Joël Matip

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Joël Matip

Indlæg af texy » fredag, 18. mar, 2016 22:27

Robbie_God_Fowler skrev:Nu går det meget hurtigt - Bjarne Goldbæk, der er meget saglig og har stor indsigt i Bundesligaen, melder også, at Matip er meget svingende i sine præstationer. Goldbæk vurderer ikke, at Matip vil have niveauet til at spille sig fast i startopstillingen.

Matip har da også haft en forfærdelig første halvleg. Han har placeret sig skidt på banen og lignet Bambi på glatis i nogle mand mod mand situationer.

Jeg tror som sagt ikke, at vi skal sætte vores forventninger alt for højt op. Matip er stærk på låget, men han mangler meget i de andre facetter af spillet.
Nu så jeg kun anden halvleg, men der synes jag faktisk, at Matip spillede godt. Utroligt god til at læse spillet og dermed komme først på boldene eller få sat tacklingen ind på det rigtige tidspunkt.

Men hvis vi taler forsvarsspillere, så var Andreas Christensen det helt store lyspunkt. Jeg fatter intet, hvis Chelsea ikke henter ham hjem og spiller ham fast i næste sæson. Han har hele pakken. Han læser spillet godt. Er god på hovedet. Farlig i modstanderens ende. Og så er han virkelig god på bolden. Han skal måske lige bygge en smule på fysikken, hvis man absolut vil finde et kritikpunkt. Ham gad jeg godt at få fingre i.
Kloppite

Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Joël Matip

Indlæg af Rasputin » lørdag, 19. mar, 2016 13:00

Det lyder lidt som en gang blandet bolcher med Matip, hvad der berettes om. Jeg havde en formodning om at klopp ville bygge forsvaret op om Matip. I så fald har i et bud på hvem der komplementerer ham bedst? Jeg har aldrig været rigtigt fan af Skrtel, mens Lovren er gået fra flop til, i min verden, top. Jeg er ved at afskrive Sakho, ikke pga sine kvaliteter, men lidt lige som Agger, ligner han ikke en der kan spille 5 kampe i streg( sådan ca). Men jeg så gerne Lovren/Sakho for resten af sæson, skadesfri og overbevisende.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Joël Matip

Indlæg af Niels K » søndag, 20. mar, 2016 08:54

Nu skal Matip jo ikke være en frelser, som det så ud på et tidspunkt. Der er kommet rigtig fint styr på forsvaret, hvor Lovren og Sakho ser rigtig stærke ud sammen, Touré har spillet stærkt, og måske er det også Lucas' fremtidige position, som jeg tror, han vil blive rigtig god på.

Vi har et stort talent med styrke, fart og teknik i Gomez, og hvis Skrtel kan holde den høje linje i stedet for altid at bakke på modstanderne og blive integreret i den nye spillestil under Klopp, så kan vi potentielt have en kanon spiller i Skrtel.

Matip er ung og kommer med sine spidskompetencer, som vi helt sikkert vil kunne bruge. Særligt hans hovedspil har været savnet, selvom Lovren og Sakho har haft godt fat i det på det seneste.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Joël Matip

Indlæg af Mads T. » lørdag, 21. maj, 2016 14:08

Matip er på whoscored.com's bundesliga hold for sæsonen. Ikke dårligt at få ham på en fri transfer.

https://www.whoscored.com/Regions/81/To ... Bundesliga

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Joël Matip

Indlæg af Thommo » lørdag, 21. maj, 2016 14:41

Mads T. skrev:Matip er på whoscored.com's bundesliga hold for sæsonen. Ikke dårligt at få ham på en fri transfer.
Det var da glædeligt i den grad, synes han fremstår noget elendig i diverse artikler og indlæg. Hector ligeledes på holdet, ud fra det virker han da interesant til meget billige penge 7-9 mill som der snakkes om.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar