19 - Sadio Mané

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 19 - Sadio Mané

Indlæg af Cynwal » torsdag, 14. mar, 2019 11:41

Han er AFSINDIG god for tiden, og jeg kan ikke lide det jeg hører om Zidanes ønsker til indkøb til sommer, til den Milliard-overhaling han skulle være stillet i udsigt (ved godt det er Metro, men ......... Håber godt nok, at Michael Edwards og Klopp har 2 fodlænker på Sadio Mané, da han som 26 årig (27 den 10. april) står foran den allerstærkeste periode i hans karriere. https://metro.co.uk/2019/03/12/zinedine ... t-8887256/

I sin tid, da Barca begyndte at snuse til Coutinho - det startede vist allerede i sæsonen inden Mo Salah kom til - kan jeg huske at jeg skrev, at "Jeg håber ikke Barca's talentspejdere får øje på Liverpools bedste spiller, når de scouter Coutinho" med henvisning til Mané. ....og han kan altså nogen kampafgørende ting af en anden Verden. Indrømmet, han har stadig dage, hvor stort set intet lykkes, andet end at han stadig finder den rigtige placering på banen. Det minder mig om Shankly, som en gang blev spurgt om kommentarer til en angriber, som havde brændt giga-mange chancer i en kamp, og Shanks så spurgte journalisten: "Men talte du hvor mange gange han stod rigtigt placeret i løbet af kampen?"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Indlæg af Cynwal » mandag, 18. mar, 2019 09:22

Jeg kunne også nedsætte mig som "Fodboldekspert" da jobbeskrivelsen åbenbart er, at sige det åbenlyst indlysende. Her udført af Ex-Bitter Leon Osman:
https://www.bbc.com/sport/av/football/47605710
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 18. mar, 2019 12:14

OptaJoe

@OptaJoe

9 - Sadio Mané has scored nine goals in the Premier League in 2019; the joint-most in the competition, alongside Sergio Agüero. Decisive.

3:45 PM - Mar 17, 2019

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 50

Indlæg af Hekkem » mandag, 18. mar, 2019 21:01

OptaJoe

9 - Sadio Mané has scored nine goals in the Premier League in 2019; the joint-most in the competition, alongside Sergio Agüero. Decisive.

World Class absolut boss

Billede

Billede

49% shooting accuracy in the @premierleague.

40 league goals for the Reds.

11 goals scored in his last 11 appearances.

9 PL goals scored in 2019 so far.

Sadio is on FIRE! Mane's incredible

https://www.skysports.com/football/news ... tle-run-in

Sadio Mane was on target again as Liverpool moved back to the top of the Premier League with a 2-1 win at Fulham on Super Sunday. As Mohamed Salah's form has dipped, Mane has stepped up for Liverpool when it mattered most, writes Adam Bate.

Mane produced another piece of brilliance for Liverpool's opening goal against Fulham. "I love what he does," Jamie Redknapp told Sky Sports. "He is not just content to pass the ball and stand still, he wants to pass it and get into the box with a bit of pace.

"That's just a man who is red hot right now."

It was the timing of Mane's run that was the key factor in that goal but it's the timing of the forward's run of form that has been absolutely crucial to maintaining Liverpool's title push. They are back at the top of the Premier League and that could not have happened without him.

Mohamed Salah's goals had propelled Jurgen Klopp's team to another level for much of the past 18 months. Unfortunately, the Egyptian has endured a dip in form and has now gone seven games without a goal - by far the worst sequence of his Liverpool career.

It appears to be affecting Salah's decision-making now, but it has not affected his team too badly - and that is down to Mane. He has seven goals in his last five games, 11 in his last 11. He now has 20 goals in all competitions and this is the best league return of his career too.

"This is not just the form man in the Premier League, this is the form man in Europe," said Jamie Carragher on co-commentary for Sky Sports and the numbers back that up. He has nine Premier League goals in 2019, which is a tally that only Sergio Aguero can match.

"That's no penalties as well," added Carragher. "If you think of the top scorers in this league, Salah, Harry Kane and Aguero are taking penalties and he's right up there alongside them."

Indeed, strip out the penalty goals by those other players and Mane has now outscored every other player in the Premier League this season.

Why is he scoring more now?

It is tempting to think that the opportunities are now falling to Mane instead of Salah and some of Klopp's recent comments seem to suggest that it is just one of those things.

"With goalscoring, always a little bit of luck is involved and if you have it in a moment like this then you have to use it because there will be other moments in life," said the Liverpool manager. "He always had the quality. He's just in a good moment of his career."

Some of the numbers support this argument. Mane has got himself into good positions but he has still scored more goals than might have been expected from the chances that he has had.

According to Opta, Mane has had 18 clear-cut chances to score in the Premier League this season, which is fewer than the other top scorers in the competition. In fact, it's the same number as Manchester City's Gabriel Jesus but Mane has converted 11 of his opportunities and Jesus only four.

