5-Georginio Wijnaldum

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af AJJ » onsdag, 30. dec, 2020 16:47

Emmy skrev:
onsdag, 30. dec, 2020 14:36
texy skrev:
Niels K skrev:
onsdag, 30. dec, 2020 11:06
Offer made: £75,000-a-week star prepared to agree fresh terms with Liverpool

https://paisleygates.com/archives/39616

Hvis det passer, at Gini og familien virkelig ønsker at blive i Liverpool, og at det kommer ned til lønnen primært, så mener jeg, at vi skal imødekomme Gini's krav af flere årsager.

Han har været "billig" indtil nu, da han har spillet allermest og dermed været en af grundstene til, at Klopp kunne komme i mål med sit projekt i Liverpool.

Jeg forventer, at han kan fortsætte i samme stil en god del år endnu, da hans spillestil ikke afhænger af hurtighed.

Hans fysik er fantastisk, og han er klar hver gang.

Keita har ikke spillet meget og tjener mere. Shaq tjener nærmest det samme og spiller heller ikke meget. Det samme med Matip - altså vores skadesplagede spillere målt op mod den mest stabile.

Ift. aldrende spillere, så tjener Milner mere, og Gini bør minimum tjene det samme - vist nok 125.000 om ugen, som Milner gør, da Gini ganske simpelt er bedre og er blevet brugt langt mere end Milner.

Jeg tænker, de må kunne mødes omkring Hendo's løn, da de er nærmest samme alder og har mere eller mindre samme indflydelse på holdet. hendo naturligvis som anfører og indpisker, men Gini for balancen på holdet og grundet hans gode fysik, så han altid er til at regne med, når holdet skal udtages.

Fabinho, Hendo og Gini har været vores foretrukne midt i flere sæsoner, så der skal ikke være den store forskel på deres lønninger. Måske mener Gini dog, at der er et efterslæb, der også skal betales for, da han har rendt rundt med en "lav" løn i flere sæsoner ift. mange af de andre spillere, han burde være sammenlignet med.
Jeg synes bestemt ikke, at vi skal tilbyde en 30 årig Gini en kontrakt der er endnu bedre, end hans nuværende.

Ja, han har spillet meget. Men kun pga Evertons volds-psykopater. For havde de ikke invalideret Van Dijk og Thiago, så havde Gini ikke set ret meget spilletid.

Thiago var bedste midtbanespiller i verden i sidste sæson. Henderson var vores bedste midtbanespiller, og er det i mine øjne stadig. Så de to starter, når de er klar. Defra skal det vurderes, om det kræver rugbrød eller finesse at vinde kampene. På rugbrøds-midtbanen skal Gini kæmpe med Fabinho. Og her er brasilianeren i mine øjne bedst. I finesse-midtbanen fravælges han til fordel for Keita, Jones, Ox, Jota/Bobby, Shaq, m.fl.

Vi skal ikke ende som Arsenal, der desperat overbetaler aldrende stjerne som Özil, Auba og Willian, hvor risikoen er, at man så ikke har råd til den nye generation, der skal sikrer kontinuiteten.

Klubben har sat en intern værdi på Gini. Den skal de holde sig til. Nostalgi vinder man ikke meget på, at investere i.
Enig med texy
Ah ja - det drømmeland, der jo venter lige om hjørnet, hvor spillere som Fabinho, Hendo, Thiago, Keita, Shaq lige pludselig aldrig er skadede...

Men nej selvfølgelig skal vi ikke give en guldrandet kontrakt - men det er der vist heller ikke nogen, der agiterer for. Vi er bare nogle, der måske lidt mere end andre kan se værdien af en topprofessionel spiller, der aldrig er skadet og så godt som altid leverer varen. Og i øvrigt hører til ledergruppen på holdet. Ikke underligt at Klopp meget gerne vil beholde Gini

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » onsdag, 30. dec, 2020 17:54

Præcis, det er hamrende vigtigt at have spillere, man kan regne med. At liste en masse op, der på papiret skal stå foran Gini er jo en tænkt situation (meget subjektiv endda), men det eneste vi kan forholde os til er realiteterne, og der har Gini bare været vores mest benyttede spiller under Klopp - altså hvor vi vel er lige omkring verdens bedste hold.

Naturligvis skal vi strække os meget langt for at beholde Gini, og jeg tror, han har 4-5 rigtig gode sæsoner i sig endnu. Når Hendo mener, han kan spille, til han er 36, så kan Gini blive ved, til han har rundet de 40.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 30. dec, 2020 20:17

Fair betragtninger .. dem skal man jo så huske på når Real Madrid/Barca fisker efter Salah/Mane/Alisson/Fabinho/ Trent/robertson/Elliot, at nostalgi og loyalitet ikke vinder kampe

Jeg er dog enig i din afsluttende replik at ligesom ved handel SF nye spillere skal vi holde os til vores værdisætning ; den værdisætning skal jo så være fleksibel nok dog til at Gini måske nok ikke skal have 5 år forlængelse, men at han måske hsr fortjent en hvis form for overbetaling i form SF basis løn kontra resultatløn, idet han, jævnfør tidligere indlæg, skulle have været underbetalte tidligere i sin karriere.

Nostalgi vinder ikke noget, men omvendt vinder man heller intet ved ikke at holde på sine mest værdifulde spillere, fordi man ville spare på om budgettet - hvis det så er forskellen på st vinde mesterskabet og eller ChL eller på st bliver nummer 4 og intet vinde.
Vi vil jo også gerne have en kvalitets bænk på niveau med City og Bayern og dem.. de kommer altså ikke gratis
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 30. dec, 2020 23:28

Hvis man ser over de sidste 3 år, så er der ingen tvivl om at Gini er vores bedste midtbanespiller. Han spiller på et konstant højt niveau, og han har meget få kampe hvor han falder igennem.

Jeg er enig i at han ikke skal have en guldrandet 5 årig kontrakt. Men jeg har læst et sted at hans kontrakt er til £75.000 om ugen. Har i stødt på samme info?

En 2/3 årig forlængelse til £100.000 om ugen, vil jeg gå med til.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af AJJ » torsdag, 31. dec, 2020 10:00

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 30. dec, 2020 23:28
Hvis man ser over de sidste 3 år, så er der ingen tvivl om at Gini er vores bedste midtbanespiller. Han spiller på et konstant højt niveau, og han har meget få kampe hvor han falder igennem.

Jeg er enig i at han ikke skal have en guldrandet 5 årig kontrakt. Men jeg har læst et sted at hans kontrakt er til £75.000 om ugen. Har i stødt på samme info?

En 2/3 årig forlængelse til £100.000 om ugen, vil jeg gå med til.
Det vil Gini så ikke - og hvis han sammenligner med, hvad Milner og Keita har fået, mens Gini har spillet den ene kamp efter den anden, så vil det da også være en lille langemand til ham. Men jeg tror også tilbuddet fra klubben er bedre end det. Jeg mener også at have læst, at Gini ønsker en 4-årig kontrakt, hvilket klubben har været tøvende ift. Spændende hvad det ender med.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af YNWA! » lørdag, 16. jan, 2021 16:33

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 16. jan, 2021 17:00

YNWA! skrev:
Nu skal Barca jo lige have ny præsident den 24. Så tvivler på at der er noget endeligt på plads inden den 25.

Men ok, de bør naturligvis være meget interesserede i Wijnaldum uanset hvem der vinder valget og hvilken træner vinderen hyrer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 17. jan, 2021 10:19

Det er trist, hvis det sker. Fremragende holdspiller, der altid leverer solidt. Ikke den mest iøjnefaldende, men han har godt nok ikke spillet mange dårlige kampe i sine fem år hos os. Jeg vil dog nok mest huske hans to mål mod Barca i CL-semien i ‘19 8-) kæft, hvor var det hovedstødsmål bare konge.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » søndag, 17. jan, 2021 11:17

Enig, det bliver en stor og vigtig spiller i Klopp-æraen, der forlader os, når/hvis det sker. Jeg husker også bedst Barca-kampen og en masse andre stærke præstationer, men selvom jeg ved, at han er uhyre vigtig for balancen på holdet og udførelsen af Klopp's spillestil, så er han også lidt synonym med "rugbrødsmidtbanen", hvor vi meget ofte har efterspurgt mere chanceskabende spil fra midtbanespillerne.
En afgang af Gini vil betyde muligheden for at gøre tingene anderledes, da Fabinho og Hendo er bankers, så umiddelbart tilfalder pladsen Thiago, som skal kunne meget af det samme som Gini, men han tilfører virkelig noget fremdrift og uforudsigelighed samt ikke mindst tempo i boldomgangen.
Gini laver heller ikke mange af de lange skift, hvilket jo er en Thiago-specialitet.

Andre bejlere til pladsen er Keita og Jones, og de tilbyder ligeledes også mere i det fremadrettede/kreative. Det skal nok blive godt uanset hvad, og måske betyder det, at vi skal hente en ny spiller til truppen, hvis altså ikke Thiago netop er hans afløser, og Jones er vel også at regne for en ny mand i truppen.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 17. jan, 2021 16:19

Ja, oven på Curtis Jones' gennembrud mener jeg heller ikke, vi er pisket til at hente en erstatning - der er jo også Ox og Milner.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » søndag, 17. jan, 2021 16:59

Tom_Jorsal skrev:
søndag, 17. jan, 2021 16:19
Ja, oven på Curtis Jones' gennembrud mener jeg heller ikke, vi er pisket til at hente en erstatning - der er jo også Ox og Milner.
Jep, de 2 tænkte jeg som reserver på Hendo's 8er, men ja.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af zalcos » mandag, 18. jan, 2021 09:14

Niels K skrev:
søndag, 17. jan, 2021 16:59
Tom_Jorsal skrev:
søndag, 17. jan, 2021 16:19
Ja, oven på Curtis Jones' gennembrud mener jeg heller ikke, vi er pisket til at hente en erstatning - der er jo også Ox og Milner.
Jep, de 2 tænkte jeg som reserver på Hendo's 8er, men ja.
En mand som Ox bliver aldrig en starter imo. Det kræver vel at man er til rådighed uge ud og uge ind, og han er bare for skadet til at spille fast.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af TG12 » mandag, 18. jan, 2021 10:39

Niels K skrev:
søndag, 17. jan, 2021 11:17
Enig, det bliver en stor og vigtig spiller i Klopp-æraen, der forlader os, når/hvis det sker. Jeg husker også bedst Barca-kampen og en masse andre stærke præstationer, men selvom jeg ved, at han er uhyre vigtig for balancen på holdet og udførelsen af Klopp's spillestil, så er han også lidt synonym med "rugbrødsmidtbanen", hvor vi meget ofte har efterspurgt mere chanceskabende spil fra midtbanespillerne.
En afgang af Gini vil betyde muligheden for at gøre tingene anderledes, da Fabinho og Hendo er bankers, så umiddelbart tilfalder pladsen Thiago, som skal kunne meget af det samme som Gini, men han tilfører virkelig noget fremdrift og uforudsigelighed samt ikke mindst tempo i boldomgangen.
Gini laver heller ikke mange af de lange skift, hvilket jo er en Thiago-specialitet.

Andre bejlere til pladsen er Keita og Jones, og de tilbyder ligeledes også mere i det fremadrettede/kreative. Det skal nok blive godt uanset hvad, og måske betyder det, at vi skal hente en ny spiller til truppen, hvis altså ikke Thiago netop er hans afløser, og Jones er vel også at regne for en ny mand i truppen.
Der er da rigtig nok folk som måske kan tage over, jeg synes bare vi glemmer at Gini har været dømt "ude" flere gange.
Da vi hentede Fabinho, Ox, Keita, ja THiago tildels også. var det altid Gini der blev diskuteret som den der skulle falde ud af start-11'eren fordi Hendo "skulle spille.

Sagen er bare Gini har overlevet dem alle, og spillet mere end samtlige af de andre hver sæson inklusive Hendo, fordi han bare aldrig er skadet. Om nogen har Gini været det stabile punkt på midtbanen og han har steppet op og vist sit værd uanset hvem der ville konkurrere om pladsen.

Så selvom vi har mange gode midtbane spillere, og de også besidder kvaliteter jeg ofte savner ved Gini, så kommer ingen af dem i nærheden af Gini's stabilitet og det er egentligt der tabet ved Gini er størst.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » mandag, 18. jan, 2021 17:17

TG12 skrev:
mandag, 18. jan, 2021 10:39
Niels K skrev:
søndag, 17. jan, 2021 11:17
Enig, det bliver en stor og vigtig spiller i Klopp-æraen, der forlader os, når/hvis det sker. Jeg husker også bedst Barca-kampen og en masse andre stærke præstationer, men selvom jeg ved, at han er uhyre vigtig for balancen på holdet og udførelsen af Klopp's spillestil, så er han også lidt synonym med "rugbrødsmidtbanen", hvor vi meget ofte har efterspurgt mere chanceskabende spil fra midtbanespillerne.
En afgang af Gini vil betyde muligheden for at gøre tingene anderledes, da Fabinho og Hendo er bankers, så umiddelbart tilfalder pladsen Thiago, som skal kunne meget af det samme som Gini, men han tilfører virkelig noget fremdrift og uforudsigelighed samt ikke mindst tempo i boldomgangen.
Gini laver heller ikke mange af de lange skift, hvilket jo er en Thiago-specialitet.

Andre bejlere til pladsen er Keita og Jones, og de tilbyder ligeledes også mere i det fremadrettede/kreative. Det skal nok blive godt uanset hvad, og måske betyder det, at vi skal hente en ny spiller til truppen, hvis altså ikke Thiago netop er hans afløser, og Jones er vel også at regne for en ny mand i truppen.
Der er da rigtig nok folk som måske kan tage over, jeg synes bare vi glemmer at Gini har været dømt "ude" flere gange.
Da vi hentede Fabinho, Ox, Keita, ja THiago tildels også. var det altid Gini der blev diskuteret som den der skulle falde ud af start-11'eren fordi Hendo "skulle spille.

Sagen er bare Gini har overlevet dem alle, og spillet mere end samtlige af de andre hver sæson inklusive Hendo, fordi han bare aldrig er skadet. Om nogen har Gini været det stabile punkt på midtbanen og han har steppet op og vist sit værd uanset hvem der ville konkurrere om pladsen.

Så selvom vi har mange gode midtbane spillere, og de også besidder kvaliteter jeg ofte savner ved Gini, så kommer ingen af dem i nærheden af Gini's stabilitet og det er egentligt der tabet ved Gini er størst.
Jeg har altid været super glad for ham, men jeg kan godt leve med, at Thiago er hans afløser. Så må vi se på back ups til de 2 pladser, hvor Milner har alderen imod sig, og Oxlade og Keita har døjet for meget med skader.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Cynwal » mandag, 22. mar, 2021 12:19

Sunday Times melder om Wijnaldum til Barca (surprise), men det virker lidt lorent på mig.
Kildereference er der ikke nogen af, men de formulerer det som: "The Sunday Times understands that the Holland international has agreed a pre-contract deal to become the first signing of Joan Laporta’s second spell as president of the Catalan club." Døm selv:

https://www.thetimes.co.uk/article/geor ... -gqrt7ksg7
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar