23
Men problemet er vel at LFC er nødt til at vurdere det mindre binært. Der er en sandsynlighed for at han er en topspiller også om fem år og der er en mulighed for at han gasser ud om to. Og det er jo det Liverpool skal forholde sig til, for jeg tror ikke der er 100% chance for det ene og 0% for det andet.
Forstår ikke rigtigt, hvad du mener. Selve valget er jo binært. Og selvfølgelig løber man en risiko ved at give ham den største 4-årige kontrakt nogensinde i klubbens historie. For der er naturligvis ikke 100% sandsynlighed for, at han er verdensklasse de næste 4 år.
texy skrev:
fredag, 18. feb, 2022 13:47
Det er for kortsigtet en anskuelse i min bog. For i den nedkogning tages ikke højde for et Liverpool efter Salah.

Klopp er i min optik den altafgørende person i det her spil. Hvis han ikke forlænger (hvilket jeg bestemt ikke forventer), så skal vi have gang i en afløser til Salah nu. Mens han er her (Klopp). Klopp er vigtigere for holdet end Salah.


Det lyder altså en smule fortænkt, at det skulle indgå i kalkulen, at vi efter Klopp får en manager, der nok ikke kan udvikle spillere, hvorfor vi måske burde sælge Salah, så Klopp kan nå at udvikle hans afløser....

Helt ærligt - vi har verdens pt. nok bedste spiller i stalden. Et fysisk pragteksemplar, som aldrig er skadet, med en supermentalitet, og som lever og ånder for at præstere på banen.

Jeg tror, at klubben meget gerne vil give Salah en 4-årig kontrakt med udløb juni 2026, hvor Salah bliver 34 år. Klubben anser det for overvejende sandsynligt, at han har i hvert fald tre sæsoner mere på sit nuværende niveau. Skulle det så dale lidt i sidste sæson, så går det nok også. Der er hans afløser kørt i stilling.

Men i sidste ende afhænger det af Salahs lønkrav. Klubben tillader ikke, at lønstrukturen sprænges af Salah. Hvad skal man sige til VvD, hvis Salah lige pludselig får det dobbelte af ham?! Den går ikke.

Oomph242
Indlæg: 5679
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. feb, 2022 19:25

AJJ skrev:
fredag, 18. feb, 2022 17:08
Filos of Isk skrev:
fredag, 18. feb, 2022 10:23
Men problemet er vel at LFC er nødt til at vurdere det mindre binært. Der er en sandsynlighed for at han er en topspiller også om fem år og der er en mulighed for at han gasser ud om to. Og det er jo det Liverpool skal forholde sig til, for jeg tror ikke der er 100% chance for det ene og 0% for det andet.
Forstår ikke rigtigt, hvad du mener. Selve valget er jo binært. Og selvfølgelig løber man en risiko ved at give ham den største 4-årige kontrakt nogensinde i klubbens historie. For der er naturligvis ikke 100% sandsynlighed for, at han er verdensklasse de næste 4 år.
texy skrev:
fredag, 18. feb, 2022 13:47
Det er for kortsigtet en anskuelse i min bog. For i den nedkogning tages ikke højde for et Liverpool efter Salah.

Klopp er i min optik den altafgørende person i det her spil. Hvis han ikke forlænger (hvilket jeg bestemt ikke forventer), så skal vi have gang i en afløser til Salah nu. Mens han er her (Klopp). Klopp er vigtigere for holdet end Salah.


Det lyder altså en smule fortænkt, at det skulle indgå i kalkulen, at vi efter Klopp får en manager, der nok ikke kan udvikle spillere, hvorfor vi måske burde sælge Salah, så Klopp kan nå at udvikle hans afløser....

Helt ærligt - vi har verdens pt. nok bedste spiller i stalden. Et fysisk pragteksemplar, som aldrig er skadet, med en supermentalitet, og som lever og ånder for at præstere på banen.

Jeg tror, at klubben meget gerne vil give Salah en 4-årig kontrakt med udløb juni 2026, hvor Salah bliver 34 år. Klubben anser det for overvejende sandsynligt, at han har i hvert fald tre sæsoner mere på sit nuværende niveau. Skulle det så dale lidt i sidste sæson, så går det nok også. Der er hans afløser kørt i stilling.

Men i sidste ende afhænger det af Salahs lønkrav. Klubben tillader ikke, at lønstrukturen sprænges af Salah. Hvad skal man sige til VvD, hvis Salah lige pludselig får det dobbelte af ham?! Den går ikke.
Så må VvD jo bare forsøge, at forhandle sig til en lignende kontakt.

Hvis vi skal beholde en glad Salah så skal lønnen nok et godt stykke opad. Klart han er pt. Verdens bedste spiller.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » lørdag, 19. feb, 2022 20:34

Man må sige, han har gjort sig fortjent til en super forlængelse:

Mo Salah proud to become 10th player to hit 150 goals for Liverpool FC

Liverpool forward Mohamed Salah expressed his pride after scoring his 150th goal for the club in a 3-1 comeback win over Norwich which maintained the momentum in their title challenge.

https://www.thisisanfield.com/2022/02/m ... erpool-fc/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » lørdag, 19. feb, 2022 20:52

EPL Statman@EPLStatman·16. feb.

⚽ vs Atalanta
⚽ vs Midtjylland
⚽ vs RB Leipzig
⚽ vs Real Madrid
⚽⚽ vs Porto
⚽⚽ vs Atlético Madrid
⚽ vs AC Milan
⚽ vs Inter

Mohamed Salah has now scored in each of his last 8 #UCL away games. 👏👏👏

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » søndag, 20. feb, 2022 08:26

Oomph242 skrev:
fredag, 18. feb, 2022 19:25
Så må VvD jo bare forsøge, at forhandle sig til en lignende kontakt.

Hvis vi skal beholde en glad Salah så skal lønnen nok et godt stykke opad. Klart han er pt. Verdens bedste spiller.
Ja, det kan man sagtens argumentere. Hvis individuelle spilleres status og formue vægter højere for en end Liverpool FC.

Hvis prisen er £400K om ugen, så foretrækker jeg, at vi lader Salah tage Coutinho - Can - Wijnaldum vejen.

Modsat AJJ, så mener jeg ikke, at vi kan være sikre på, at den næste manager bliver lige så dygtig som Klopp. Faktisk anser jeg det for umuligt. Salah ER verdens pt bedste offensive spiller. Og han er nærmest aldrig skadet (selvom den slags kan ske ud af det blå for enhver). Men Klopp er bedre end Salah. De få gange, vi har måtte undvære Salah, har Klopp fundet løsninger, på nær i to EFL kampe, hvoraf den ene var U18 holdet mod Villa, fordi Klopp var nede og vinde klubverdensmesterskabet med seniorerne. Klopp ER nemlig verdens bedste manager.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af AJJ » søndag, 20. feb, 2022 09:33

texy skrev:
søndag, 20. feb, 2022 08:26
Oomph242 skrev:
fredag, 18. feb, 2022 19:25
Så må VvD jo bare forsøge, at forhandle sig til en lignende kontakt.

Hvis vi skal beholde en glad Salah så skal lønnen nok et godt stykke opad. Klart han er pt. Verdens bedste spiller.
Ja, det kan man sagtens argumentere. Hvis individuelle spilleres status og formue vægter højere for en end Liverpool FC.

Hvis prisen er £400K om ugen, så foretrækker jeg, at vi lader Salah tage Coutinho - Can - Wijnaldum vejen.

Modsat AJJ, så mener jeg ikke, at vi kan være sikre på, at den næste manager bliver lige så dygtig som Klopp. Faktisk anser jeg det for umuligt. Salah ER verdens pt bedste offensive spiller. Og han er nærmest aldrig skadet (selvom den slags kan ske ud af det blå for enhver). Men Klopp er bedre end Salah. De få gange, vi har måtte undvære Salah, har Klopp fundet løsninger, på nær i to EFL kampe, hvoraf den ene var U18 holdet mod Villa, fordi Klopp var nede og vinde klubverdensmesterskabet med seniorerne. Klopp ER nemlig verdens bedste manager.
Det er vi enige om. Men jeg tror så bare ikke, at Klopps fremtid er en faktor i Salah-sagen. Det handler om, hvad Salah forlanger

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » søndag, 20. feb, 2022 10:29

AJJ skrev:
søndag, 20. feb, 2022 09:33
Det er vi enige om. Men jeg tror så bare ikke, at Klopps fremtid er en faktor i Salah-sagen. Det handler om, hvad Salah forlanger
Det har du muligvis ret i.

Men hvis nu lønkravet ligger i et niveau, som FSG ikke kan få til at passe ind i en økonomisk sund forretningsmodel, hvor fokus ikke kun er kortsigtet, så er det vel ikke totalt utænkeligt, at der kommer en analyse af mulighederne for at opretholde den nuværende succes uden Salah? Og den samlede resterende spillertrup + manager team vil vel indgå i sådan en analyse?

Lige nu hører man ofte stjerner (som vi ikke har råd til) udtale, at de gerne vil spille for Klopp. Dermed vil jeg mene, at løsningerne på at erstatte Salah rent transfer-mæssigt vil være lettere at finde, mens manden (Klopp) er hos os.

I forhold til kontrakt-tilbud til Salah kan jeg ikke ignorere, at vores samlede lønbudget muligvis allerede er verdens 3. største indenfor fodbold, som angivet af SwissRamble nedenfor. Og jeg kan slet ikke ignorere, at vi lader til at have god harmoni i truppen. Det sidste tilskriver jeg et godt manager-team, nogle gode personligheder i truppen, men i nogen grad måske også en fair lønstruktur. Hvis Salah pludselig skal have det dobbelt i løn, så er det ikke kun strukturen, der brydes. Det er også retfærdigheden i den. For vi har flere personer, der er verdens bedste på deres position. Og selvom vi elsker at fremhæve og følge individer, så er det i sidste ende en holdsport.



Nu kunne jeg endnu engang ikke finde ud af at fatte mig i korthed. Beklager.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Emmy » søndag, 20. feb, 2022 10:43

Det kan da ikke passe at vi har så markant højere lønpulje end scumsters?
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » søndag, 20. feb, 2022 10:57

Emmy skrev:
søndag, 20. feb, 2022 10:43
Det kan da ikke passe at vi har så markant højere lønpulje end scumsters?
Det mente jeg heller ikke. Men det hænger nok sammen med, at de tal SwisRamble bruger i den grafik, er fra 2019/20 sæsonen, vor vi blev mestre. Og vi er jo kendt for at lave kontrakter med præstations-lønninger.
Kloppite

Besvar