Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 08. maj, 2019 16:19

Klopp er det bedste der er sket for Liverpool i 30 år, han er vigtigere end Salah, VVD, Alisson mm. Jeg er så glad for at vi har ham.

Men hvis vi taber CL finalen, kommer alle øjnene til at være på ham igen og hans finalestatistikker vil blive nævnt på medierne om og om igen. Han skal først og fremmest vinde denne finale for sin egen skyld, så han kan bevise at han ikke bare er en 'sølv' manager, men at han rent faktisk er den bedste pt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. maj, 2019 20:45

MP skrev:Synes nu Ajax’ tiki-taka denne CL sæson har været yderst underholdende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Absolut, hatten af for dem. For mig at se går det blot så tilpas langsomt, så jeg tror, at de vil få det rigtig svært mod vores aggressivitet, hvis de fortsat insisterer på at spille på den måde.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » onsdag, 08. maj, 2019 21:27

@MP De spiller også fremad, eller det har de gjort de CL kampe jeg har set. Jeg ser ikke la liga mere, men for 2-3-4 år siden kunne de aflevere fra side til side 100-150 gange i træk, hvor den sammenlagt kun bevægede sig omtrent 20 meter frem og tilbage fra udgangspunktet, groft sagt. og friman og werge var jo åh så imponerede, men det er ikke mig. Jeg så det som et middel til at kede modstanderen i søvn, og så slå til når modstanderen var gået i søvn mode, og det virker ofte, så det er jo naturligvis fair nok. Jeg hører ikke klassisk musik af samme grund, der sker nul og niks.
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 08. maj, 2019 21:32

MP skrev:Synes nu Ajax’ tiki-taka denne CL sæson har været yderst underholdende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ajax spiller da ikke tiki-taka. De spille mere Kloppsk heavy metal fodbold.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af MP » onsdag, 08. maj, 2019 22:31

Enig i deres spillestil ikke er som Barca der bygger på possession. De spiller mere direkte. Synes dog i høj grad spillestilen mod Juve og Real bar præg af det her “tiki-taka”, hvor de spiller sig igennem midten i trekanter. De spiller sig ud af presset og igennem kæderne vha 6-7 førstegangs afleveringer.

Vores heavy metal bygger mere på et kollektivt pres hvor vi erobrer bolden og smækker enten Mane, Salah eller en af backerne direkte i dybden.

Bygger ikke ovenstående på denne kamp..




Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 09. maj, 2019 11:59

Hr. Drejer skrev:
MP skrev:Synes nu Ajax’ tiki-taka denne CL sæson har været yderst underholdende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ajax spiller da ikke tiki-taka. De spille mere Kloppsk heavy metal fodbold.
nej, det er højest Tiki-taka der er et remix af Ajax-fodbold

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 10. maj, 2019 12:36

Klopp's netspend i 7 vinduer er på 13,43 mio. £ pr. vindue eller 94 mio. £ totalt. Det er temmelig imponerende, når man ser på, hvor meget den generelle stigning i omsætningen og indtjeningen i klubben har været i den samme periode.

PS. Medregnet er 11 mio. £ i samlede lejeindtægter for Solanke, Origi, Kent og Sturridge

Karius og Ings salgene er ikke medregnet.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Kasper88 » fredag, 10. maj, 2019 22:30

Niels K skrev:Klopp's netspend i 7 vinduer er på 13,43 mio. £ pr. vindue eller 94 mio. £ totalt. Det er temmelig imponerende, når man ser på, hvor meget den generelle stigning i omsætningen og indtjeningen i klubben har været i den samme periode.

PS. Medregnet er 11 mio. £ i samlede lejeindtægter for Solanke, Origi, Kent og Sturridge

Karius og Ings salgene er ikke medregnet.
Vor gode venner Karius og Ings er jo også kun lejet ud til Southampton og Besiktas. Men ja, et imponerende stykke arbejde af Klopp og hans stab.
Senest rettet af Kasper88 lørdag, 11. maj, 2019 13:39, rettet i alt 1 gang.
Corner taken quickly...

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 11. maj, 2019 00:46

Southampton er vidst nok forpligtet til at købe Ings til sommer.

I forhold til diskussionen omkring spillestile, så ligger Ajax koncept mere op ad “totalfodbold”, minus den frie rollefordeling. Et koncept som i sin tid blev verdenskendt under Rinus Michels og Johan Cruyff i 70’erne. Cruyff videreudviklede senere i Barcelona konceptet til hvad vi idag kalder Tika Taka.

Nå, tilbage til Klopp. Han er en kæmpe chef!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 11. maj, 2019 09:24

Klopp var altså sjov på presse konferencen
“Vi vidste fra starten af sæsonen; at hvis vi vandt CL finalen. Så ville vi slutte sæsonen med et trofæ. Nothing has changed.”
Ham var også ude med riven efter UEFAs planlægning.




Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 11. maj, 2019 11:05

Niels K skrev:Klopp's netspend i 7 vinduer er på 13,43 mio. £ pr. vindue eller 94 mio. £ totalt. Det er temmelig imponerende, når man ser på, hvor meget den generelle stigning i omsætningen og indtjeningen i klubben har været i den samme periode.

PS. Medregnet er 11 mio. £ i samlede lejeindtægter for Solanke, Origi, Kent og Sturridge

Karius og Ings salgene er ikke medregnet.
Det skal du da takke Michael Edwards for.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » lørdag, 11. maj, 2019 11:44

Fowler89 skrev:
Niels K skrev:Klopp's netspend i 7 vinduer er på 13,43 mio. £ pr. vindue eller 94 mio. £ totalt. Det er temmelig imponerende, når man ser på, hvor meget den generelle stigning i omsætningen og indtjeningen i klubben har været i den samme periode.

PS. Medregnet er 11 mio. £ i samlede lejeindtægter for Solanke, Origi, Kent og Sturridge

Karius og Ings salgene er ikke medregnet.
Det skal du da takke Michael Edwards for.
Det har jeg nu gjort en del gange i FSG-tråden og måske i hvem-skal-ud tråden.

Jeg føler mig dog ganske overbevist om, at det er Klopp, der har det sidste ord ift., hvem der skal hertil, og hvem der skal forlade os, og så er det ganske rigtigt primært Michael Edwards, der får forhandlet priser mm. på plads til sidst.

Klopp (trænere mm.) er jo også årsagen til, at vi kan få så høje priser på vores spillere, da han har gjort dem bedre, givet dem spilletid, sikkert fundet de rigtige klubber, de skal lejes ud til osv.

Soton skal købe Ings til sommer for 18 + 2 mio. £, og Besiktas skulle have betalt os 2,25 mio. i leje for denne sæson og kan gøre aftalen permanent til sommer, hvis de slipper 5 mio. £ mere, og så sikres vi 20%, hvis Karius sælges videre.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 12. maj, 2019 16:31

Robbie_God_Fowler skrev:Southampton er vidst nok forpligtet til at købe Ings til sommer.

I forhold til diskussionen omkring spillestile, så ligger Ajax koncept mere op ad “totalfodbold”, minus den frie rollefordeling. Et koncept som i sin tid blev verdenskendt under Rinus Michels og Johan Cruyff i 70’erne. Cruyff videreudviklede senere i Barcelona konceptet til hvad vi idag kalder Tika Taka.

Nå, tilbage til Klopp. Han er en kæmpe chef!
Både og. Fra Cruyff stopper som manager til Pep's tiki taka, er der en del år og mellemregninger. Du skal huske på at Van Gaal var inde over, og han spiller ikke tiki taka, i stedet ødelæggerhsn det.

Jeg tror mere at indflydelsen kom fra endnu en hollænder, Rijkaard, som havde jobbet lige inden Pep. Men Cruyff er selvfølgelig det store ikon i klubben.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 13. maj, 2019 11:05

Hr. Drejer skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Southampton er vidst nok forpligtet til at købe Ings til sommer.

I forhold til diskussionen omkring spillestile, så ligger Ajax koncept mere op ad “totalfodbold”, minus den frie rollefordeling. Et koncept som i sin tid blev verdenskendt under Rinus Michels og Johan Cruyff i 70’erne. Cruyff videreudviklede senere i Barcelona konceptet til hvad vi idag kalder Tika Taka.

Nå, tilbage til Klopp. Han er en kæmpe chef!
Både og. Fra Cruyff stopper som manager til Pep's tiki taka, er der en del år og mellemregninger. Du skal huske på at Van Gaal var inde over, og han spiller ikke tiki taka, i stedet ødelæggerhsn det.

Jeg tror mere at indflydelsen kom fra endnu en hollænder, Rijkaard, som havde jobbet lige inden Pep. Men Cruyff er selvfølgelig det store ikon i klubben.
Rijkaard var altså en vild manager for Barcelona, han overtog en rodebutik og endte med at få det vildeste hold i Europa. Han vik god hjælp fra gode indkøb. Og så gik det i stykker da han skulle opfinde en ekstra plads i offensiven så de kunne købe Henry :doh1: . Og så tror jeg også at Ronaldinho mistede motivationen efter han vandt CL og havde cementeret sig som verdens bedste, det er jo svært at gøre så meget ved.

Men Pep tog jo Tiki Taka til et helt nyt niveau og spillede rundbold i en helt anden grad. Men Rijkaard var stadig meget fokuseret på mange berøringer og temposkift og reformerede den der 4-3-3 ved at "vende midtbanen om", men det var jo også set før, men det blev omtalt som noget banebrydende.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 31. maj, 2019 08:12

Tom Werner har snart en ny kontrakt klar til Klopp med en 5 års forlængelse af den nuværende :D (I wish)

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... Tom-Werner

Besvar