But Mane's increased output also reflects his growing maturity. He turns 27 next month and his first goal against Bayern Munich on Wednesday was that of a man who appears ready to seize the moment. He has a manager who believes in him and supporters who adore him.

"Sadio is coming to an age where things are becoming more natural for him," said Klopp. "He is not in the part where he has to convince everybody every day of his career, that he has a good one. We all know he is a world-class player and now he starts realising that himself."

So what will happen next?

Klopp added: "Mixed up with his attitude and his work-rate, it could be a really decent career, even better than it has been so far." The prospect of Mane making further progress is an exciting one for Liverpool supporters. But the truth is that they need him at his best right now.

It's Tottenham next up at Anfield and if Liverpool can negotiate that then belief will only grow that they can keep up the pressure on Manchester City right to the end. After that, there's the trip to Mane's former club Southampton. In truth, every single game matters.

Liverpool cannot do it without Salah ending his goal drought, most supporters will accept that. But they have a chance thanks to the efforts of Mane. "What a signing he has been for Liverpool," said Carragher. And what an iconic signing he could yet go on to become.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af Hekkem tirsdag, 19. mar, 2019 08:41, rettet i alt 2 gange.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 18. mar, 2019 21:20

Ja okay, Hekkem - den er feset ind :lol:

Kan du ikke slette 8-9 stykker af dem ? :dontknow:

Bøgvad

Indlæg af Bøgvad » mandag, 18. mar, 2019 21:26

Niels K skrev:Ja okay, Hekkem - den er feset ind :lol:

Jeg kan ikke se Hekkem's opslag for bare opslag lavet af Hekkem..

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 50

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 19. mar, 2019 08:42

Niels K skrev:Ja okay, Hekkem - den er feset ind :lol:

Ved skisme ikke helt hvad der skete, men ikke let med tapatalk åbenbart.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 19. mar, 2019 09:53

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-14155904
Jeg bryder mig ikke om det her. Dels fordi flirten har været der før, dels fordi det må smigre at være Zidanes kæledække. Og vi er stadigvæk en sælgende klub. Edwards ville givetvis få en gigantisk pris, men jeg vil hellere have spilleren. Der findes ikke erstatninger på der her niveau.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 35

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 19. mar, 2019 10:22

Vi skal bare sige nej tak. Vi kan ikke bruge pengene til en skid. Vi har masser penge, men kun én Mané.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 19. mar, 2019 11:04

Man kunne godt unde Mané det hele i denne sæson: PL, CL, African Player of the Year og Golden Boot:

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... n-scoring/

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 19. mar, 2019 12:21

Givet, at Mané i november skrev under på en ny 5-årig kontrakt, så skal Real M. da op med den helt store pose penge. Et sted mellem prisen for Neymar og Cou. Mon ikke, de skulle koncentrere sig om Hazard :-)

Men hvis de er villige til at sætte betale prisen, og Mané "gets his head turned", som man siger - ja så kan man jo desværre nok ikke udelukke et salg.

Jeg tror dog, Klopp anser Mané som en vigtigere spiller end Cou, så måske man vil få et andet forløb.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 19. mar, 2019 12:31

Der er (IMO) ingen chance for Mane til Real Madrid. Han har lige forlænget og vil vel ligge i samme niveau som Coutinho.
Tror det mere handler om at sende en besked til Chelsea (og Hazard) at der altså findes alternativer .
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Indlæg af zalcos » tirsdag, 19. mar, 2019 12:33

En Mané der, som der bliver nævnt, lige har forlænget. Bliver han solgt eller kan vi holde på ham?

Det er for alvor sandhedens time, hvorvidt vi er kommet videre fra at være en sælgende klub. Vi har pengene til at købe spillere for lyder det til. Derfor er vi ikke afhængige af at sælge rent økonomisk - og så skal der være en sportslig gevinst ved det. Det vil der ikke være ved at sælge Mané.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 19. mar, 2019 12:38

Alle spillere kan selvfølgelig købes, men vi er simpelthen. I så favorable situation med Mane at Real Madrid kommer til at betale latterligt mange penge for ham (for den rette pris hsr jeg intet imod at sælge ham) og det tror jeg simpelthen ikke Real Madrid er i stand til/har lyst til at følge til dørs
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 35

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 19. mar, 2019 13:59

Jeg har til gengæld alt imod, at sælge ham. Om så Real spiller smarte og lægger £400m, så giv dem fingeren.

Hvis vi sælger, skal vi IGEN til at bruge 2 år på at nå det niveau vi endelig har opnået. Nu skal der bygges på, ellers vinder vi aldrig det mesterskab, hvis altså det skulle glippe i år.

Vi kan da helt sikkert finde en erstatning. Men ikke en der er i nærheden af samme niveau. Det vil med garanti sætte os tilbage.

Noget andet er, at hvis vi fortsat vil have vores øvrige stjerner, VvD, Salah, Firmino osv., til at tro på det her, så dur det bare ikke vi bliver ved med at sælge vores stjerner så snart det klikker.

Alle er glade for at være i Liverpool lige nu, sådan skulle det gerne fortsætte.

Besvar